Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • KubaMpakiet
    Rider
    • 2011
    • 279

    Zamieszczone przez mirek_p11
    Zamieszczone przez klarus
    0W30 do tsi
    dzisiaj zamówiłem do Polówki 1.2 tsi i do mojego szkodnika RAVENOL SSL SAE 0W-40 CleanSynto
    bedzie dobrze :chytry
    Audi 1.8T AVJ

    Silnik smaruje
    Ravenol SSL

    Komentarz

    • klarus
      RS
      ModeratoRS
      • 2013
      • 5392
      • Octavia III combi (5E5)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      mirek_p11, ja na najbliższą wymianę zamówiłem u konkona i otrzymałem meguin 0w40... także też uciekam od 5w30 z VW 504.00... ale temat z olejami 0w30 do tsi zaintrygował mnie niezmiernie... dostrzegam logikę w wywodach Sebastiana_M26, ale chciałbym to skonfrontować z wiedzą PAOLO ESCO i na tej podstawie wyrobić sobie zdanie, i podjąć decyzję co do następnej wymiany...

      Komentarz

      • endryu
        RS
        • 2006
        • 3773
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        Zamieszczone przez klarus
        ale chciałbym to skonfrontować z wiedzą PAOLO ESCO i na tej podstawie wyrobić sobie zdanie, i podjąć decyzję co do następnej wymiany...
        ...czy 0W40, czy 0W30 :?: Który optymalniejszy :?:
        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
        =================================================

        Komentarz

        • klarus
          RS
          ModeratoRS
          • 2013
          • 5392
          • Octavia III combi (5E5)
          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

          Zamieszczone przez endryu
          ...czy 0W40, czy 0W30 :?: Który optymalniejszy :?:
          no, tak :idea:

          Komentarz

          • mirek_p11
            RS
            • 2010
            • 6630
            • Volkswagen
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            IMO 0W40 będzie lepszy na trasy a 0W30 w mieście. Silnik po zalaniu 0W30 będzie miał mniejsze opory, bo jest rzadszy, ale 0W40 będzie lepiej chronił silnik ( lepsze smarowanie w wyższych temperaturach )

            Seat Leon ST FR by mirek_p11

            Fotki
            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
            Fotki

            Komentarz

            • micrusec
              Rider
              • 2013
              • 559

              Zamieszczone przez crom.de
              endryu, tak to wygląda na razie. Sebastian_M26 ma jednak chyba rację co do W30, choć mnie się wydawało że po autostradzie przyjdzie mi dolać. Zobaczymy jak Meguin spisze się w codziennej jeździe do pracy, ale wydaje się że lepiej.
              Ja mam u siebie 0W30 Statoil i po jeździe A4 na odcinku 120 km z niemiecką prędkością to nic nie dolałem. W zasadzie jednego dnia pokonałem 120 km razy dwa - bo wracałem również autostradą.

              Komentarz

              • pedros
                RS
                • 2009
                • 1958
                • Volkswagen
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                Zamieszczone przez klarus
                Zamieszczone przez endryu
                ...czy 0W40, czy 0W30 :?: Który optymalniejszy :?:
                no, tak :idea:
                Dzisiaj 30 i 40 można stosować bez obaw zerwanie się filmu olejowego...
                Ja jestem za W30 ale jedno trzeba mieć na uwadze: rozcienczanie oleju paliwem co degraduje lepkość.

                Reasumując robiąc ultra krótkie trasy powiedzmy na zimno do ok 8-10 km lub permanentne przegrzewanie oleju to 0W40
                Powyżej powiedzmy 10 km, jak silnik uzyskuje teperature robocza niech będzie 0W30 bo zdążą (chyba) pary paliwa odparowac.

                Dzisiaj produkowane oleje mają niemetaliczne modyfikatory tarcia wiec nie ma obaw i korelacji z temperaturą :diabelski_usmiech

                Pozostaje przetestować i sprawdzić jak silnik zachowuje się na zimno (rozrząd, hydro...) i wybrać najniższą lepkość gdzie silnik reprezentuje wysoką kulturę pracy.

