Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez Kris86
    Co do jakości paliw to wydaje mi się, że nie jest tak źle skoro Lotos jest jedną z najnowocześniejszych rafinerii w Europie (zwłaszcza jak się tankuje paliwa premium).
    wróciłem dziś z Włoch - paliwo (diesel , wcześniej w czerwcu była benzyna) tankowałem tylko w Austrii ... dlatego ponieważ jest ono o wiele lepszej jakości niż te w PL czy Czechach... o cenie 1.02 euro ! (Shell w dniu 26.08) i 1.04 euro na OMV w dniu 05.09) tak... tak dobrze czytacie jedno euro i dwa-cztery centy (ceny 1.40-1.60 są dla "frajerów" na autostradach - Austriacy zjeżdżają "w bok" i tankują "za grosze" - jakim cudem k....wa i nich taniej niż w PL ! ... Co do jakości paliwa to po prostu jest lepsze i nie ma co dywagować, czuć po silniku jak "ciągnie" i jak zimny odpala a na CR jest to dobrze widoczne.

    [ Dodano: Nie 06 Wrz, 15 19:52 ]
    Zamieszczone przez Kris86
    dlaczego olej o normie 502.00 jest według wielu osób lepszy niż o normie 504.00
    było za i przeciw ... :wink:
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz


    • Mimo wielu zalet 5w50 Neste widzę też gorsze strony - mam wrażenie graniczące z pewnością, że auto więcej pali i trochę ciężej "kręci", szczególnie gdy ranki zimne i po kilku dniach postoju (a może to słabnący aku - już sam nie wiem). Co prawda ten olej ma dobrą "płynność" w niskich temperaturach, ale jak zimą te 5w50 jednak się nie sprawdzi ? :cry:
      Czy też macie/mieliście takie wrażenia w silnikach 1.6 na tej lepkości ? czy ktoś jeździł na 5w50 w zimie ? Prawdę mówiąc, nie spodziewałem się, że jest odczuwalna różnica w "lekkości" między SAE 5w40 a 5w50. Tak sobie myślę, czy jednak nie wymienić przed zimą np. na Lazerway-a 5w40 albo nawet na Neste 0w40 (podobne parametry lepkościowe) ? a wiosną spróbować np. rajsa pro :diabelski_usmiech albo jakiś inny "gęsty" 5w40 w opcji całorocznej, no i w zw. z tym, że mam 5w50 Neste w niewielkim zapasie, czy można uzupełniać ewentualne braki Neste 0w40 tym 5w50 ? niby klasą lepkości się różnią ale to i to Neste :szeroki_usmiech no może 5w50 trochę gorszy... :lol:
      Cytat ze strony Neste : "Neste City Pro 0W-40 oil can also be used in older engines, and can be blended with all known engine oils" - więc mieszać można ... :diabelski_usmiech
      Leon 1.6 16V 105 KM

      Komentarz


      • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
        tankowałem tylko w Austrii ... dlatego ponieważ jest ono o wiele lepszej jakości niż te w PL czy Czechach... o cenie 1.02 euro ! (Shell w dniu 26.08) i 1.04 euro na OMV w dniu 05.09) - jakim cudem k....wa u nich taniej niż w PL !


        :diabelski_usmiech
        Audi 1.8T AVJ

        Silnik smaruje
        Ravenol SSL

        Komentarz


        • Zamieszczone przez Kris86
          Różnica nie sprowadza się tylko do Aftertreatment Compatibility, ale również do Oxidative Thickening oraz Wear, które jest chyba najważniejsze. Stad właśnie moje wątpliwości. Co do jakości paliw to wydaje mi się, że nie jest tak źle skoro Lotos jest jedną z najnowocześniejszych rafinerii w Europie (zwłaszcza jak się tankuje paliwa premium).
          tak, ale zauważ, że polskie rafinerie pracują głównie na rosyjskiej ropie, a ta bywa mocniej zasiarczona
          takie są złoża i przesył
          Polskie Radio 24
          Rodzaje ropy naftowej | Weglowodory.pl

          nie ma co siać paniki, ja mimo wszystko wolę mieć większą rezerwę alkaliczną w oleju, który wybieram

          co do róznicy Oxidative Thickening oraz Wear to widziałem, ale jest to różnica jednego poziomu, trzeba by się w to wczytać, pamiętaj, że też jest trend by promować obecnie eko...

          nie chcę się bronić przed olejami mid SAPS i low SAPS, ale nie jestem ich zwolennikiem tam gdzie nie ma potrzeby (wskazania) do ich stosowania

          Komentarz


          • Ruska ropa jest najlepsza, kaloryczna, siarka to nie problem przy odpowiednim oleju. Szkoda tylko, że ołowiu już nie ma.
            Seria 188KM/270Nm na 95RON

            Komentarz


            • Porównuję sobie
              Mobil 1™ ESP Formula 5W-30 z MOTUL SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30
              i Mobil 1 wygląda na papierze lepiej, pomimo iż to "technologia syntetyczna" a MOTUL niby "100% syntetyk".

