Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    Zamieszczone przez voytek
    Problem więc realnie istnieje.
    istnieje w starszych konstrukcjach TSI ale...to nie problem oleju (przeczytałem cały watek i też jasno z waszych wypowiedzi wynika że przyczyną nie jest olej ale min. pierścienie zgarniające) a problem konstrukcji a właściwie wad konstrukcji silnika :?
    "Prawdziwe źródło problemu tkwi gdzie indziej: winne są wadliwe pierścienie tłokowe. Otóż aby ograniczyć straty związane z tarciem w silnikach serii EA888, zastosowano na tłokach pierścienie zgarniające (tzw. olejowe) o nowej konstrukcji. Pierścienie okazały się jednak zbyt delikatne i w szybkim czasie spada ich siła nacisku na cylinder, powodując przepuszczanie oleju. Zwiększająca się konsumpcja tego ostatniego powoduje powstawanie nagarów, które dodatkowo przyspieszają proces zapiekania się pierścieni w rowkach."
    Zamieszczone przez voytek
    jeżdżę na Mobilu ESP (5w30
    to "nie wiele sobie polepszyłeś" - zmień na Mobil1 0W40 ESP
    Zamieszczone przez voytek
    (myślałem o Mobilu ESP 0w40),
    no właśnie.
    Zamieszczone przez voytek
    realny problem gromadzenia się nagaru na zaworach ssących
    powtarzam po raz kolejnych to nie wina oleju a wina konstrukcji silnika. Olej MidSpas, LowSaps będzie miał minimalny wpływ na zanieczyszczenie silnika (takie jak w opisywanych TSI) już bardziej NOACK. Dlatego warto szukać oleju o niskim NOACK ale wystarczy MidSaps tak jak przewiduje to VW w oleju OEM do tego silnika.
    Potwierdzam. TFSI/TSI mają tą wadę i można pobór oleju tylko zminiejszyć przez "trafienie" na olej, który będzie znikał mniej od innego. U mnie na Motul X-Max 0W40 - 1L/9k/km, obecnie przy Fuchs GT1 5W30 ProFlex C3 - 1.4L na 5.7k/km ( czyli do wymiany 3L/10k/km) , teraz zaleję cokolwiek taniego z 0W40 bo i tak ten silnik swoje upali.

    Komentarz


    • Z moich obserwacji sprzed naprawy silnika wynika, że apetyt na olej w silniku 1.8 TSI CDAA (identycznie jest w 2.0 TSI) systematycznie rośnie i marka czy lepkość oleju ma tu marginalne znaczenie. A różne oleje próbowałem, 5w30, 0w40, 5w40, Motul, Statoil, Mobil, Lotos. Jak zużycie doszło do poziomu litra/1000 km to różnice w zużyciu między olejami były na poziomie 0.1-0.2 litra/1000 km, czyli w praktyce bez różnicy. Po wlaniu Lotosa Syntetic 5w40 zużycie spadło do 0.7L/1000 ale tylko na chwilę, żeby ponownie wrócić do litra.
      Niestety tylko naprawa polegająca na przeróbce tłoków i montażu szerszego pierścienia olejowego może tu pomóc. Po naprawie zużycie oleju jest śladowe, może jakieś 0.1-0.2 litra/10.000 km, czyli jakieś 10x mniej niż było w fabrycznie nowym silniku...i to niezależnie od oleju.

      Komentarz


      • Zamieszczone przez voytek
        Po naprawie zużycie oleju jest śladowe, może jakieś 0.1-0.2 litra/10.000 km, czyli jakieś 10x mniej niż było w fabrycznie nowym silniku...i to niezależnie od oleju.
        w koncu jakiś głos rozsądku, że to nie olej, a konstrukcja silnika powoduje zwiększone zużycie oleju.

