Co do jakości paliw to wydaje mi się, że nie jest tak źle skoro Lotos jest jedną z najnowocześniejszych rafinerii w Europie (zwłaszcza jak się tankuje paliwa premium).
wróciłem dziś z Włoch - paliwo (diesel , wcześniej w czerwcu była benzyna) tankowałem tylko w Austrii ... dlatego ponieważ jest ono o wiele lepszej jakości niż te w PL czy Czechach... o cenie 1.02 euro ! (Shell w dniu 26.08) i 1.04 euro na OMV w dniu 05.09) tak... tak dobrze czytacie jedno euro i dwa-cztery centy (ceny 1.40-1.60 są dla "frajerów" na autostradach - Austriacy zjeżdżają "w bok" i tankują "za grosze" - jakim cudem k....wa i nich taniej niż w PL ! ... Co do jakości paliwa to po prostu jest lepsze i nie ma co dywagować, czuć po silniku jak "ciągnie" i jak zimny odpala a na CR jest to dobrze widoczne.
[ Dodano: Nie 06 Wrz, 15 19:52 ]
Zamieszczone przez Kris86
dlaczego olej o normie 502.00 jest według wielu osób lepszy niż o normie 504.00
było za i przeciw ... :wink:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Mimo wielu zalet 5w50 Neste widzę też gorsze strony - mam wrażenie graniczące z pewnością, że auto więcej pali i trochę ciężej "kręci", szczególnie gdy ranki zimne i po kilku dniach postoju (a może to słabnący aku - już sam nie wiem). Co prawda ten olej ma dobrą "płynność" w niskich temperaturach, ale jak zimą te 5w50 jednak się nie sprawdzi ? :cry:
Czy też macie/mieliście takie wrażenia w silnikach 1.6 na tej lepkości ? czy ktoś jeździł na 5w50 w zimie ? Prawdę mówiąc, nie spodziewałem się, że jest odczuwalna różnica w "lekkości" między SAE 5w40 a 5w50. Tak sobie myślę, czy jednak nie wymienić przed zimą np. na Lazerway-a 5w40 albo nawet na Neste 0w40 (podobne parametry lepkościowe) ? a wiosną spróbować np. rajsa pro :diabelski_usmiech albo jakiś inny "gęsty" 5w40 w opcji całorocznej, no i w zw. z tym, że mam 5w50 Neste w niewielkim zapasie, czy można uzupełniać ewentualne braki Neste 0w40 tym 5w50 ? niby klasą lepkości się różnią ale to i to Neste :szeroki_usmiech no może 5w50 trochę gorszy... :lol:
Cytat ze strony Neste : "Neste City Pro 0W-40 oil can also be used in older engines, and can be blended with all known engine oils" - więc mieszać można ... :diabelski_usmiech
tankowałem tylko w Austrii ... dlatego ponieważ jest ono o wiele lepszej jakości niż te w PL czy Czechach... o cenie 1.02 euro ! (Shell w dniu 26.08) i 1.04 euro na OMV w dniu 05.09) - jakim cudem k....wa u nich taniej niż w PL !
Różnica nie sprowadza się tylko do Aftertreatment Compatibility, ale również do Oxidative Thickening oraz Wear, które jest chyba najważniejsze. Stad właśnie moje wątpliwości. Co do jakości paliw to wydaje mi się, że nie jest tak źle skoro Lotos jest jedną z najnowocześniejszych rafinerii w Europie (zwłaszcza jak się tankuje paliwa premium).
tak, ale zauważ, że polskie rafinerie pracują głównie na rosyjskiej ropie, a ta bywa mocniej zasiarczona
takie są złoża i przesył
Charakterystyka różnych rodzajów oraz gatunków ropy naftowej: Ural, Brent, WTI.
nie ma co siać paniki, ja mimo wszystko wolę mieć większą rezerwę alkaliczną w oleju, który wybieram
co do róznicy Oxidative Thickening oraz Wear to widziałem, ale jest to różnica jednego poziomu, trzeba by się w to wczytać, pamiętaj, że też jest trend by promować obecnie eko...
nie chcę się bronić przed olejami mid SAPS i low SAPS, ale nie jestem ich zwolennikiem tam gdzie nie ma potrzeby (wskazania) do ich stosowania
Porównuję sobie
Mobil 1™ ESP Formula 5W-30 z MOTUL SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30
i Mobil 1 wygląda na papierze lepiej, pomimo iż to "technologia syntetyczna" a MOTUL niby "100% syntetyk".
Jednej rzeczy nie mogę znaleźć - MOTUL ma TBN 7,2 a wiecie ile ma ten MOBIL 1 ?
(w wersji 5W40 znalazłem że 7,5 ale dla 5W30 na stronie Mobila w tabelce nie podają TBN).
Dzięki. Czyli inne parametry lepsze ale TBN dosyć niski.
