No mam pierwsze spostrzezenia po zmianie oleju. Wlalem M1 0W40 + LM Ceratec.
Po pierwszym 1000 spozycie minimalne, prawdopodobnie najnizesze z wszystkich oliw zalewanych. Ciekawe czy to zasluga oleju, czy magicznego cerateca, tego sie nie dowiemy :P
mam delikatne wrazenie ze auto lepiej ciągnie, lecz tutaj latwo o autosugestie. Ciekawi mnie co by hamownia wyplula, ale szkoda mi 100pln zaplacic za ciekawosc :P
bież pod uwagę, że masz też świeżo zalany olej. U mnie Mobil 1 0W40 spisał się całkiem dobrze i mogę go polecić, oczywiście pod warunkiem, że zakup będzie z pewnego źródła.
Jak się uda to dziś zmienię jeszcze przed zimą olej w żony Picanto 1.0 - idzie po raz kolejny Neste 0W20 beż żadnych dodatków ale oczywiście poprzedzona wymiana płukanką tak jak zawsze w tym silniku od prawie 8 lat (olej na 3 miesiące a na początku marca zmiana na coś "letniego" ).
[ Dodano: Pią 28 Lis, 14 16:38 ]
Zamieszczone przez lockin
Oczywiście Neste 0w40
dokładnie taki sam zestaw ma na wymianę w mojej Octavce, jak znajdę chwilę to może wymiana będzie za tydzień.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
dziś zmieniłem sobie olej MOTUL SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30, no i oczywiście filtr oleju zobaczymy jak bedzie na tym oleju śmigał a i taka dziwna uwaga niewiem dlaczego zaświecił sie błąd silnika zaraz po wymianie oleju?? :?:
Jakie odcinki ?
Ja robie 8km w jedną stronę 2x dziennie i 0 masła w silniku (TSI 1.2)
Robię niemal tyle co Ty (dokładnie 7,5 bodajrze) do pracy. Tylko, że ja jadę najczęściej ciągiem (8km w 8 minut) i auto nagrzewa się ledwo co przed wyłączeniem - mam przed pracą sporą górkę w dół i wtedy temperatura wody leci poniżej 90*. Może mieć znaczenie również konstrukcja silnika.
Jakie odcinki ? Ja robie 8km w jedną stronę 2x dziennie i 0 masła w silniku (TSI 1.2)
Robię niemal tyle co Ty (dokładnie 7,5 bodajrze) do pracy. Tylko, że ja jadę najczęściej ciągiem (8km w 8 minut) i auto nagrzewa się ledwo co przed wyłączeniem - mam przed pracą sporą górkę w dół i wtedy temperatura wody leci poniżej 90*. Może mieć znaczenie również konstrukcja silnika.
Znaczenie ma także czy masz dolną osłonę silnika, ja dokupiłem niedługo po zakupie auta pełną dolną osłonę właśnie po to by auto szybko się nagrzewało. Miałem tak i w O2 >>> OSŁONA O2 <<< i teraz w O3 >>> OSŁONA O3 <<<<
w starym wątku olej do TDI było o LM, szkoda się znów powtarzać ...
Zresztą mam też kartę z 31.12.2013r. gdzie widnieje podane PAO dla LM Synthoil.
ps. odnośnie Mobila1 0W40 - temperatura otoczenia znacznie spadła ale starty na zimnym silniku nadal bez większych uwag. Może nie jest "jedwabiście" ale naprawdę nie ma co narzekać. Co ciekawe wydaje mi się że w porównaniu do np Ravenola 0W30 którego miałem wcześniej to Mobil 1 zdecydowanie dłużej i lepiej wytrzymuje warunki eksploatacji ale mój silnik to CGGA więc stara, prosta konstrukcja bez turbo. Oczywiście ubytków oleju brak (1,4 16V CGGA "tak ma" :P ). Myślę że ci którzy szukają czegoś "nie wymyślonego" spokojnie mogą Mobila 1 0W40 brać pod uwagę.
REXAX, w takim razie musimy założyć sprawe w sądzie temu koncernowi I wygramy kuupee kaasy :lol: że bezprawnie używają na tych kilku olejach nazwy Vollsynthetisches, wprowadzając klientów w błąd :P Co Ty na to?
Tak zupełnie poważnie to dla mnie nie ma znaczenia czy dany olej będzie na bazie GTL czy PAO :wink: ważne jest żeby spełniał swoją rolę i odpowiednio zabezpieczał silnik.Są oleje HC na których wychodzą genialne UOA więc nie widzę sensu podchodzenia "ortodoksyjnie" do tematu a tym bardziej że oleje PAO stanowią dosłownie garstkę ogólnej produkcji i kto wie jak to będzie wyglądało z parę lat :wink:
Komentarz