Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • voytek
    Rider
    • 2010
    • 480
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    Zamieszczone przez primanus
    Powiedz mi jeszcze czy docierałeś jakoś silnik na początku, czy nie specjalnie się tym przejmowałeś?

    Przez te pierwsze 90 tysięcy robiłeś wymiany według komputera w trybie LL? Czy zalewałeś olej LL z normą VW 504? Czy robiłeś płukanki przy wymianach oleju?

    Mi na razie bierze nawet trochę mniej niż Tobie na początku, ale jak poczytam o Twoich doświadczeniach to mi skóra cierpnie

    Mam tylko nadzieję, że moje wymiany oleju co 10 kkm i obowiązkowa płukanka za każdym razem - przesuną w czasie problemy z tym silnikiem...

    Bo że je zlikwidują - nawet się nie łudzę :evil:
    Silnik oczywiście na początku oszczędzany i dotarty wręcz pedantycznie, do tego po pierwszych 3 tys. km. wymieniony olej.
    Przez pierwsze 75 tysięcy oleje 504.00 (w kolejności: Mobil, LM, Millers, Motul, Statoil), ale wymiany maksymalnie co 15 tysięcy, a nawet częściej - np. LM wyleciał po niespełna połowie cyklu). Od 75 tysięcy oleje 502.00 0w40 - Motul, potem Mobil.
    Auto jest użytkowane naprawdę spokojnie, niech dowodem na to będzie fakt, że na fabrycznych klockach przejechałem 90 tys. km. Około połowa to jazda miejska, druga połowa trasy do 50 km w okolicach Warszawy, 2-3 x w roku dłuższa trasa po Polsce, raz wyjazd do Włoch. Nie powiem, że nieraz nie przycisnę mocniej, no ale po to ma się 183 KM pod pedałem (tyle wyszło w pomiarze na hamowni przy przebiegu 10 tys. km.)
    Zawsze delikatna jazda do osiągnięcia 70 stopni przez olej, zawsze chłodzenie turbiny po jeździe, nawet miejskiej.
    Naprawdę nie wiem, jak można bardziej dbać o silnik, no może można było wcześniej uciec od olejów 504.00, ale z drugiej strony koledzy, którzy to zrobili mają takie samo zużycie jak ja.
    Aha, płukanki były robione przy co 2-giej wymianie oleju.

    Komentarz

    • Marek__82
      Rider
      • 2013
      • 262

      Paolo nadal czekamy na wykład o "naszych" olejach.

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
        narazie nie mam narazie czasu nawet "taczki załadować" ...praca.
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • rezon
          RS
          • 2006
          • 1894
          • Volvo
          • AKL 1.6 MPI 101 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          Zamieszczone przez voytek
          Naprawdę nie wiem, jak można bardziej dbać o silnik, no może można było wcześniej uciec od olejów 504.00, ale z drugiej strony koledzy, którzy to zrobili mają takie samo zużycie jak ja.
          No mogłeś wymieniać olej co 5kkm ale nieco poważniej - dbałeś o silnik. Jeździłeś rozsądnie, olej zmieniałeś - . Porównamy z moim za 15kkm - jak dojeździ Ja wg opinii co poniektórych nie dbam bo jeżdżę na 5W30 504/507, zmieniam wg QG1 czyli LL. Jedyne wyłomy od fabrycznych wytycznych to: dotarcie wg starej szkoły, dodatkowa zmiana oleju po pierwszych 4-5kkm, dolewanie LM CeraTec co ok. 50kkm.

          Komentarz

          • primanus
            Drive
            • 2013
            • 82
            • Superb II combi (3T5)

            Zamieszczone przez voytek
            Silnik oczywiście na początku oszczędzany i dotarty wręcz pedantycznie, do tego po pierwszych 3 tys. km. wymieniony olej.
            (...) wymiany maksymalnie co 15 tysięcy, a nawet częściej (...)
            Auto jest użytkowane naprawdę spokojnie, (...) Zawsze delikatna jazda do osiągnięcia 70 stopni przez olej, zawsze chłodzenie turbiny po jeździe, nawet miejskiej. (...)
            Aha, płukanki były robione przy co 2-giej wymianie oleju.
            No to załamka... Lepiej już chyba dbać o silnik nie można, a on tak Ci się odwdzięcza...

