Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • blade232
    Ambiente
    • 2009
    • 166
    • Octavia III combi (5E5)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    Zamieszczone przez endryu
    Zamieszczone przez pedros
    Grubsza natomiast wcale nie oznacza trwalsza ale jest za to korelacja z ciśnieniem oleju
    I tu po raz kolejny nasunie się odwieczne pytanie co wlewać do TSI :?: 5W30 czy 0W30 czy 0W40 :?: Lub precyzując, rzadsze oleje 0W30 czy i dlaczego 0W40 lub odwrotnie :?: I odczucia organoleptyczne :szeroki_usmiech w postaci np. dźwięku wydawanego z silnika (cichszego na gęstszym i bardziej metalicznego na rzadszym oleju)
    Jak żyć, jak żyć... :?: :!:
    Ano właśnie czym dłużej czytam ten wątek to mam coraz większy mętlik. A to tylko głupia wymiana oleju i weź pan bądź mądry.

    Zastanawiam się czy do mojego rocznego przebiegu koło 6-7 tys. i krótkich przelotach dziennych po mieście po pare kilometrów i raz w tygodniu przelot na trasie 50 km lać do caxy 0w30 czy 0w40 :?:
    blade232

    Komentarz

    • Nexus6
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 4847
      • Volkswagen

      czy cos takiego: http://www.amsoil.com/shop/by-produc...?code=EFOQT-EA

      nada się do CXJC :?:
      With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

      Komentarz

      • Sebastian_M26
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1823
        • Superb II (3T4)

        Fullsaps będzie chronił silnik przed zużyciem.
        Seria 188KM/270Nm na 95RON

        Komentarz

        • voytek
          Rider
          • 2010
          • 480
          • Octavia III (5E3)
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          Kilka spostrzeżeń po pierwszych 1500 km na Neste City Pro 0w40 w nowej formule (MB 229.5).
          Cichy i gładki start na zimno, silnik gładko i kulturalnie wchodzi na obroty. Jak na razie po tych 1500 km na bagnecie nic nie ubyło (silnik ok. 13000 po naprawie).
          Jestem póki co bardzo zadowolony. Zobaczymy jak będzie po kolejnych tysiącach km.

          Olej ma normę MB 229.5 no i oczywiście VW 502.00
          Fajnie też wypadł w analizie na oilclub.ru, niski NOACK (chyba ważne przy bezp. wtrysku i problemach z nagarem na zaworach), temp. płynięcia -54 st. Wg Rosjan PAO.

          No tyle, że jest w40, ale subiektywnie silnik fajnie na nim pracuje.

          Komentarz

          • Sony
            Rider
            • 2015
            • 342
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            blade232,

            od kiedy masz zalany silnik 1,4 CAXA olejem M1 ESP 5W30, czy masz ten belgijski, ile na nim przejechałeś, jak oceniasz na nim pracę silnika zwłaszcza przy uruchomieniach (cicho, czy słychać zaterkotania) ?

            Ja jak na razie nie narzekam (mam ten belgijski, tak przynajmniej wynika z nalepki na bańce), 6 tys. km od czerwca i koniec z terkotaniem przy uruchomieniach.

            Komentarz

            • crom.de
              RS
              • 2012
              • 1545
              • Superb II (3T4)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              voytek, a przed wymiana jakie starty? U mnie właśnie Neste zapoczątkowało sporadyczne etiudy.
              - Superb
              - Panda 1.2

              Komentarz

              • blade232
                Ambiente
                • 2009
                • 166
                • Octavia III combi (5E5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                Zamieszczone przez Sony
                blade232,

                od kiedy masz zalany silnik 1,4 CAXA olejem M1 ESP 5W30, czy masz ten belgijski, ile na nim przejechałeś, jak oceniasz na nim pracę silnika zwłaszcza przy uruchomieniach (cicho, czy słychać zaterkotania) ?

