akże dobre płukanki i częste zmiany naprawdę dają skutek
A ja zmieniając co 30kkm szyjkę mam jak w nowym - bez płukanek i częstych zmian. żadnych osadów,nagarów, nic do czyszczenia... Świece przy 90kkm bez nagaru. Na dodatek jeżdżąc na winowajcy wszystkich problemów czyli oleju 504/507 :roll: Niestety nie zrobię zdjęć klawiatury bo nie mam potrzeby rozbierania. Szkoda, że zdjęć świec nie zrobiłem przy wymianie. Może jednak ważniejsze gdzie i jak się jeździ, a nie tylko mantra "częściej wymieniać". Nawet głupie QG1 potrafi napisać wymiana za 14kkm tym co głównie po mieście.
Wyjaśniniem fenomenu :lol: który opisuje rezon może być jednak norma VW 504/507 :diabelski_usmiech
Aby zapewnić pełną zgodność oleju z wymaganiami VW, olej z normą VW 504/507 musi jeszcze przejść pozytywnie testy:
- VW PV 1449 (T4) – sprawdzający czy wzrost lepkości i osadów nie przekracza dla danego oleju wartości określonej ww. normie,
- VW PV 1452 (TDI) – zużycia pierścienia i czystości tłoka,
- VW PV 5106 – sprawdzający czy nie ma nadmiernego zużycia krzywek i popychaczy układu rozrządu,
- VW PV 1481 – poziomu osadów na zaworze wlotowym w silnikach benzynowych z wtryskiem bezpośrednim,
- VW DPF – pomiar wychwytywanego popiołu przez filtr cząstek stałych.
by zapewnić pełną zgodność oleju z wymaganiami VW, olej z normą VW 504/507 musi jeszcze przejść pozytywnie testy:
nie tak do końca, ponieważ:
Zamieszczone przez Maro1
VW PV 1449 (T4) – sprawdzający czy wzrost lepkości i osadów nie przekracza dla danego oleju wartości określonej ww. normie
dla olej OEM wg specyfikacji VW507.00 - pomiar nie jest przeprowadzany ! dla VW 504.00 jest przeprowadzany i ma te same wymogi co dla oleju z VW 502.00 ...
Zamieszczone przez Maro1
VW PV 1452 (TDI) – zużycia pierścienia i czystości tłoka,
te same poziomy oleju OEM dla olejów VW 505.01/507.00olej VW 504.00 nie podlega pomiarowi ...
Zamieszczone przez Maro1
VW PV 5106 – sprawdzający czy nie ma nadmiernego zużycia krzywek i popychaczy układu rozrządu,
dokładnie te same wymogi oleju OEM są określone dla wszystkich specyfikacji oleju VW !!! - dokładnie te same parametry!
Zamieszczone przez Maro1
VW PV 1481 – poziomu osadów na zaworze wlotowym w silnikach benzynowych z wtryskiem bezpośrednim,
badania oleju OEM dla VW FSI test PV 1481 wymogi - nie są określone dla żadnych ze specyfikacji VW ... !!!
Zamieszczone przez Maro1
VW DPF – pomiar wychwytywanego popiołu przez filtr cząstek stałych.
dla oleju OEM nie określono poziomu, jedynie widnieje informacja o wymaganym przeprowadzeniu pomiaru…
[ Dodano: Sob 23 Maj, 15 23:22 ]
Zamieszczone przez Maro1
Wyjaśniniem fenomenu
jeżeli kolega ma aktualne źródło zamieszczonych informacji to poproszę o info, chętnie zweryfikuję i porównam z wymogami OEM podanymi przez VW.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
słuchajcie to w końcu mogę lać tego motula 8100 C+ 504/507 czy nie. Jest dobry czy nie. Bo takk wszyscy koledzy piszę, że już nie wiem :hacker :hacker :hacker :hacker :hacker :hacker
iiii1981, lej. BSE na wszystkim poleci...
ale tak swoją drogą jak do LPG to te motule mają dosć niski TBN ok. 7-7,5mgKOH
Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień: http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Rosomak, no właśnie wiem kolego. I tak myślę czy zmienić a jeśli ta to na co. Nawet powiem, że specjalnie kupiłem motula żeby obniżyć temp. oleju. Z tego co czytałem Motule do tego się nadaja
Nawet powiem, że specjalnie kupiłem motula żeby obniżyć temp. oleju. Z tego co czytałem Motule do tego się nadaja
Jeśli już to kup sobie Motula 0W40 :wink: A oleje które wytrzymuja lepiej niz inne wysokie temperatuty to te z baza PAO :wink:
Nic nie rób na razie, dojeżdzij go do 8tys i zmień go na jakiś 0W40 i będzie OK
Motule obniżają temp oleju?
ci co leczą dotykiem powinni mieć je ze sobą
:haha: Dobre! Uśmiałem się! Ale to racja... jakie obniżenie temp...? iiii1981 Proszę... przestań...
Po za tym kolego iiii1981, masz silnik prosty jak schemat gwoździa, więc po kiego placka wymyślasz jakieś kosmiczne oleje?
Ja osobiście jeżdżę na M1 NL 0W40 (TBN >11).
