Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zsolpyw
    Elegance
    • 2012
    • 897

    Marek__82, na stonie Lotosa nie ma 0w40, wiec chyba nie robia tej klasy.

    PAOLO ESCO, moglbys sie conieco o tych Lotosach wypowiedziec ? zroznicowac te ich kilka syntetykow, plusy i minusy kazdego z nich ?

    Orleny sa produkowane w PL ?
    Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

    Jeżdżę w blasku
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

    Komentarz

    • k-pax
      Drive
      • 2013
      • 96
      • Octavia I combi (1U5)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      Witam.
      Kilka spostrzeżeń na temat użytkowania oleju Neste City Pro 0W40. W ciągu 13 miesięcy zrobiłem na tym oleju 11,5 tys. km. Jeśli chodzi o charakterystykę jazdy to jeżdżę dosyć spokojnie, najczęściej krótkie trasy do pracy około 20 km, od czasu do czasu coś dłuższego. Autostrad nie odwiedzałem ale kilkanaście razy przejechałem obwodnicę Krakowa – obroty silnika dosyć wysokie (ach to zestrojenie skrzyni w BFQ). W tym czasie dolałem ok. 0,3 litra oleju :lol: .
      Jeśli chodzi o pracę silnika na tym oleju to jest bardzo przyjemna i „miękka”, brak objawów „klepania” zaworów przy rozruchu zimnego silnika. Podczas użytkowania prawie cały czas „majonez” pod korkiem, oczywiście w zimie większy a w lecie znikomy.
      Oczywiście zakupiłbym ponownie ten olej ale jak większość osób udzielających się w tym wątku nie udało mi się kupić tego oleju w nowszej specyfikacji (chodziło mi o wyższy TBN przy LPG). Wybór padł na Statoil LazerWay 5W40 – olej w innej specyfikacji i innej cenie.
      Po zmianie na Lazerway zauważyłem, że w takich samych warunkach pogodowych i stylu jazdy silnik szybciej się rozgrzewa i nagrzewnica dmucha cieplejszym powietrzem. Wcześniej na Neste odpowietrzałem układ chłodzący (mimo że powinien sam się odpowietrzyć), myślałem również, że nagrzewnica jest zamulona ponieważ ogrzewanie było takie sobie – teraz wszystko wróciło do normy :roll: . Moje wnioski są w tej kwestii następujące: Neste City Pro 0W40 znacznie lepiej od innych olejów odbiera ciepło z silnika (co może być bardzo dobre w lecie, niekoniecznie w zimie).
      Co do pierwszych wrażeń jazdy na Statoil – jest dobrze, choć nie tak dobrze jak na Neste.
      Jeśli ktoś się waha czy zalać Neste City Pro 0W40 to z czystym sercem mogę polecić ten olej – naprawdę dobry produkt .
      Pozdrawiam
      k-pax

      Komentarz

      • jaro4444
        Rider
        • 2006
        • 508

        Co do Mobila 0W40 New Life to zmiany kart nastąpiły w tym roku na okresie styczeń - kwiecień dla różnych rynków. Widać po tym, że sztandarowy produkt musiał być poprawiny i zrobiony został powrót do przeszłości...
        Ciekaw jestem jak zrobią z 0W40 Diesel i 0W40 ESP?
        Rosjanie z Oil-Club.ru robią dość dokładne badania składu olejów za pomocą analizy widmowej. Większość olejów 0W jest dziś domieszana estrami, poza Castrolami 0W30 i 0W40. Te konkretne Castrole mają za to mocną bazę PAO.
        Obecnie w 2.0 TDI CR stosuje Mobila 1 ESP 0W40 (mam w nosie normę 507.00) i na gorąco silnik na nim wydaje bardziej metaliczne odgłosy jak na Millersie EE 5W40, jednak na zimno o niebo szybciej napełnia popychacze i pracuje z mniejszymi oporami.
        Do kilku silników benzynowych i diesla ostatnio zalałem różne oleje Xado (5W40 SL, 5w50) i w trzech przypadkach Neste 0W40 w starej formulacji (bez 229.5). W jednym z nich (benzyna + gaz) wzbogacone Neste zostało Archoilem AR9200. Wszędzie - na Xado i Neste wyniki rewelacyjne jeśli chodzi o pobór i kulturę pracy silników.
        Olejem niezmiennie dobrze sprawującym się w silniku BGW (2.0 TDI ale już bez DPF i po chipie), Iveco Daily 3.0 HPI oraz w Leonie II 1,9 TDI BXE jest Amsoil DEO 5W40. Silniki w środku idealnie czyste, cicho i miękko pracujące. I co z tego, że nie ma normy 505.01 albo ma HTHS wyższe od 3,5 (Iveco), jak jest doładowany ZDDP aż miło... :twisted:
        Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

