Zamieszczone przez Marek__82
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
W piątek do mojej Lagunki wleciał Total 0W-40 i muszę powiedzieć, że autko póki co bardzo fajnie na nim pracuje Na pewno nie gorzej niż na Ravenolu SSL Przejadę na nim 6 miesięcy i dam znać jak z jego zużyciem i kondycją po tym okresie Ravenol przejechał taki okres bez dolewek i na maksimum stanu, więc bez zastrzeżeń
Acha i jeszcze jedno - zapach Totala bardzo przyjemny i zero zapachu ropy - choć jest to technologia syntetyczna Nawet Ravenol bardziej ropą podjeżdżaŚmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris
Komentarz
-
-
Witam.
Czy poziom oleju na poziomie max, nie przekraczający tego poziomu jest bezpieczny dla silnika, katalizatora, sondy itp? Mechanik tyle zalał i nie wiem czy odciągnąć strzykawką czy zostawić. Poprzedni olej Shell Helix ultra 5w40 brak jakichkolwiek dolewek w mieście jazda spokojna, poza miastem również płynnie 100-120km/h autostrada max 140km/h, 5kkm autostradami, brak wizualnie zuzycia oleju, silnik pracował cicho aż do wymiany, obecnie zalany LOTOS 5w40. Niby wszystko poprawnie ale... Już widzę, że się nie polubimy... na zimno i ciepło po 1,5 kkm silnik pracuje głośniej niz po 12kkm na Shellu. max 6-7kkm i zmiana. Nastepny może jakiś 0w40? Jeśli można proszę o propozycje.
Moje typy:
1. Shell 0w40
2. Mobil 1 NL 0w40
3. Neste 0w40
4. Total 0w40bastek1080
Komentarz
-
-
Dziś krótkie obiecane podsumowanie Lotosa Synthetic Plus 5W40 (zakup - strona 360) .
Na oleju zrobiłem 5 tys. km i pewnie zrobił bym na nim drugie tyle ale w piątek jadę na wakacje do Włoch i chcę sprawdzić Xado 5W50, bo w zanadrzu mam jeszcze kupiony jeszcze Statoil 5W40 ale to olej na kolejną trasę do Włoch sierpień/wrzesień… Po prostu mogę nie zdążyć sprawdzić te oleje ze względu na zmianę auta.
Przy okazji KONKON – po raz kolejny dzięki, dla będących w temacie wiadomo o co chodzi … :wink:
Wracając do Lotosa Synthetic Plus 5W40.
Cena za 4L można śmiało napisać śmieszna … +- 70zł ... półsyntetyk często kosztuje więcej.
SPECYFIKACJE:
API SN/CF
ACEA A3/B4 – 2008
Posiada: VW 502.00 i VW 505.00 oraz co najważniejsze aktualne MB-Approval 229.5
Na plus tego oleju :HTHS 3,6 ; TBN powyżej 10 ; temperatura palenia 234 C wg. VOA ; temperatura płynięcia – 46 C wg. VOA.
Klasyczna, dobra jakościowo baza III z dodatkami sporej ilości wapnia - 2706, cynku - 1044, fosforu – 931 do tego dodatek boru – 71.
Na pewno Lotos mógłby poprawić Noack i „zjechać” na +- 8 … no ale nie można mieć wszystkiego :roll:
strona 364
Zamieszczone przez PAOLO ESCOzrobiłem na razie 1 500 km, z tego były 2-3 "zimne" poranne uruchomienia silnika w temp. 2-3C (ostatnie przed majówką chłodne poranki) a reszta w temp. +- 10-15C a ostatnio jazda w temp wyższej niż 20C.
Warto na początku dodać że przez zimę miałem 0W20 a teraz poszedł olej z SAE 5W40 - "zimny" rozruch naprawdę bez większych uwag (wiadomo że to nie "woda" 0W20 i dało się usłyszeć, że olej jest "gęstszy" i może tam sobie „klapnął” 2-3 sekundy głośniej ale trwało to dosłownie sekundy - zastanawiałem się czy w zimie byłoby podobnie czy też jednak ta lepkość dała by o sobie znać...jednak osobiście na zimę wolę coś z +- 0W30).
Natomiast jak tylko temperatura skoczyła o kilka stopni w górę to różnica ta praktycznie ZANIKŁA.
