Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • koka
    Rider
    • 2015
    • 321
    • Seat

    Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
    PAOLO ESCO, że też się Tobie chce w te upały odpowiadać ciągle na te same pytania :wink:
    podziękować wypada za cierpliwość ...

    ja tylko wtrącę, że nadal jestem zachwycony olejem Neste 1 5W50 :P jest cicho, płynnie i go nie ubywa ... no i trafiłem z nim w te upały :szeroki_usmiech

    a na forum golfa nie lubią SAE 5W50 ... :diabelski_usmiech

    Leon 1.6 16V 105 KM

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez koka
      nadal jestem zachwycony olejem Neste 1 5W50 jest cicho, płynnie i go nie ubywa
      nie tylko Ty.
      Zamieszczone przez koka
      no i trafiłem z nim w te upały
      dobry 5W40 o 0W40 nie wspominając, spokojnie by starczył. 5W50 to na nasze warunki klimatyczne aż nadto...no chyba, że się trafią takie upały. Ja też mam/miałem zalany 5W50 (na wyjazd do Włoch) w OII 1,4 CGGA ale nie Neste tylko Xado.
      Co do Neste 5W50 to kumpel w Rapidzie (pisałem o nim, jak silnik "wciągał" olej) jeździ na nim już kolejną wymianę i nie chce słyszeć o innym ... nagle przestał robić dolewki jak to miało miejsce przy serwisowym Castrolu 5W30 z VW 504.00 ... o cenie Castrola w ASO nie wspomnę...
      Zamieszczone przez koka
      na forum golfa nie lubią SAE 5W50 ..
      lubią, nie lubią to ich sprawa. Ważne by olej został odpowiednio dobrany do silnika i warunków eksploatacji. VW swoje a Skoda swoje ... Skoda nie określa SAE oleju ani nie wskazuje/preferuje producenta...
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • koka
        Rider
        • 2015
        • 321
        • Seat

        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
        Zamieszczone przez koka
        nadal jestem zachwycony olejem Neste 1 5W50 jest cicho, płynnie i go nie ubywa
        nie tylko Ty.
        Zamieszczone przez koka
        no i trafiłem z nim w te upały
        dobry 5W40 o 0W40 nie wspominając, spokojnie by starczył. 5W50 to na nasze warunki klimatyczne aż nadto...no chyba, że się trafią takie upały.
        albo trójdzielne pierścienie olejowe ... :diabelski_usmiech

        sprawnej klimy i zimnego pifka :szeroki_usmiech oczywiście bezalkoholowego, ma się rozumieć :twisted:
        Leon 1.6 16V 105 KM

        Komentarz

        • calaisius
          Classic
          • 2012
          • 21
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          Śledzę ten wątek od dłuższego czasu i to właśnie dzięki niemu po przejściu na lpg zalałem Motul 0W40 z norma VW. Jeżeli dobrze czytam kartę charakterystyki ( https://www.motul.com/system/product...pdf?1392061806) to (tak dla przypomnienia):

          Motul 0W40
          STANDARDS ACEA A3 / B4
          API SERVICES SN
          APPROVALS BMW LL-01
          MB-Approval 229.5
          Porsche A40
          VW 502 00 – 505 00
          Viscosity at 40C - 76.2
          Viscosity at 100C 13.5
          Viscosity Index 184
          Flash point 228 C
          Pour point - 45
          Sulfated ash 1,1%
          HTHS 3,6
          TBN 10.1

          Ostatnio zamówiłem u tego samego sprzedawcy m.in ten sam olej tylko 1litr na dolewki. Jakie było moje zdziwienie jak przyszedł olej motul 0w40 z API SM/CF i ILSAC GF-4 tyle że z normą forda. Sprzedawca twierdzi że jest to dokładnie ten sam olej co wcześniej tylko etykieta jest stara. Ja troszkę przeszukałem stronę motula i znalazłem ten olej co dostałem ( https://www.motul.com/system/product...pdf?1395919887 ) i trochę to inaczej wygląda:

          Motul 0W40

          Viscosity at 40C - 74.9
          Viscosity at 100C 13.3
          Viscosity Index 182
          Flash point 222 C
          Pour point - 45
          Sulfated ash 0,8%
          HTHS 3.6
          TBN 7.0

