Zamieszczone przez mirek_p11
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
mirek_p11, ja na najbliższą wymianę zamówiłem u konkona i otrzymałem meguin 0w40... także też uciekam od 5w30 z VW 504.00... ale temat z olejami 0w30 do tsi zaintrygował mnie niezmiernie... dostrzegam logikę w wywodach Sebastiana_M26, ale chciałbym to skonfrontować z wiedzą PAOLO ESCO i na tej podstawie wyrobić sobie zdanie, i podjąć decyzję co do następnej wymiany...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez klarusale chciałbym to skonfrontować z wiedzą PAOLO ESCO i na tej podstawie wyrobić sobie zdanie, i podjąć decyzję co do następnej wymiany...O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez crom.deendryu, tak to wygląda na razie. Sebastian_M26 ma jednak chyba rację co do W30, choć mnie się wydawało że po autostradzie przyjdzie mi dolać. Zobaczymy jak Meguin spisze się w codziennej jeździe do pracy, ale wydaje się że lepiej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez klarusZamieszczone przez endryu...czy 0W40, czy 0W30 :?: Który optymalniejszy :?:
Ja jestem za W30 ale jedno trzeba mieć na uwadze: rozcienczanie oleju paliwem co degraduje lepkość.
Reasumując robiąc ultra krótkie trasy powiedzmy na zimno do ok 8-10 km lub permanentne przegrzewanie oleju to 0W40
Powyżej powiedzmy 10 km, jak silnik uzyskuje teperature robocza niech będzie 0W30 bo zdążą (chyba) pary paliwa odparowac.
Dzisiaj produkowane oleje mają niemetaliczne modyfikatory tarcia wiec nie ma obaw i korelacji z temperaturą :diabelski_usmiech
Pozostaje przetestować i sprawdzić jak silnik zachowuje się na zimno (rozrząd, hydro...) i wybrać najniższą lepkość gdzie silnik reprezentuje wysoką kulturę pracy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez klarusjakie jest twoje zdanie o 0W30 do tsi? Bo odkąd o tym mowa, to nie wypowiadasz się...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedrosZamieszczone przez klarusZamieszczone przez endryu...czy 0W40, czy 0W30 :?: Który optymalniejszy :?:
Ja jestem za W30 ale jedno trzeba mieć na uwadze: rozcienczanie oleju paliwem co degraduje lepkość.
Reasumując robiąc ultra krótkie trasy powiedzmy na zimno do ok 8-10 km lub permanentne przegrzewanie oleju to 0W40
Powyżej powiedzmy 10 km, jak silnik uzyskuje teperature robocza niech będzie 0W30 bo zdążą (chyba) pary paliwa odparowac.
Dzisiaj produkowane oleje mają niemetaliczne modyfikatory tarcia wiec nie ma obaw i korelacji z temperaturą :diabelski_usmiech
Pozostaje przetestować i sprawdzić jak silnik zachowuje się na zimno (rozrząd, hydro...) i wybrać najniższą lepkość gdzie silnik reprezentuje wysoką kulturę pracy.blade232
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez micrusecZamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez klarusjakie jest twoje zdanie o 0W30 do tsi? Bo odkąd o tym mowa, to nie wypowiadasz się...
Tym bardziej, że w takim kierunku dyskusja się rozwinęła :idea: , to postanowiłem zapytać autorytet w sprawie...
Ale skoro Paolo nie chce się wypowiadać na tak postawioną kwestię, to jego sprawa...
No chyba, że nie ma to większego znaczenia, 0w30 czy 0w40...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez klarusAle skoro Paolo nie chce się wypowiadać na tak postawioną kwestię, to jego sprawa...
A i tak nadal nikt nie wie o co chodzi :wink:
[ Dodano: Nie 01 Lis, 15 19:46 ]
Zamieszczone przez pedrosDzisiaj 30 i 40 można stosować bez obaw zerwanie się filmu olejowego...
Ja jestem za W30 ale jedno trzeba mieć na uwadze: rozcienczanie oleju paliwem co degraduje lepkość.
Reasumując robiąc ultra krótkie trasy powiedzmy na zimno do ok 8-10 km lub permanentne przegrzewanie oleju to 0W40
Powyżej powiedzmy 10 km, jak silnik uzyskuje teperature robocza niech będzie 0W30 bo zdążą (chyba) pary paliwa odparowac.
