Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez Marek__82
    ile wchodzi oleju do 1,2 CJZA ?
    3,6L :roll:
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz


    • Dzięki Paolo :szeroki_usmiech

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Marek__82
        Pany ile wchodzi oleju do 1,2 CJZA ?
        4,1 l
        Była O1 TDI , jest G7 Variant TSI

        http://www.motostat.pl/user_images/71265/icon3.png

        Komentarz


        • 1.2 TSI CJZA - ASO twierdzi, że 4 l.
          pozdrawiam - Darek

          Komentarz


          • A ja osobiście wymieniałem i wiałem 4,1 na full
            Była O1 TDI , jest G7 Variant TSI

            http://www.motostat.pl/user_images/71265/icon3.png

            Komentarz


            • romi-70, powiedzieli, że 4 l. Wlane było około 1-2 mm poniżej max na bagnecie, więc tak mniej więcej się zgadza.
              pozdrawiam - Darek

              Komentarz


              • Czyli jednak 4l?

                Komentarz


                • W piątek do mojej Lagunki wleciał Total 0W-40 i muszę powiedzieć, że autko póki co bardzo fajnie na nim pracuje Na pewno nie gorzej niż na Ravenolu SSL Przejadę na nim 6 miesięcy i dam znać jak z jego zużyciem i kondycją po tym okresie Ravenol przejechał taki okres bez dolewek i na maksimum stanu, więc bez zastrzeżeń
                  Acha i jeszcze jedno - zapach Totala bardzo przyjemny i zero zapachu ropy - choć jest to technologia syntetyczna Nawet Ravenol bardziej ropą podjeżdża
                  Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                  Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                  Komentarz


                  • Dziwne to do 1.4 tsi hlbmt wdlg producenta wlewamy 3.7l a do 1.2 4l :shock: ?

                    Komentarz


                    • slawek72, a nie mówisz o EA111 1.4 a oni o EA211 1.2?
                      - Superb
                      - Panda 1.2

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez crom.de
                        slawek72, a nie mówisz o EA111 1.4 a oni o EA211 1.2?
                        Wydaje mi się ze mój należy do grupy EA211(na pasku), auto z końca 2014 roku- Golf mk7 122ps

                        Komentarz


                        • A Olej TOTAL Quartz INEO LL 5W30? Też ma normę 504 00 i 507 00 i dedykowany dla silników VW. Dobry by to był wybór?
                          pozdrawiam - Darek

                          Komentarz


                          • slawek72, jeżeli ma 1395cm3 to tak. W profilu nie masz nic napisane to ciężko się domyśleć...
                            - Superb
                            - Panda 1.2

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez crom.de
                              slawek72, jeżeli ma 1395cm3 to tak. W profilu nie masz nic napisane to ciężko się domyśleć...
                              A bo z profilu to jest A5 2.0 tfsi, a mk7 to golfik zony :wink:

                              Komentarz


                              • Witam.
                                Czy poziom oleju na poziomie max, nie przekraczający tego poziomu jest bezpieczny dla silnika, katalizatora, sondy itp? Mechanik tyle zalał i nie wiem czy odciągnąć strzykawką czy zostawić. Poprzedni olej Shell Helix ultra 5w40 brak jakichkolwiek dolewek w mieście jazda spokojna, poza miastem również płynnie 100-120km/h autostrada max 140km/h, 5kkm autostradami, brak wizualnie zuzycia oleju, silnik pracował cicho aż do wymiany, obecnie zalany LOTOS 5w40. Niby wszystko poprawnie ale... Już widzę, że się nie polubimy... na zimno i ciepło po 1,5 kkm silnik pracuje głośniej niz po 12kkm na Shellu. max 6-7kkm i zmiana. Nastepny może jakiś 0w40? Jeśli można proszę o propozycje.

                                Moje typy:
                                1. Shell 0w40
                                2. Mobil 1 NL 0w40
                                3. Neste 0w40
                                4. Total 0w40
                                bastek1080

                                Komentarz


                                • Dziś krótkie obiecane podsumowanie Lotosa Synthetic Plus 5W40 (zakup - strona 360) .

                                  Na oleju zrobiłem 5 tys. km i pewnie zrobił bym na nim drugie tyle ale w piątek jadę na wakacje do Włoch i chcę sprawdzić Xado 5W50, bo w zanadrzu mam jeszcze kupiony jeszcze Statoil 5W40 ale to olej na kolejną trasę do Włoch sierpień/wrzesień… Po prostu mogę nie zdążyć sprawdzić te oleje ze względu na zmianę auta.
                                  Przy okazji KONKON – po raz kolejny dzięki, dla będących w temacie wiadomo o co chodzi … :wink:

                                  Wracając do Lotosa Synthetic Plus 5W40.
                                  Cena za 4L można śmiało napisać śmieszna … +- 70zł ... półsyntetyk często kosztuje więcej.

