Zamieszczone przez k-pax
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
no faktycznie by mogło być trochę lepiej
słyszał ktoś o tej nowości Lotosa?
klasyczny 5W30 A5/B5 , którego nie było dotąd w ofercie poza wiecznie niedostepnym Quazarem
to A5/B5/C3 to chyba błąd na stronie, bo nie wyobrażam sobie tego
tym bardziej , że w katalogu i PDS jest ok
poza tym ciekawe jak to ma spełniać 913D jak ma TBN 8 mgKOH/g
jak zwykle burdel;/
Komentarz
-
-
a jak wymieniają? wg. komputra co 30.000 km? Turbinę na zimno i po zatrzymaniu oszczędzają, czy katują przy tym.Zamieszczone przez PAOLO ESCOKumpel u mnie wczoraj był... Ma Skodę 1.2 TSI kupiona nówka w salonie ... prawie od samego początku "żarła" olej, oczywiście serwisowy Castrol 5W30 VW 504.00 ... po zmianie na inną markę ubytku zero :shock: dosłownie od 0 do 15 tys km nie wymagana była dolewka oleju ...ale to nie wszystko... przy 105 tys km :!: "wysrała się" turbina :!: :!: :!: :shock: :shock: :shock: Początkowe objawy były takie jak w typowym dieslu przy "notlaufie" dodatkowo przed padnięciem turbiny spalanie wynosiło +- 9/10L :roll:
Po rozebraniu cały układ zawalony pozostałościami po przepalonym oleju... Regeneracja 1.700 zł i auto śmiga jak nowe, poboru oleju brak.
Co ciekawe gościu z zakładu regenerującego stwierdził, że teraz nie ma tygodnie , miesiąca by u niego nie "meldowało się" auto z TSI ... jak sam stwierdził "1.4 TSI pada jak jasna ..."pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
W "nowym" czy "starym" 1,4TSI :?: Turbina czy zawór westegate :?:Zamieszczone przez PAOLO ESCOCo ciekawe gościu z zakładu regenerującego stwierdził, że teraz nie ma tygodnie , miesiąca by u niego nie "meldowało się" auto z TSI ... jak sam stwierdził "1.4 TSI pada jak jasna ..."O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
w "starszych" modelach ...na nowe przyjdzie jeszcze pora :wink:Zamieszczone przez endryuW "nowym" czy "starym" 1,4TSI
no właśnie TURBINA cała poszła w pi....du :shock: Myślałem, że TSI pod tym wględem jest wolne od usterek a tu takie "jaja".Zamieszczone przez endryuTurbina czy zawór westegate
Ewidentnie wina była po stronie VW / Skody a dokładnie jakaś wada produkcyjna, montażowa. Od początku silnik "żarł" olej ale kumpel dolewał tylko w ASO Castrola żyjąc w nieświadomości i myśląc, że "tak ma być" ... aż się wszystko "rozwaliło" ...
Teraz po regeneracji nie ma problemu z poborem oleju (więc to też nie była wina pierścieni).
też był cały zawalony olejemZamieszczone przez endryuzawór westegate
[ Dodano: Pon 23 Lis, 15 08:13 ]
kumpel zmieniał olej wg wskazań kompa w trybie LL - więc jak go wezwał na wymianę to jechał do ASO. Samochód garażowany więc silnik/turbina zimą nie były obciążone. Auto eksploatowane dynamicznie, w większości po mieście i co jakiś czas długie trasy. TSI ma z tego co wiem układ chłodzenia turbiny ... ale wiadomo, że smarowania po wyłączeniu silnika jest brak.Zamieszczone przez ruwadoa jak wymieniają? wg. komputra co 30.000 km? Turbinę na zimno i po zatrzymaniu oszczędzają, czy katują przy tym.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Panowie, możecie mi doradzić co lać do 1.8 i-vtec Hondy Civic? Do tej pory na wszystkich serwisach lali mi jakiegoś Shella 5W-30 ale chciałbym przejść na olej 0W-20 tak jak wyjechała fabrycznie.
Normy jakie ma spełniać to ACEA A3/B3 lub ACEA A5-B5 (które są lepsze?).
Najchętniej zalałbym coś od Motula bo primo leje do Skody i jest bardzo ok a po drugie dostanę zawsze u siebie na miejscu.
Komentarz
-
-
teściu ma hybrydę i zalałem jemu do Civica olej 0W20.Zamieszczone przez dudek_tco lać do 1.8 i-vtec Hondy Civic?
nowe auto na gwarancji ? Ja bym lał 0W20 albo 0W30 ACEA A5 (za mało info podałeś, jaki rocznik auta, przebieg) ... na forum accord patrzyłeś co chłopaki leją ? ---> http://www.accordklubpolska.pl/index...-temat/page-30Zamieszczone przez dudek_tco lać do 1.8 i-vtec Hondy Civic?