        Komentarz


        • Zamieszczone przez voytek
          Niestety tylko naprawa polegająca na przeróbce tłoków i montażu szerszego pierścienia olejowego może tu pomóc.
          To było wiadome od początku . Niekoniecznie trzeba przerabiać tłoki- można je wymienić :P
          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

          Komentarz


          • Zamieszczone przez rOBERTO795
            To było wiadome od początku
            zwłaszcza że na poprzedniej stronie też o tym jest i jasno pisze, że to nie wina oleju :wink:
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz


            • Witam, wszystkich.
              W końcu stałem się posiadaczem O1 z silnikiem 1.6 102km, zakupionym "od 1 właściciela - niemca" Niestety na karteczce serwisowej przy przebiegu ~135 000 km widnieje napis o zalaniu silnika olejem mobil 10W40.
              Nie znam stanu silnika także nie wiem czy warto ryzykować zalaniem oleju polecanego przez ASO 5W40?

              Chciałbym po zrobieniu pakietu startowego po zakupie auta zalać go dobrym olejem nadającym się do współpracy z instalacją LPG.
              Czy jest przez Was jakiś konkretny olej polecany do mojego silnika 1.6 102km BFQ pod LPG?
              Czy to prawda, że powinien spełniać normę MB 229.5?

              Znalazłem takie oleje:
              Motul 6100 Synergie+ 10w40 5L
              Valvoline Maxlife 10W40 5L
              Liqui Moly Mos2-10W40 5L
              Mobil Super 2000 X1 10W40 4L

              Komentarz


              • PAOLO ESCO kurcze nie wiem czemu link był źle skopiowany przepraszam może teraz się uda więc proszę o parę słów jeśli można oczywiście dziękuję Page not found | Millers Oils

                Komentarz


                • Witam
                  Możecie polecić jakiś sprawdzonych sprzedawców olejów w Poznaniu lub okolicy. Jestem zainteresowany Mobilem 1 new life 0w40 lub motulem 8100 x cess 5w40 w dobrych cenach. Oferty z allegro raczej odrzucam bo tam możliwość trafienia podróbki jest ogromna, chyba że jest ktoś naprawdę sprawdzony.
                  Za wszelką pomoc dzięki.

                  Komentarz


                  • jkl47, Witamy. Nie w Poznaniu, ale kurierzy, poczta pracują.
                    Wykaż się na wstępie inwencją w szukaniu tematów a będzie Ci łatwiej w korzystaniu z forum


                    -podpowiedz...
                    Forum - Octavia Club Polska
                    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                    =================================================

                    Komentarz


                    • Czy jest przez Was jakiś konkretny olej polecany do mojego silnika 1.6 102km BFQ pod LPG?
                      Zapewne Koledzy napiszą abyś zalał dowolny olej 0W40 z listy na stronie 193 lub "dobry" 5W40 zmieniane co rok lub max 15 kkm. Też mam BFQ z LPG i wcześniej jeździłem na Neste 0W40 (moim zdaniem bardzo dobry) a teraz 2 zmiany zalewam Statoil Lazerway 5W40 (solidna oliwa w dobrej cenie).

                      Zamieszczone przez ketras
                      Czy to prawda, że powinien spełniać normę MB 229.5?
                      Nie musi ale dobrze byłoby gdyby miał ze względu na LPG.
                      k-pax

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez k-pax
                        dowolny olej 0W40 z listy na stronie 193 lub "dobry" 5W40 zmieniane co rok lub max 15 kkm.
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez k-pax
                          quote]... a teraz 2 zmiany zalewam Statoil Lazerway 5W40 (solidna oliwa w dobrej cenie.
                          Oczywiście wersja bez C3?