          Kupując motula kierowałem się między innymi wysokim TBN potrzebnym przy lpg a tu widać taka niespodzianka. Co o tym myślicie?? Można to dolewać do tego co mam wlane z norma VW czy lepiej nie ryzykować??
          Pozdrawiam
          Kamil

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez calaisius
            Co o tym myślicie?? Można to dolewać do tego co mam wlane z norma VW czy lepiej nie ryzykować??
            nic się nie stanie. Nie jesteś pierwszy na forum, który dostał takiego Motula :los
            Ważne, że masz HTHS na poziomie 3,6. Krótko "mówiąc" różnica jest mniej więcej taka jak byś zalał Mobil1 0W40 ESP zamiast Mobila1 0W40 ... różnica w popiołach siarczanowych - jeden i drugi jest "kompatybilny" z katalizatorami wg. zapewnień Motula. Wlewaj i nie martw się o silnik... jak silniki NISSANA, JAGUARA i LAND-ROVERA na nim jeżdżą to i Twoja Skodzinka ze starą konstrukcją 1,6 MPI VW da radę :wink:
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • calaisius
              Classic
              • 2012
              • 21
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              PAOLO ESCO, Dzięki za szybką odpowiedz, szkoda tylko że sprzedawca nie poinformował wcześniej że wyśle taki olej...
              Pozdrawiam
              Kamil

              Komentarz

              • sw29l
                Ambiente
                • 2011
                • 209

                Zamieszczone przez calaisius
                PAOLO ESCO, Dzięki za szybką odpowiedz, szkoda tylko że sprzedawca nie poinformował wcześniej że wyśle taki olej...
                Przytrafiło się Tobie co i mi. Ale to dobry olej na bdb bazie, więc da radę na lpg.

                Komentarz

                • Pidziek
                  RS
                  • 2011
                  • 1845

                  Z przyjemnością informujemy, że w dniu 1 sierpnia 2015 FUCHS PETROLUB SE zrobiła duży krok naprzód w kierunku nabycia wszystkich akcji spółki Statoil Fuel&Retail Lubricants Szwecja AB (SFR Lubricants), spółki zależnej kanadyjskiej firmy Alimentation Couche-Tard Inc., poprzez podpisanie umowy kupna.
                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                  http://www.zmienolej.pl/
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    ... to muszę zrobić zapas LazerWay póki jeszcze nie "spxxxxlili" formulacji :los

                    Swoją drogą po co się "męczyć i inwestować grubą kasę"... jak można przejąć całą firmę i pozyskać nową technologię - jak w przypadku Silkolene.
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • jmors44
                      Rider
                      • 2010
                      • 455
                      • Octavia III (5E3)
                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                      • DPCA 1.5 TSI 150 KM

                      kilka spostrzeżeń po wymianie oleju ( był Castrol 5W30LL Edge a jest Millers XF LL5W40 - jeszcze raz dzięki dla Konkona za szybką i sprawną dostawę oliwy, trasa wrocek-morze-wrocek 1000km - głośność silnika bz, praca ok, temperatura na S3 do 102 stopni przy 120-130km/h, zużycie bz - cirka 250ml/1000km ( wymiana po 10000km i 1 roku ), a co za rok to zobaczymy
                      PS
                      wrocek-Pobierowo 9,5 h !!!!! masakra omijajcie tą trasę przy zmianie turnusu !!!!
                      Pobierowo-wrocek - 5,5h - tak trzymać
                      jmors44

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez jmors44
                        jest Millers XF LL5W40
                        no i coooo i "jajec" nie urywa :roll: ... miał być Neste 5W50 albo LazerWay 5W40 (bez C-3) albo Synthetic Plus 5W40 ...

