Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rOBERTO795
    RS
    • 2009
    • 3465
    • Octavia III (5E3)
    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

    Zamieszczone przez Sebastian_M26
    Mając tak wysoką cenę, mógłby chociaż prawdę pisać na opakowaniach i ulotkach, a nie wprowadzać w błąd.
    Rozwiń bo nie ogarniam gdzie te błędy i nieprawda?
    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

    Komentarz

    • slagier
      Rider
      • 2014
      • 381
      • Octavia I combi (1U5)
      • AUM 1.8 20VT 150 KM

      Zalalem dzisiaj pacjenta Mego, STATOILEM LAZERWAY 5W40, tak jak polecaliscie:P zobaczymy jak to bedzie sie teraz sprawowalo

      Komentarz

      • ponczo
        Drive
        • 2009
        • 73

        Ja zalewam właśnie do 2.0 TFSI Neste 0W40, również zdam relację, jak się sprawuje

        Komentarz

        • ravas
          Drive
          • 2013
          • 81
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          Witam,

          Panowie gdzie najkorzystniej (z pewnego źródła) kupię:
          - FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W-80
          - Motul 8100 X-Max 0W-40
          - Filtry MANN

          Pozdrawiam,

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez ravas
            gdzie najkorzystniej (z pewnego źródła) kupię:
            u forumowych sprzedawców ...zadaj im pytanie i poproś o wycenę.
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • igor781
              Classic
              • 2014
              • 28

              Wlasnie minelo 5 tys km odkad wlalem Petronasa 5000 Av.Ubytkow oleju poki co nie zauwazylem ,praca silnika raczej tez sie nie pogorszyla.

              Komentarz

              • voytek
                Rider
                • 2010
                • 480
                • Octavia III (5E3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                Przejechane 2000 km na Mobilu 0w40. Niby wszystko super - silnik pracuje cichutko, miękko, jest tylko jedno ale...olej znika w oczach. Zużycie oleju wynosi około 0.4 litra/1000 km.
                Motula 0w40 też wciągał sporo, ale nie tyle (około 0.25 litra/1000 km), a praca była mniej komfortowa, niż na Mobilu.
                Jak sięgam pamięcią, to najmniej zużywał Mobila LL 5w30 (504.00) o dziwo.

                Nie wiem, co o tym myśleć, albo silnik się kończy, chociaż pracuje na oko prawidłowo, osiągi na pewno nie pogorszyły się albo akurat mój egzemplarz nie lubi olejów 0w40.

                Chciałbym wykluczyć wpływ oleju na tak wysokie zużycie, może spróbować 5w40, myślałem o Lotosie 5w40 - dokładnie tym: http://lotosoil.pl/pl/home/produkty/...412,show,11972.

                Poradźcie coś, czy 5w40 to odpowiednia lepkość dla 1.8 TSI?

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Zamieszczone przez voytek
                  na Mobilu 0w40. Niby wszystko super - silnik pracuje cichutko, miękko, jest tylko jedno ale...olej znika w oczach.
                  to ja mam dziś inną uwagę (ale mam tez inny silnik czyli "melex" 1,4 16V) przy temperaturze 2-4 C która była +- 2 tygodnie temu silnik potrafił lekko "zaklepać " zaworami przy rozruchu z rana (gdzie przy Statoilu, Neste 0W40) tego nie było, natomiast dziś po tygodniowym postoju na parkingu, gdzie nie ruszyłem się z miejsca nawet o centymetr, silnik uruchomiony na zimno pracował idealnie ale...temperatura wynosiła +- 15 C. W trakcie jazdy do Włoch miałem też takie wrażenie że Mobil spisuje się dobrze ale własnie w wysokich temperaturach otoczenia. Spalanie średnie w trakcie jazdy do Włoch - rewelacyjne. W PL podczas chłodniejszych dni spalanie średnie zbliżone do Neste 0W40 a niekiedy wyższe...
                  Ubytków Mobila 1 0W40 do chwili obecnej BRAK :P

                  [ Dodano: Nie 05 Paź, 14 22:00 ]
                  Zamieszczone przez voytek
                  czy 5w40 to odpowiednia lepkość dla 1.8 TSI?
                  jeżeli ten olej ma specyfikację VW 502.00 ... a ma przecież, to nie rozumiem pytania. VW/Skoda dopuszcza olej o tej specyfikacji do tego silnika.