                                  SPECYFIKACJE:
                                  API SN/CF
                                  ACEA A3/B4 – 2008
                                  Posiada: VW 502.00 i VW 505.00 oraz co najważniejsze aktualne MB-Approval 229.5
                                  Na plus tego oleju :HTHS 3,6 ; TBN powyżej 10 ; temperatura palenia 234 C wg. VOA ; temperatura płynięcia – 46 C wg. VOA.
                                  Klasyczna, dobra jakościowo baza III z dodatkami sporej ilości wapnia - 2706, cynku - 1044, fosforu – 931 do tego dodatek boru – 71.
                                  Na pewno Lotos mógłby poprawić Noack i „zjechać” na +- 8 … no ale nie można mieć wszystkiego :roll:

                                  strona 364
                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  zrobiłem na razie 1 500 km, z tego były 2-3 "zimne" poranne uruchomienia silnika w temp. 2-3C (ostatnie przed majówką chłodne poranki) a reszta w temp. +- 10-15C a ostatnio jazda w temp wyższej niż 20C.
                                  Warto na początku dodać że przez zimę miałem 0W20 a teraz poszedł olej z SAE 5W40 - "zimny" rozruch naprawdę bez większych uwag (wiadomo że to nie "woda" 0W20 i dało się usłyszeć, że olej jest "gęstszy" i może tam sobie „klapnął” 2-3 sekundy głośniej ale trwało to dosłownie sekundy - zastanawiałem się czy w zimie byłoby podobnie czy też jednak ta lepkość dała by o sobie znać...jednak osobiście na zimę wolę coś z +- 0W30).
                                  Natomiast jak tylko temperatura skoczyła o kilka stopni w górę to różnica ta praktycznie ZANIKŁA.
                                  Co do samego oleju to jeszcze zbyt mało przejechałem na nim ale olej pozytywnie zaskakuje. Dałem "ostro" po Czeskich górkach i o ile przy 0W20 miałbym pewne obawy o tyle z Lotosem spokojnie szła redukcja i gaz w podłogę. Żadnych dziwnych dźwięków z silnika nie dosłuchałem się, wręcz przeciwnie Lotos pozytywnie zaskakiwał, silnik pracował cicho, płynnie przyśpieszał bez jakichkolwiek odgłosów ... Biorąc pod uwagę stosunek ceny do jakości to naprawdę olej wart zainteresowania i jeżeli ktoś planuje zmianę teraz a potem zmianę jeszcze przed zimą to Lotos Synthetic Plus w cenie +- 70 zł za 4L wydaje się być super ofertą. Lotos po raz kolejny pozytywnie zaskakuje.
                                  Do tego opisu mogę tylko dodać, że silnik na „lekko spracowanym” Lotosie pracuje nadal tak samo jak na świeżym. Ubytków brak. Miałem pewne podejrzenia co do szybciej uruchamiającego się wentylatora chłodnicy w upalne dni ale były one mylne. Lotos to nie jest to Silkolene na estrach ale z odprowadzaniem ciepła nie ma problemu – oczywiście mowa o normalnej jeździe a nie jakichś „szosowych testach” …
                                  No i oczywiście silnik – ja mam jeszcze (no właśnie jeszcze mam ale jako by go już prawie nie było...) stary, prosty, bezproblemowy i zapewne ostatni z „pancerwagenów” 1,4 16V CGGA – silnik który nie ma szczególnych wymagań co do oleju. Silniki TSI to inna bajka…

                                  ps. zapomniałbym dodać – TAK zaleję LOTOSA ponownie :bajer (oczywiście nie 5W40 na zimę i pewnie już nie w Skodzie ale ... zaleję).

                                  [ Dodano: Wto 09 Cze, 15 23:05 ]
                                  Zamieszczone przez bastek1080
                                  Czy poziom oleju na poziomie max, nie przekraczający tego poziomu jest bezpieczny dla silnika, katalizatora, sondy itp?
                                  tak bezpieczny, bo jak sam napisałeś poziom nie przekracza MAX (a to producent określił ten poziom) ...więc nie ma problemu tak samo jak nie powinno być tego pytania.