                        ...się zastanawiam, po co Tobie było zalewać do TSI olej z MB 229.31, 229.51, ... VW 505.01, ... GM dexos 2 ... wg. mnie jest średnio (źle) dobrany ale to Twój wybór, ja proponowałem coś z MB 229.5 ...
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • Sebastian_M26
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 1823
                          • Superb II (3T4)

                          To dużo, ja wracam z południa Europy i 4tys km bez różnicy na bagnecie i to na 0W-30.
                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            Zamieszczone przez Sebastian_M26
                            na 0W-30
                            Fuchs, Statoil, Shell ...który konkretnie? I jak się sprawuje.
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • endryu
                              RS
                              • 2006
                              • 3777
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              Zamieszczone przez Sebastian_M26
                              Ja katuje Fuchs 0W-30 w 1.6T.
                              Może ten :?:

                              Ja dorzucę kolejne info o bdb oleju Statoil Lazerway 5W30 LL, że u mnie po 10kkm od wymiany i po ponad 3kkm jazdy w urlopowym, południowym upale spisuje się bdb.
                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                              =================================================

                              Komentarz

                              • pinkibass
                                Drive
                                • 2011
                                • 54

                                Hej,

                                ja chciałbym dopytać o tą kwestię silników TSI (Leon 1.4 140 CHPA).
                                PAOLO ESCO, kilka dni temu napisałeś, że polecasz Mobil1 0w40 ESP (1 cytat) - nawet się ucieszyłem bo też o nim myślałem w zamian za 0w40 NewLife dla spokoju ducha obawiając się jednak nieco tych wysokich popiołów i nagaru (choć opinie są mocno sprzeczne czy ma to wpływ czy nie).

                                Dzisiaj jednak widzę, że poleciłeś jednak do TSI raczej olej z MB 229.5 zamiast 229.51 (a 229.51 ma właśnie Mobil1 ESP).

                                Może coś pomyliłem albo coś źle zrozumiałem, ale byłbym wdzięczny za dookreślenie bo znowu ciemność widzę - wymiana co 15kkm oczywiście


                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                Zamieszczone przez m4g
                                Jaki olej wlac do 1.4TSI 140KM auto z 2014
                                taki jak podaje Instrukcja Obsługi na stronie 201 - :diabelski_usmiech oczywiście zapoznałeś się z Instrukcją... więc wiesz, że musisz/możesz zalać tylko taki olej, który ma odpowiednią specyfikację VW a więc 502.00 lub 504.00. np.: olej z SAE 0W40 - Mobil1 0W40 ESP http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LC...esp-0w40.aspx# będzie najbardziej odpowiedni - wymiana stała co 15 tys km. ESP - dlatego, że utrzymuje systemów oczyszczania spalin (olej niskopopiołowy) w tym wypadku utrzymuje katalizator w czystości i nie doprowadza do jego zatrucia (ble ble ble ... w nowych TSI problemu z zabrudzeniem na zaworach praktycznie brak. VW zastosował podwójny wtrysk). Tak naprawdę mógłbyś zalać Mobil1 0W40 (bez ESP) i też byłoby OK - oba oleje mają specyfikację VW 502.00 i to wystarczy. Żadne ASO nie ma prawa zakwestionować tego oleju (mowa o Mobil1 0W40 ESP a nie o 5W30 ESP)- 0W40 ESP jest niskopopiołowy i ma specyfikację VW 502.00. Jeżeli chcesz zostać przy wymianach LL to kup coś z VW 504.00 - LazerWay LL 5W30, Valvoline XL III 5W30, Orlen MaxExpert V 5W30, Motul SPecyfic 5W30, Mobil 5w30 ESP itd ...
                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                Zamieszczone przez jmors44
                                jest Millers XF LL5W40
                                no i coooo i "jajec" nie urywa :roll: ... miał być Neste 5W50 albo LazerWay 5W40 (bez C-3) albo Synthetic Plus 5W40 ...

                                ...się zastanawiam, po co Tobie było zalewać do TSI olej z MB 229.31, 229.51, ... VW 505.01, ... GM dexos 2 ... wg. mnie jest średnio (źle) dobrany ale to Twój wybór, ja proponowałem coś z MB 229.5 ...
                                Moja maszyna O2FL - Odwiedź

                                Komentarz

                                • Sebastian_M26
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 1823
                                  • Superb II (3T4)