              Jednej rzeczy nie mogę znaleźć - MOTUL ma TBN 7,2 a wiecie ile ma ten MOBIL 1 ?
              (w wersji 5W40 znalazłem że 7,5 ale dla 5W30 na stronie Mobila w tabelce nie podają TBN).
              algi
              O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY

              Komentarz


              • Zamieszczone przez algi
                wiecie ile ma ten MOBIL 1
                wg. VOA TBN dla Mobila ESP 5W30 wynosi 6,46
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz


                • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  Zamieszczone przez algi
                  wiecie ile ma ten MOBIL 1
                  wg. VOA TBN dla Mobila ESP 5W30 wynosi 6,46
                  Dla mnie ten mobil 1 to jedna z najgorszych oliw do dpf jaką miałem w O2 2.0 CR, valvoline 5W30 LL3 by bezkonkurencyjny.

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    Zamieszczone przez algi
                    wiecie ile ma ten MOBIL 1
                    wg. VOA TBN dla Mobila ESP 5W30 wynosi 6,46
                    Dzięki. Czyli inne parametry lepsze ale TBN dosyć niski.

                    Przy założeniu VW504, to chyba z tego co pamietam to TBN nie może być wyższy niż 8,0, nieprawdaż?


                    Z drugiej strony, jeżeli jeżdżę na benzynie i raczej nie mam krótkich odcinków miejskich non stop (krótkie tak <4km) a najczęściej to 16km (do pracy) i spowrotem 18km (z pracy), to może aż tak bardzo wysoki TBN nie jest mi potrzebny (brak krótkich odcinków, brak LPG, samochód w garażu podziemnym więc w zimę >0st. w nocy).

                    Tak czy siak.... przy 15000 wymienię..... jeszcze tylko nie zdecydowałem na co...
                    algi
                    O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez algi
                      jeszcze tylko nie zdecydowałem na co...
                      Statoil Lazerway LL 5W30
                      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                      =================================================

                      Komentarz


                      • OK.. zerknę na tego Statoila co i jak
                        algi
                        O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY

                        Komentarz


                        • Dlaczego temat dot. oleju Statoil LazerWay V 0W30 popłynął w siną dal ? Nic się o nim nie słyszy, poza testem Paola w 1.4, słaba to oliwa do TSI czy jak ?

                          Komentarz


                          • Ja go zajezdzam od 5000 km. Wg mnie w porzadku. Nie odbiega od poprzedniego 0w30 Fuchs-a. Trzeba pamietac, ze na rynku sa dwa 0w30 ze Statoil-a. Ten starszy z VW502 i nowszy z ACEA A5, a bez VW 502.
                            Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                            Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                            Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez micrusec
                              Nic się o nim nie słyszy,
                              Bo już Statoilowi brakło PAO :wink:

                              [ Dodano: Wto 08 Wrz, 15 16:36 ]
                              Zamieszczone przez Kris86
                              bez dodatków przeciwzużyciowych?
                              A no bez.
                              Zamieszczone przez Kris86
                              Przecież zgodnie z podanymi przeze mnie źródłami norma 504.00 lepiej chroni silnik przed zużyciem niż 502.00.
                              Nikt Tobie nie broni jechać do ASO, kupić Castrola LL 504 za 98zł/litr i zmienić go po 30tys.km
                              Zamieszczone przez Kris86
                              nie kwestionuję częstszej wymiany oleju
                              Skoro 504 sa lepsze to po co zmienić wcześniej niz producenci zalecają? :roll:

                              Zamieszczone przez Kris86
                              Chodzi mi raczej o to dlaczego olej o normie 502.00 jest według wielu osób lepszy niż o normie 504.00
                              Dlatego że ma lepszą bazę i lepsze dodatki


                              Porównaj sobie wynik 504 vs 502 :wink:
                              Załączone pliki

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez uli07
                                Ja go zajezdzam od 5000 km. Wg mnie w porzadku. Nie odbiega od poprzedniego 0w30 Fuchs-a. Trzeba pamietac, ze na rynku sa dwa 0w30 ze Statoil-a. Ten starszy z VW502 i nowszy z ACEA A5, a bez VW 502.
                                Nie widziałem tego nowszego z opakowania ale zakupiłem parę sztuk tego z normą VW 502. Olej ma datę produkcji październik 2014 r i marzec 2015 r. Wczoraj wlałem do swojego CBZB i na razie jestem zadowolony, LM 0W40 nie dobił do 10 tyś km ponieważ "coś" stracił z swoich właściwości - kultura pracy silnika plus wskazania temp. oleju.