            Wiesz co - jeśli tak ten silnik odpłaca się za dobrą opiekę, to ja robię CHIP-a za pół roku (za te pół roku będzie koniec gwarancji - będę miał wtedy przebieg 30 kkm) i ognia z tym motorkiem... Poużywam go sobie do granic jego możliwości

            Albo się rozleci, albo dotrzyma do 100 kkm i wtedy go sprzedaję. :twisted:

            TYLKO NIE KUPUJCIE!!! OSTRZEGAM !!!
            1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
            160KM --> 221KM
            250Nm --> 333Nm

            Komentarz

            • Sebastian_M26
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1823
              • Superb II (3T4)

              Ten silnik ma fajną ch-ke na wysokich obrotach, nie jak pedałowate TBI od fiata. Spokojnie limiter można podnieść z 6800 na 7200.
              Seria 188KM/270Nm na 95RON

              Komentarz

              • rezon
                RS
                • 2006
                • 1894
                • Volvo
                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Zamieszczone przez primanus
                to ja robię CHIP-a za pół roku (za te pół roku będzie koniec gwarancji - będę miał wtedy przebieg 30 kkm) i ognia z tym motorkiem...
                i wtedy warto pokombinować z olejami, bo warunki pracy będą inne :twisted:

                Komentarz

                • Seed
                  Elegance
                  • 2010
                  • 875
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  i znowu X-max zalany. mialem brac Liqui u kolegi elemenateur bo promo ma ale Motul przeważył.
                  KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                  Komentarz

                  • klarus
                    RS
                    ModeratoRS
                    • 2013
                    • 5392
                    • Octavia III combi (5E5)
                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                    Też zakupiłem X-maxa. Ciekawe jak się sprawi w moim CDAA, przy poborze oleju sięgającym 1l/1000 km :diabelski_usmiech

                    Komentarz

                    • voytek
                      Rider
                      • 2010
                      • 480
                      • Octavia III (5E3)
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      Miałem x-maxa, ale mój przyjemniej pracował na Mobilu NL. A zużycie będzie jak na każdym innym oleju :diabelski_usmiech

                      [ Dodano: Pią 21 Lis, 14 21:23 ]
                      primanus , kiedy Twój był wyprodukowany? Bo ponoć od kwietnia 2010 coś tam poprawili. Mój jest ze stycznia 2010, więc się na poprawki nie załapał. Niemiecka technologia k... jego mać :P

                      Komentarz

                      • mirek_p11
                        RS
                        • 2010
                        • 6630
                        • Volkswagen
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        Zamieszczone przez voytek
                        A zużycie będzie jak na każdym innym oleju
                        tendencja wzrostowa :diabelski_usmiech

                        Seat Leon ST FR by mirek_p11

                        Fotki
                        Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                        Fotki

                        Komentarz

                        • voytek
                          Rider
                          • 2010
                          • 480
                          • Octavia III (5E3)
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          A najgorsze jest to, że poprzednik, czyli BZB to jest z tego co widzę bezproblemowy silnik, no ale do euro 5 trzeba było dostosować. No to dostosowali.... Ekologia.....Ech.

                          Komentarz

                          • rezon
                            RS
                            • 2006
                            • 1894
                            • Volvo
                            • AKL 1.6 MPI 101 KM
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            tak sam bezproblemowy jak CDAA - poczytaj uważnie. Od początku były problemy z wyciągającymi się łańcuchami. Gdzieś ostatnio czytałem o różnicy 7 zębów na wymianie - żaden napinacz tyle nie wydoli

                            Komentarz

                            • rOBERTO795
                              RS
                              • 2009
                              • 3465
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                              Zamieszczone przez rezon
                              tak sam bezproblemowy jak CDAA - poczytaj uważnie. Od początku były problemy z wyciągającymi się łańcuchami. Gdzieś ostatnio czytałem o różnicy 7 zębów na wymianie - żaden napinacz tyle nie wydoli
                              BZB jest na pasku tak jak CDL, ale tam są inne problemy
                              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                              Komentarz

                              • rodro
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 238
                                • Octavia II (1Z3)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                Ten silnik ma fajną ch-ke na wysokich obrotach, nie jak pedałowate TBI od fiata. Spokojnie limiter można podnieść z 6800 na 7200.
                                Skąd to lekceważenie dla silników fiata? Akurat fiatowskie silniki, to dobre i trwałe konstrukcje. Poza tym turbobenzyna fiata ma oznaczenie t-jet, a diesel jtd.

                                Komentarz

                                • rOBERTO795
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 3465
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                  [quote="rodro"]
                                  Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                  Ten silnik ma fajną ch-ke na wysokich obrotach, nie jak pedałowate TBI od fiata. Spokojnie limiter można podnieść z 6800 na 7200.
                                  Skąd to lekceważenie dla silników fiata? Akurat fiatowskie silniki, to dobre i trwałe konstrukcje.[/quote

                                  To prawda
                                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                  Komentarz

                                  • Tippo
                                    L&K
                                    • 2009
                                    • 1349
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                    Zamieszczone przez rodro
                                    Poza tym turbobenzyna fiata ma oznaczenie t-jet, a diesel jtd.
                                    Koledze chodzilo o 1.7 tbi z wtryskiem bezposrednik montowane np. w alfie, ktore zwykle na pomiarze nie trzymalo nawet serii
                                    Poza tym to faktycznie dobre i trwale silniki.