Co do samego oleju to jeszcze zbyt mało przejechałem na nim ale olej pozytywnie zaskakuje. Dałem "ostro" po Czeskich górkach i o ile przy 0W20 miałbym pewne obawy o tyle z Lotosem spokojnie szła redukcja i gaz w podłogę. Żadnych dziwnych dźwięków z silnika nie dosłuchałem się, wręcz przeciwnie Lotos pozytywnie zaskakiwał, silnik pracował cicho, płynnie przyśpieszał bez jakichkolwiek odgłosów ... Biorąc pod uwagę stosunek ceny do jakości to naprawdę olej wart zainteresowania i jeżeli ktoś planuje zmianę teraz a potem zmianę jeszcze przed zimą to Lotos Synthetic Plus w cenie +- 70 zł za 4L wydaje się być super ofertą. Lotos po raz kolejny pozytywnie zaskakuje.
No i oczywiście silnik – ja mam jeszcze (no właśnie jeszcze mam ale jako by go już prawie nie było...) stary, prosty, bezproblemowy i zapewne ostatni z „pancerwagenów” 1,4 16V CGGA – silnik który nie ma szczególnych wymagań co do oleju. Silniki TSI to inna bajka…
ps. zapomniałbym dodać – TAK zaleję LOTOSA ponownie :bajer (oczywiście nie 5W40 na zimę i pewnie już nie w Skodzie ale ... zaleję).
[ Dodano: Wto 09 Cze, 15 23:05 ]
Zamieszczone przez bastek1080Czy poziom oleju na poziomie max, nie przekraczający tego poziomu jest bezpieczny dla silnika, katalizatora, sondy itp?
Zamieszczone przez bastek1080nie wiem czy odciągnąć strzykawką czy zostawić.
Zamieszczone przez bastek1080Niby wszystko poprawnie ale... Już widzę, że się nie polubimy... na zimno i ciepło po 1,5 kkm silnik pracuje głośniej niż po 12kkm na Shellu
Zamieszczone przez bastek1080Nastepny może jakiś 0w40? ...Moje typy:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Ja mam takie pytanie, bo 3dni temu zmieniłem olej na polecany mobil 1 nEW life 0w40, ale mechanik jak zwykle nalał poza max i jak się pytam czy ok to mówi, że tak można jeździć. Ktoś mi kiedyś pisał, że można uszkodzić silnik. Wysyłam zdjęcie do oceny. zaznaczone lvl min, max i trzecia strzałka to gdzie olej jest na bagnecie (trochę poza max). Warto odciągać strzykawką czy zostawić. Pozdrawiam i przepraszam za głupie pytanie.Załączone pliki
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Lukas25wsmwarto odciągać strzykawką czy zostawić
Ile ona tam wlał oleju :roll: do 1,4 16V wchodzi +- 3,2 L ... chyba dobrze olej nie ściekł a "spec" mu zapakował przewidywaną normę...
ps. a ten "spec" to nie widział, że oleju jest ponad stan i nie mógł sam odessać ...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Mówiłem mu że jest 3.2 pojemności bo jak mi oddał bańkę 5l to tam nie wiem czy litr został. On twierdził, że jest ok i nie trzeba odciągać. Chyba sam kupię pompkę do odsysania, zawsze się przyda i odessam. Tylko rano chciałem podjechać nad morze 150 km i teraz nie wiem czy nic się nie stanie. Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Lukas25wsmTylko rano chciałem podjechać nad morze 150 km i teraz nie wiem czy nic się nie stanie.
Jak wrócisz do domu to sprawdź poziom oleju ponownie (auto na równym podłożu, pomiar kilka minut po zgaszeniu silnika).PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOzapomniałbym dodać – TAK zaleję LOTOSA ponownie (oczywiście nie 5W40 na zimę i pewnie już nie w Skodzie ale ... zaleję).
[ Dodano: Sro 10 Cze, 15 08:35 ]
Warto odciągać strzykawką czy zostawić
Im więcej oleju tym większe realne ciśnienie w układzie.
nadmiar powoduje
Zabrudzenie odmy
zwiększone zadymienie ( katalizator /dpf )
Może ale nie musi powodować
Zabrudzenie komory spalania
Chwilowe przesaczanie się oleju przez słabsze elementy uszczelniające czyli pocenie się.
Tak na marginesie producenci wiedzą że użytkownicy mogą przelać i zostawiają mały margines.
Natomiast zalewane mocno ponad stan to już białe dymy :diabelski_usmiech
Komentarz
-
Komentarz