                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                  na 0W-30
                                  Fuchs, Statoil, Shell ...który konkretnie? I jak się sprawuje.
                                  Ostatni raz X-Lite od Motula, miałem w fajnej cenie bo zrobiłem sobie zapas w 2012.
                                  Tak w 1.6T męczę Fuchsa 0W-30 i też następnym razem trafi do TSI.
                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez pinkibass
                                    polecasz Mobil1 0w40 ESP (1 cytat) - nawet się ucieszyłem bo też o nim myślałem w zamian za 0w40 NewLife
                                    :roll: ale do konkretnego silnika w konkretnym przypadku - strona 375 . Jeżeli ktoś się pyta co ma zalać i dostaje odpowiedź a potem leje coś innego ... to po co pytać ...
                                    Zamieszczone przez pinkibass
                                    Dzisiaj jednak widzę, że poleciłeś jednak do TSI raczej olej z MB 229.5 zamiast 229.51
                                    na pewno zdrowiej dla silnika TSI będzie zalać olej z MB 229.5 niż lać olej ze specyfikacją do pompowtryskiwaczy - VW 505.01 (i to olej o przeciętnych parametrach) do silnika TSI to raczej "średni" pomysł. Cały czas mówimy o tym konkretnym przypadku i oleju Millers XF LL5W40 - kolega dostał wcześniej moją odpowiedź na swoje pytanie gdzie proponowałem konkretne oleje... a zrobił jak zrobił ...
                                    Wybór pomiędzy Mobil1 0W40 a Mobil1 ESP 0W40 dla użytkowników TSI to praktycznie taki sam "problem" jak wybór pomiędzy olejem z VW 505.01 a 507.00 ... niby do PD-ka można zalać olej z VW 507.00 ale po co skoro nie mamy DPF-a... Układ katalityczny w TSI spokojnie radzi sobie z olejem w specyfikacji VW 502.00 i jego poziomami SAPS ! Proszę zobaczyć, że gdyby tak nie było to Skoda w stałych okresach obsługowych nie dopuściła by oleju z VW 502.00. Tylko od użytkownika zależy który z w/w Mobili ( 0W40 czy ESP 0W40) wybierze. Oba zapewnią należytą ochronę. Ja mogę od siebie tylko dodać, że osobiście kupiłem Mobila1 0W40 ESP (obecnie mam LazerWay LL 5W30 z VW 507.00 do 1,6 CR z DPF-em) z myślą o zalaniu go do wspomnianego silnika z common rail, pomimo faktu że nie posiada on specyfikacji VW 507.00 ale ... ma BM 229.51 tak samo jak LazerWay LL 5W30 (nie mylmy MB 229.51 z MB 229.5 !)
                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                    więc wiesz, że musisz/możesz zalać tylko taki olej, który ma odpowiednią specyfikację VW a więc 502.00 lub 504.00. np.: olej z SAE 0W40 - Mobil1 0W40 ESP będzie najbardziej odpowiedni - wymiana stała co 15 tys km. ESP - dlatego, że utrzymuje systemów oczyszczania spalin (olej niskopopiołowy) w tym wypadku utrzymuje katalizator w czystości i nie doprowadza do jego zatrucia (ble ble ble ... w nowych TSI problemu z zabrudzeniem na zaworach praktycznie brak. VW zastosował podwójny wtrysk). Tak naprawdę mógłbyś zalać Mobil1 0W40 (bez ESP) i też byłoby OK - oba oleje mają specyfikację VW 502.00 i to wystarczy.
                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                    Dla oleju VW OEM w specyfikacji 502.00 oraz 504.00 limit SAPS został określony na poziomie - 1,5 (więc i tutaj Mobil 1 New Life by sie spokojnie łapał).

                                    Poziomy SAPS definiują zawartość popiołu siarczanowego, fosforu i siarki w olejach silnikowych.

                                    • Low SAPS - bardzo ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (=<0,5%), fosforu (0,05%) i siarki (=<0,2%).
                                    • Mid SAPS - ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (=<0,8%), fosforu (0,07 - 0,09%) i siarki (=<0,3%).
                                    • Full SAPS - brak ograniczeń odnośnie zawartości popiołu siarczanowego, fosforu i siarki.

