Zamieszczone przez mirek_p11
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
mirek_p11, ja na najbliższą wymianę zamówiłem u konkona i otrzymałem meguin 0w40... także też uciekam od 5w30 z VW 504.00... ale temat z olejami 0w30 do tsi zaintrygował mnie niezmiernie... dostrzegam logikę w wywodach Sebastiana_M26, ale chciałbym to skonfrontować z wiedzą PAOLO ESCO i na tej podstawie wyrobić sobie zdanie, i podjąć decyzję co do następnej wymiany...
Komentarz
-
-
...czy 0W40, czy 0W30 :?: Który optymalniejszy :?:Zamieszczone przez klarusale chciałbym to skonfrontować z wiedzą PAOLO ESCO i na tej podstawie wyrobić sobie zdanie, i podjąć decyzję co do następnej wymiany...O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Ja mam u siebie 0W30 Statoil i po jeździe A4 na odcinku 120 km z niemiecką prędkością to nic nie dolałem. W zasadzie jednego dnia pokonałem 120 km razy dwa - bo wracałem również autostradą.Zamieszczone przez crom.deendryu, tak to wygląda na razie. Sebastian_M26 ma jednak chyba rację co do W30, choć mnie się wydawało że po autostradzie przyjdzie mi dolać. Zobaczymy jak Meguin spisze się w codziennej jeździe do pracy, ale wydaje się że lepiej.
Komentarz
-
-
Dzisiaj 30 i 40 można stosować bez obaw zerwanie się filmu olejowego...Zamieszczone przez klarusno, tak :idea:Zamieszczone przez endryu...czy 0W40, czy 0W30 :?: Który optymalniejszy :?:
Ja jestem za W30 ale jedno trzeba mieć na uwadze: rozcienczanie oleju paliwem co degraduje lepkość.
Reasumując robiąc ultra krótkie trasy powiedzmy na zimno do ok 8-10 km lub permanentne przegrzewanie oleju to 0W40
Powyżej powiedzmy 10 km, jak silnik uzyskuje teperature robocza niech będzie 0W30 bo zdążą (chyba) pary paliwa odparowac.
Dzisiaj produkowane oleje mają niemetaliczne modyfikatory tarcia wiec nie ma obaw i korelacji z temperaturą :diabelski_usmiech
Pozostaje przetestować i sprawdzić jak silnik zachowuje się na zimno (rozrząd, hydro...) i wybrać najniższą lepkość gdzie silnik reprezentuje wysoką kulturę pracy.
Komentarz
-
-
Paolo ale on by chciał abyś Ty konkretnie wskazał który czy 0W30 czy 0W40 jest najlepszy do TSI ?Zamieszczone przez PAOLO ESCO... bo wypowiedziałem się xxx stron wstecz i nie lubię się powtarzać - jestem decydowanie zza, zarówno jeżeli chodzi o 0W30 jak i 0W40Zamieszczone przez klarusjakie jest twoje zdanie o 0W30 do tsi? Bo odkąd o tym mowa, to nie wypowiadasz się...
Komentarz
-
-
Kurde, trochę mnie zmartwiłeś bo już prawie się decydowałem na wolf 0w30 a robie krótkie odcinki 4-6 km choć raz w tygodniu przegonie czasem z 20 km i z 3 razy w roku trasa 200km też się trafi,no i auto garażowane i teraz troche dylemat czy jednak m1 nl 0w40. A na ile 0w30 jest rzadsze od tego co teraz zalane czyli m1 5w30 :?:Zamieszczone przez pedrosDzisiaj 30 i 40 można stosować bez obaw zerwanie się filmu olejowego...Zamieszczone przez klarusno, tak :idea:Zamieszczone przez endryu...czy 0W40, czy 0W30 :?: Który optymalniejszy :?:
Ja jestem za W30 ale jedno trzeba mieć na uwadze: rozcienczanie oleju paliwem co degraduje lepkość.
Reasumując robiąc ultra krótkie trasy powiedzmy na zimno do ok 8-10 km lub permanentne przegrzewanie oleju to 0W40
Powyżej powiedzmy 10 km, jak silnik uzyskuje teperature robocza niech będzie 0W30 bo zdążą (chyba) pary paliwa odparowac.