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Zamieszczone przez klarus
                  jakie jest twoje zdanie o 0W30 do tsi? Bo odkąd o tym mowa, to nie wypowiadasz się...
                  ... bo wypowiedziałem się xxx stron wstecz i nie lubię się powtarzać - jestem za, zarówno jeżeli chodzi o 0W30 jak i 0W40
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • micrusec
                    Rider
                    • 2013
                    • 559

                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    Zamieszczone przez klarus
                    jakie jest twoje zdanie o 0W30 do tsi? Bo odkąd o tym mowa, to nie wypowiadasz się...
                    ... bo wypowiedziałem się xxx stron wstecz i nie lubię się powtarzać - jestem decydowanie zza, zarówno jeżeli chodzi o 0W30 jak i 0W40
                    Paolo ale on by chciał abyś Ty konkretnie wskazał który czy 0W30 czy 0W40 jest najlepszy do TSI ?

                    Komentarz

                    • blade232
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 166
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      Zamieszczone przez pedros
                      Zamieszczone przez klarus
                      Zamieszczone przez endryu
                      ...czy 0W40, czy 0W30 :?: Który optymalniejszy :?:
                      no, tak :idea:
                      Dzisiaj 30 i 40 można stosować bez obaw zerwanie się filmu olejowego...
                      Ja jestem za W30 ale jedno trzeba mieć na uwadze: rozcienczanie oleju paliwem co degraduje lepkość.

                      Reasumując robiąc ultra krótkie trasy powiedzmy na zimno do ok 8-10 km lub permanentne przegrzewanie oleju to 0W40
                      Powyżej powiedzmy 10 km, jak silnik uzyskuje teperature robocza niech będzie 0W30 bo zdążą (chyba) pary paliwa odparowac.

                      Dzisiaj produkowane oleje mają niemetaliczne modyfikatory tarcia wiec nie ma obaw i korelacji z temperaturą :diabelski_usmiech

                      Pozostaje przetestować i sprawdzić jak silnik zachowuje się na zimno (rozrząd, hydro...) i wybrać najniższą lepkość gdzie silnik reprezentuje wysoką kulturę pracy.
                      Kurde, trochę mnie zmartwiłeś bo już prawie się decydowałem na wolf 0w30 a robie krótkie odcinki 4-6 km choć raz w tygodniu przegonie czasem z 20 km i z 3 razy w roku trasa 200km też się trafi,no i auto garażowane i teraz troche dylemat czy jednak m1 nl 0w40. A na ile 0w30 jest rzadsze od tego co teraz zalane czyli m1 5w30 :?:
                      blade232

                      Komentarz

                      • paba
                        Rider
                        • 2012
                        • 284

                        gęstość jest ta sama

                        Komentarz

                        • klarus
                          RS
                          ModeratoRS
                          • 2013
                          • 5392
                          • Octavia III combi (5E5)
                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                          Zamieszczone przez micrusec
                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                          Zamieszczone przez klarus
                          jakie jest twoje zdanie o 0W30 do tsi? Bo odkąd o tym mowa, to nie wypowiadasz się...
                          ... bo wypowiedziałem się xxx stron wstecz i nie lubię się powtarzać - jestem decydowanie zza, zarówno jeżeli chodzi o 0W30 jak i 0W40
                          Paolo ale on by chciał abyś Ty konkretnie wskazał który czy 0W30 czy 0W40 jest najlepszy do TSI ?
                          No właśnie Może nie "najlepszy" ale jak to określił endryu "optymalniejszy"... :?:
                          Tym bardziej, że w takim kierunku dyskusja się rozwinęła :idea: , to postanowiłem zapytać autorytet w sprawie...
                          Ale skoro Paolo nie chce się wypowiadać na tak postawioną kwestię, to jego sprawa...
                          No chyba, że nie ma to większego znaczenia, 0w30 czy 0w40...

                          Komentarz

                          • prezes73
                            Rider
                            • 2015
                            • 522
                            • Hyundai

                            Zamieszczone przez klarus
                            Ale skoro Paolo nie chce się wypowiadać na tak postawioną kwestię, to jego sprawa...
                            Pewnie PAOLO stwierdził że ten wątek jest już jak "Moda na sukces", ponad 400 stron i w kółko to samo.
                            A i tak nadal nikt nie wie o co chodzi :wink:

                            [ Dodano: Nie 01 Lis, 15 19:46 ]
                            Zamieszczone przez pedros
                            Dzisiaj 30 i 40 można stosować bez obaw zerwanie się filmu olejowego...
                            Ja jestem za W30 ale jedno trzeba mieć na uwadze: rozcienczanie oleju paliwem co degraduje lepkość.

                            Reasumując robiąc ultra krótkie trasy powiedzmy na zimno do ok 8-10 km lub permanentne przegrzewanie oleju to 0W40
                            Powyżej powiedzmy 10 km, jak silnik uzyskuje teperature robocza niech będzie 0W30 bo zdążą (chyba) pary paliwa odparowac.

