Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Temat rozrósł się do takich rozmiarów, że użytkownikowi, który chce tylko wlać olej i jeździć ciężko się rozeznać, który olej będzie najlepszy do jego silnika i zapewni najlepszą ochronę od wymiany do wymiany, co pozytywnie wpłynie na żywotność motoru w dłuższej perspektywie czasowej - przecież o to nam wszystkim chodzi.
Z tego względu postanowiłem spytać bardziej doświadczonych olejowo kolegów, co dobrego radziliby wlać do Octavii I Tour BFQ z 2007r. 104 tyś km. z LPG. Kilka wymian wcześniej lany był MOTUL x-Clean 5W40 (ostatnio przy 89 tys. km). Jazda ok. 80 dziennie - w tym ok. 50 km z prędkością 100 - 120 km/h z 3 - 4 osobami na pokładzie. Wymiany muszę dokonać do końca sierpnia.
Może warto byłoby przygotować takie zestawienie tabelaryczne z oznaczeniami silników, przedziałami przebiegów i nazwami sugerowanych olejów. Taka skrócona forma obecnego rozrośniętego wątku o olejach :-)
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.
Komentarz
-
-
Najlepszym wyborem jest Liqui Moly 0W-40, ale tak że każdy inny olej 0W-40 bez znaczenia na producenta, nada się jak najbardziejZamieszczone przez msemaforktóry olej będzie najlepszy do jego silnika i zapewni najlepszą ochronę od wymiany do wymiany,
Warto przed wymianą zrobić płukankę i ze świeżym olejem wlać CeraTec :wink:Zamieszczone przez msemaforco pozytywnie wpłynie na żywotność motoru w dłuższej perspektywie czasowej
Komentarz
-
-
Jak wygląda sprawa po zalaniu tego CeraTec przy wymianie oleju i po kolejnej zmianie oleju poprzedzoną płukanką proline, czy ta płukanka wypłucze cerateca i przy zmianie oleju na nowy znowu trzeba zalać cerateca? Olej statoil lazerway ll 5w30. Czy ten dodatek do 1.4 TSI nadaje się?. Silnik nie bierze oleju, wymiana co 15kkm
Komentarz
-
-
Tak, płukanka wypłucze cześć Cerateca, wiec przy kolejnej wymianie poprzedzonej płukanką trzeba by znowu zalewać. Ja jak dodałem Cerateca to przez kolejne trzy wymiany nie robiłem płukanek.Zamieszczone przez prezes73Jak wygląda sprawa po zalaniu tego CeraTec przy wymianie oleju i zrobieniu płukanki proline, czy ta płukanka wypłucze cerateca i przy kolejnej zmianie oleju na nowy znowu trzeba zalać cerateca?
Tak, nadaje się.Zamieszczone przez prezes73Czy ten dodatek do 1.4 TSI nadaje się?.
Komentarz
-
-
ale fajnie jak by miał jeszcze dodatkowo specyfikację MB 229.5Zamieszczone przez leonnkażdy inny olej 0W-40 bez znaczenia na producenta
to są uroki wlewania dodatków do oleju, nie zdrowiej dla silnika będzie zrobić zwykłą płukankę i zamiast dodatku po prostu szybciej, jak będzie trzeba zmienić olej na świeży :roll: (wiem co piszę bo "królik doświadczalny" czyli żony Picanto od ponad 8 lat ! za każdym razem ma robioną płukankę i silnik jest idealnie suchy, nie wspominając o tym że pracuje jak "szwajcarski zegarek" i nie pobiera oleju) niż wlewać jakiś dodatek, zwłaszcza gdy nie wiemy jaki wpływ będzie on miał po połączeniu z olejem.Zamieszczone przez leonnpłukanka wypłucze cześć Cerateca
[ Dodano: Nie 02 Sie, 15 19:21 ]
ahhh i jeszcze jedna sprawa ... tym razem do Administracji - i to na forum - a co !