        Komentarz

        • REXAX
          Rider
          • 2013
          • 453

          Zamieszczone przez Macintosch
          Bo w niemcach i japońcach istnieją przepisy, które jasno określają, że oleje syntetyczne to oleje, które zawierają minimum 80% bazy PAO IV
          - jak by tak było to żaden olej Liqui Moly by się nie załapał jako VOLLSYNTHETISCHES :diabelski_usmiech
          Zamieszczone przez k-pax
          Jeśli ktoś się waha czy zalać Neste City Pro 0W40 to z czystym sercem mogę polecić ten olej
          - przyłączam się - 5 wymian przelatałem na Neste i mogę stwierdzić że świetnie się spisał nie mniej jednak po zmianie na Shell 0w40 praca silnika bardziej mi się podoba :wink:
          Zamieszczone przez jaro4444
          I co z tego, że nie ma normy 505.01 albo ma HTHS wyższe od 3,5 (Iveco), jak jest doładowany ZDDP aż miło

          Czyli dobry HC z PAO nie jest zły
          - wiele UOA wskazuje że jest nawet całkiem niezły :wink:

          Komentarz

          • dimpas
            Drive
            • 2013
            • 56
            • Octavia III combi (5E5)
            • CJSB 1.8 TSI 180 KM

            Zamieszczone przez jaro4444
            Obecnie w 2.0 TDI CR stosuje Mobila 1 ESP 0W40 (mam w nosie normę 507.00) i na gorąco silnik na nim wydaje bardziej metaliczne odgłosy jak na Millersie EE 5W40, jednak na zimno o niebo szybciej napełnia popychacze i pracuje z mniejszymi oporami.
            Dzięki za opinię. Własnie sam zastanawiam się nad zalaniem Mobila ESP 0W-40 na zimę. Tylko, że mnie interesuje norma BMW LL-04, więc z tym nie ma problemu. Niestety wybór olejeów 0W do dpf jest bardzo skromny.

            Komentarz

            • jaro4444
              Rider
              • 2006
              • 508

              Dimpas patrz się na wszystko co ma C3 albo MB229.51, a nie koniecznie LL-04. Można jeszcze spotkać końcówki Millersa 0W40 C3, ciągle w sprzedaży są CASTROL EDGE FST C3, Aral Super Tronic, BP700 - czyli trzy ostatnie tak naprawdę BP. Przy czym ten konkretny Castrol ma niezłą bazę.

              LL-04 z tego co wiem dopuszcza 0,8 % popiołu, a tak naprawdę dobry olej z popiołem do 1% nie będzie problemem. Rozszerz swoje poszukiwania jeszcze o Amsa DEO i uczciwy syntetyk stosowany masowo w USA do x30d i x35d czyli Mobila Delvaca 1 5W30 LE:

              Stosowałem go w 3.0 CDI Mercedesa i polecam. Jedyny problem to bańka 20l, ale do 530D to dwie wymiany i trochę zostaje do jakieś kosiarki (ja wlewałem resztki do Opla 1.0 12V XEP i chodził na nich "prawie" jak R6 :twisted: )
              Oczywiście wymiany co 10-15 kkm w zależności od warunków ruchu.
              Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

              Komentarz

              • dimpas
                Drive
                • 2013
                • 56
                • Octavia III combi (5E5)
                • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                Zamieszczone przez jaro4444
                Dimpas patrz się na wszystko co ma C3 albo MB229.51, a nie koniecznie LL-04. Można jeszcze spotkać końcówki Millersa 0W40 C3, ciągle w sprzedaży są CASTROL EDGE FST C3, Aral Super Tronic, BP700 - czyli trzy ostatnie tak naprawdę BP. Przy czym ten konkretny Castrol ma niezłą bazę.
                Wlaśnie o to mi chodzi z tym słabym wyborem 0W-40. Zostaje BP i M1, ponieważ Millers C3 to już wymiera.