                Ja jak na razie nie narzekam (mam ten belgijski, tak przynajmniej wynika z nalepki na bańce), 6 tys. km od czerwca i koniec z terkotaniem przy uruchomieniach.
                Generalnie to od nowości był i jest zalewany M1 ESP 5w30 bo poprzednio ojciec jeździł a od pół roku ja i najechane ma koło 8 tyś. od wymiany na tym oleju a całkowity przebieg to 38tyś. Co do uruchomień to cisza kompletna nawet po 3-4 dniach stania w garażu. Poziom oleju mam prawie na max, jak ktoś tu na forum doradzał w innym wątku że to ponoć pomaga na terkotania :szeroki_usmiech No i właśnie po śledzeniu tego wątku olejowego już nie wiem czy zostać na tym M1 ESP czy jednak coś z 502 0w30 (WOLF albo ELF/TOTAL).
                A powiedz jak sprawdzić jakie pochodzenie tego mobila :?:
                blade232

                Komentarz

                • paba
                  Rider
                  • 2012
                  • 284

                  nie ma belgijskiego Mobila, tutaj można zobaczyć jak zdekodować rafinerię

                  Komentarz

                  • Sony
                    Rider
                    • 2015
                    • 342
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    blade232,
                    jeżeli silnik nie terkocze, to nie kombinuj. Wcześniej nie interesowałbym się na tyle olejami, gdyby nie zaterkotania na wcześniejszych olejach. Teraz u mnie jest cisza i spokój wewnętrzny, więc po co zmieniać i znów nerwy.

                    paba,
                    faktycznie, jeszcze raz sprawdziłem na naklejkę (tą pod wierzchnią) i wynika z niej wprost, że olej wyprodukowano w EU - Francja. Natomiast podmiotem wprowadzającym na rynek polski jest Mobil Belgia. Sprawdzałem wcześniej na szybkiego i nie doczytałem całości (a tak coś wcześniej mi się zdawało, że to miała być Francja) ops: .

                    [ Dodano: Pią 23 Paź, 15 10:53 ]
                    blade232,
                    odkleiłem wierzchnią naklejkę (tylna część baniaczka) w zaznaczonym na niej miejscu i tam są te dane, w tym o kraju produkcji.

                    Komentarz

                    • blade232
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 166
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      To muszę sprawdzić dzisiaj baniaczek a ogólnie to jakie pochodzenie mobila najlepsze :?:
                      Sony a jakie masz doświadczenia z caxa i na jakich olejach jeździłeś i jak to wyglądało w praktyce :?:
                      blade232

                      Komentarz

                      • paba
                        Rider
                        • 2012
                        • 284

                        nie ma czegoś takiego jak najlepsze pochodzenie
                        praktycznie wszystko w Polsce jest z Gravenshon

                        najlepsze jest to co polskie

                        Komentarz

                        • Sony
                          Rider
                          • 2015
                          • 342
                          • Octavia II (1Z3)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          blade232,
                          - jakie najlepsze - nie wiem, n a tym obecnym jest OK, więc w przyszłości jeżeli zimą będzie tak jak teraz będę szukał tego francuskiego (kupowałem w sklepie stacjonarnym FOTA),
                          - na fabrycznym oleju było OK prawie 16 tys. km, na serwisowym podobno Mobilu 5W30 zdarzały się jakieś odgłosy po ok. 10 tys. km , na jakimś Long life III niemieckim 5W30 pernamentne zaterkotania :evil: po krótkim przebiegu (przypuszczam, że się przegrzewał) i po 5 tys. km. został zastąpiony castrolem EDGE FST 5W30. Na tym castrolu latem były zaterkotania (im cieplej tym częściej, zimą wcale) i po 8 tys. km został wymieniony na M1 ESP 5W30 (na początku były jeszcze zaterkotania ale od ok. 5 tys. km jest cisza, w tym przez całe gorące lato).
                          Sądzę, że układ oczyścił mi się i jest OK .

                          Komentarz

                          • crom.de
                            RS
                            • 2012
                            • 1545
                            • Superb II (3T4)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            paba, 100% PAO/Ester?
                            - Superb
                            - Panda 1.2

                            Komentarz

                            • endryu
                              RS
                              • 2006
                              • 3773
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              Zamieszczone przez crom.de
                              100% PAO/Ester?
                              Nie, nie, nie A gdzie miejsce na dodatki
                              Zmniejsz troszkę tych % :szeroki_usmiech
                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                              =================================================

                              Komentarz

                              • micrusec
                                Rider
                                • 2013
                                • 559

                                endryu, to przeważnie jest tak pół litra 70 % a reszta to "zagryzka"

                                Komentarz

                                • paba
                                  Rider
                                  • 2012
                                  • 284