                                    Silnik benzynowe (w tym TSI made in VW) mają skłonność do tworzenia osadów (w nowych TSI problemu z zabrudzeniem na zaworach praktycznie brak ponieważ VW zastosował podwójny wtrysk w układzie dolotowym i komorze spalania silnika) ...o podwyższonym zużyciu oleju nie wspomnę. Niektóre benzyny zawierają dużo nienasyconych związków, które łatwo ulegają utlenianiu, tworząc kwasy i osady o charakterze żywic i smół. Większą odpornością chemiczną wykazują benzyny z destylacji ropy naftowej oraz z procesu krakowania katalitycznego. Z obecnością aromatów związane jest powstawanie osadów w komorach spalania. Najlepsze właściwości w zakresie ograniczenia powstawania osadów wykazują izoparafiny (parafiny o rozgałęzionych łańcuchach), nafteny i olefiny. Wybitną skłonnością do wytrącania smolistych osadów charakteryzuje się benzol. Skład benzyn silnikowych ulegał zatem zasadniczej zmianie, co jednak wyraźnie odbiło się na ich skłonności do zanieczyszczeń elementów silnika. Paliwa bogate w węgiel są trudniejsze do spalania i sprzyjają nadmiernemu tworzeniu się osadów. Szczególnie niekorzystny wpływ miały tu węglowodory nienasycone zawarte w komponentach z destrukcyjnej przeróbki ropy naftowej, podatne na procesy utleniania, prowadzące do powstawania osadów o charakterze żywic ( ktoś kojarzy taką jedną firmę pewnie ... ) poważne znaczenie dla jakości benzyn silnikowych ma zastosowanie eterów i alkoholi, jako wysokooktanowych związków nie zawierających węglowodorów aromatycznych. Badania wykazały, że benzyna z dodatkiem etanolu wymaga użycia znacznie skuteczniejszych dodatków myjących niż ta sama benzyna bazowa zawierająca komponent MTBE (eter metylo−tert−butylowy).

