Zamieszczone przez rezon
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez sw29lZamieszczone przez rezonZamieszczone przez sw29lniby 5W30 jest zalecany do tfsi ale to pomyłka znika w oczach z silnika - na zimno czy na ciepło klepał zaworami przy starcie, i przy +10 i przy +40*C, minimum 5W40 lub 5W50 - obecne oliwy mają bdb płynność w niskich temp.+ dobre pakiety dodatków
Można podjąć próbę eliminacji np zapieczonych pierścieni poprzez dobrą plukanke ale moim zdaniem tylko radykalny ruch pozwoli cieszyć się sprawnym autem.
Ceratec. ..AR9100... ani żaden dodatek nie poprawi sytuacji. .. trwale. ...
Dopiero po robocie aby napawać sie mruczeniempoprawione go silnika można a nawet trzeba zadbać o dobry olej.
Komentarz
-
-
Mały ot: wczoraj - mimo protestów małżonki :diabelski_usmiech - poprzeciągałem trochę żeby zobaczyć nowy program 101 Napraw. Prowadzący program Grzegorz Duda - kierowca wyścigowy i rajdowy - pokazywał jak wymienić pod chmurką olej w Golfie IV 1.6. Gdy przyszło do zalewania nowego oleju zaczęła się standardowa formułka narratora o tym, że odpowiedni rodzaj oleju znajdzie się w instrukcji po czym pan prowadzący wyciągnął butlę Mobil1 ze złotym korkiem (nie była widać logo więc nie była to akcja lokowania produktu ) i oznajmił że zalewa 0W40! Szkoda, że całości nie uzasadnił ale podejrzewam że Janusze przed telewizorami i tak mało nie dostali zawału. Brawo dla tego pana!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sw29lTeraz nie ma problemu z "gęstym" 5W40 każdy producent ma w ofercie taki z normą 229.3/5
Zamieszczone przez kokamasz jakieś typy tego 5W40 "na maxa lepkiego" ?
Ciekawy ten ENI, podobnie jak Ravenol VSI
moje zużycie przy ostrej jeździe to 200-250/1000 więc może jeszcze można odpowiednim doborem oleju "pomanewrować" a przynajmniej spróbować ... :diabelski_usmiech pozostaje zawsze w odwodzie 5W50 ... ideałem byłoby 0W50 (tylko ta cena) a potem no to wiadomo - akcja "pierścienie zgarniające" :PLeon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
No ja bym jeszcze wypróbował RACE PRO S ma wyśmienite parametryProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kokaZamieszczone przez PidziekNo ja bym jeszcze wypróbował RACE PRO S ma wyśmienite parametry
[ Dodano: Wto 01 Wrz, 15 18:44 ]
Zamieszczone przez kokaZamieszczone przez sw29lTeraz nie ma problemu z "gęstym" 5W40 każdy producent ma w ofercie taki z normą 229.3/5
Zamieszczone przez kokamasz jakieś typy tego 5W40 "na maxa lepkiego" ?
Ciekawy ten ENI, podobnie jak Ravenol VSI
moje zużycie przy ostrej jeździe to 200-250/1000 więc może jeszcze można odpowiednim doborem oleju "pomanewrować" a przynajmniej spróbować ... :diabelski_usmiech pozostaje zawsze w odwodzie 5W50 ... ideałem byłoby 0W50 (tylko ta cena) a potem no to wiadomo - akcja "pierścienie zgarniające" :P
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sw29lTroszeczkę drogo wygodzi za te wyuzdane doznania na ESTRACH i PAO
Bo
Starcza na długo. ...
Jest tańszy niż standard z aso...
Mniej żelaza i innych kolorowych w UOA. ..
Estry powodują mniejsze spalanie ... powiedzmy o 2 % co już daje parę pln do przodu
A doznania pozostają. ...ale nie popadajmy w paranoję. ... 400 PLN to w sumie już granicą przekroczona. ... 250 PLN jest jeszcze akceptowalna. .. :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedrosZamieszczone przez sw29lTroszeczkę drogo wygodzi za te wyuzdane doznania na ESTRACH i PAO
Bo
Starcza na długo. ...