                                    Komentarz

                                    • bastek1080
                                      Drive
                                      • 2014
                                      • 77
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      Witam

                                      Od pewnego czasu rozglądam sie za olejem do mojej Octavii II Tour 1.6 BSE + LPG Landi Renzo z 2012r. W serwisie zalali Castrol Magnatec 5w40 C3 z normą 502.00. Auto ma 30 000km przebiegu i zbliża sie termin wymiany. Nie znam sie kompletnie na olejach. Nie chciałbym na nie wydawać zbyt dużo, ale żeby obywało sie to bez szkody dla silnika i katalizatora. Na pierwszym przeglądzie był castrol Magnatec 5w40 C3 a obecnie jest zalany shell helix ultra 5w40. Auto pracuje dużo ciszej i przyjemniej niż na castrolu i olej nie znika z bagnetu. Bez dolewek.
                                      Chciałbym zalać jakiś z tańszych olejów ale o dobrych parametrach.
                                      Mam jednak jeszcze pytania.

                                      1.Czy trzymać sie wskazań komputera 15tys km lub rok czy wymieniać olej wcześniej?
                                      Ja wymieniam co 10-12tys km.
                                      2. Czy filtry Filtrona są ok czy może coś innego stosować?
                                      3.Co sądzicie o tych olejach:

                                      1. shell helix ultra 5w40 - zalany obecnie
                                      2. Lotos 5w40
                                      2. Mobil 3000x1 5w40
                                      3. Total Quartz 9000 lub 9000 energy 5w40
                                      4. castrol Magnatec 5w40 C3

                                      Te oleje ze względu na dostępność i cenę biorę pod uwagę. Który wybrać lub jakiś inny maks do 150zł.

                                      Bardzo proszę o poradę.
                                      Z góry dziękuję
                                      bastek1080

                                      Komentarz

                                      • rOBERTO795
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 3465
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                        Zamieszczone przez bastek1080
                                        Witam

                                        Od pewnego czasu rozglądam sie za olejem do mojej Octavii II Tour 1.6 BSE + LPG Landi Renzo z 2012r. W serwisie zalali Castrol Magnatec 5w40 C3 z normą 502.00. Auto ma 30 000km przebiegu i zbliża sie termin wymiany. Nie znam sie kompletnie na olejach. Nie chciałbym na nie wydawać zbyt dużo, ale żeby obywało sie to bez szkody dla silnika i katalizatora. Na pierwszym przeglądzie był castrol Magnatec 5w40 C3 a obecnie jest zalany shell helix ultra 5w40. Auto pracuje dużo ciszej i przyjemniej niż na castrolu i olej nie znika z bagnetu. Bez dolewek.
                                        Chciałbym zalać jakiś z tańszych olejów ale o dobrych parametrach.
                                        Mam jednak jeszcze pytania.

                                        1.Czy trzymać sie wskazań komputera 15tys km lub rok czy wymieniać olej wcześniej?
                                        Ja wymieniam co 10-12tys km.
                                        2. Czy filtry Filtrona są ok czy może coś innego stosować?
                                        3.Co sądzicie o tych olejach:

                                        1. shell helix ultra 5w40 - zalany obecnie
                                        2. Lotos 5w40
                                        2. Mobil 3000x1 5w40
                                        3. Total Quartz 9000 lub 9000 energy 5w40
                                        4. castrol Magnatec 5w40 C3

                                        Te oleje ze względu na dostępność i cenę biorę pod uwagę. Który wybrać lub jakiś inny maks do 150zł.

                                        Bardzo proszę o poradę.
                                        Z góry dziękuję
                                        Jak dla mnie to wypisałeś oleje z "jednej" beczki. Spróbuj Millersa Tridenta 5w40, Motula z-cessa 5w40, Statoila

                                        Co do interwału wymiany-10-12 tys km jest ok. Pozdrawiam

                                        [ Dodano: Sob 22 Lis, 14 17:02 ]
                                        Zamieszczone przez bastek1080
                                        Witam

                                        Od pewnego czasu rozglądam sie za olejem do mojej Octavii II Tour 1.6 BSE + LPG Landi Renzo z 2012r. W serwisie zalali Castrol Magnatec 5w40 C3 z normą 502.00. Auto ma 30 000km przebiegu i zbliża sie termin wymiany. Nie znam sie kompletnie na olejach. Nie chciałbym na nie wydawać zbyt dużo, ale żeby obywało sie to bez szkody dla silnika i katalizatora. Na pierwszym przeglądzie był castrol Magnatec 5w40 C3 a obecnie jest zalany shell helix ultra 5w40. Auto pracuje dużo ciszej i przyjemniej niż na castrolu i olej nie znika z bagnetu. Bez dolewek.
                                        Chciałbym zalać jakiś z tańszych olejów ale o dobrych parametrach.
                                        Mam jednak jeszcze pytania.