                Ostatnią wymianę latam na Red Line euro-series 5W-30, ale niestety ciężko z dostępnością, więc na zimę wleję 0W-40 M1 ESP. Na lato wrócę do RL, tylko nie wiem czy do 5W-30, czy 5W-40. Jeszcze się nad tym zastanowię.

                U mnie wymiana ok 10k km.

                Komentarz

                • jaro4444
                  Rider
                  • 2006
                  • 508

                  dimpas,
                  Jak będziesz szukał M1 ESP to patrz na początek kodu. Jak jest "N" to Nantahala Finland. Podobno są najlepsze jakościowo.
                  Swoją drogą szczerze polecam Delvaca 1 LE 5W30 jak jeździsz dużo tras. Zobacz jak on płynie w niskich temperaturach (PP -51C, w 40C 69 cSt) czyli lepiej jak M1 ESP 0W40 (-48C, 73cSt)...
                  Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                  Komentarz

                  • Szakal_84
                    Ambiente
                    • 2014
                    • 176
                    • Subaru
                    • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                    Zamieszczone przez crom.de
                    Szakal_84, z jakim efektem?
                    no jeszcze zalany Liqui Moly TOP TEC 4100 5W40 i wrażenie nie dobre zjada duuużo oleju
                    MOTUL czeka na wymiane dopiero, napewno napisze o efekcie wymiany
                    w Leonie jezdziłem na MOTULU i 100% zadowolenia, a zobaczymy jak bedzie tu
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...kal_84&start=0

                    Komentarz

                    • crom.de
                      RS
                      • 2012
                      • 1545
                      • Superb II (3T4)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      Szakal_84, to ile Ci ta RSka wciąga?
                      - Superb
                      - Panda 1.2

                      Komentarz

                      • dimpas
                        Drive
                        • 2013
                        • 56
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                        jaro4444,
                        Zamieszczone przez jaro4444
                        dimpas,
                        Jak będziesz szukał M1 ESP to patrz na początek kodu. Jak jest "N" to Nantahala Finland. Podobno są najlepsze jakościowo.
                        Dzięki za info, zapytam konkona jak będę zamawiał.

                        Zamieszczone przez jaro4444
                        Swoją drogą szczerze polecam Delvaca 1 LE 5W30 jak jeździsz dużo tras. Zobacz jak on płynie w niskich temperaturach (PP -51C, w 40C 69 cSt) czyli lepiej jak M1 ESP 0W40 (-48C, 73cSt)...
                        http://www.bobistheoilguy.com/forums...Number=3119534
                        Widziałem już analizę M1 ESP 0W-40 na BITOGu, ale dzięki za podesłanie.

                        Jeśli chodzi o Delvaca 1 LE 5W30 i Amsa DEO, to narazie sobie odpuszczę.

                        Komentarz

                        • REXAX
                          Rider
                          • 2013
                          • 453

                          Zamieszczone przez jaro4444
                          Jedyny problem to bańka 20l
                          - tutaj w 4l opakowaniach - http://galonoleje.pl/sklep/1823-mobi...e-5w30-4l.html

                          Komentarz

                          • Szakal_84
                            Ambiente
                            • 2014
                            • 176
                            • Subaru
                            • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                            Zamieszczone przez crom.de
                            Szakal_84, to ile Ci ta RSka wciąga?
                            to własnie tego oleju troszke wciąga zobacze jak bedzie na MOTULU, narazie dolałem z dwie setki na 1500 okolo zobacze co bedzie dalej planuje zmiane w przyszłym tygodniu jak sie uda i zobacze wtedy
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...kal_84&start=0