Motul - proszę - https://www.motul.com/pl/pl/products...iscosity%5D=43 lub https://www.motul.com/pl/pl/products...iscosity%5D=36
Masz też ciekawy 0W30 z A5 - https://www.motul.com/system/product...pdf?1441900305PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
5w20/0w20/0w30, ew. 5w30
5w20 Ravenol SFE
0w20 Total Future 9000 GF-5
0w20 Ravenol ECS
0w20 Mobil1 Adv. Fuel Economy
0w20 Shell Ultra SN
0w20 Fuchs titan GT1
0w20 neste city pro
0w30 Total 9000 A5
0w30 Castrol Edge FST A5
0w30 Mobil1 Fuel Economy
0w30 neste city pro = valvoline synpower
5w30 Statoil Lazerway F
5w30 Mobil 3000X1 Fe
5w30 Total NFC Future
5w30 Ravenol FO
5w30 Statoil Lazerway F
5w30 Neste standard=valvoline durablend=synpower
Komentarz
-
-
ja to kiedyś zalałem do któregoś z ojca aut. Średnio, naprawdę średnio ten olej wypadł. Nie byłem zadowolony.Zamieszczone przez tomekjmoplVeedol - macie jakoweś doświadczenia?
Po raz kolejny powtarzam - jeżeli macie kupować "wynalazek" to ja proponuję naszego-polskiego LOTOSA. Naprawdę w wielu przypadkach będzie lepszy niż "inne" oleje z Europy...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Panowie,
w marcu przeszedłem na polecany NESTE CITY PRO 0W-40 i podpasował mi bardzo. Zużycie oleju ewidentnie spadło. Teraz nadszedł czas na kolejną zmianę oleum i dalej chce się neste trzymać, ale od sprzedawcy otrzymałem zapytanie czy chcę w starej formule czy nowej.
Nie wiem czy dobrze patrzę, ale nowa formuła to ACEA A3, B3, a stara ACEA A3/B4??
Krótko mówiąc, co wybrać?
Komentarz
-
-
Zamiast Neste bym wlał Mobil 1 0W40 :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Witam kolegów,
jestem w trakcie remontu 1.8 TSI (poszerzenie rowka pod pierścień na tłoku).
Zastanawiam się, jakiego oleju użyć po remoncie. Wiadomo, że na początku szybka wymiana w okolicach 5 kkm.
Jako, że jestem zwolennikiem wymian oleju co 10-15 kkm, więc myślę o specyfikacji 502 i mid-saps w celu obniżenia ilości osadu.
Doszedłem do punktu, w którym muszę wybrać pomiędzy dwoma olejami:
- Motul 8100 X-CLEAN 5W40
- Millers Oils XF Longlife 5W40
Podejrzewam, że oleje podobnej jakości. Czy ktoś ma jakieś znaczące 'za' lub 'przeciw' wobec któregokolwiek?
[ Dodano: Wto 24 Lis, 15 13:20 ]
Zapomniałem dodać, aktualny przebieg 174 kkm.
Komentarz
-
-
Pewnie wypowiedzą się osoby dobrze zorientowane. Wg mnie różnią się m.in. tym że w nowej formule Neste 0W40 ma MB 229.5 a w starej nie miała.Zamieszczone przez geniow marcu przeszedłem na polecany NESTE CITY PRO 0W-40 i podpasował mi bardzo. Zużycie oleju ewidentnie spadło. Teraz nadszedł czas na kolejną zmianę oleum i dalej chce się neste trzymać, ale od sprzedawcy otrzymałem zapytanie czy chcę w starej formule czy nowej.k-pax
Komentarz
-
-
Dlaczego?Zamieszczone przez PidziekZamiast Neste bym wlał Mobil 1 0W40 :-)
[ Dodano: Wto 24 Lis, 15 17:17 ]
Pełna zgodaZamieszczone przez PAOLO ESCOPo raz kolejny powtarzam - jeżeli macie kupować "wynalazek" to ja proponuję naszego-polskiego LOTOSA.
Silnik na Lotosie 5W40 na mrozie chodził identycznie jak na zachwalanym tutaj Statoil 5W40 (bez C3).
Komentarz
-
-
BTW, czy ktoś się orientuje jakie (High/Mid/Low SAPS) było Neste CityPro 0W-40 w starej formulacji i jakie jest w nowej? Czy komuś udało się znaleźć skład nowego Neste lub koledzy na wschodzie je analizowali - jak wygląd kwestia %PAO i ogólnie porównanie stara vs. nowa wersja?