Dzisiaj produkowane oleje mają niemetaliczne modyfikatory tarcia wiec nie ma obaw i korelacji z temperaturą :diabelski_usmiech
Pozostaje przetestować i sprawdzić jak silnik zachowuje się na zimno (rozrząd, hydro...) i wybrać najniższą lepkość gdzie silnik reprezentuje wysoką kulturę pracy.
blade232
Komentarz
-
-
No właśnieZamieszczone przez micrusecPaolo ale on by chciał abyś Ty konkretnie wskazał który czy 0W30 czy 0W40 jest najlepszy do TSI ?Zamieszczone przez PAOLO ESCO... bo wypowiedziałem się xxx stron wstecz i nie lubię się powtarzać - jestem decydowanie zza, zarówno jeżeli chodzi o 0W30 jak i 0W40Zamieszczone przez klarusjakie jest twoje zdanie o 0W30 do tsi? Bo odkąd o tym mowa, to nie wypowiadasz się...
Może nie "najlepszy" ale jak to określił endryu "optymalniejszy"... :?:
Tym bardziej, że w takim kierunku dyskusja się rozwinęła :idea: , to postanowiłem zapytać autorytet w sprawie...
Ale skoro Paolo nie chce się wypowiadać na tak postawioną kwestię, to jego sprawa...
No chyba, że nie ma to większego znaczenia, 0w30 czy 0w40...
Komentarz
-
-
Pewnie PAOLO stwierdził że ten wątek jest już jak "Moda na sukces", ponad 400 stron i w kółko to samo.Zamieszczone przez klarusAle skoro Paolo nie chce się wypowiadać na tak postawioną kwestię, to jego sprawa...
A i tak nadal nikt nie wie o co chodzi :wink:
[ Dodano: Nie 01 Lis, 15 19:46 ]
Zamieszczone przez pedrosDzisiaj 30 i 40 można stosować bez obaw zerwanie się filmu olejowego...
Ja jestem za W30 ale jedno trzeba mieć na uwadze: rozcienczanie oleju paliwem co degraduje lepkość.
Reasumując robiąc ultra krótkie trasy powiedzmy na zimno do ok 8-10 km lub permanentne przegrzewanie oleju to 0W40
Powyżej powiedzmy 10 km, jak silnik uzyskuje teperature robocza niech będzie 0W30 bo zdążą (chyba) pary paliwa odparowac.
Dzisiaj produkowane oleje mają niemetaliczne modyfikatory tarcia wiec nie ma obaw i korelacji z temperaturą :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Przy takim małym przebiegu rocznym koło 6-7tyś to kurde nie uśmiecha mi się 2 razy olej zmieniać, raczej szukam całorocznego oleju i stąd ten dylematZamieszczone przez leonnZamieszczone przez endryu..czy 0W40, czy 0W30 :?:Jest bardzo proste rozwiazanie tego problemuZamieszczone przez blade232Kurde, trochę mnie zmartwiłeś bo już prawie się decydowałem na wolf 0w30
tak jak podopwaiada pedros.
0W-30 na zimę, a 0W-40 na lato olej zmieniamy dwa razy w roku
blade232
Komentarz
-
-
Kris86
leonn mało trafne porównanie, bo opony odpowiadają za bezpieczeństwo
Poza tym na letnich nie podjedziesz pod zaśnieżoną górkę
Komentarz
-
I inne koszta. :szeroki_usmiechZamieszczone przez leonnA opony zmieniasz z letnich na zimowe, przy takich małych przebiegach? Czy masz cało-roczne?Zamieszczone przez blade232Przy takim małym przebiegu rocznym koło 6-7tyś to kurde nie uśmiecha mi się 2 razy olej zmieniać,O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Myślę że skoro auto mam garażowane i nie katuje go mocno i przebiegi nie duże to po co mam wymieniać 2 razy w roku olej - właśnie szukam oleju całorocznego.Zamieszczone przez leonnA opony zmieniasz z letnich na zimowe, przy takich małych przebiegach? Czy masz cało-roczne?Zamieszczone przez blade232Przy takim małym przebiegu rocznym koło 6-7tyś to kurde nie uśmiecha mi się 2 razy olej zmieniać,blade232
Komentarz
-
-
nie to że nie chcę ale na pytanie w stylu "jaki olej jest najlepszy do TSI" (chętnie bym odpowiedział - świeży :bajer ) pytający chciałby uzyskać jednoznaczną odpowiedź a przecież (o czym już w tym wątku było nie raz) powinniśmy dobierać olej wg schematu - specyfikacja producenta (tryb LL i wymiana wg wskazań komputera lub stała wymiana co 15 tys km) + stan silnika + warunki eksploatacji w tym indywidualny styl jazdy i na sam koniec ... wybór oleju danego producenta o odpowiednim SAE.Zamieszczone przez klarusPaolo nie chce się wypowiadać na tak postawioną kwestię, to jego sprawa...