Jest tańszy niż standard z aso...
Mniej żelaza i innych kolorowych w UOA. ..
Estry powodują mniejsze spalanie ... powiedzmy o 2 % co już daje parę pln do przodu
A doznania pozostają. ...ale nie popadajmy w paranoję. ... 400 PLN to w sumie już granicą przekroczona. ... 250 PLN jest jeszcze akceptowalna. .. :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sw29lZamieszczone przez pedrosZamieszczone przez sw29lTroszeczkę drogo wygodzi za te wyuzdane doznania na ESTRACH i PAO
Bo
Starcza na długo. ...
Jest tańszy niż standard z aso...
Mniej żelaza i innych kolorowych w UOA. ..
Estry powodują mniejsze spalanie ... powiedzmy o 2 % co już daje parę pln do przodu
A doznania pozostają. ...ale nie popadajmy w paranoję. ... 400 PLN to w sumie już granicą przekroczona. ... 250 PLN jest jeszcze akceptowalna. .. :diabelski_usmiech
5l za 230 pln ( rejs pro es) a dolewki czyms tanim. ....
Za 400 płn to dramat i nikogo nie namawiam. ... a są i za 150 EUR zdarzają się. ..
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedrosZamieszczone przez sw29lZamieszczone przez pedrosZamieszczone przez sw29lTroszeczkę drogo wygodzi za te wyuzdane doznania na ESTRACH i PAO
Bo
Starcza na długo. ...
Jest tańszy niż standard z aso...
Mniej żelaza i innych kolorowych w UOA. ..
Estry powodują mniejsze spalanie ... powiedzmy o 2 % co już daje parę pln do przodu
A doznania pozostają. ...ale nie popadajmy w paranoję. ... 400 PLN to w sumie już granicą przekroczona. ... 250 PLN jest jeszcze akceptowalna. .. :diabelski_usmiech
5l za 230 pln ( rejs pro es) a dolewki czyms tanim. ....
Za 400 płn to dramat i nikogo nie namawiam. ... a są i za 150 EUR zdarzają się. ..
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pabaktoś coś więcej wie na temat Platinum PRO Orlena? czym to się różni, kiedy będzie w sklepach?
... przecież to" unikalne połączenie pierwiastków chemicznych" :diabelski_usmiech wow!.... "podwójna filtracja" and many many more.... sloganów reklamowych...
Ot taka ciekawostka z tej strony www:
"Główne zmiany w specyfikacjach OEM’s:
Już wiadomo, że specyfikacje jakościowe dla olejów silnikowych producentów jak Daimler, koncernu Volkwagen, Toyota czy grupa PSA w dużej mierze będzie oparta na wymaganiach ACEA C5 uzupełniona o testy wewnętrzne.
GM planuje zaadoptować jedną z technologii olejów o niskiej lepkości typu 0W-20 lub 5W-20 do każdej specyfikacji dotyczącej olejów silnikowych. Na początek objęte tą zmianą zostaną oleje do pierwszego zalania. Dodatkowo GM zaostrzy wymagania w zakresie lepkości niskotemperaturowej CCS w stosunku do klasyfikacji SAE.
W 2015 roku Volkswagen także zamierza wprowadzić nowe specyfikacje oleju o niskiej lepkości w klasie 0W-20. Klasyfikacja obejmie olej zarówno do pierwszego zalania jak i do serwisu przy okresach wymiennych 30 000 km i/lub co 2 lata. Olej silnikowy kompatybilny z biopaliwami."
W oczy kłuje tabelka i BMW LL14 FE+ ... :diabelski_usmiech
Orlen przynajmniej wziął się za marketing bo Lotos chyba przesypia chociaż sam nie wierzyłem ze wypuścili olej z 504/507 ... w 2015 roku.... ale fizycznie nie widziałem ... tylko na stronie producenta :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Co do platinum 0w40 osobiście jeździłem na tym oleju przez 30 tysięcy kilometrów. W dobrze utrzymanym 1.6 bfq zużycie na poziomie do 0,5 litra od wymiany do wymiany. Silnik chodził i nie wybuchł i nadal ma się dobrze.