                                  Zamieszczone przez crom.de
                                  paba, 100% PAO/Ester?
                                  na pewno nie, ale obstawiam, że z 60% będzie, a za tą cenę dostaniesz tylko HC
                                  kod odpadu 13 02 06

                                  dodatki Lubrizola, baza prawdopodobnie Chevron
                                  mimo, że mam już kilka olejów do zalania, to swędzi mnie kliknąć KT przy 5W30, ciekawy olej o cSt charaktersytyczne dla olejów ILSAC, ciekawe jedynie jaki ma HTHS

                                  Komentarz

                                  • crom.de
                                    RS
                                    • 2012
                                    • 1545
                                    • Superb II (3T4)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    Tak piszą na aukcji ;-) 60% to brzmi nieźle.
                                    - Superb
                                    - Panda 1.2

                                    Komentarz

                                    • paba
                                      Rider
                                      • 2012
                                      • 284

                                      no brzmi na pewno nie gorzej od większości olejów nad którymi się zastanawiacie :wink:

                                      Komentarz

                                      • Krisss_28
                                        Ambiente
                                        • 2014
                                        • 123

                                        Jak coś to mogę Wam załatwić ten olej ok. 10 zł taniej
                                        Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                                        Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                                        Komentarz

                                        • paba
                                          Rider
                                          • 2012
                                          • 284

                                          załatwisz mi 3 litry 5w30 taniej niż 54 ziko?

                                          Komentarz

                                          • micrusec
                                            Rider
                                            • 2013
                                            • 559

                                            SPECOL-em to handluje zmienolej.pl

                                            Komentarz

                                            • paba
                                              Rider
                                              • 2012
                                              • 284

                                              Zamieszczone przez micrusec
                                              SPECOL-em to handluje zmienolej.pl
                                              drożej ma niż ci ludzie z Zielonej Góry, a poza tym osobiście nie przepadam za kimś kto podpisuje się nie pod swoim i jeszcze nie widzi w tym problemu

                                              Komentarz

                                              • Krisss_28
                                                Ambiente
                                                • 2014
                                                • 123

                                                paba, taniej póki co nie dam rady - pracuję nad rabatami Ale dla ludzi z forum mogę ogarnąć bez mojej żadnej prowizji, oczywiście po rabatach, części i oleje
                                                Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                                                Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                                                Komentarz

                                                • paba
                                                  Rider
                                                  • 2012
                                                  • 284

                                                  daj spokój, cena i tak jest okazyjna, ale ludzie i tak wolą kupić Millersa czy Motula
                                                  BP zimowy kosztuje na stacji 30 za 4 litry co daje 7,5 za litr, a tutaj olej fajnej jakości za 18

                                                  Komentarz


                                                  • paba próbowałeś może się dowiedzieć, dlaczego według lubrizola 504 jest lepszy niż 502 w szczególności jeżeli chodzi o ochronę przeciwzużyciową?

                                                    Ja znalazłem jedynie, niestety nie działający już, link do strony Mobila, który tłumaczy dlaczego VW 504 ma niższy TBN. I wcale nie oznacza to, że słabiej radzi sobie z neutralizacją kwasów. Wręcz przeciwnie. Jeden z użytkowników opisał to co było w tym linku. Według jego słów Mobil wskazał, że TBN jest związany tylko z "dodatkami METALICZNYMI" zaś nowe silniki muszą korzystać z olejów, które takich dodatków mają mniej niż poprzednie specyfikacje. W olejach z normą 504 zamiast "dodatków metalicznych" mamy zaś nowe przeciwzużyciowe "dodatki niemetaliczne", które nie są uwzględniane w liczbie TBN i dlatego liczba TBN nie jest już wyznacznikiem przeciwzużyciowym i eliminującym kwasy.

                                                    To by tłumaczyło, dlaczego według Lubrizola norma VW 504.00 jest lepsza i lepiej chroni silnik od normy VW 502.00.



                                                    leonn wiem, że to już dawno było, ale zdjęcia z analiz olejów, które wkleiłeś w odpowiedzi na moje posty nie są miarodajne, bo analiza oleju z normą 502 zrobiona została po ok. 15 tys km, zaś tego z normą 504 po ok. 30 tys km. Ja bym wolał zobaczyć analizę obu olejów wraz z komentarzem (bo się na tym nie znam) po ok. 15 tys km

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...