Pytanie brzmi: Czy szanowna Administracja OCP dostała od któreś z firm olejowych lub też od google informację na temat zablokowania możliwości wyszukiwania moich postów konkretnie tych umieszczanych na Octavia Club Polska (po wpisaniu pewnej frazy - reszta info dla Administracji...) tak, by nie były one widoczne w wyszukiwarce google ... ? Sytuacja ta ma miejsce od kilku miesięcy ... i jestem w 100% pewien, że jest to wynik dziłalnosci pewnych firm (oraz "układu" sprzedawców na forach olejowych, którym pewne sprawy są nie na rękę... stąd też była swojego czasu wizyta "troli" na forum w wątkach olejowych - ale dzięki szybkiej reakcji adminów "trole" nie mogły się pożywić... ) na "nie pasujące im treści moich wypowiedzi na forum" tak tak... pewne firmy wolą, jak "pospólstwo" - czytaj zwykłego użytkownika można ogłupiać i jest im naprawdę nie wygodnie jak wytyka się im, że kłamią ! i robią z nas "idiotów" ... :tuk:
... chyba naprawdę "komuś" takie info było nie na rękę :diabelski_usmiech
Reasumując - czy Administracja OCP została powiadomiona przez któryś z w/w "podmiotów" o blokowaniu widoczności treści pewnych wypowiedzi na forum ? TAK czy NIE? Byłbym wdzięczny za info bo mam ochotę komuś skopać ...
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
To nie jest jakiś tam dotatek, tylko sprawdzony modyfikator olejuZamieszczone przez PAOLO ESCOniż wlewać jakiś dodatek, zwłaszcza gdy nie wiemy jaki wpływ będzie on miał po połączeniu z olejem.
Ja wiem jaki ma wpływ, :wink: a jak ktoś inny chcę sie przekonać na własnej skórze, czy to ściema czy nie, to zawsze można wysłać próbkę do analizy :wink: Tylko trzeba by to zrobić przed i po żeby mieć punkt odniesieniaZamieszczone przez PAOLO ESCOzwłaszcza gdy nie wiemy jaki wpływ będzie on miał po połączeniu z olejem.
Komentarz
-
-
a konkretnie z którymi olejami przeprowadzono takie badania :diabelski_usmiechZamieszczone przez leonntylko sprawdzony modyfikator oleju
Zamieszczone przez leonnzawsze można wysłać próbkę do analizy Tylko trzeba by to zrobić przed i po żeby mieć punkt odniesienia
tylko kto to robi ... Ja pisałem ogólnie o wlewaniu różnych (mniej lub bardziej popularnych) dodatków do oleju
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
jak chcesz "spać" spokojnie zalej sobie olej z SAE 0W40 np. Mobil1 ESP 0W40 lub dowolny inny (fajnie, gdyby miał też MB 229.5)Zamieszczone przez prezes73Chyba jednak nie będę kombinował
było na poprzedniej stronie :diabelski_usmiech
Zamieszczone przez PAOLO ESCOESP - dlatego, że utrzymuje systemów oczyszczania spalin (olej niskopopiołowy) w tym wypadku utrzymuje katalizator w czystości i nie doprowadza do jego zatrucia (ble ble ble ... w nowych TSI problemu z zabrudzeniem na zaworach praktycznie brak. VW zastosował podwójny wtrysk). Tak naprawdę mógłbyś zalać Mobil1 0W40 (bez ESP) i też byłoby OK - oba oleje mają specyfikację VW 502.00 i to wystarczyPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Dzięki za poradę ale jednak zostane na statoil ll 5W30. Jestem z niego bardzo zadowolony. Poza tym zalewam 3 caxy z tego samego rocznika. Dwie jezdzą na M1 NL 0W40 i jedna na statoil lazervay ll 5W30. Mam wrazenie że moja(statoil) pracuje najciszej i nie ma problemów z rozrządem. Wiem 0W40 dają lepszą ochronę ale co tam :wink:
Komentarz
-
-
Jak to z którymi, wiadomo, :wink: analiza jest w tym wątkuZamieszczone przez PAOLO ESCOa konkretnie z którymi olejami przeprowadzono takie badania :diabelski_usmiechZamieszczone przez leonntylko sprawdzony modyfikator oleju
Zawsze można przetestować innego producenta, bardziej popularnego :diabelski_usmiech
Ale tylko w ten sposób można sprawdzić prawdomówność producenówZamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez leonnzawsze można wysłać próbkę do analizy Tylko trzeba by to zrobić przed i po żeby mieć punkt odniesienia
tylko kto to robi ...
Komentarz
-
-
Czy ktoś jeszcze wypowiedziałby się na moje pytanie ujęte pogrubioną czcionką?
Zamieszczone przez msemaforTemat rozrósł się do takich rozmiarów, że użytkownikowi, który chce tylko wlać olej i jeździć ciężko się rozeznać, który olej będzie najlepszy do jego silnika i zapewni najlepszą ochronę od wymiany do wymiany, co pozytywnie wpłynie na żywotność motoru w dłuższej perspektywie czasowej - przecież o to nam wszystkim chodzi.