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez REXAX
                              Mobil 1 0w40 zawiera 50-60% PAO 4
                              syntetyczny olej bazowy - w praktyce oznacza to, że PAO stabilizowane jest przez przepuszczanie gazowego wodoru kategoria PAO 4-tej grupy (str 164 tego wątku) - CAS number: 68037-01-4 - HYDROGENATED POLY-alpha-OLEFIN
                              Zamieszczone przez zsolpyw
                              PAOLO ESCO, moglbys sie conieco o tych Lotosach wypowiedziec ?
                              OK ale na pewno nie dziś, bo narazie nie mam narazie czasu nawet "taczki załadować" :niewiem ...praca.
                              O Lotosie i Orlenie nasi forumowi sprzedawcy powinni kilka ciekawostek "zapodać" jak zechcą.
                              Zamieszczone przez jaro4444
                              zalałem różne oleje Xado (5W40 SL, 5w50)
                              to mnie obecnie opinie o Xado interesują. Mam narazie info z czterech zalanych różnych silników, zobaczymy co będzie dalej.
                              Zamieszczone przez jaro4444
                              Obecnie w 2.0 TDI CR stosuje Mobila 1 ESP 0W40 (mam w nosie normę 507.00) i na gorąco silnik na nim wydaje bardziej metaliczne odgłosy jak na Millersie EE 5W40, jednak na zimno o niebo szybciej napełnia popychacze i pracuje z mniejszymi oporami.
                              Zamieszczone przez REXAX
                              przelatałem na Neste i mogę stwierdzić że świetnie się spisał nie mniej jednak po zmianie na Shell 0w40 praca silnika bardziej mi się podoba
                              chyba sprawdzę tego Shella w następnej kolejności.
                              Zamieszczone przez jaro4444
                              polecam Delvaca 1 LE 5W30 jak jeździsz dużo tras. Zobacz jak on płynie w niskich temperaturach (PP -51C, w 40C 69 cSt)
                              a ja polecam MaxWay Ultra 5W30 - "tylko" -63 C, lepkość w 40C 74 ale TBN 16 ...
                              Delvac to "innovativen Mobil SHC Synthese Technology™"
                              Zamieszczone przez Szakal_84
                              narazie dolałem z dwie setki na 1500
                              litości ... 2,0 RS i tylko "dwie setki" !!! To naprawdę dobry wynik jak na silnik TFSI VW ...może być zdecydowanie gorzej ale nadal 0,7L na 1000 km to "norma" wg. VW :krzywy
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • Sebastian_M26
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 1823
                                • Superb II (3T4)

                                Ja wracam z 3 tysięcznego wypadu na południe europy z brakiem różnicy na bagnecie, z pełnym obciążeniem i największym boxie na dachu i to na 0W-30 przy +40C. Oczywiście jazda spokojna 120-140 na tempomacie. Ogólnie na 12-15tyś wlewam 1l, aby na wymianę jechać z max. na bagnecie. U mnie zawsze powyżej max. sprawdzane 10 min od wyłączenia rozgrzanego silnika, co jest zbawienne dla niego.
                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                Komentarz

                                • Szakal_84
                                  Ambiente
                                  • 2014
                                  • 176
                                  • Subaru
                                  • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                                  PAOLO ESCO czy ty posiadasz taki silnik czy wogóle masz jakieś pojecie o tym czy piszesz tak bo tak słyszałeś że tyle biorą to jaki jest sens skoro co 10 000 wymieniam olej skoro co 1000 dolewasz 0,7, chyba tylko z racji tego żeby zmienić filtr oleju bo po nic wiecej
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...kal_84&start=0

                                  Komentarz

                                  • primanus
                                    Drive
                                    • 2013
                                    • 82
                                    • Superb II combi (3T5)

                                    Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                    Ja wracam z 3 tysięcznego wypadu na południe europy z brakiem różnicy na bagnecie, z pełnym obciążeniem i największym boxie na dachu i to na 0W-30 przy +40C. Oczywiście jazda spokojna 120-140 na tempomacie. Ogólnie na 12-15tyś wlewam 1l, aby na wymianę jechać z max. na bagnecie. U mnie zawsze powyżej max. sprawdzane 10 min od wyłączenia rozgrzanego silnika, co jest zbawienne dla niego.
                                    Sebastian_M26, jaki dokładnie olej masz teraz zalany (0W-30)?
                                    1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
                                    160KM --> 221KM
                                    250Nm --> 333Nm

                                    Komentarz

                                    • Sebastian_M26
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 1823
                                      • Superb II (3T4)

                                      Nie produkowany x-lite, mam zapas ostatniej serii, jeszcze na 2015. Później poszukam dobrej podstawy i doleję zddp np. cerateca lub redlina.
                                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                      Komentarz