                                    W wyniku przemian chemicznych zachodzących w paliwie, już w okresie składowania można zaobserwować tworzenie się niewielkich ilości smolistych osadów zwanych żywicami lub smołami. Problem ten należy rozpatrywać w układzie silnik−paliwo−olej silnikowy.
                                    Mechanizm, tworzenia zanieczyszczeń w silniku ulega ciągłym zmianom wraz z rozwojem technologii paliw, konstrukcji silników i warunków pracy. Intensywność narastania tych osadów w układzie dolotowym i komorze spalania zależy od zawartości w paliwie węglowodorów nienasyconych oraz aromatycznych. Zanieczyszczenia te tworzą osady o zabarwieniu od żółtego do beżowego na gorących elementach silnika. Obecność popiołu w komorze spalania jest efektem zawartości w paliwie substancji metalicznych, które nie uległy spaleniu w silniku. Miarą zawartości koksów w komorze spalania, a więc skłonności paliwa do ich tworzenia jest parametr zwany pozostałością po koksowaniu. Zasadniczy proces formowania nagarów polega na kondensacji na chłodniejszych powierzchniach komory spalania częściowo utlenionego paliwa, oleju smarującego i dodatków uszlachetniających.
                                    Ciężkie węglowodory i związki tlenowe wchodzące w skład żywic, nie mogąc odparować w mieszance z powietrzem, osadzają się na ściankach elementów układu paliwowego. W strefie wysokich temperatur (zawory, denko tłoka, komora spalania, rowki pod pierścienie tłokowe) osady stopniowo zagęszczają się, wypalają się częściowo i tworzą tzw. nagary.
                                    W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat natura nagarów mocno się zmieniła. Dawniej uważano, że nagary powstają głównie z ciężkich wielopierścieniowych związków aromatycznych jak: naftaleny, atraceny, pireny itd., które są obecne w paliwie. Późniejsze prace wykazały, że w ich tworzeniu biorą również udział cząsteczki oleju silnikowego, który częściowo przenika do komory spalania z gładzi cylindrowej (tzw. pompujące działanie pierścieni tłokowych). Rodzaj bazy olejowej i dodatków uszlachetniających (tlenki metali) w istotny sposób kształtują wielkość osadów, a szczególnie jego organiczną część rozpuszczalną. Duży wpływ na wielkość osadów mają warunki pracy silnika. Przy niskiej prędkości obrotowej i niskim obciążeniu nie spalony olej silnikowy stanowi duży procentowy udział w składzie osadów na zaworach silnika. W miarę wzrostu obciążenia silnika, a co za tym idzie zwiększeniu temperatury w komorze spalania, spalanie oleju przebiega w sposób coraz pełniejszy i jego udział w tworzeniu osadów maleje. Podobnie duży wpływ ma prędkość obrotowa silnika, jej wzrost skraca czas pozostawania oleju w strefie spalania komory silnika, co powoduje niecałkowite spalenie oleju i zwiększenie jego udziału w składzie zanieczyszczeń silnika. Duży udział w tworzeniu osadów przypisuje się konstrukcji silnika i jego stanu technicznego.
                                    Kolejne badania dostarczają informacji na temat powstawania osadów z benzyn silnikowych zawierających komponenty tlenowe. Silniki pracujące na takim paliwie charakteryzują się zwiększoną ilością zanieczyszczeń.
                                    Paliwo o dużej skłonności do tworzenia osadów może wpływać na pogorszenie jakości procesu spalania w komorze, a tym samym zmieniać parametry pracy silnika (obniżenie mocy, zwiększenie emisji zanieczyszczeń spalin oraz zużycie paliwa).
                                    Osady tworzące się na zaworach dolotowych zaburzają przepływ mieszanki paliwowo−powietrznej, mieszanka spala się w sposób niepełny, zawory nie zamykają szczelnie komory spalania podczas suwu pracy, silnik traci moc przy wysokich obrotach. Osady tworzące się w komorze spalania stanowią izolację izotermiczną, pogarsza się chłodzenie silnika i wzrasta temperatura w komorze spalania, co może sprzyjać zjawiskom spalania detonacyjnego lub stać się przyczyną przedwczesnego zapłonu. Osadzające się osady w układzie dolotowym zaburzają płynne przejście przy zmianie obrotów silnika, co zmusza kierowców do większego naciskania na pedał „gazu” podczas eksploatacji samochodu. W czasie gwałtownych ruchów przepustnicy układu zasilania silnika obecność osadów na zaworach jest przyczyną krótkotrwałego zubożenia mieszanki, która może przekroczyć zakres zapalności. Problem osadów benzynowych dotknął również pracę wtryskiwaczy w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa, gdzie osady dodatkowo zakłócają proces uwarstwienia mieszanki benzynowo−powietrznej i ograniczają możliwość wykorzystania jakościowej regulacji mocy w polu pracy silnika. Skutkuje to zmniejszeniem przepływu paliwa, spadkiem mocy silnika, koniecznością naciskania na pedał „gazu”, wzrostem zużycia paliwa i koncentracji nieopalonych węglowodorów oraz tlenków węgla w spalinach. Należy dodać, że osady w końcówce rozpylacza tworzą się na ogół po zatrzymaniu silnika, powodując zmniejszenie średnicy otworków dyszy rozpylacza.
                                    Kolejnym efektem negatywnym działania osadów może być przegrzanie gniazd zaworów wydechowych, co w konsekwencji prowadzi do ich uszkodzenia oraz zużycie cierne tulei cylindrowych i pierścieni tłokowych. Zminimalizowanie negatywnego działania osadów może nastąpić między innymi poprzez: zaniechanie stosowania niesprawdzonych dodatków uszlachetniających do benzyn lub obniżenie temperatury pracy gniazd zaworowych.
                                    Najczęściej stosowanymi pakietami dodatków powierzchniowo czynnych zmniejszających ilość powstających osadów zawierają polarne grupy karbamidowe, karbiomidowe oraz alkiloaminowe. Związki te wymagają jednak stosowania tzw. dodatków pomocniczych, poprawiających ich działanie w różnych warunkach klimatycznych. Z grupy detergentów najczęściej stosuje się związki jak: polibutenaminy i polibutenbursztynomidy z dodatkiem polieterów. Ich udział w pakietach dodatków uszlachetniających stosownych w paliwach jest największy i wynosi ok. 50%.
                                    Jednym z istotnych parametrów jakościowych benzyn silnikowych jest ich skłonność do tworzenia osadów w układzie dolotowym i komorze spalania silnika. Potencjalnym źródłem tych zanieczyszczeń (osadów) jest paliwo i olej silnikowy. Duży udział w tworzeniu osadów przypisuje się konstrukcji silnika i jego stanu technicznego. Problem ten należy rozpatrywać w układzie: silnik−paliwo−olej silnikowy. Intensywność narastania osadów zależy od zawartości w paliwie węglowodorów nienasyconych i aromatycznych oraz warunków pracy silnika w tym prędkości obrotowej i obciążenia. Paliwa bogate w węgiel są trudniejsze do spalania i sprzyjają nadmiernemu wydzielaniu się osadów. Spośród benzyn różnego pochodzenia dużą trwałością chemiczną wykazują benzyny z destrukcji ropy naftowej oraz z procesu krakowania katalitycznego. Benzyny wykazujące skłonność do wytrącania osadów są przyczyną szeregu problemów eksploatacyjnych jak: zaburzają przepływ mieszanki paliwowo−powietrznej, utrudnienia z zamykaniem zaworów, stanowią izolację termiczną, pogarsza się chłodzenie silnika, przegrzewanie gniazd zaworów, sprzyjają zjawisku spalania detonacyjnego i zwiększonego zużycia paliwa oraz obniżają parametry robocze silnika. Nowoczesne benzyny silnikowe wymagają opracowania specjalnych formulacji uwzględniających zagadnienia kształtowania składu grupowego, a więc ścisłego określenia i przestrzegania obowiązujących limitów zawartości węglowodorów aromatycznych i olefinowych. Ocenę skłonności benzyn do zanieczyszczenia układu dolotowego, a w szczególności komór spalania i zaworów dolotowych silnika dokonuje się w oparciu o najnowsze badania laboratoryjne, testy silnikowe zgodnie z wymogami CEC (European Economic Comittee).
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • Mitnik44
                                      Classic
                                      • 2014
                                      • 19
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      O2 1Z 2012 1.6 MPI BSE, ok 110 000 km (bez instalacji gazowej)
                                      Auto było jeżdżone jako firmowe, odkupione w maju 2015 przy przebiegu ok 108 0000.

