Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Mam pytanko do kolegów zorientowanych w olejach.
    Zbliża mi się na dniach wymiana i kolejny raz zaleję Valvoline SynPower 0W-40 (mam stałe okresy w O3). Czy filtr oleju brać jaki daje ASO czy szukać czegoś samemu, skoro olej i tak kupuję we własnym zakresie?

    A tak na marginesie, to właśnie próbowałem sobie przypomnieć, ile tego oleju potrzeba i wyszło, że z nowych instrukcji do O3 zniknęło info o pojemności układu olejowego. Ciekawe dlaczego :diabelski_usmiech
    Pozdro

    Komentarz


    • Zamieszczone przez Leniwiec
      Mam pytanko do kolegów zorientowanych w olejach.
      Zbliża mi się na dniach wymiana i kolejny raz zaleję Valvoline SynPower 0W-40 (mam stałe okresy w O3). Czy filtr oleju brać jaki daje ASO czy szukać czegoś samemu, skoro olej i tak kupuję we własnym zakresie?

      A tak na marginesie, to właśnie próbowałem sobie przypomnieć, ile tego oleju potrzeba i wyszło, że z nowych instrukcji do O3 zniknęło info o pojemności układu olejowego. Ciekawe dlaczego :diabelski_usmiech
      Tu masz szczegóły. A co do filtru oleju, jak ja wymieniałem olej, to u kolegi Konkona zakupiłem też i filtr i komplet zawiozłem ze sobą do serwisu na wymianę
      Załączone pliki
      Pzdr, Fredy
      Silnik w mojej O3 smaruje olej

      Komentarz


      • Fredy.PW, też znalazłem. Szukałem na szybko i ściągnąłem ze strony Skody ostatnią instrukcję - i w najnowszej tego info już nie ma. Więc zajrzałem do starszej, bo tam kilka ich wersji jest na szczęście :P

        A co do filtra, to jakieś konkretne info, co warto brać? Chodzi mi o producenta, itd.
        Pozdro

        Komentarz


        • Zamieszczone przez ksio-aum
          Witam, posiadam od ok 4 miechow O1 1.8T AUM przebieg 190.000km. Od razu po zakupie wymienilem olej na Mobil 1 5w40 300x1. W miedzyczasie zainstalowalem lpg i zrobilem niewielkie mody (dp+chip na 193km). Zbliza mi sie wymiana i zastanawiam sie co teraz zalac... czy Mobil 1 5w50 peak life rally formula, czy Valvoline vr1 racing 5w50, czy Motul 5w40 x-cess 8100, a moze cos innego?

          Od razu zadam to samo pytanie dot. auta mojego brata tez O1 1.8T AUM przebieg 150.000km. LPG, po modach (dp+380ccm+fmic+chip na 218km). Jezdzi na tym samym oleju co ja M1 5w40 300x1.

          Z gory dzieki za odpowiedz.
          kolego, też mam ten sam silnik i też nie dawno został zagazowany, i został mi polecony właśnie STATOIL LAZERWAY 5W40, dobry do gazu i ogólnie, więc warto wziąć go pod uwagę

          Komentarz


          • Zamieszczone przez Leniwiec
            Fredy.PW, też znalazłem. Szukałem na szybko i ściągnąłem ze strony Skody ostatnią instrukcję - i w najnowszej tego info już nie ma. Więc zajrzałem do starszej, bo tam kilka ich wersji jest na szczęście :P

            A co do filtra, to jakieś konkretne info, co warto brać? Chodzi mi o producenta, itd.
            Tak, jak już wspomniałem wcześniej, od kolegi konkon kupiłem komplet olej + filtr. Poprosiłem o filtr MANN i bez problemu go dostałem. Pamiętam nawet uwagę w serwisie człowieka przyjmującego ode mnie auto z olejem i filtrem na wymianę. Spytał z ciekawości, ile zapłaciłem za filtr, bo oni oryginalne mają w bardzo dobrych cenach i wielu klientów już się przejechało przywożąc swoje materiały. Gdy powiedziałem mu cenę, nie miał więcej pytań :szeroki_usmiech .
            Sprawdziłem na stronie MAMM, że do silnika 1,8 TSI (CJSA) jest inny filtr, niż do 1,4 TSI (CHPA). Filtr do Twojego silnika to "HU 6002 z" za tym źródłem: link
            Pzdr
            Pzdr, Fredy
            Silnik w mojej O3 smaruje olej