                                      • klarus
                                        RS
                                        ModeratoRS
                                        • 2013
                                        • 5391
                                        • Octavia III combi (5E5)
                                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                        Szakal_84, jesteś stosunkowo od niedawna na tym forum, poczytaj trochę, jak zobaczysz ile co poniektórym (także mi) silnki TSI potrafią wciągać oleju, to będziesz szczęśliwy, że twój wziął tylko 2 setki na 1500 km. Też bym tak chciał :lol:

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zamieszczone przez Szakal_84
                                          tak słyszałeś
                                          albo mnie nie zrozumiałeś albo nie przeczytałeś - INSTRUKCJA OBSŁUGI strona 187, Skoda jasno piszę że zużycie na poziomie do 0,5L na 1000 km jest "normalne i dopuszczalne" ... (tak mi się zdaje ale chyba zmniejszyli zużycie, bo we wcześniejszych wydaniach podawali do 0,7L o ile pamiętam).
                                          Więc jeżeli dolałeś
                                          Zamieszczone przez Szakal_84
                                          dolałem z dwie setki na 1500
                                          czyli 0,2L na +- 1000 km to nadal masz "właściwe" zużycie oleju - bynajmniej wg. Skody i VW. :wink:
                                          Pamiętam jak kilka lat temu ojca znajomy który kupił nowe Audi A4 z 1,8 pojechał z "reklamacją" do ASO Audi do Lubina ... a Panowie z ASO otworzyli mu książeczkę serwisową, przeczytali info o dopuszczalnym zużyciu (mieścił się...) i ... podziękowali.
                                          Masz RS-a BWA +- 200KM , turbo też swoje robi. Bez urazy ale gdybyś popytał chłopaków na forum, to nie jeden (zwłaszcza mając 1,8 TSI :wink: choć jak widać są wyjątki) byłby zadowolony z takiego zużycia.

                                          Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                          Nie produkowany x-lite
                                          to się "nie liczy" :wink:
                                          Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                          mam zapas ostatniej serii, jeszcze na 2015
                                          zazdroszczę, to był naprawdę dobry olej Motula.

                                          [ Dodano: Pon 17 Lis, 14 21:16 ]
                                          Zamieszczone przez klarus
                                          poczytaj trochę, jak zobaczysz ile co poniektórym (także mi) silnki TSI potrafią wciągać oleju, to będziesz szczęśliwy, że twój wziął tylko 2 setki na 1500 km.
                                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          Bez urazy ale gdybyś popytał chłopaków na forum, to nie jeden (zwłaszcza mając 1,8 TSI choć jak widać są wyjątki) byłby zadowolony z takiego zużycia.
                                          pisałem mojego posta jak Twojego jeszcze nie było
                                          Załączone pliki
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • klarus
                                            RS
                                            ModeratoRS
                                            • 2013
                                            • 5391
                                            • Octavia III combi (5E5)
                                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                            PAOLO ESCO, no to się zgraliśmy

                                            Komentarz

                                            • leonn
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 2726
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              Zamieszczone przez jaro4444
                                              polecam Delvaca 1 LE 5W30 jak jeździsz dużo tras. Zobacz jak on płynie w niskich temperaturach (PP -51C, w 40C 69 cSt)
                                              a ja polecam MaxWay Ultra 5W30 - "tylko" -63 C, lepkość w 40C 74 ale TBN 16 ...
                                              Delvac to "innovativen Mobil SHC Synthese Technology™"
                                              Fuck.. :shock: Teraz tak lukłem I te nowe Delvaki nie są już Vollsynthetische, bynajmniej nie te kierowane na Europe.
                                              Widać że już wszyscy wycofują się z grupy IV, ciekawe kiedy Statoil skończy z produkcją MaxWeja na bazie grupy IV?