Z tego względu postanowiłem spytać bardziej doświadczonych olejowo kolegów, co dobrego radziliby wlać do Octavii I Tour BFQ z 2007r. 104 tyś km. z LPG. Kilka wymian wcześniej lany był MOTUL x-Clean 5W40 (ostatnio przy 89 tys. km). Jazda ok. 80 dziennie - w tym ok. 50 km z prędkością 100 - 120 km/h z 3 - 4 osobami na pokładzie. Wymiany muszę dokonać do końca sierpnia.
Może warto byłoby przygotować takie zestawienie tabelaryczne z oznaczeniami silników, przedziałami przebiegów i nazwami sugerowanych olejów. Taka skrócona forma obecnego rozrośniętego wątku o olejach :-)
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.
Komentarz
-
-
np.: Mobil1 0W40 (zwykły a nie ESP 0W40), może być Motul ale bez C-3 (po co zalewałeś Mobila z ACEA C-3 z niższym TBN do silnika z LPG? Masz wiele produktów Motula, które można lepiej dobrać do tego silnika. Zamiast X-Clean 5W40 trzeba było zalać X-Cess 5W40) itd. Strona 193 tego wątku - wybierz sobie coś wg. uznania. Co byś z tych wymienionych produktów nie wybrał to i tak będzie dobrze. Tylko plisss nie pisz że masz 104 tys km i się Tobie "silnik rozszczelni" na 0W40. :bajerZamieszczone przez msemaforco dobrego radziliby wlać do Octavii I Tour BFQ z 2007r. 104 tyś km. z LPGPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Dzięki PAOLO ESCO za odpowiedż. Nigdy nie zalewałem Mobila - napisałem, że od kilku wymian lany był MOTUL x-Clean 5W40. MOTUL X-Cess 5W40 ma MB 229.3, a napisałeś wcześniej, że dobrze byłoby, aby olej miał MB 229.5.
X-Clean 5W40 ma MB 229.5 i VW502/505 i taki najprawdopodobniej kupię.
Zamieszczone przez PAOLO ESCOnp.: Mobil1 0W40 (zwykły a nie ESP 0W40), może być Motul ale bez C-3 (po co zalewałeś Mobila z ACEA C-3 z niższym TBN do silnika z LPG? Masz wiele produktów Motula, które można lepiej dobrać do tego silnika. Zamiast X-Clean 5W40 trzeba było zalać X-Cess 5W40) itd. Strona 193 tego wątku - wybierz sobie coś wg. uznania. Co byś z tych wymienionych produktów nie wybrał to i tak będzie dobrze. Tylko plisss nie pisz że masz 104 tys km i się Tobie "silnik rozszczelni" na 0W40. :bajerZamieszczone przez msemaforco dobrego radziliby wlać do Octavii I Tour BFQ z 2007r. 104 tyś km. z LPG
Komentarz
-
-
bo ma MB 229.5 --- > https://www.motul.com/system/product...pdf?1420818184 :roll:Zamieszczone przez msemaforMOTUL X-Cess 5W40 ma MB 229.3, a napisałeś wcześniej, że dobrze byłoby, aby olej miał MB 229.5.
ma 229.51 (229.5 a 229.51 to oleje o całkowicie różnych specyfikacjach) a to jest różnica ---> https://www.motul.com/system/product...pdf?1392069024Zamieszczone przez msemaforX-Clean 5W40 ma MB 229.5
Napisz do elemenateur - on dobierze Tobie odpowiedniego Motula.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Jeszcze raz dzięki PAOLO ESCO za odpowiedź. Mam u siebie w Szczecinie autoryzowanego dystrybutora MOTUL (firma MATA) więc odwiedzę go i ustalimy, czy x-Cess lub x-Clean. MOTUL ma jeszcze olej przeznaczony (podobno) do LPG. Możecie rzucić okiem i podpowiedzieć, czy parametry faktycznie są pod LPG czy to raczej "chwyt marketingowy"? https://www.motul.com/system/product...pdf?1323963144
Czy po wymianie w celu poprawienia właściwości smarnych warto dolać jeszcze Ceratec'a? Co o tym myślicie ?
Zamieszczone przez PAOLO ESCObo ma MB 229.5 --- > https://www.motul.com/system/product...pdf?1420818184 :roll:Zamieszczone przez msemaforMOTUL X-Cess 5W40 ma MB 229.3, a napisałeś wcześniej, że dobrze byłoby, aby olej miał MB 229.5.
ma 229.51 (229.5 a 229.51 to oleje o całkowicie różnych specyfikacjach) a to jest różnica ---> https://www.motul.com/system/product...pdf?1392069024Zamieszczone przez msemaforX-Clean 5W40 ma MB 229.5
Napisz do elemenateur - on dobierze Tobie odpowiedniego Motula.