                                      Od zakupu 1 właściciel i regularny serwis:
                                      2013-06-10 Stan km: 29623
                                      zalany - MOBIL1 ESP FORMULA 5W/30
                                      2014-02-24 Stan km: 59831
                                      zalany - MOBIL1 ESP FORMULA 5W/30
                                      2014-11-03 Stan km: 89856
                                      zalany - MOBIL1 ESP FORMULA 5W/30

                                      potem od marca- kwietnia 2015, kupione nową octavkę a ta już jeździła sporadycznie,
                                      odkupiłem ją w maju, nie potrzebowałem auta, mam inne służbowe - diesel O2FL 2.0, ale była w dobrym stanie i dobrze się nią jeździło, więc wziałem dla siebie na priv.
                                      Z tym, że jeżdżę nią raz na tydzien, raz na 2 tygodnie i krótkie, średnie dystanse, bo cały czas mam tego diesla.

                                      Teraz do sedna... chciałem sobie wymienić oleje i filtry i zacząłem się zastanawiać, czy
                                      zalać tego mobila, co była od początku zalewana i aktulanie go ma (zalanego 11-2014),
                                      czy w związku ze zmianą jej "obciązenia" zastosować coś innego?
                                      Ten olej jest chyba dosyć dobry i do robienia dużych przebiegów, czy jak używam ją tak
                                      jak opisałem, to jest sens go lać? czy polecacie coś innego?
                                      Jest on też dosyć drogi, ale jeżeli cały czas był używany i warto, to teraz też na taki wymienię, bo zależy mi na dobrym stanie auta-silnika.

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6626
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        Zamieszczone przez Mitnik44
                                        czy polecacie coś innego?
                                        Mobil1 0W40 (bez napisu ESP) :diabelski_usmiech
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • pinkibass
                                          Drive
                                          • 2011
                                          • 54

                                          [quote="PAOLO ESCO"]
                                          Zamieszczone przez pinkibass
                                          p
                                          Wybór pomiędzy Mobil1 0W40 a Mobil1 ESP 0W40 dla użytkowników TSI to praktycznie taki sam "problem" jak wybór pomiędzy olejem z VW 505.01 a 507.00 ... niby do PD-ka można zalać olej z VW 507.00 ale po co skoro nie mamy DPF-a... Układ katalityczny w TSI spokojnie radzi sobie z olejem w specyfikacji VW 502.00 i jego poziomami SAPS ! Proszę zobaczyć, że gdyby tak nie było to Skoda w stałych okresach obsługowych nie dopuściła by oleju z VW 502.00. Tylko od użytkownika zależy który z w/w Mobili ( 0W40 czy ESP 0W40) wybierze. Oba zapewnią należytą ochronę. Ja mogę od siebie tylko dodać, że osobiście kupiłem Mobila1 0W40 ESP (obecnie mam LazerWay LL 5W30 z VW 507.00 do 1,6 CR z DPF-em) z myślą o zalaniu go do wspomnianego silnika z common rail, pomimo faktu że nie posiada on specyfikacji VW 507.00 ale ... ma BM 229.51 tak samo jak LazerWay LL 5W30 (nie mylmy MB 229.51 z MB 229.5 !)
                                          Chyba jaśniej się nie da - dzięki za cierpliwość