                                              Komentarz

                                              • sw29l
                                                Ambiente
                                                • 2011
                                                • 209

                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                Zamieszczone przez Szakal_84
                                                tak słyszałeś
                                                albo mnie nie zrozumiałeś albo nie przeczytałeś - INSTRUKCJA OBSŁUGI strona 187, Skoda jasno piszę że zużycie na poziomie do 0,5L na 1000 km jest "normalne i dopuszczalne" ... (tak mi się zdaje ale chyba zmniejszyli zużycie, bo we wcześniejszych wydaniach podawali do 0,7L o ile pamiętam).
                                                Więc jeżeli dolałeś
                                                Zamieszczone przez Szakal_84
                                                dolałem z dwie setki na 1500
                                                czyli 0,2L na +- 1000 km to nadal masz "właściwe" zużycie oleju - bynajmniej wg. Skody i VW. :wink:
                                                Pamiętam jak kilka lat temu ojca znajomy który kupił nowe Audi A4 z 1,8 pojechał z "reklamacją" do ASO Audi do Lubina ... a Panowie z ASO otworzyli mu książeczkę serwisową, przeczytali info o dopuszczalnym zużyciu (mieścił się...) i ... podziękowali.
                                                Masz RS-a BWA +- 200KM , turbo też swoje robi. Bez urazy ale gdybyś popytał chłopaków na forum, to nie jeden (zwłaszcza mając 1,8 TSI :wink: choć jak widać są wyjątki) byłby zadowolony z takiego zużycia.

                                                Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                                Nie produkowany x-lite
                                                to się "nie liczy" :wink:
                                                Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                                mam zapas ostatniej serii, jeszcze na 2015
                                                zazdroszczę, to był naprawdę dobry olej Motula.

                                                [ Dodano: Pon 17 Lis, 14 21:16 ]
                                                Zamieszczone przez klarus
                                                poczytaj trochę, jak zobaczysz ile co poniektórym (także mi) silnki TSI potrafią wciągać oleju, to będziesz szczęśliwy, że twój wziął tylko 2 setki na 1500 km.
                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                Bez urazy ale gdybyś popytał chłopaków na forum, to nie jeden (zwłaszcza mając 1,8 TSI choć jak widać są wyjątki) byłby zadowolony z takiego zużycia.
                                                pisałem mojego posta jak Twojego jeszcze nie było
                                                0,2L na 1500km to nie jest zły wynik na 2.0 TFSI/TSI. U mnie znikało 0,1L/1kkm na Motul X-Max 0W40, po dodaniu MOS2 - oleju nie ubywa.

                                                Komentarz

                                                • Szakal_84
                                                  Ambiente
                                                  • 2014
                                                  • 176
                                                  • Subaru
                                                  • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                                                  no może i macie racje, czyl może i tak być że zje mi 1L oleju na 15 tyś ale nie na tysiąc..... zmienie olej i wtedy bede widział co sie bedzie działo
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...kal_84&start=0

                                                  Komentarz

                                                  • rezon
                                                    RS
                                                    • 2006
                                                    • 1894
                                                    • Volvo
                                                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                                    Ogólnie na 12-15tyś wlewam 1l, aby na wymianę jechać z max. na bagnecie.
                                                    możesz oświecić nas malutkich po co na wymianę jechać z max na bagnecie? żeby więcej wylać? czy są jakieś inne przesłanki?
                                                    Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                                    U mnie zawsze powyżej max. sprawdzane 10 min od wyłączenia rozgrzanego silnika, co jest zbawienne dla niego.
                                                    a ja sprawdzam na zimnym, na ciepłym po zatrzymaniu i w ogóle różnie byle przy wyłączonym silniku co jest równie zbawienne dla silnika, a nawet bardziej zbawienne bo nigdy nie mam powyżej max aby zalewać katalizator olejem. :roll: Przecież to wszystko jedno czy będzie 2 mm więcej czy mniej na bagnecie, a większej różnicy nie będzie pomiędzy zimnym i ciepłym silnikiem. Może jeszcze sprawdzać przy idealnie wypoziomowanym samochodzie w temperaturze 18st i przy nowiu aby zniwelować rozszerzalność termiczną bagnetu i pływy księżycowe? :lol:

                                                    [ Dodano: Wto 18 Lis, 14 13:29 ]
                                                    Zamieszczone przez Szakal_84
                                                    czyl może i tak być że zje mi 1L oleju na 15 tyś ale nie na tysiąc..... zmienie olej i wtedy bede widział co sie bedzie działo
                                                    i tak trzymaj. 1l/15kkm to nie jest źle dla silników VW - zarówno TSI jak i TDI .

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...