Od dwóch dni zalany meguin 0w40 z archoil 9100 jak narazie zauważyłem że chyba trochę mniej pali. Tak wynika z komputera. A jak jest w rzeczywistości to się okaże jak trochę więcej przejadę kilometrów.
Komentarz
-
-
Meguin - Liqui Moly
Zamieszczone przez filip_autoOd dwóch dni zalany meguin 0w40
ps.
Meguin Megol Super Leichtlauf Driver 0W-40 MSDS
Liqui Moly 0W-40 Synthoil Energy MSDS
W sekcji 3 i 9 mają takie same dane. Czyżby to ten sam olej :?:
Wiem, wiem... Były już na forum pewne wzmianki...
Zamieszczone przez leonnSkoro mówimy o wyborze czegoś nowego, to ja sobie kupiłem na testy coś takiego.
Możesz coś więcej (przed zimą, bo chyba jeszcze go nie wlewałeś :?: ) powiedzieć na temat tego oleju np. na podstawie w/w kart :?:O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kokaZamieszczone przez pedrosDotyczy Octavii 1.6 BFQ z LPG. Fuchs Titan Race Pro S 5W40
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedrosJeszcze za wcześnie ale sam jestem ciekaw. ..Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kokaZamieszczone przez pedrosJeszcze za wcześnie ale sam jestem ciekaw. ..
Albo za tyle samo FST technology :diabelski_usmiech
[ Dodano: Sro 02 Wrz, 15 23:59 ]
Zamieszczone przez kokaZamieszczone przez Sebastian_M26To ten sam typ użytkownika co wlał parę litrów ropy do silnika i jeździł jak z plukanką.
czekamy na raport Pedrosa
Zobaczymy jak w kurze :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedrosOd razu mogę powiedzieć że w BMW M52B28 na 8 kkm nic nie dole wałem Silkolena 5W40 .. ale tam jest 6.5 litra oleju
Zobaczymy jak w kurze :diabelski_usmiechLeon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Kiedyś miałem w 1.6 bfq permanentny problem z maselkiem od przebiegu od 11 kilometrów nówka do ok 100 kkm
Potem kompletnie nic żadnej emulsji (oleje x lite Motula, Lotos Quazar 0W30, Aveno 5W40.)
Wcześniej ASOWE Mobile, Fuchs pro gas, No i perełka Silkokene Pro S 5W30. Masło było olbrzymie.
Nie wiem czy to oleje czy obecnie od jakiegos przebiegu auto lepiej nagrzewa się sprawdzimy na obecnym PRO S 5W40 _ na tę chwilę brak emulsji. .. bo jest relatywnie sucho i punkt kondensacji jest przesunięty w kosmos. ...
Jeśli cokolwiek robiłem przy aucie korelujac zanik kondensacji to przy przebiegu ok 90 kkm rozrząd w Aso z pompa wody oczywiście. ..
Dodatkowo stosuje plukanke przy każdej wymianie. ..
Może to zbieg okoliczności ale teraz jest wzorowo pomimo że ubiegłego lata generowaly "wilgoc"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kokapocieszająca wiadomość ... jeszcze coś mi przyszło do głowy - podobno oleje estrowe mają tendencje do absorbowania wilgoci - a tu zima idzie, niedogrzane silniki, a mój ma jeszcze odwieczne problemy z zamarzającą odmą (choć mnie to jeszcze nie spotkało) i masłem pod korkiem :evil: czy w zw. z tym rajs pro s zwiastuje kłopoty z tym związane ? może poczekać do wiosny ? :szeroki_usmiech oczywiście nie mam zamiaru trzymać go w silniku latami ... :diabelski_usmiech 8 - 10 tys. to max.
Ile masz tych estró procen, dwa....Reszta to PAO.
Porozmawiam jutro z Chmielewskim na rajdzie Wisły i jego mechanikami jak się olej spisuje :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
Komentarz