                  [ Dodano: Nie 05 Paź, 14 22:03 ]
                  Zamieszczone przez voytek
                  najmniej zużywał Mobila LL 5w30 (504.00) o dziwo.
                  prosta sprawa - zalej Mobila ESP 5W30 :wink:
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • crom.de
                    RS
                    • 2012
                    • 1545
                    • Superb II (3T4)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    voytek, dobrze, że to mówisz. Już chciałem zamawiać ten olej, chyba że jakiś trefny Ci się trafił?
                    - Superb
                    - Panda 1.2

                    Komentarz

                    • voytek
                      Rider
                      • 2010
                      • 480
                      • Octavia III (5E3)
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      Olej od forumowego sprzedawcy, więc pewny. Raczej silnik trefny niestety... :/

                      Komentarz

                      • crom.de
                        RS
                        • 2012
                        • 1545
                        • Superb II (3T4)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        voytek, no BFQ też ma to samo
                        - Superb
                        - Panda 1.2

                        Komentarz

                        • voytek
                          Rider
                          • 2010
                          • 480
                          • Octavia III (5E3)
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                          voytek napisał/a:
                          najmniej zużywał Mobila LL 5w30 (504.00) o dziwo.
                          prosta sprawa - zalej Mobila ESP 5W30 :wink:
                          Też o tym myślałem :P , ale to było na nowym silniku trzy lata temu, a teraz jest 90 kkm przebiegu, wiec nie ma pewności, czy nadal tak będzie. Poza tym wszyscy tu wieszają psy na olejach z normą 504.00, że silnika nie chronią.

                          Komentarz

                          • sw29l
                            Ambiente
                            • 2011
                            • 209

                            Zamieszczone przez voytek
                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            voytek napisał/a:
                            najmniej zużywał Mobila LL 5w30 (504.00) o dziwo.
                            prosta sprawa - zalej Mobila ESP 5W30 :wink:
                            Też o tym myślałem :P , ale to było na nowym silniku trzy lata temu, a teraz jest 90 kkm przebiegu, wiec nie ma pewności, czy nadal tak będzie. Poza tym wszyscy tu wieszają psy na olejach z normą 504.00, że silnika nie chronią.
                            Proponuję przetestować Valvoline 0W40.

                            Komentarz

                            • klarus
                              RS
                              ModeratoRS
                              • 2013
                              • 5392
                              • Octavia III combi (5E5)
                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                              Podobny mam dylemat co kolega voytek. Taki sam silnik i spożycie oleju. Ciągle myślę o zalaniu 0w40 i mam obawy, że spożycie wzrośnie w stosunku do zalewanego 5w30 lub 5w40.

                              Czy w temacie jest ktoś i mógłby się wypowiedzieć, komu silnik pił olej w takich ilościach i po przejściu na 0w40 spożycie nie wzrosło?

                              Komentarz

                              • kowal 2002
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 5161

                                klarus, u mnie na gwarancji był Castrol EDGE 5W30, potem ( w przypadkowej kolejności, bo specjalnie nie pamiętam, który był kiedy ) Mobil 1 ESP 5W30, Orlen Platinium 5W30, Amsoil 5W40, Lotos 5W40, obecnie Mobil 1 New Life 0W40. W zasadzie na wszystkich olejach pobór był podobny, przy czym rósł od jakiś 0,3-0,4l/1000km na początku do ok. 0,7-0,9l/1000km przy ok. 75 kkm ( wszystko na Castrolu ), po zmianach olejów ustabilizowało się na tych 0,8-0,9 l/1000km i na wszystkich bierze bardzo podobnie.
                                Może na tym Lotosie 5W40 brał delikatnie mniej, ale to były niewielkie różnice.
                                Tak czy siak warto zmienić np. na 0W40, choćby po to, żeby sprawdzić - jak wlejesz markowy olej to na pewno nie zaszkodzi.

                                A i żeby nie było. U mnie zmiany co 15 kkm ( chociaz w ciagu 5kkm i tak dolewam całą nową bańkę :diabelski_usmiech ) i ostra jazda na "S" do czerwonego. Przebieg ok. 133 000 km.
                                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                Komentarz

                                • voytek
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 480
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  Trochę mnie kusi wypróbować Neste 5w50, w 1.2 TSI znajomego Paolo Esco rozwiązało to problem. Tyle, że olej z tego co widzę nie ma aprobaty VW.