                            Dzisiaj produkowane oleje mają niemetaliczne modyfikatory tarcia wiec nie ma obaw i korelacji z temperaturą :diabelski_usmiech

                            Komentarz

                            • leonn
                              RS
                              • 2011
                              • 2726
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              Zamieszczone przez endryu
                              ..czy 0W40, czy 0W30 :?:
                              Zamieszczone przez blade232
                              Kurde, trochę mnie zmartwiłeś bo już prawie się decydowałem na wolf 0w30
                              Jest bardzo proste rozwiazanie tego problemu tak jak podopwaiada pedros.

                              0W-30 na zimę, a 0W-40 na lato olej zmieniamy dwa razy w roku

                              Komentarz

                              • blade232
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 166
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                Zamieszczone przez leonn
                                Zamieszczone przez endryu
                                ..czy 0W40, czy 0W30 :?:
                                Zamieszczone przez blade232
                                Kurde, trochę mnie zmartwiłeś bo już prawie się decydowałem na wolf 0w30
                                Jest bardzo proste rozwiazanie tego problemu tak jak podopwaiada pedros.

                                0W-30 na zimę, a 0W-40 na lato olej zmieniamy dwa razy w roku
                                Przy takim małym przebiegu rocznym koło 6-7tyś to kurde nie uśmiecha mi się 2 razy olej zmieniać, raczej szukam całorocznego oleju i stąd ten dylemat
                                blade232

                                Komentarz

                                • leonn
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 2726
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  Zamieszczone przez blade232
                                  Przy takim małym przebiegu rocznym koło 6-7tyś to kurde nie uśmiecha mi się 2 razy olej zmieniać,
                                  A opony zmieniasz z letnich na zimowe, przy takich małych przebiegach? Czy masz cało-roczne?

                                  Komentarz


                                  • leonn mało trafne porównanie, bo opony odpowiadają za bezpieczeństwo Poza tym na letnich nie podjedziesz pod zaśnieżoną górkę

                                    Komentarz

                                    • endryu
                                      RS
                                      • 2006
                                      • 3773
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      Zamieszczone przez leonn
                                      Zamieszczone przez blade232
                                      Przy takim małym przebiegu rocznym koło 6-7tyś to kurde nie uśmiecha mi się 2 razy olej zmieniać,
                                      A opony zmieniasz z letnich na zimowe, przy takich małych przebiegach? Czy masz cało-roczne?
                                      I inne koszta. :szeroki_usmiech
                                      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                      =================================================

                                      Komentarz

                                      • blade232
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 166
                                        • Octavia III combi (5E5)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                        Zamieszczone przez leonn
                                        Zamieszczone przez blade232
                                        Przy takim małym przebiegu rocznym koło 6-7tyś to kurde nie uśmiecha mi się 2 razy olej zmieniać,
                                        A opony zmieniasz z letnich na zimowe, przy takich małych przebiegach? Czy masz cało-roczne?
                                        Myślę że skoro auto mam garażowane i nie katuje go mocno i przebiegi nie duże to po co mam wymieniać 2 razy w roku olej - właśnie szukam oleju całorocznego.
                                        blade232

                                        Komentarz

                                        • leonn
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 2726
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          Zamieszczone przez Kris86
                                          leonn mało trafne porównanie, bo opony odpowiadają za bezpieczeństwo
                                          A olej za co odpowiada?
                                          Zamieszczone przez endryu
                                          I inne koszta. :szeroki_usmiech
                                          Fakt, ciężko za 50zł wymienić 5L oleju i filtr :diabelski_usmiech