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez micrusec
                                  Nie widziałem tego nowszego z opakowania ale zakupiłem parę sztuk tego z normą VW 502. Olej ma datę produkcji październik 2014 r i marzec 2015 r. Wczoraj wlałem do swojego CBZB i na razie jestem zadowolony, LM 0W40 nie dobił do 10 tyś km ponieważ "coś" stracił z swoich właściwości - kultura pracy silnika plus wskazania temp. oleju.
                                  Opieram sie na informacjach znalezionych na stronach Statoil. Na stacjach jeszcze nie widzialem tego z A5, ale lepiej miec swiadomosc, ze pod ta sama nazwa moga kryc sie dwa rozne produkty.
                                  Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                                  Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                                  Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez uli07
                                    Zamieszczone przez micrusec
                                    Nie widziałem tego nowszego z opakowania ale zakupiłem parę sztuk tego z normą VW 502. Olej ma datę produkcji październik 2014 r i marzec 2015 r. Wczoraj wlałem do swojego CBZB i na razie jestem zadowolony, LM 0W40 nie dobił do 10 tyś km ponieważ "coś" stracił z swoich właściwości - kultura pracy silnika plus wskazania temp. oleju.
                                    Opieram sie na informacjach znalezionych na stronach Statoil. Na stacjach jeszcze nie widzialem tego z A5, ale lepiej miec swiadomosc, ze pod ta sama nazwa moga kryc sie dwa rozne produkty.
                                    Ale stary miał przecież A5, jak nie jak tak ?

                                    Znalazłem w sieci kartę z 2009 r. KLIK :
                                    ACEA A5/B5/C2 API SJ/CF, SL/CF
                                    MB 229,3, VW 502.00, 505.00


                                    Natomiast karta z 2014 r. brzmi następująco KLIK
                                    Specyfikacje: ACEA A5/B5, API SL


                                    Ja akurat mam stare LazerWay V 0W30, kilka sztuk.
                                    Nie spotkałem się aby na stacji benzynowej był oferowany LazerWay V 0W30, nie miałem przyjemności, kupiłem u konkona.

                                    Komentarz


                                    • Ok, nowy nie ma VW 502.
                                      Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                                      Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                                      Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez micrusec
                                        ACEA A5/B5/C2 API SJ/CF, SL/CF
                                        błąd, nie C2 tylko ma być CF - ale to stara karta jak świat więc po co sobie nią głowę zawracacie :roll:
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz


                                        • Dzisiaj się pojawiło się VOA Neste 0w40 z MB 229.5 - Link

                                          Komentarz


                                          • Który kozak rozszyfruje skąłd tej oliwy z msds? : Page not found | North Sea Lubricants

                                            Komentarz


                                            • PAO wg. kat. Mobila - CAS nr 68037-01-4 - E: Poly-olefin - 1-decen, homopolimer - hydrogenated, uwodorniony. Odowiednik SpectraSynTM Ultra 150, który wykazywany jest jak polialfaolefiny (PAO). Produkty z CAS nr 68037-01-4 są identyfikowane jako PAO a dokładnie są to uwodornione oligomery olefin wytworzone przez polimeryzację katalityczną z liniowych olefin.

                                              pasi ? :bajer

                                              [ Dodano: Sro 09 Wrz, 15 21:17 ]
                                              Zamieszczone przez REXAX
                                              VOA Neste 0w40 z MB 229.5
                                              :szeroki_usmiech
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                PAO wg. kat. Mobila - CAS nr 68037-01-4 - E: Poly-olefin - 1-decen, homopolimer - hydrogenated, uwodorniony. Odowiednik SpectraSynTM Ultra 150, który wykazywany jest jak polialfaolefiny (PAO). Produkty te są identyfikowane jako PAO a dokładnie są to uwodornione oligomery olefin wytworzone przez polimeryzację katalityczną z liniowych olefin.

                                                pasi ? :bajer

                                                [ Dodano: Sro 09 Wrz, 15 21:17 ]
                                                Zamieszczone przez REXAX
                                                VOA Neste 0w40 z MB 229.5
                                                :szeroki_usmiech
                                                W skrócie - full syntetyk na PAO

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez REXAX
                                                  Neste 0w40 z MB 229.5
                                                  Trzeba zapytać forumowego handlowca czy ma tą wersję w sprzedaży :?: I najlepiej w promocji :!: :szeroki_usmiech
                                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                  =================================================

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    Zamieszczone przez micrusec
                                                    ACEA A5/B5/C2 API SJ/CF, SL/CF
                                                    błąd, nie C2 tylko ma być CF - ale to stara karta jak świat więc po co sobie nią głowę zawracacie :roll:
                                                    Ale jak znaleźć ostatnią kartę i jednocześnie najświeższą z normą VW 502 dla wyrobu Statoil LazerWay V 0W30 ?

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X