            Komentarz


            • Fredy.PW, dzięki za info o filtrze.
              Pozdro

              Komentarz


              • Mały OT:
                [youtube] [/youtube]

                [ Dodano: Sob 27 Wrz, 14 12:32 ]
                Niech ktoś mądrzejszy potwierdzi lub wyprowadzi mnie z błędu:

                0W40
                ACEA A3/B3, A3/B4, C3 und C2
                API SM / CF
                MB Freigabe 229.31 / 229.51
                BMW Longlife-04
                Fiat 9.55535-S2


                5W40
                ACEA A3/B3, A3/B4
                API SL/CF
                MB-Freigabe 229.31
                VW 502 00/ 505 00/ 505 01
                Porsche A40
                Renault RN0700 / RN0710
                Ford WSS-M2C917-A
                Fiat 9.55535-S2
                Te oleje są identyczne patrząc po ACEA, API tylko pierwszy nie ma aprobaty VW, ale mimo to można go zastosować? Szukam jednolitego oleju dla Pandy II 1.2 i dla siebie no i taka zagwozdka mnie spotkała, bo wyszukiwarka olejowa oczywiście nie dopuszcza tego 0W40 do Skody.
                - Superb
                - Panda 1.2

                Komentarz


                • Zamieszczone przez crom.de

                  5W40
                  ACEA A3/B3, A3/B4
                  API SL/CF
                  MB-Freigabe 229.31
                  VW 502 00/ 505 00/ 505 01
                  Porsche A40
                  Renault RN0700 / RN0710
                  Ford WSS-M2C917-A
                  Fiat 9.55535-S2
                  Co to za specyfikacja? (w sensie jakiego oleju dotyczy?)

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez crom.de
                    Szukam jednolitego oleju dla Pandy II 1.2 i dla siebie no i taka zagwozdka mnie spotkała
                    - to wybierz 0w40 "full saps" i zadowolisz oba samochody - przecież nie ma najmniejszego sensu zastosowanie kastratów z listy którą podałeś do Skody a tym bardziej do Fiata :wink:

                    Komentarz


                    • Panie i Panowie,
                      Jakiś czas temu obiecałem że się podzielę doznaniami z użytkowania najtanszego oleju na świecie czyli Aveno fullsynth 5W40.


                      Przejechałem ponad 3000 km więc już jakieś wnioski można wysnuć.


                      Mianowicie: brak uwag. Dziękuję :diabelski_usmiech















                      Odpalanie rano bez problemu.
                      Po rozgrzaniu wyjątkowo cichy ale na wysokich obrotach juz jest glosniejszy niemniej power jest

                      Ubywa bardzo symbolicznie, delikatnie ciemnieje ale raczej w normie tak jak inne.

                      W ostatnich slowach mych wynurzeń stwierdzam ze do BFQ nadaje się, praca silnika jest bardzo przyjemna.

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez crom.de
                        0W40
                        ACEA A3/B3, A3/B4, C3 und C2
                        API SM / CF
                        MB Freigabe 229.31 / 229.51
                        BMW Longlife-04
                        Fiat 9.55535-S2
                        czyżby Aral Super Tronic 0W40 ? - obecnie ma ACEA C3 und C2, API SN / CF, MB Freigabe 229.31 / 229.51, BMW Longlife-04, Fiat 9.55535-S2

                        "Zdrowszy" będzie dla silnika (oczywiście zależy to też który silnik bierzemy pod uwagę) np. Shell Helix Ultra 0W-40:
                        API SN/CF;
                        ACEA A3/B3, A3/B4;
                        aprobata MB 229.5;
                        VW 502.00/505.00;
                        Porsche A40; itd...

                        Zamieszczone przez crom.de
                        5W40
                        ACEA A3/B3, A3/B4
                        API SL/CF
                        MB-Freigabe 229.31
                        VW 502 00/ 505 00/ 505 01
                        Porsche A40
                        Renault RN0700 / RN0710
                        Ford WSS-M2C917-A
                        Fiat 9.55535-S2
                        czyżby stara specyfikacja Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 - ???

                        ARAL = CASTROL = BP ... Aral to nazwa zachowana min w DE, Castrol to tylko zachowany przez BP znak towarowy - obie marki należną do koncernu British Petroleum - BP.

                        Zamieszczone przez crom.de
                        te oleje są identyczne patrząc po ACEA, API
                        no raczej nie są identyczne.
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz


                        • A czy ktoś ma dokładne właściwości fizykochemiczne Shella 0-40?