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez ketras
                            Czy jest przez Was jakiś konkretny olej polecany do mojego silnika 1.6 102km BFQ pod LPG?
                            Czy mi się tylko tak wydaje, czy ludziskom nie chce się nawet przewinąć kilka stron do tyłu? :roll: Ale potrafią za to milionowy razy zadać to samo pytanie wałkowane w kóło i w ciąż? ad:

                            Komentarz


                            • W moich olejowych doświadczeniach kolejna niespodzianka - mam prawdopodobnie silnik z cienkimi, trójdzielnymi pierścieniami - co przekłada się na spore zużycie (choć i tak do 1 litra /1000 jeszcze duuuużo brakuje ) z 5W40 przeszedłem na 10W40 i zużycie spadło więc sobie pomyślałem, że skoro auta nie oszczędzam a największe zużycie jest pewnie w temp. roboczej i przy wysokich prędkościach obrotowych to zastosuje 5W50. Celowo pomijam tutaj kwestie ewentualnego remontu, nadaje się czy się nie nadaje (producent dopuszcza) czy marki oleju - skupiam się tylko na SAE. Zużycie jest oczywiście mniejsze niż na 5W40 ale jednak większe niż na 10W40 - i to mnie zaskoczyło - więc jak to jest ? i dlaczego tak ? wolałbym jednak 5Wxx jako olej całoroczny a tu taka historia ... - nie są to jakieś znaczące ilości ale jednak na miarce zauważalne. Natomiast kultura pracy jednostki na 5W50 (Neste) - bajka :szeroki_usmiech
                              Leon 1.6 16V 105 KM

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez degenerat
                                Oczywiście wersja bez C3?
                                Tak, tak oczywiście wersja bez C3, rzec można "zwykły" Lazerway 5W40.
                                k-pax

                                Komentarz


                                • Tak dla pewności 8) po tym co przeczytałem to do mojej O2 4x4 1.8 TSI najlepiej będzie wlać np. MOBILE 1 ESP 0W40 mam nakręcone 166k km. Czy przy takim przebiegu lepiej coś innego ?

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez paprykm3
                                    parę słów
                                    to dosłownie "parę" słów, bo właśnie spakowałem auto i rano zasuwam do Włoch :wink:
                                    Mam gdzieś "poprawność polityczną" więc napiszę wprost - to olej niczym się nie wyróżniający, zwykły poprawny "przeciętniak" których wiele na rynku. W cenie +- 90 zł masz kilka produktów o lepszym indeksie lepkości i lepszej bazie oraz z lepszym pakietem dodatków.
                                    Osobiście gdybym miał wybierać Trident 5W40 czy ... Lotos Synthetic Plus 5W40 to wiadomo, że biorę Lotosa (dosyć mam wynalazków i bycia "saperem") o kilku innych ciekawszych pozycjach nie wspomnę.
                                    Miało być - to jest krótko a o wyższości wspomnianego oleju nad innymi tudzież o "wyższości Świąt Wielkanocnych nad Świętami Bożego Narodzenia" niech wypowiadają się ci którzy go sprzedają i którym zależy na tym.
                                    Zamieszczone przez rfhawk
                                    1.8 TSI najlepiej będzie wlać np. MOBILE 1 ESP 0W40 mam nakręcone 166k km
                                    będzie Ok choć cudów nie oczekuj a już na pewno nie radykalnego spadku konsumpcji oleju przez silnik. Ten olej ma wysoki HTHS 3,76 i dobrą temperaturę palenia. Olej jest odpowiedni do silnika TSI.
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz


                                    • Bardzo dziękuję wsio jasne, szerokiej drogi udanego wypoczynku pozdrawiam!

                                      Komentarz


                                      • Witam

                                        Temat przeczytałem, może nie cały ale wyłapałem większość informacji.

                                        Jednak zastanawiam się nad zmianą oleju. Przy przeglądzie 61k km (20 lipca) wlałem Lotos 5w40 zrobiłem jakieś 3,5k km. Z ciekawości sprawdziłem bagnet i moim oczom ukazała się 1/4 bagnetu. W trakcie tych 3,5k km zrobiłem jakieś 1,7k po autostradach. Wcześniej używałem Castrola Magnatec 5w40 oraz Shell Helix 5w40 - i wystarczyło jak dolewałem 4x 1L w ciągu roku. Na stronie 193 jest opis olei z którymi warto się zapoznać i teraz zastanawiam się nad Motul 0W40 lub Mobil 1 New Life 0W40. Ja rozumiem, że to jest wina konstrukcji silka jak ktoś tu opisywał, no ale bez przesady aby tak łykał olej.