                                          Narobił VW problemu z tymi pierwszymi wersjami TSI to się człowiek stara, żeby było jak najlepiej i problem przypadkiem też się nie pojawił.
                                          Tak jak piszesz niby już w tych nowszych generacjach problemu nagaru nie ma, ale wolałem się upewnić.
                                          Chyba więc nie ma sensu nic zmieniać, bo i ubytki są raczej małe
                                          Moja maszyna O2FL - Odwiedź

                                          Komentarz

                                          • leonn
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2728
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            Zamieszczone przez Mitnik44
                                            O2 1Z 2012 1.6 MPI BSE, ok 110 000 km (bez instalacji gazowej)
                                            Auto było jeżdżone jako firmowe, odkupione w maju 2015 przy przebiegu ok 108 0000.

                                            Od zakupu 1 właściciel i regularny serwis:
                                            2013-06-10 Stan km: 29623
                                            zalany - MOBIL1 ESP FORMULA 5W/30
                                            2014-02-24 Stan km: 59831
                                            zalany - MOBIL1 ESP FORMULA 5W/30
                                            2014-11-03 Stan km: 89856
                                            zalany - MOBIL1 ESP FORMULA 5W/30
                                            A ile oleju wciąga ten silnik od wymiany do wymiany?

                                            Komentarz

                                            • Eidos71
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 2050
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              A czy ktoś jest w stanie wskazać różnicę pomiędzy olejem Millers Oils EE Longlife 5w40 i Millers Oils XF Longlife 5w40 ? Oczywiście poza różnicą cenową...
                                              Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                                              MOJA FURKA

                                              Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                                              Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                                              Komentarz

                                              • Pidziek
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 1845

                                                EE to olej z serii Nanodrive z zawartością nanocząsteczek jest to wyższej klasy produkt
                                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                http://www.zmienolej.pl/
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                                  olej z serii Nanodrive z zawartością nanocząsteczek jest to wyższej klasy produkt
                                                  znowu ten marketingowy bełkot ... "wyższej" to on może być jak stoi na najwyższej półce ... NANO technologia jest już w najtańszych olejach syntetykach i półsyntetykach. Taki Millers nie jest "lepszy" pod tym względem od takiego K2 czy oleju Mannol :lol:
                                                  Cytuję : "Mannol Nano jest to pół-syntetycznym 10W40 olej silnikowy powstały w oparciu o nano technologię, oferujący znakomite właściwości tribologiczne . Posiada przeciwzużyciowe i energooszczędne składniki." ... " Oleje silnikowe K2 spełniają światowe standardy, zarówno w klasyfikacji amerykańskiej API, jak i europejskiej ACEA. Dodatkowo spełniają wymagania norm producentów samochodów: Mercedes Benz oraz Volkswagen. Dostępne są w wersjach: syntetycznej, półsyntetycznej i mineralnej. Oleje produkowane są z wykorzystaniem technologii Nanotech. Dzięki jej zastosowaniu, nanowielkości cząsteczki precyzyjnie docierają do krytycznych punktów silnika. Integrują się z powierzchnią metalu, zapewniając idealne smarowanie i ochronę" :diabelski_usmiech Podobnie jest z olejem Mannol itd.

                                                  ...a jeżeli chodzi o samą technologię "nano" to brytole ze swoim Millersem czy jankesi z Amsoilem mogę się od Polaków uczyć !

                                                  Kto wie co było "źródłem" wprowadzenia "nano" no i w jakim celu ...?
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • micrusec
                                                    Rider
                                                    • 2013
                                                    • 559

                                                    Jakie to wszystko małe .. pfu .. nano ... technologiczne jest ... jak małe pfu pfu ... nano piwo

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...