Przy założeniu VW504, to chyba z tego co pamietam to TBN nie może być wyższy niż 8,0, nieprawdaż?
Z drugiej strony, jeżeli jeżdżę na benzynie i raczej nie mam krótkich odcinków miejskich non stop (krótkie tak <4km) a najczęściej to 16km (do pracy) i spowrotem 18km (z pracy), to może aż tak bardzo wysoki TBN nie jest mi potrzebny (brak krótkich odcinków, brak LPG, samochód w garażu podziemnym więc w zimę >0st. w nocy).
Tak czy siak.... przy 15000 wymienię..... jeszcze tylko nie zdecydowałem na co...
Dlaczego temat dot. oleju Statoil LazerWay V 0W30 popłynął w siną dal ? Nic się o nim nie słyszy, poza testem Paola w 1.4, słaba to oliwa do TSI czy jak ?
Ja go zajezdzam od 5000 km. Wg mnie w porzadku. Nie odbiega od poprzedniego 0w30 Fuchs-a. Trzeba pamietac, ze na rynku sa dwa 0w30 ze Statoil-a. Ten starszy z VW502 i nowszy z ACEA A5, a bez VW 502.
Ja go zajezdzam od 5000 km. Wg mnie w porzadku. Nie odbiega od poprzedniego 0w30 Fuchs-a. Trzeba pamietac, ze na rynku sa dwa 0w30 ze Statoil-a. Ten starszy z VW502 i nowszy z ACEA A5, a bez VW 502.
Nie widziałem tego nowszego z opakowania ale zakupiłem parę sztuk tego z normą VW 502. Olej ma datę produkcji październik 2014 r i marzec 2015 r. Wczoraj wlałem do swojego CBZB i na razie jestem zadowolony, LM 0W40 nie dobił do 10 tyś km ponieważ "coś" stracił z swoich właściwości - kultura pracy silnika plus wskazania temp. oleju.
Nie widziałem tego nowszego z opakowania ale zakupiłem parę sztuk tego z normą VW 502. Olej ma datę produkcji październik 2014 r i marzec 2015 r. Wczoraj wlałem do swojego CBZB i na razie jestem zadowolony, LM 0W40 nie dobił do 10 tyś km ponieważ "coś" stracił z swoich właściwości - kultura pracy silnika plus wskazania temp. oleju.
Opieram sie na informacjach znalezionych na stronach Statoil. Na stacjach jeszcze nie widzialem tego z A5, ale lepiej miec swiadomosc, ze pod ta sama nazwa moga kryc sie dwa rozne produkty.
Nie widziałem tego nowszego z opakowania ale zakupiłem parę sztuk tego z normą VW 502. Olej ma datę produkcji październik 2014 r i marzec 2015 r. Wczoraj wlałem do swojego CBZB i na razie jestem zadowolony, LM 0W40 nie dobił do 10 tyś km ponieważ "coś" stracił z swoich właściwości - kultura pracy silnika plus wskazania temp. oleju.
Opieram sie na informacjach znalezionych na stronach Statoil. Na stacjach jeszcze nie widzialem tego z A5, ale lepiej miec swiadomosc, ze pod ta sama nazwa moga kryc sie dwa rozne produkty.
Ale stary miał przecież A5, jak nie jak tak ?
Znalazłem w sieci kartę z 2009 r. KLIK : ACEA A5/B5/C2 API SJ/CF, SL/CF
MB 229,3, VW 502.00, 505.00
Natomiast karta z 2014 r. brzmi następująco KLIK Specyfikacje: ACEA A5/B5, API SL
Ja akurat mam stare LazerWay V 0W30, kilka sztuk.
Nie spotkałem się aby na stacji benzynowej był oferowany LazerWay V 0W30, nie miałem przyjemności, kupiłem u konkona.
PAO wg. kat. Mobila - CAS nr 68037-01-4 - E: Poly-olefin - 1-decen, homopolimer - hydrogenated, uwodorniony. Odowiednik SpectraSynTM Ultra 150, który wykazywany jest jak polialfaolefiny (PAO). Produkty z CAS nr 68037-01-4 są identyfikowane jako PAO a dokładnie są to uwodornione oligomery olefin wytworzone przez polimeryzację katalityczną z liniowych olefin.
pasi ? :bajer
[ Dodano: Sro 09 Wrz, 15 21:17 ]
Zamieszczone przez REXAX
VOA Neste 0w40 z MB 229.5
:szeroki_usmiech
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
PAO wg. kat. Mobila - CAS nr 68037-01-4 - E: Poly-olefin - 1-decen, homopolimer - hydrogenated, uwodorniony. Odowiednik SpectraSynTM Ultra 150, który wykazywany jest jak polialfaolefiny (PAO). Produkty te są identyfikowane jako PAO a dokładnie są to uwodornione oligomery olefin wytworzone przez polimeryzację katalityczną z liniowych olefin.
Komentarz