                                        Jakieś porady podpowiedzi co zrobić w takim wypadku ??

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez Jesion
                                          Jakieś porady podpowiedzi co zrobić w takim wypadku ??
                                          kupić dodatkową bańkę 4L oleju na dolewki. poważnie. mi też wsysa olej w ilościach hurtowych, i to niezależnie od brandu i lepkości. był 5w40LM - ze 3L dolane na 10kkm, potem shell 0w40 - podobnie oraz neste 5w50 - również podobnie. jedyna w zasadzie różnica jest taka, że na neste 5w50 silnik subiektywnie najciszej pracował przy prędkościach autostradowych
                                          teraz mam wlany elf 5w40 (zaraz gromy dostanę z forum, że to kupa bo HC i takie tam, ale był tani i akurat na miejscu) i założę się, że spożycie po 10kkm będzie podobne do powyższych. dam znać za ~8kkm

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez czernobyl
                                            teraz mam wlany elf 5w40 (zaraz gromy dostanę z forum, że to kupa bo HC i takie tam, ale był tani i akurat na miejscu) i założę się, że spożycie po 10kkm będzie podobne do powyższych. dam znać za ~8kkm
                                            u ruskich jest analiza przeracowanego NF'a i powiem ze zawartosc Fe byla baaardzo duza
                                            wniosek nasuwa sie sam :roll:
                                            Audi 1.8T AVJ

                                            Silnik smaruje
                                            Ravenol SSL

                                            Komentarz


                                            • KubaMpakiet, a mógłbyś wrzucić na forum analizę świeżego i przepracowanego Elfa SXR 5W-40?
                                              Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                                              Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez czernobyl
                                                Zamieszczone przez Jesion
                                                Jakieś porady podpowiedzi co zrobić w takim wypadku ??
                                                kupić dodatkową bańkę 4L oleju na dolewki. poważnie. mi też wsysa olej w ilościach hurtowych, i to niezależnie od brandu i lepkości. był 5w40LM - ze 3L dolane na 10kkm, potem shell 0w40 - podobnie oraz neste 5w50 - również podobnie.
                                                5w50 nie daje rady ? to może czas poeksperymentować z 10w40 ? albo o zgrozo - z 10w50/60 :diabelski_usmiech
                                                Leon 1.6 16V 105 KM

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez Krisss_28
                                                  a mógłbyś wrzucić na forum analizę świeżego i przepracowanego Elfa SXR 5W-40?
                                                  na oilclub znalazlem NFa
                                                  Link

                                                  Link

                                                  i tu dobrze wypada, ale lalem tego elfa kiedys do zony clio 16V 98ps i znalazlem jakas analize z zawaetoscia ponad 60 :? teraz nie wiem gdzie to bylo
                                                  ogolnie ladnie na nim silnik pracowal i syf po 10w40 maxlifie szybko odskrobal :wink:
                                                  Audi 1.8T AVJ

                                                  Silnik smaruje
                                                  Ravenol SSL

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez czernobyl
                                                    teraz mam wlany elf 5w40 (zaraz gromy dostanę z forum, że to kupa bo HC i takie tam, ale był tani i akurat na miejscu) i założę się, że spożycie po 10kkm będzie podobne do powyższych.
                                                    czernobyl, zrobiłem na tym oleju 200tyś km :P ale tak jak pisze KubaMpakiet po analizie oleju wyszła bardzo duża zawartość FE, :shock: co nie zmienia faktu , że przy przebiegu 260tys mój silnik oleju nie pobiera praktycznie wcale
                                                    Więc tak jak już to w tym wątku zostało powiedziane wiele razy, podwyższony pobór oleju nie jest winą oleju tylko zużyciem/defektem silnika

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X