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6626
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            Zamieszczone przez klarus
                                            Paolo nie chce się wypowiadać na tak postawioną kwestię, to jego sprawa...
                                            nie to że nie chcę ale na pytanie w stylu "jaki olej jest najlepszy do TSI" (chętnie bym odpowiedział - świeży :bajer ) pytający chciałby uzyskać jednoznaczną odpowiedź a przecież (o czym już w tym wątku było nie raz) powinniśmy dobierać olej wg schematu - specyfikacja producenta (tryb LL i wymiana wg wskazań komputera lub stała wymiana co 15 tys km) + stan silnika + warunki eksploatacji w tym indywidualny styl jazdy i na sam koniec ... wybór oleju danego producenta o odpowiednim SAE.
                                            Zamieszczone przez klarus
                                            zamówiłem u konkona i otrzymałem meguin 0w40
                                            wybór OK choć nie widzę byś napisał coś o warunkach eksploatacji Octavki na tym silniku - miasto, trasy :roll:
                                            klarus - Ty masz CDAA z "nieszczęsnymi" cienkimi pierścieniami (jeszcze przed poprawkami VW) przy 0W40 pompa też spokojnie da radę. Masz za to szansę na mniejsze ubytki w trakcie eksploatacji. No i sprawa paliwa (chyba najważniejsza jeżeli chodzi o mechaniczne i chemiczne zużycie oleju) - wystarczy że paliwo rozrzedzi olej zmieniając jego lepkość (o co w warunkach jazdy na krótkich odcinkach jest wyjątkowo łatwo - dlatego też producenci min. zaliczają jazdę miejską do ciężkich warunków eksploatacji) to można być pewnym że wcześniej czy później musi dojść do mechanicznych uszkodzeń. No i na koniec w miarę eksploatacji i zużywania się silnika rosną przedmuchy do skrzyni korbowej a tym samym do oleju dostaje się więcej chemicznych, szkodliwych produktów spalania. Olej musi je zneutralizować, więc nastąpi jego szybsze zużycie.
                                            Zamieszczone przez klarus
                                            jakie jest twoje zdanie o 0W30 do tsi? Bo odkąd o tym mowa, to nie wypowiadasz się...
                                            ostatni wpis w tym wątku miałem 14 października (nie licząc dzisiejszych wpisów) a sprawa jest prosta ... MON zafundował mi ponad 3 tygodniowe "wakacje" na Orzyszu ... http://gazetaolsztynska.pl/306352,Sa...ml?sort=newest

                                            ps. i tak wybór oleju do benzyniaka to "pikuś" w porównaniu z doborem oleju do diesla o CR z DPF-em nie wspomnę...
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • blade232
                                              Ambiente
                                              • 2009
                                              • 166
                                              • Octavia III combi (5E5)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                              PAOLO ESCO a co mi doradzisz 0w30 czy 0w40 odnośnie mojej specyfiki używania auta i czy wolf ecotech 0w30 czy m1 nl 0w40/wolf ecotech 0w40 :?:
                                              blade232

                                              Komentarz

                                              • klarus
                                                RS
                                                ModeratoRS
                                                • 2013
                                                • 5392
                                                • Octavia III combi (5E5)
                                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                PAOLO ESCO, dzięki serdeczne
                                                CDAA, ale nieszczęsne cienkie pierścienie wymienione niedawno na szersze (zużywał prawie 2l/1000km, po remoncie ok 0,1l/1000 km). Miasto ok 70%, trasa 30 %... styl jazdy - no lubię pocisnąć, choć ostatnio spokojniej, bo punkty karne jakoś "dziwnie się nazbierały" :twisted:
                                                Wymiany oleju co 10 - 12 tys. km... nawet jak jeździłem na 504.00/507.00
                                                Z twojej wypowiedzi wywnioskowałem, że 0W40 lepiej mi posłuży...
                                                Jak błędnie wnioskuję, to mnie popraw...

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez blade232
                                                  robie krótkie odcinki 4-6 km choć raz w tygodniu przegonie czasem z 20 km i z 3 razy w roku trasa 200km
                                                  te 3 razy w roku po 200 km można sobie darować ... myślisz, że 0W30 przez rok użytkowania na krótkich trasach da radę... ? (i nie ma co ukrywać na niedogrzanym notorycznie silniku co oznacza ciężkie warunki eksploatacji). Wg. mnie nie da. Kup 0W40 z MB 229.5.

                                                  Zamieszczone przez blade232
                                                  przy takim małym przebiegu rocznym koło 6-7tyś to kurde nie uśmiecha mi się 2 razy olej zmieniać, raczej szukam całorocznego oleju
                                                  a to rozumiem, że i płyn w spryskiwaczach masz letni nawet w zimie :wink:
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • parasite
                                                    L&K
                                                    • 2011
                                                    • 1368

                                                    blade232, logicznie analizując problem to lałbym 0W30 na zimę i zmieniał co rok czyli w Twoim przypadku co 6-7 tyś. Dobra ochrona w zimie i przy częstym odpalaniu silnika, a i w lecie da radę Przy takim przebiegu olej pewnie nie zdąży mocno zdegradować.

                                                    [Edit] Chociaż jeśli dzień w dzień robi tylko 2-3 km to faktycznie już mocno ekstremalne warunki.
                                                    AGR 112KM, 232Nm
                                                    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...