                                  Komentarz

                                  • mirek_p11
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 6630
                                    • Volkswagen
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    U mnie po przejściu z 5W30 na 5W40 spalanie oleju spadło o ok. 0.1 l/1000 km. Ja też już zalewałem Castrola, Mobila, Lotosa, Motula, Ravenola, Aveno 5W40 i spalanie oleju nie spadło . Obecnie wciąga mi podobnie jak koledze kowal 2002 a na budziku mam 110000 km. Prawdopodobnie w tym tygodniu wymianiam olej na Neste 5W50 i zobaczymy jak będzie. Od pewnego czasu zauważyłem, że silnik trochę kopci na czarno, ale w VCDS błędów brak.

                                    Jakiś czas temu zdecydowałem się na środki Forte-nwe, bo ponoć miały ograniczyć nadmierne zużycie oleju i przeprowadziłem czyszczenie silnika. Poprawa była, ale tylko przez 2000 km ( silnik nie spalił oleju ani kropelki ). Podejrzewam że środki się wypaliły przez te 2000 km i zaczął wciągać tak jak przed zabiegiem Może olej 5W50 będzie miał takie cudowne właściwości zagęszczające jak środki Forte-nwe przez te 2000 km.

                                    Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                    Fotki
                                    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                    Fotki

                                    Komentarz

                                    • voytek
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 480
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      A tak z drugiej strony pytanie do znających się na rzeczy - czy to, że silnik bierze dużo oleju jest w stanie mu zaszkodzić? Poza ewentualnie katalizatorem?

                                      Komentarz

                                      • klarus
                                        RS
                                        ModeratoRS
                                        • 2013
                                        • 5392
                                        • Octavia III combi (5E5)
                                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                        kowal 2002, dzięki od razu jaśniej :idea:

                                        Komentarz

                                        • pedros
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 1958
                                          • Volkswagen
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          Zamieszczone przez mirek_p11
                                          U mnie po przejściu z 5W30 na 5W40 spalanie oleju spadło o ok. 0.1 l/1000 km. Ja też już zalewałem Castrola, Mobila, Lotosa, Motula, Ravenola, Aveno 5W40 i spalanie oleju nie spadło . Obecnie wciąga mi podobnie jak koledze kowal 2002 a na budziku mam 110000 km. Prawdopodobnie w tym tygodniu wymianiam olej na Neste 5W50 i zobaczymy jak będzie. Od pewnego czasu zauważyłem, że silnik trochę kopci na czarno, ale w VCDS błędów brak.

                                          Jakiś czas temu zdecydowałem się na środki Forte-nwe, bo ponoć miały ograniczyć nadmierne zużycie oleju i przeprowadziłem czyszczenie silnika. Poprawa była, ale tylko przez 2000 km ( silnik nie spalił oleju ani kropelki ). Podejrzewam że środki się wypaliły przez te 2000 km i zaczął wciągać tak jak przed zabiegiem Może olej 5W50 będzie miał takie cudowne właściwości zagęszczające jak środki Forte-nwe przez te 2000 km.
                                          Visco stabil. :diabelski_usmiech
                                          Rzekomo dołu nie psuje a poprawia lepkość wysoko temperaturową.

                                          Komentarz

                                          • Karel
                                            Rider
                                            • 2014
                                            • 370
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                            Przebrnąłem przez wątek od strony 200 8) i już głowa paruje, ale chciałbym się jeszcze upewnić, czy dobrze przyswoiłem treść i słusznie kombinuję

                                            Octavia III z 1.4 TSI (CHPA), przebieg 5000 km na "fabrycznym" oleju. Więc to chyba dobry moment na zmianę, szczególnie, że coraz chłodniej się robi

                                            Autko służy głównie do dojazdów do pracy: ok. 15 km w jedną stronę, z czego 1/3 trasy to przelot 70-100 km/h, pozostałe 2/3 to jazda miejska.
                                            Od czasu do czasu przegnane nieco żwawiej obwodnicą.
                                            Kilka razy w roku dłuższy przelot z większymi prędkościami :diabelski_usmiech

                                            Oczywiście przy okazji wymiany oleju (w ASO) chcę zmienić rewizje przeglądowe na krótkookresowej. Planuję wymieniać olej co ok. 10 000 km (październik/listopad i kwiecień/maj).