wybór OK choć nie widzę byś napisał coś o warunkach eksploatacji Octavki na tym silniku - miasto, trasy :roll:Zamieszczone przez klaruszamówiłem u konkona i otrzymałem meguin 0w40
klarus - Ty masz CDAA z "nieszczęsnymi" cienkimi pierścieniami (jeszcze przed poprawkami VW) przy 0W40 pompa też spokojnie da radę. Masz za to szansę na mniejsze ubytki w trakcie eksploatacji. No i sprawa paliwa (chyba najważniejsza jeżeli chodzi o mechaniczne i chemiczne zużycie oleju) - wystarczy że paliwo rozrzedzi olej zmieniając jego lepkość (o co w warunkach jazdy na krótkich odcinkach jest wyjątkowo łatwo - dlatego też producenci min. zaliczają jazdę miejską do ciężkich warunków eksploatacji) to można być pewnym że wcześniej czy później musi dojść do mechanicznych uszkodzeń. No i na koniec w miarę eksploatacji i zużywania się silnika rosną przedmuchy do skrzyni korbowej a tym samym do oleju dostaje się więcej chemicznych, szkodliwych produktów spalania. Olej musi je zneutralizować, więc nastąpi jego szybsze zużycie.
ostatni wpis w tym wątku miałem 14 października (nie licząc dzisiejszych wpisów) a sprawa jest prosta ... MON zafundował mi ponad 3 tygodniowe "wakacje" na Orzyszu ... http://gazetaolsztynska.pl/306352,Sa...ml?sort=newestZamieszczone przez klarusjakie jest twoje zdanie o 0W30 do tsi? Bo odkąd o tym mowa, to nie wypowiadasz się...
ps. i tak wybór oleju do benzyniaka to "pikuś" w porównaniu z doborem oleju do diesla o CR z DPF-em nie wspomnę...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, dzięki serdeczne
CDAA, ale nieszczęsne cienkie pierścienie wymienione niedawno na szersze (zużywał prawie 2l/1000km, po remoncie ok 0,1l/1000 km). Miasto ok 70%, trasa 30 %... styl jazdy - no lubię pocisnąć, choć ostatnio spokojniej, bo punkty karne jakoś "dziwnie się nazbierały" :twisted:
Wymiany oleju co 10 - 12 tys. km... nawet jak jeździłem na 504.00/507.00
Z twojej wypowiedzi wywnioskowałem, że 0W40 lepiej mi posłuży...
Jak błędnie wnioskuję, to mnie popraw...
Komentarz
-
-
te 3 razy w roku po 200 km można sobie darować ... myślisz, że 0W30 przez rok użytkowania na krótkich trasach da radę... ? (i nie ma co ukrywać na niedogrzanym notorycznie silniku co oznacza ciężkie warunki eksploatacji). Wg. mnie nie da. Kup 0W40 z MB 229.5.Zamieszczone przez blade232robie krótkie odcinki 4-6 km choć raz w tygodniu przegonie czasem z 20 km i z 3 razy w roku trasa 200km
a to rozumiem, że i płyn w spryskiwaczach masz letni nawet w zimie :wink:Zamieszczone przez blade232przy takim małym przebiegu rocznym koło 6-7tyś to kurde nie uśmiecha mi się 2 razy olej zmieniać, raczej szukam całorocznego olejuPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
blade232, logicznie analizując problem to lałbym 0W30 na zimę i zmieniał co rok czyli w Twoim przypadku co 6-7 tyś. Dobra ochrona w zimie i przy częstym odpalaniu silnika, a i w lecie da radę
Przy takim przebiegu olej pewnie nie zdąży mocno zdegradować.
[Edit] Chociaż jeśli dzień w dzień robi tylko 2-3 km to faktycznie już mocno ekstremalne warunki.
Komentarz
-
Komentarz