Zamieszczone przez leonn
dojeżdzij go do 8tys i zmień go na jakiś 0W40 i będzie OK
Oooo! Dobrze gada... Motul 0W40 i już masz TBN>10mgKOH/g
Rozumiem te 374 strony tematu o olejach dla użytkowników TSI, PD, DPF itp, ale żeby o tym tak rozmyślać przy silnikach MPI, to już przegięcie pałki...
Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień: http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
To chyba mamy całkowicie inne TSI.
U mnie 504.00 nie jest w stanie przetrwać paru tysięcy, robi się czarny jak smoła i schodzi w tempie 1L na 1000km. W podobych warunkach dawny 503.01 w ilosci 0,1-0,2 L na 1000.
Wolę wlewać olej syntetyczny i nie wylewać przez korek spustowy starte elementy silnika w szczególności pierścień olejowy jak ma to miejsce na mineralnym ekonomicznym(dla producenta) oleju 504.00 bez dodatów przeciwzużyciowych.
To chyba mamy całkowicie inne TSI.
U mnie 504.00 nie jest w stanie przetrwać paru tysięcy, robi się czarny jak smoła i schodzi w tempie 1L na 1000km. W podobych warunkach dawny 503.01 w ilosci 0,1-0,2 L na 1000.
Wolę wlewać olej syntetyczny i nie wylewać przez korek spustowy starte elementy silnika w szczególności pierścień olejowy jak ma to miejsce na mineralnym ekonomicznym(dla producenta) oleju 504.00 bez dodatów przeciwzużyciowych.
A Ty dalej swoje.... Na razie 97kkm w trybie LL na 504/507 i nie dolewam oleju, Przy wymianach nie zauważyłem wylewanego startego na proch tłoka czy zaworu. 504 wcale nie oznacza automatycznie oleju mineralnego, tak samo jak 502 nie oznacza syntetyka. Jak Ci schodzi 504 w tempie 1l/1000 to rozumiem że cudownego 502 nie bierze w ogóle? :roll:
Zalalem do swojego 3.2 fsi dwa razy oleje vw 502(neste i mobil 1) i za kazdym razem znika okolo 1l na 4 tys km. Na 504 petronasa,totala czy castrola to ubywalo 1 l na 7-8 tys km
Kup zalowac nie bedziesz, gwarantuje :szeroki_usmiech
a swoją drogą to gdzie kupujecie Ravenol-a ? przekładniowy to jeszcze można dostać w miarę łatwo - sam zalałem skrzynię 75W MTF-3 i jest super, ale z dostępnością silnikowego już tak łatwo nie jest ...
Zalalem do swojego 3.2 fsi dwa razy oleje vw 502(neste i mobil 1) i za kazdym razem znika okolo 1l na 4 tys km. Na 504 petronasa,totala czy castrola to ubywalo 1 l na 7-8 tys km
Podaj proszę więcej informacji, może wtedy będzie można coś więcej wyjaśnić.
1. Jakie to dokładnie oleje 502 stosowałeś (xWx) ?
2. Użytkowanie: miasto, trasa, mieszane ile % ?
3. Styl jazdy: agresywny, spokojny itp.
4. Przebieg
Po artykule o kłopotach z silnikami koncernu Volkswagen, które zużywają nawet 2 litry oleju na 1000 km, Czytelnicy potwierdzają, że problem jest duży i wcale nie jednostkowy. Oto listy użytkowników aut z jednostkami TSI/TFSI
Zapytałem: jak to możliwe, że nie zgłaszał tego poprzedni użytkownik? Usłyszałem, że wielu po otrzymaniu informacji, że silnik może zużywać do 0,5 l/1000 km, po prostu to akceptuje. Ja poprzestałem na pierwszej, tańszej wersji naprawy, bo użytkuję ten samochód rzadko. Wlewałem różne oleje (zgodne z zaleceniami). Najwięcej spala Castrola – 0,6 l, najmniej Millersa – 0,3-0,4 l. Zmierzyłem to bagnetem dokupionym ekstra – oryginał w salonie kosztuje ok. 300 zł. Bartłomiej Kloc
Czyli najwięcej Castrola najmniej Millersa brzmi budująco
Zalalem do swojego 3.2 fsi dwa razy oleje vw 502(neste i mobil 1) i za kazdym razem znika okolo 1l na 4 tys km. Na 504 petronasa,totala czy castrola to ubywalo 1 l na 7-8 tys km
Podaj proszę więcej informacji, może wtedy będzie można coś więcej wyjaśnić.
1. Jakie to dokładnie oleje 502 stosowałeś (xWx) ?
2. Użytkowanie: miasto, trasa, mieszane ile % ?
3. Styl jazdy: agresywny, spokojny itp.
4. Przebieg
1.Mobil new life 0w-40,neste city 0w-40
2.miasto /trasa 60/40
3.styl nazwal bym dynamiczy
4.zmienialem olej co 8 tys km.(przebieg auta na dzien dzisiejszy 169 tys km)
na olejach 504 zuzycie oleju jest prawie o polowe mniejsze
Wow, jak zapodasz w dobrej cenie xf 0w40 to sie poswiece i przetestuje :P
Hehe zależy co to znaczy dobra cena :-)
Ale jak coś zapraszam zawsze na priv-a odpiszę i mam nadzieję zaproponuję coś ciekawego w mam nadzieję dobrej cenie :-)
Komentarz