Zamieszczone przez rOBERTO795
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez kalelZamieszczone przez rOBERTO795OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez REXAXKtoś tutaj poszukiwał Shell'a ECT 0w30 z 504.00/507.00 z takimi parametrami - http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_GTDS_Shell_Helix_Ultra_ECT_C2_C3_0W-30_(C2_C3_VW504_507_MB229.52)_(en)_TDS.pdf
jest już jakby co - http://galonoleje.pl/sklep/2611-shel...c30w30-4l.html
a tutaj z serii "professional" i identycznych parametrach - http://galonoleje.pl/sklep/2612-shel...l-0w30-1l.html - karta http://lubricantes-online.com/WebRoo...V_0W30_tds.pdf
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rodroCzy to jest faktycznie olej na bazie syntetycznej? http://warsztatowiec.info/shell-helix-w-nowej-odslonie/
Ludzie opanujcie się!
Ani Shell, ani Mobil, ani Castrol nie produkują już żadnego Syntetycznego oleju silnikowego na bazie PAO/Estrów do samochodów osobowych!
Wszystko jest robione w Technologi Syntetycznej, a to nie to samo!
Ile razy można o to pytać?
tochę wysiłku :roll:
Oleji Syntetycznych jest tylko kilka.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MacintoschShell to synteza gazu ziemnego tzw. GTL, ale za to jakie, najlepsze :wink: . Nie można go nazwać syntetykiem bo nim nie jest, hydrokrakiem też nie jest, jak ma to miejsce w olejach na bazie ropy naftowej.
mało tego to jest tak tanie ze litr bazy oleju powinien kosztować 5 pln netto.
Przypomnę dla nie chemików GTL to zwykła lekko zmodyfikowana technologia syntezy Fischera -Tropscha dająca nadzwyczaj dobrze dający się modulowac produkt końcowy.
Zaletą jest także ogromna pojemność dyspergacyjna i stosunkowo dobra mieszalnosc z dodatkami bo baza bazą ale finalnie to dodatki determinują jakość oleju.
Z mojego punktu widzenia jest to wielki przełom w produkcji bo oprócz doskonałego produktu jest pomysł na zagospodarowanie gazowych pochodnych ropy naftowej i wielka szansa na poprawienie parametrów olejow i paliw, .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedrosZ chemicznego punktu widzenia GTL to substraty gazowe i produkt syntetyczny.
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, Po konsultacjach kupilem Atomic 5W40 SL/CF. Wlane do V6. Przejechane zaledwie 1200km wiec malo co moge powiedziec jak sie sprawuje. Co ciekawe wydaje mi sie, ze napinacz (V6) po odpaleniu dzwoni zdecydowanie krocej niz do tej pory na 10W40. Bylo jakies 1-1,5sek, teraz 0,5sek. Zobaczymy jak przyjda mrozy
Komentarz
-
-
Moje doświadczenia z dwoma olejami:
Pacjent: 1,8 TSI CDAA
Fabryczny olej wymieniłem po 10 kkm.
Po tych 10 kkm fabryczny olej miał kolor ciemnego miodu, powiedzmy kolor karmelowy.
Silnik zalałem olejem Statoil LazerWay LL 5W30.
Poprzedzone płukanką Liqui Moly Pro Line.
Obecny przebieg 20 kkm. Zatem Statoil LazerWay LL 5W30 przepracował również 10 kkm.
Właśnie go wymieniłem.
Przy wymianie Statoil LL 5W30 miał kolor CZARNO-BRĄZOWY, a właściwie prawie czarny.
Barwa oleju już po 5 kkm była mocno ciemno brązowa.
Czy to dobry objaw (zbieranie zanieczyszczeń), czy wręcz odwrotnie - olej nie daje rady w wysokiej temperaturze na turbawce?
Drugi temat - zużycie oleju:
Zużycie oleju na fabrycznym około 0,7 L na 10 kkm.
Na LazerWay LL 5W30 ubyło około 1,0 L po 10 kkm
Czyli trochę gorzej na Statoilu.
Generalnie mam mieszane uczucia odnośnie tego Statoila. Szczególnie ta intensywnie czarno-brązowa barwa już po 10 kkm mnie martwi. Tak naprawdę już po 5 kkm było widać, że olej robi się dużo bardziej ciemny niż olej fabryczny.
Auto nie jest pałowane. Max temp. robocza oleju 105 st. C
Zazwyczaj jest to 98 st. C1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
160KM --> 221KM
250Nm --> 333Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez primanusCzyli trochę gorzej na Statoilu
karta - http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC...8en%29_TDS.pdf :wink:
Komentarz
-
Komentarz