Dzisiaj produkowane oleje mają niemetaliczne modyfikatory tarcia wiec nie ma obaw i korelacji z temperaturą :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnZamieszczone przez endryu..czy 0W40, czy 0W30 :?:Zamieszczone przez blade232Kurde, trochę mnie zmartwiłeś bo już prawie się decydowałem na wolf 0w30
0W-30 na zimę, a 0W-40 na lato olej zmieniamy dwa razy w rokublade232
Komentarz
-
-
Kris86
leonn mało trafne porównanie, bo opony odpowiadają za bezpieczeństwo Poza tym na letnich nie podjedziesz pod zaśnieżoną górkę
Komentarz
-
Zamieszczone przez leonnZamieszczone przez blade232Przy takim małym przebiegu rocznym koło 6-7tyś to kurde nie uśmiecha mi się 2 razy olej zmieniać,O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnZamieszczone przez blade232Przy takim małym przebiegu rocznym koło 6-7tyś to kurde nie uśmiecha mi się 2 razy olej zmieniać,blade232
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez klarusPaolo nie chce się wypowiadać na tak postawioną kwestię, to jego sprawa...
Zamieszczone przez klaruszamówiłem u konkona i otrzymałem meguin 0w40
klarus - Ty masz CDAA z "nieszczęsnymi" cienkimi pierścieniami (jeszcze przed poprawkami VW) przy 0W40 pompa też spokojnie da radę. Masz za to szansę na mniejsze ubytki w trakcie eksploatacji. No i sprawa paliwa (chyba najważniejsza jeżeli chodzi o mechaniczne i chemiczne zużycie oleju) - wystarczy że paliwo rozrzedzi olej zmieniając jego lepkość (o co w warunkach jazdy na krótkich odcinkach jest wyjątkowo łatwo - dlatego też producenci min. zaliczają jazdę miejską do ciężkich warunków eksploatacji) to można być pewnym że wcześniej czy później musi dojść do mechanicznych uszkodzeń. No i na koniec w miarę eksploatacji i zużywania się silnika rosną przedmuchy do skrzyni korbowej a tym samym do oleju dostaje się więcej chemicznych, szkodliwych produktów spalania. Olej musi je zneutralizować, więc nastąpi jego szybsze zużycie.
Zamieszczone przez klarusjakie jest twoje zdanie o 0W30 do tsi? Bo odkąd o tym mowa, to nie wypowiadasz się...
ps. i tak wybór oleju do benzyniaka to "pikuś" w porównaniu z doborem oleju do diesla o CR z DPF-em nie wspomnę...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, dzięki serdeczne
CDAA, ale nieszczęsne cienkie pierścienie wymienione niedawno na szersze (zużywał prawie 2l/1000km, po remoncie ok 0,1l/1000 km). Miasto ok 70%, trasa 30 %... styl jazdy - no lubię pocisnąć, choć ostatnio spokojniej, bo punkty karne jakoś "dziwnie się nazbierały" :twisted:
Wymiany oleju co 10 - 12 tys. km... nawet jak jeździłem na 504.00/507.00
Z twojej wypowiedzi wywnioskowałem, że 0W40 lepiej mi posłuży...
Jak błędnie wnioskuję, to mnie popraw...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez blade232robie krótkie odcinki 4-6 km choć raz w tygodniu przegonie czasem z 20 km i z 3 razy w roku trasa 200km
Zamieszczone przez blade232przy takim małym przebiegu rocznym koło 6-7tyś to kurde nie uśmiecha mi się 2 razy olej zmieniać, raczej szukam całorocznego olejuPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
blade232, logicznie analizując problem to lałbym 0W30 na zimę i zmieniał co rok czyli w Twoim przypadku co 6-7 tyś. Dobra ochrona w zimie i przy częstym odpalaniu silnika, a i w lecie da radę Przy takim przebiegu olej pewnie nie zdąży mocno zdegradować.
[Edit] Chociaż jeśli dzień w dzień robi tylko 2-3 km to faktycznie już mocno ekstremalne warunki.
Komentarz
-
Komentarz