Przy okazji mam pytanie eksploatacyjne - czy "normalnym" zjawiskiem jest, że podczas wycierania papierem bagnetu, przy pierwszym przetarciu zostaje delikatny, ciemniejszy "ślad" (jakby bagnet farbował
)? Czy na bagnecie osadza się jakiś syf z oleju? Przy kolejnych "zanurzeniach" i przetarciach jest już "czysty", słomkowy, ślad oleju. 3kkm od ostatniej wymiany, wymiana poprzedzona płukanką LM.
Komentarz
-
-
WygrałeśZamieszczone przez Sebastian_M26Od tego nie można nic gorszego znaleźć.Zamieszczone przez ruwado
w porównaniu do serwisowego Castrola LL 5W30?
[ Dodano: Sro 25 Lis, 15 18:18 ]
Zdecydowanie bdb nawet w starym tdiPAOLO ESCO napisał/a:
Po raz kolejny powtarzam - jeżeli macie kupować "wynalazek" to ja proponuję naszego-polskiego LOTOSA.
Pełna zgoda Silnik na Lotosie 5W40 na mrozie chodził identycznie jak na zachwalanym tutaj Statoil 5W40 (bez C3).
_________________
:diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
6000 km zrobione na meguin 0w40 z arhoilem jak narazie jest bardzo dobrze. Ubytek prawie niezauważalny a było kilkanaście wizyt na czerwonym polu i przelot z 200 km po autostradzie cały czas dozwolone 150
Jedyny minus to auto dłużej się rozgrzewa. Najlepiej widać to po jakim dystansie auto przełącza się na gaz
Minimalna ilość majonezu pod korkiem.
Jak narazie polecam jak dojadę do 10 000 zdam relację i do 15000 również.
Jak się sprawdzi to będzie zalewany następnym razem
Komentarz
-
-
1. http://www.oil-club.ru/forum/topic/1...0w-40-svezhee/Zamieszczone przez KarelBTW, czy ktoś się orientuje jakie (High/Mid/Low SAPS) było Neste CityPro 0W-40 w starej formulacji i jakie jest w nowej? Czy komuś udało się znaleźć skład nowego Neste lub koledzy na wschodzie je analizowali - jak wygląd kwestia %PAO i ogólnie porównanie stara vs. nowa wersja?
Przy okazji mam pytanie eksploatacyjne - czy "normalnym" zjawiskiem jest, że podczas wycierania papierem bagnetu, przy pierwszym przetarciu zostaje delikatny, ciemniejszy "ślad" (jakby bagnet farbował
)? Czy na bagnecie osadza się jakiś syf z oleju? Przy kolejnych "zanurzeniach" i przetarciach jest już "czysty", słomkowy, ślad oleju. 3kkm od ostatniej wymiany, wymiana poprzedzona płukanką LM.
2. nigdy czegoś takiego nie zauważyłem, albo nie zwróciłem uwagi
[ Dodano: Sro 25 Lis, 15 23:22 ]
Używałem Mobila NL 0w40, teraz Neste 0w40 w nowej formule, oba OK, ale subiektywnie na Neste silnik przyjemniej pracuje, Neste wg oilclub.ru na bazie PAO, co nie dziwi, bo o ile się nie mylę, Neste jest producentem baz olejowych.Zamieszczone przez PidziekZamiast Neste bym wlał Mobil 1 0W40 :-)
Komentarz
-
-
hmmm przypomina mi to szukanie "dziury w całym", jest dobrze ale nie Polak musi "kombinować". :wink: Kto powiedział, że Neste zmieniło formułę oleju? Przecież to, że olej miał MB 229.3 a teraz ma MB 229.5 to normalna "kolej rzeczy" ... kiedy Neste certyfikowało 0W40 dla MB 229.3 to zapewne tej z MB229.5 nie było a firma byłaby obecnie głupia gdyby kupowała ponownie "nową" specyfikację MB 229.3 skoro olej przechodzi testy dla MB 2295.Zamieszczone przez Karelstara vs. nowa wersja?
gdyż, ponieważ ... jakieś za i przeciw ? czy tylko taki "chwyt marketingowy" Coś jest nie tak z Neste 0W40 ...za dobry i za tani :roll:Zamieszczone przez PidziekZamiast Neste bym wlał Mobil 1 0W40
Neste+Ashland=Valvoline ... https://www.neste.com/fi/en/neste-oi...eement-ashland :roll:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz