tak, naprawdę jest OK. Nie ma przy tym oleju wielkich "zachwytów' ale nie ma też co narzekać.
Zamieszczone przez REXAX
obecnie tak to wygląda
tylko że te dane to dane umieszczone według dyrektywy EU, dane substancji szkodliwych które muszą być umieszczane a nie wykazany olej bazowy jak to niekiedy czynią producenci. Swoją drogą UE robi nam "krecią robotę" ... ciekawe kto ma w tym interes ... :klnie:
Zamieszczone przez REXAX
No no PAO jest tylko że zawartość wynosi odpowiednio dla:
Energy 0w40 - 20-40%
High 5w40 - 10-20%
PAO 40-70% tak jak LM podaje <75% bo tak jak kiedyś napisałem:
"Polialfaolefiny oligomerów (PAO) to jedno a poliaminoimid kwasu bursztynowego to drugie ...w Polsce poliaminoimid kwasu bursztynowego jest substancją niebezpieczną, a pozostałe PAO nie. Producent, żeby nie ujawniać swojej tajemnicy handlowej – podaje to co musi...dlatego wykazują poliaminoimid kwasu bursztynowego w stężeniu 5%.....
Jednocześnie przytoczę odpowiedź z LM dla zak14: "Witam serdecznie, piszę w sprawie Pańskiego pytania dotyczącego olei SynthOil High Tech 5W-40 oraz SynthOil 0W-40 baza obu tych olei jest syntetyczna (PAO)czyli jest to IV grupa"
Jeżeli mało to proszę jpg. okrojonej celowo karty (specjalnie nie podaję linka) Synthoil 5w40 z 12 grudnia 2013 ... jest mały "myk" ale nie chce mi się tego tematu rozwijać i "kopać się z koniem" ani robić reklamy LM czy też tracić czas na udowadnianie kto ma rację :lol:
[ Dodano: Nie 30 Lis, 14 22:06 ]
Zamieszczone przez leonn
Jednak dopóki będzie dostępny olej z 75% PAO to ja go bedę zalewał
i bardzo dobrze, bo akurat w przypadku Synthoila i Twojego silnika badania UOA przepracowanego oleju wypadały świetnie.
ps. soryyy ale od ponad 2 tygodni nie mam czasu pisać na forum...sprawy służbowe... od 6 do 11 grudnia jestem nie dostępny na necie.
vielen Dank für Ihre Anfrage vom 11.01 und Ihr damit verbundenes Interesse
an unseren Produkten.
Die von Ihnen aufgeführten Öle sind Vollsynthetische Öle. Das heißt das es
sich um reines PAO der
Gruppe IV handelt + das Additivpacket. Wir machen keine Angabe zu der
Prozentangabe da es sich
um ein Teil der Rezeptur handelt.
Mit freundlichen Grüßen
Best Regards
i. A.
Michael Mayer
Anwendungstechniker
application engineer
Die von Ihnen aufgeführten Öle sind Vollsynthetische Öle. Das heißt das es sich um reines PAO der Gruppe IV handelt + das Additivpack
i na tym chyba wypada ten temat zakończyć. Podsumowując Synthoil zawiera PAO + pakiet dodatków i oczywiście zawiera też dodatek oleju mineralnego, dzięki czemu pewne dodatki są lepiej rozpuszczalne i łączą się lepiej z całością bazy. Nie wiem czy na którymś z for olejowych w PL jest jeszcze bardziej "wałkowany" temat Liqui Moly Synthoil :lol:
Za to na na oil-club.ru jest sporo ciekawych info na temat LM.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
masz np widmo spectrum czystego PAO IV i LM Synthoil 5W40 do porównania itd...: "mają rozmach sxxxx sxxxny" :diabelski_usmiech
Zmieniając temat na bardziej mnie interesujący... żony Picanto 1.0 od piątku śmiga już drugą wymianę na świeżutkim Neste 0W20 :szeroki_usmiech teraz kolej na Octavkę , jak się uda to może w piątek też będzie wymiana na "czyste" Neste 0W40a potem błogi spokój aż do wiosny ...