                          Komentarz


                          • REXAX, rozumie rozumie. Ochrona nie ekologia, w tym kierunku iść :P

                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            Aral Super Tronic 0W40
                            Drugi to High Tronic 5W40 jednak on jest opisany jako SynthTech.

                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            oczywiście zależy to też który silnik bierzemy pod uwagę
                            No bierzemy pod uwagę olej dla obydwu, żeby kupując 2x5L mieć zrobione oba i ewentualne dolewki w Skodzie. Bo potrzeba 7,5L łącznie to to 2,5L powinno starczyć na autostradowe szarże BFQ ;-) Chyba, że to połączenie ognia z wodą, ale raczej nie?
                            - Superb
                            - Panda 1.2

                            Komentarz


                            • Witam
                              Temat oleju jest widzę cały czas mielony, ale mam pytanie bo też zbliża mi się wymiana oleju. Pierwsza wymiana była w ASO i zalali mi Castrol 5W40 mały przebieg koło 6 tyś teraz mam 15 po 2 latach i kupiłem też Castrola Edge 5W40, niby w nowym opakowaniu z napisem TURBO DIESEL z FST ale na dole jest info że do benzyn i diesel więc podobno to nowe opakowanie i pytanie czy nie ma się przejmować czy lepiej poszukać Profesionalla w starym opakowaniu.
                              Póki się nie psuje nie ma co narzekać i szukać problemów :-)

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez crom.de
                                0W40
                                ACEA A3/B3, A3/B4, C3 und C2
                                API SM / CF
                                MB Freigabe 229.31 / 229.51
                                BMW Longlife-04
                                Fiat 9.55535-S2
                                W Edece na zakupach byłeś i o tym 0W40 myślisz?
                                Załączone pliki

                                Komentarz


                                • Czy ja dobrze widzę, że ten olej z Edeki 0W-40 ma normę ACEA A5/B4?
                                  Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                                  Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                                  Komentarz


                                  • panowie jaki polecacie olej budżetowy 5w30 do 1.4 tsi 122 140000km wymieniany co 15 tyś

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez jarekbarcaaa
                                      panowie jaki polecacie olej budżetowy 5w30 do 1.4 tsi 122 140000km wymieniany co 15 tyś
                                      Może ten: SHELL HELIX ULTRA 0W40 4L | Sklep Online Galonoleje.pl
                                      1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
                                      160KM --> 221KM
                                      250Nm --> 333Nm

                                      Komentarz


                                      • dlaczego 0w40?

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez leonn
                                          W Edece na zakupach byłeś i o tym 0W40 myślisz?
                                          Ej ja nie mam takich u siebie w Edece :O Poza tym jest w cenie Twojego SynthOil'a to co za sens ;-)
                                          - Superb
                                          - Panda 1.2

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez jarekbarcaaa
                                            dlaczego 0w40?
                                            np. dlatego, że zima niedługo - łatwiejszy rozruch w niskich temp.

                                            wymiany robiłbym co 10-12 kkm, a nie co 15

                                            dlaczego - dla zdrowia silnika
                                            1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
                                            160KM --> 221KM
                                            250Nm --> 333Nm

                                            Komentarz


                                            • 0w40 nie jest rekomendowany do tsi 1.4 nie bede kombinować

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez jarekbarcaaa
                                                0w40 nie jest rekomendowany do tsi 1.4 nie bede kombinować
                                                Skąd masz takie informacje?
                                                czarna perła

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez jarekbarcaaa
                                                  0w40 nie jest rekomendowany do tsi 1.4 nie bede kombinować
                                                  przeczytaj instrukcję obsługi swojego auta w miejscu gdzie opisane są dopuszczone do eksploatacji oleje...

                                                  ten olej ma VW 502.00, a ty chcesz robić wymiany co 15 kkm

                                                  Jaki z tego wniosek?
                                                  1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
                                                  160KM --> 221KM
                                                  250Nm --> 333Nm

                                                  Komentarz


                                                  • a latem też sie nada,nie bedzie zbyt rzadki pod wpływem wysokiej temp?

                                                    [ Dodano: Nie 28 Wrz, 14 19:47 ]
                                                    Nie przechodzialbym z 0W w silniku TSI. Zbyt dużo paliwa dostaje się do oleju i tym samym rozrzedza go. Po przejściu na 0W i dalszym rozrzedzaniu paliwem wyobraź sobie jaki film olejowy utrzymywałby się na gładziach cylindrowych ?
                                                    Optymalne według mnie to 5W30 bez trybu LL - co sam stosuję.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X