                                            Oto moje propozycje (spełniają VW 502.00):
                                            1. Neste City Pro 0W-40
                                            2. Statoil LazerWay V 0W-30

                                            i ewentualnie:
                                            3. Motul X-max 0W-40
                                            4. Mobil 1 NewLife 0W-40

                                            Które z powyższych (inny) będzie najlepszy do CHPA przy moim profilu użytkowania?

                                            Jeszcze mam pytanie odnośnie płukanki - czy przy moim przebiegu jest ona potrzebna? Jeśli tak, to jaką zakupić?

                                            Filtr oleju chcę kupić już w ASO - chyba zły nie będzie?

                                            Komentarz

                                            • pedros
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 1958
                                              • Volkswagen
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                              Zamieszczone przez voytek
                                              A tak z drugiej strony pytanie do znających się na rzeczy - czy to, że silnik bierze dużo oleju jest w stanie mu zaszkodzić? Poza ewentualnie katalizatorem?
                                              Sonda lambda
                                              Egr jak jest.
                                              Katalizator

                                              To dostaje najbardziej na krótkich trasach. Jak się przepala nie jest źle.
                                              Tez się czaje taki silnik i to jest coś co mnie przeraża.... chociaż paradoksalnie kolega najmniejsze spalanie oleju miał na 0w30 Xlite* - razem kupowalismy on niestety nie dortwal końca interwału bo skasował auto ale do 5 kkm miał szczatkowe zużycie versus serwisowy castrol/mobil, którego też wlewal bankami.

                                              *Oczywiscie poprzedzone płukanka

                                              Komentarz

                                              • gringo_on
                                                Classic
                                                • 2014
                                                • 16

                                                Panowie przykleje sie do tematu, krótko i na temat:
                                                Mam OI z 1998 r 1.6 75 kw przebieg 395 tys autentyk bo od salonu u mnie, gaz od 170 tys i oczywiscie bierze olej ale coraz wiecej w granicach 2-2.5 l/1000km miałem mobil 10w 40 zmieniłem na 15w 40 i niewiele dało. Ostatnio wpadł mi w rece uszczelniacz do silników i nie wiem co o tym myslec warto sie w to bawic, stosował ktoś?? a moze zmienic jeszcze olej na http://liquimoly.sklep.pl/pl/p/MoS2-...uper-10W-40-/1

                                                Komentarz

                                                • pedros
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1958
                                                  • Volkswagen
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                  Zamieszczone przez gringo_on
                                                  Panowie przykleje sie do tematu, krótko i na temat:
                                                  Mam OI z 1998 r 1.6 75 kw przebieg 395 tys autentyk bo od salonu u mnie, gaz od 170 tys i oczywiscie bierze olej ale coraz wiecej w granicach 2-2.5 l/1000km miałem mobil 10w 40 zmieniłem na 15w 40 i niewiele dało. Ostatnio wpadł mi w rece uszczelniacz do silników i nie wiem co o tym myslec warto sie w to bawic, stosował ktoś?? a moze zmienic jeszcze olej na http://liquimoly.sklep.pl/pl/p/MoS2-...uper-10W-40-/1
                                                  Przepraszam ale jestes rekordzista :idea:

                                                  Tutaj bezwglednie trzeba usunac przyczyne,

                                                  Jesli nie ma wyciekow , pewnie kopci na bialo lub niebiesko?
                                                  Miska
                                                  Wał
                                                  Pokrywa zaworow
                                                  Odma, egr


                                                  To pierscienie albo zuzyte albo zapieczone. Plukane stosowales? Czasami pierscienie odpuszczają i redukuje sie zuzycie oleju.

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Zamieszczone przez gringo_on
                                                    Ostatnio wpadł mi w rece uszczelniacz do silników i nie wiem co o tym myslec warto sie w to bawic,
                                                    daj sobie spokój z wynalazkami...

                                                    LM 10W40 z MOS2 to dobry olej ale na "cuda" nie licz.

                                                    Zamieszczone przez pedros
                                                    Visco stabil. Rzekomo dołu nie psuje a poprawia lepkość wysoko temperaturową.
                                                    hmmm o ile w przypadku olejów LM jeszcze bym się na ten dodatek skusił o tyle z innymi markami bym się zastanowił. Nie znamy składów olejów innych producentów i nie wiadomo co z takiego mixu wyjdzie...
                                                    Dla Valvoline jest odpowiedni http://galonoleje.pl/sklep/568-valvo...ent-500ml.html
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...