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
wiem, że tu sami "maniacy" olejowi. Ale doradźcie mi proszę, czy to faktycznie ryzykowne realnie jest....mianowicie za 2-3 tkm będę miał wymianę oleju w swoim aucie. Chce przejść na 10w/40 spowrotem, bo trochę mniej go pociąga niż aktualnego 5w/40 między wymianami co 15tkm ( 10w/40 maks litra z hakiem, 5w/40 do 2 litrów). Podejrzewam, że lekko uszczelniacze muszą pociągać, bo teoretycznie silnik ten nie powinien nic ciągnąć, ori przelot 155 tkm na blacie. Nie mam już na stanie 5w/40 (musiałbym kupić), czy jak dodam z pół litra 10w/40 (ten mam na stanie garażowym) do dojechania do tej wymiany to coś mogę zrobić silnikowi? w necie są różne opinie....przy wymianie będzie płukanka i zalany właśnie 10w/40. Aktualnie w silniku jest 1/4-1/3 stanu bagnetu 5w/40. mowa o mojej renówce 1.4 16v na lpg. Można tak zrobić, czy istnieje jakieś ryzyko?
Nie mam już na stanie 5w/40 (musiałbym kupić), czy jak dodam z pół litra 10w/40 (ten mam na stanie garażowym) do dojechania do tej wymiany to coś mogę zrobić silnikowi?
wiem, że tu sami "maniacy" olejowi. Ale doradźcie mi proszę, czy to faktycznie ryzykowne realnie jest....mianowicie za 2-3 tkm będę miał wymianę oleju w swoim aucie. Chce przejść na 10w/40 spowrotem, bo trochę mniej go pociąga niż aktualnego 5w/40 między wymianami co 15tkm ( 10w/40 maks litra z hakiem, 5w/40 do 2 litrów). Podejrzewam, że lekko uszczelniacze muszą pociągać, bo teoretycznie silnik ten nie powinien nic ciągnąć, ori przelot 155 tkm na blacie. Nie mam już na stanie 5w/40 (musiałbym kupić), czy jak dodam z pół litra 10w/40 (ten mam na stanie garażowym) do dojechania do tej wymiany to coś mogę zrobić silnikowi? w necie są różne opinie....przy wymianie będzie płukanka i zalany właśnie 10w/40. Aktualnie w silniku jest 1/4-1/3 stanu bagnetu 5w/40. mowa o mojej renówce 1.4 16v na lpg. Można tak zrobić, czy istnieje jakieś ryzyko?
Weź pod uwagę jako nowy olej Valvoline Maxlife 5w40 bo jest dobry i w rozsądnej cenie. Nie jest to co prawda panaceum na każde zło ale jest to jedej z przykładów spektakularnie działających uszczelnień. Kolega jest wniebowziety i przy jego stylu jazdy nie dolewal nic pomiędzy wymianami i również silnik przestał się pocic w 1.6 BFQ. Sprawdź normy czy pasują do Twojego silnika.
Naturalnie możesz mieszać oleje w zakresie jak piszesz....
Z innej beczki. polecany dla mojego szkodnika (tzn: śmiało mozna zalać) Shell Helix Ow40 jest odradzany do tego silnika, przy zapytaniu podczas zakupu o ten olej do 1.4TSI dostałem odpowiedz od goscia ze sklepu GALON-OLEJE:
"Witam, obawiam się że są poważne przeszkody co do tego oleju . Niestety ale ma on zbyt niskie normy do tego silnika należy zastosować oleje : Helix Ultra Professional AV-L 5W-30 lub Helix Ultra ECT 5W-30 pojemność do 3.6l"
A oliwa juz jedzie do mnie.
bzdura, bzdura...spełnia VW 502.00 ( ma też MB 229.5) i to całkowicie wystarczy (ten olej spełnia wymogi producenta! VW-Skoda przewidziane przy stałych okresach wymiany). Dobry olej, zalej i się nie martw - zmiany co 12 do 15 tys max i będzie dobrze.
ps. czasami dobrze jest zajrzeć do Instrukcji Obsługi :wink: ... bo tam jest "taki zapis" jak poniżej na foto...
Komentarz