Komentarz
-
-
elemenateur jest ze Szczecina, ceny może mięć lepsze niż autoryzowany dystrybutorZamieszczone przez msemaforMam u siebie w Szczecinie autoryzowanego dystrybutora MOTUL (firma MATA) więc odwiedzę go i ustalimy, czy x-Cess lub x-Clean. MOTUL ma jeszcze olej przeznaczony (podobno) do LPG.
Zamieszczone przez PAOLO ESCONapisz do elemenateur - on dobierze Tobie odpowiedniego Motula.
Pro Choice - Marcin Kardaśul. Witkiewicza 49/U-11 (za Lidlem)71-124 Szczecine-mail: NASZ ZGRANY ZESPÓŁ DORADCÓW CZEKA NA KONTAKT: Kamil Kamil B. Marcin Kamil GG 17787178 Kamil B. GG 76789476 Marcin GG 347504 tel. 796 553 835 tel. 509 079 079 tel. 663 962 604 dodatkowe nr tel: 509 095 095, 509 091 091magazyn tel: 794 675 296 Zapraszamy do naszego sklepu motoryzacyjnego: pon.- pt. 9:00 - 17:00 so Pełna oferta: części samochodowe Audi, VW, Seat, Skoda i inne, oleje Motul, Ravenol, Liqui Moly, Valvoline, Millers, filtry Mann
Komentarz
-
-
po raz kolejny się pytam po co Tobie olej z ACEA C-3 do "starej" konstrukcji silnika z LPG... Bierz olej z MB 229.5 o SAE 0W40 lub 5W40. Koniec, kropka. Zamiast tego Motula z LPG weź ten który podałem - MOTUL X-Cess 5W40 lub Motul 0W40 https://www.motul.com/system/product...pdf?1392061806Zamieszczone przez msemaforMożecie rzucić okiem i podpowiedzieć, czy parametry faktycznie są pod LPG czy to raczej "chwyt marketingowy"?
po pierwsze masz naszego forumowego kolegę sprzedawcę - elemenateur więc hmmm ja bym najpierw do niego "uderzył" - masz fachową obsługę no i "dobre" ceny ...Zamieszczone przez msemaforMam u siebie w Szczecinie autoryzowanego dystrybutora MOTUL
przecież wiem, specjalnie poleciłem elemenateur :wink:Zamieszczone przez logan_xelemenateur jest ze Szczecina
on też jest dystrybutorem Motula na PL - wystarczy zadzwonić i się spytać o ceny, zakładam się że elemenateur stanie na wysokości zadania :PZamieszczone przez logan_xceny może mieć lepsze niż autoryzowany dystrybutorPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Ok, skontaktuję się z elementauerem.
Podpowiecie, czy jest sens wlewać CeraTec ? I co z tym MOTUL-em do LPG? Ma parametry do LPG czy to chwyt marketingowy ?
Z góry dzięki za wskazówki.
Zamieszczone przez msemaforJeszcze raz dzięki PAOLO ESCO za odpowiedź. Mam u siebie w Szczecinie autoryzowanego dystrybutora MOTUL (firma MATA) więc odwiedzę go i ustalimy, czy x-Cess lub x-Clean. MOTUL ma jeszcze olej przeznaczony (podobno) do LPG. Możecie rzucić okiem i podpowiedzieć, czy parametry faktycznie są pod LPG czy to raczej "chwyt marketingowy"? https://www.motul.com/system/product...pdf?1323963144
Czy po wymianie w celu poprawienia właściwości smarnych warto dolać jeszcze Ceratec'a? Co o tym myślicie ?
Zamieszczone przez PAOLO ESCObo ma MB 229.5 --- > https://www.motul.com/system/product...pdf?1420818184 :roll:Zamieszczone przez msemaforMOTUL X-Cess 5W40 ma MB 229.3, a napisałeś wcześniej, że dobrze byłoby, aby olej miał MB 229.5.
ma 229.51 (229.5 a 229.51 to oleje o całkowicie różnych specyfikacjach) a to jest różnica ---> https://www.motul.com/system/product...pdf?1392069024Zamieszczone przez msemaforX-Clean 5W40 ma MB 229.5
Napisz do elemenateur - on dobierze Tobie odpowiedniego Motula.
Komentarz
-
Komentarz