                                  Zamieszczone przez bastek1080
                                  nie wiem czy odciągnąć strzykawką czy zostawić.
                                  zostawić i nie zawracać sobie
                                  Zamieszczone przez bastek1080
                                  Niby wszystko poprawnie ale... Już widzę, że się nie polubimy... na zimno i ciepło po 1,5 kkm silnik pracuje głośniej niż po 12kkm na Shellu
                                  hehe ... Shella 5W40 jeszcze nie sprawdzałem ... jak zdążę :roll: to kto wie...

                                  Zamieszczone przez bastek1080
                                  Nastepny może jakiś 0w40? ...Moje typy:
                                  jak dla mnie to pozycja 2 lub 3 wg. uznania - nic więcej temu silnikowi nie potrzeba do "szczęścia".
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz


                                  • Ja mam takie pytanie, bo 3dni temu zmieniłem olej na polecany mobil 1 nEW life 0w40, ale mechanik jak zwykle nalał poza max i jak się pytam czy ok to mówi, że tak można jeździć. Ktoś mi kiedyś pisał, że można uszkodzić silnik. Wysyłam zdjęcie do oceny. zaznaczone lvl min, max i trzecia strzałka to gdzie olej jest na bagnecie (trochę poza max). Warto odciągać strzykawką czy zostawić. Pozdrawiam i przepraszam za głupie pytanie.
                                    Załączone pliki

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez Lukas25wsm
                                      warto odciągać strzykawką czy zostawić
                                      nooo trochę "spec przedobrzył" - tak na oko to chyba z +-0,3L ponad stan, tragedii nie ma ale dla własnego spokoju odciągnij ew. podjedź do zakładu wymiany oleju niech odessą do poziomu max.
                                      Ile ona tam wlał oleju :roll: do 1,4 16V wchodzi +- 3,2 L ... chyba dobrze olej nie ściekł a "spec" mu zapakował przewidywaną normę...
                                      ps. a ten "spec" to nie widział, że oleju jest ponad stan i nie mógł sam odessać ...
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz


                                      • Mówiłem mu że jest 3.2 pojemności bo jak mi oddał bańkę 5l to tam nie wiem czy litr został. On twierdził, że jest ok i nie trzeba odciągać. Chyba sam kupię pompkę do odsysania, zawsze się przyda i odessam. Tylko rano chciałem podjechać nad morze 150 km i teraz nie wiem czy nic się nie stanie. Pozdrawiam

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez Lukas25wsm
                                          Tylko rano chciałem podjechać nad morze 150 km i teraz nie wiem czy nic się nie stanie.
                                          Na bagnecie nie widać, by olej był o litra z hakiem przelany ale o jakieś 03-04 L...może "spec" pożyczył sobie "trochę" oleju ...
                                          Jak wrócisz do domu to sprawdź poziom oleju ponownie (auto na równym podłożu, pomiar kilka minut po zgaszeniu silnika).
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            zapomniałbym dodać – TAK zaleję LOTOSA ponownie (oczywiście nie 5W40 na zimę i pewnie już nie w Skodzie ale ... zaleję).
                                            I o to chodziło. .... tak obstawiałem po cichu

                                            [ Dodano: Sro 10 Cze, 15 08:35 ]
                                            Warto odciągać strzykawką czy zostawić

                                            Im więcej oleju tym większe realne ciśnienie w układzie.
                                            nadmiar powoduje

                                            Zabrudzenie odmy
                                            zwiększone zadymienie ( katalizator /dpf )

                                            Może ale nie musi powodować

                                            Zabrudzenie komory spalania
                                            Chwilowe przesaczanie się oleju przez słabsze elementy uszczelniające czyli pocenie się.

                                            Tak na marginesie producenci wiedzą że użytkownicy mogą przelać i zostawiają mały margines.

                                            Natomiast zalewane mocno ponad stan to już białe dymy :diabelski_usmiech

                                            Komentarz


                                            • Lotos podobny do Super 3000 X1, podobny pakiet Infineum
                                              stosunkowo duża liczba kwasowa

                                              Komentarz


                                              • Lukas25wsm - jak tam silnik ? Nie eksplodował :wink: Odsysałeś olej czy zostawiłeś?
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez paba
                                                  Lotos podobny do Super 3000 X1, podobny pakiet Infineum
                                                  stosunkowo duża liczba kwasowa
                                                  Po tym oleju nie ma co płukac nawet jest taki kiler.

                                                  Komentarz


                                                  • PAOLO ESCO, a
                                                    TOTAL Quartz INEO LL 5W30?
                                                    pozdrawiam - Darek

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X