                                        1.Czy trzymać sie wskazań komputera 15tys km lub rok czy wymieniać olej wcześniej?
                                        Ja wymieniam co 10-12tys km.
                                        2. Czy filtry Filtrona są ok czy może coś innego stosować?
                                        3.Co sądzicie o tych olejach:

                                        1. shell helix ultra 5w40 - zalany obecnie
                                        2. Lotos 5w40
                                        2. Mobil 3000x1 5w40
                                        3. Total Quartz 9000 lub 9000 energy 5w40
                                        4. castrol Magnatec 5w40 C3

                                        Te oleje ze względu na dostępność i cenę biorę pod uwagę. Który wybrać lub jakiś inny maks do 150zł.

                                        Bardzo proszę o poradę.
                                        Z góry dziękuję
                                        Jak dla mnie to wypisałeś oleje z "jednej" beczki. Spróbuj Millersa Tridenta 5w40, Motula z-cessa 5w40, Statoila

                                        Co do interwału wymiany-10-12 tys km jest ok. Pozdrawiam
                                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                        Komentarz

                                        • zsolpyw
                                          Elegance
                                          • 2012
                                          • 897

                                          rOBERTO795, tak z ciekawosci, co tak promujesz Millersy ??
                                          Trident 5w40 parametrami nie powala delikatnie mowiac
                                          Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                                          Jeżdżę w blasku
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                                          Komentarz

                                          • Fabian LDZ
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 24

                                            Zamieszczone przez bastek1080
                                            Ja wymieniam co 10-12tys km
                                            jest ok chyba że rok od wymiany upływa wcześniej
                                            Zamieszczone przez bastek1080
                                            Czy filtry Filtrona są ok czy może coś innego stosować?
                                            filtry Filtrona są ok, ew olejowy można zastosować Mann'a
                                            Zamieszczone przez bastek1080
                                            1. shell helix ultra 5w40 - zalany obecnie
                                            2. Lotos 5w40
                                            2. Mobil 3000x1 5w40
                                            3. Total Quartz 9000 lub 9000 energy 5w40
                                            4. castrol Magnatec 5w40 C3
                                            Mobil, Castrol i Lotos będą najłatwiej dostępne
                                            Generalnie którego byś nie zalał raczej różnicy nie poczujesz, byle to nie były oleje z beczki - sprawdziłem to u siebie
                                            AUTOFAB - Nowe części do Twojego auta

                                            www.AUTOFAB.pl Oleje Millers, Liqui Moly, Motul, Mobil, Castrol, Shell, Total, Elf, Orlen, Lotos
                                            Felgi JR, zawieszenia obniżające, kosmetyki Meguiars, Shiny Garage, TuningKingz, Poorboy's oraz wiele innych

                                            Komentarz

                                            • rezon
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 1894
                                              • Volvo
                                              • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              Z beczki mogą być - byle były te, które wg opisu mają być w beczce

                                              Komentarz

                                              • rOBERTO795
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 3465
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                Zamieszczone przez zsolpyw
                                                rOBERTO795, tak z ciekawosci, co tak promujesz Millersy ??
                                                Trident 5w40 parametrami nie powala delikatnie mowiac
                                                Bo póki co nikt na nie nie narzeka- a leje je wielu osobom - poza tym to jedyny olej który u mnie się sprawdził- a troszke ich było.

                                                Żaden Millers parametrami nie powala ale auta zużywaja ich najmniej a to o czymś świadczy, i kultura pracy-poranne rozruchy, temperatury pracy, bazy, UOA- wypadaja dobrze. Kolejny atut-jeszcze nie podrabiają-chyba :P
                                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                Komentarz

                                                • parasite
                                                  L&K
                                                  • 2011
                                                  • 1368

                                                  bastek1080, jeśli mogę doradzić to kup to co jest tańsze. Temu silnikowi i tak nie zaszkodzisz. Ze swojej strony mogę polecić Lotosa 5W40 albo Statoila 5W40 z lekkim naciskiem na Satoila. Najtaniej kupisz na tym forum i masz pewność. Nie warto przepłacać za Castrola.
                                                  Jak chcesz troszkę lepiej to zastanowiłbym się nad jakimś 0W40. Zawsze to lepiej w zimie.
                                                  AGR 112KM, 232Nm
                                                  Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                                  Komentarz

                                                  • czernobyl
                                                    L&K
                                                    • 2008
                                                    • 1276
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                    bastek1080, za ok. 150 PLN można mieć mobila 1 0w40 5L z dostawą do domu - też się na niego nastawiam do wlania w 1.6 BSE

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...