Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez k-pax
    Witam.
    W tym tygodniu zakupywałem u forumowego sprzedawcy olej Statoil 5W40. Przed zakupem poinformował mnie, że Lazerway 5W40 umarł, ale urodził się Superway 5W40 w siwej banieczce (nie mogę wstawić zdjęcia). Podobno to ten sam olej, ale kto tam ich wie :roll: . Widzę że dalej ma VW 502/505 oraz MB 229.5 ale gdyby ktoś posiadał jakąś świeżą kartę to można by zerknąć czy czegoś nie namotali.
    Pozdrawiam.
    Też w zeszłym roku jeździłem na Lazerway 5W40 i w tym roku stanąłem przed podobnym dylematem. Ostatecznie kupiłem Shell Helix Ultra 5w-40. Moim zdaniem jest porównywalny z Lazerway 5W40, a do tego kupiłem go w hurtowni u mnie na miejscu. Na 10tkm powinien wystarczyć.

    Komentarz


    • Zamieszczone przez paba
      Shell Helix ultra A5 0w30
      trochę jestem rozczarowany VOA - noack i ccs :roll:

      Komentarz


      • no faktycznie by mogło być trochę lepiej

        słyszał ktoś o tej nowości Lotosa?
        klasyczny 5W30 A5/B5 , którego nie było dotąd w ofercie poza wiecznie niedostepnym Quazarem

        to A5/B5/C3 to chyba błąd na stronie, bo nie wyobrażam sobie tego
        404 Not Found

        tym bardziej , że w katalogu i PDS jest ok
        404 Not Found
        404 Not Found

        poza tym ciekawe jak to ma spełniać 913D jak ma TBN 8 mgKOH/g
        jak zwykle burdel;/

        Komentarz


        • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
          Kumpel u mnie wczoraj był... Ma Skodę 1.2 TSI kupiona nówka w salonie ... prawie od samego początku "żarła" olej, oczywiście serwisowy Castrol 5W30 VW 504.00 ... po zmianie na inną markę ubytku zero :shock: dosłownie od 0 do 15 tys km nie wymagana była dolewka oleju ...ale to nie wszystko... przy 105 tys km :!: "wysrała się" turbina :!: :!: :!: :shock: :shock: :shock: Początkowe objawy były takie jak w typowym dieslu przy "notlaufie" dodatkowo przed padnięciem turbiny spalanie wynosiło +- 9/10L :roll:
          Po rozebraniu cały układ zawalony pozostałościami po przepalonym oleju... Regeneracja 1.700 zł i auto śmiga jak nowe, poboru oleju brak.
          Co ciekawe gościu z zakładu regenerującego stwierdził, że teraz nie ma tygodnie , miesiąca by u niego nie "meldowało się" auto z TSI ... jak sam stwierdził "1.4 TSI pada jak jasna ..."
          a jak wymieniają? wg. komputra co 30.000 km? Turbinę na zimno i po zatrzymaniu oszczędzają, czy katują przy tym.
          pozdrawiam - Darek

          Komentarz


          • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            Co ciekawe gościu z zakładu regenerującego stwierdził, że teraz nie ma tygodnie , miesiąca by u niego nie "meldowało się" auto z TSI ... jak sam stwierdził "1.4 TSI pada jak jasna ..."
            W "nowym" czy "starym" 1,4TSI :?: Turbina czy zawór westegate :?:
            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
            =================================================

            Komentarz


            • Zamieszczone przez endryu
              W "nowym" czy "starym" 1,4TSI
              w "starszych" modelach ...na nowe przyjdzie jeszcze pora :wink:
              Zamieszczone przez endryu
              Turbina czy zawór westegate
              no właśnie TURBINA cała poszła w pi....du :shock: Myślałem, że TSI pod tym wględem jest wolne od usterek a tu takie "jaja".
              Ewidentnie wina była po stronie VW / Skody a dokładnie jakaś wada produkcyjna, montażowa. Od początku silnik "żarł" olej ale kumpel dolewał tylko w ASO Castrola żyjąc w nieświadomości i myśląc, że "tak ma być" ... aż się wszystko "rozwaliło" ...
              Teraz po regeneracji nie ma problemu z poborem oleju (więc to też nie była wina pierścieni).
              Zamieszczone przez endryu
              zawór westegate
              też był cały zawalony olejem

              [ Dodano: Pon 23 Lis, 15 08:13 ]
              Zamieszczone przez ruwado
              a jak wymieniają? wg. komputra co 30.000 km? Turbinę na zimno i po zatrzymaniu oszczędzają, czy katują przy tym.
              kumpel zmieniał olej wg wskazań kompa w trybie LL - więc jak go wezwał na wymianę to jechał do ASO. Samochód garażowany więc silnik/turbina zimą nie były obciążone. Auto eksploatowane dynamicznie, w większości po mieście i co jakiś czas długie trasy. TSI ma z tego co wiem układ chłodzenia turbiny ... ale wiadomo, że smarowania po wyłączeniu silnika jest brak.
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz


              • Panowie, możecie mi doradzić co lać do 1.8 i-vtec Hondy Civic? Do tej pory na wszystkich serwisach lali mi jakiegoś Shella 5W-30 ale chciałbym przejść na olej 0W-20 tak jak wyjechała fabrycznie.
                Normy jakie ma spełniać to ACEA A3/B3 lub ACEA A5-B5 (które są lepsze?).
                Najchętniej zalałbym coś od Motula bo primo leje do Skody i jest bardzo ok a po drugie dostanę zawsze u siebie na miejscu.

                Komentarz


                • Zamieszczone przez dudek_t
                  co lać do 1.8 i-vtec Hondy Civic?
                  teściu ma hybrydę i zalałem jemu do Civica olej 0W20.
                  Zamieszczone przez dudek_t
                  co lać do 1.8 i-vtec Hondy Civic?
                  nowe auto na gwarancji ? Ja bym lał 0W20 albo 0W30 ACEA A5 (za mało info podałeś, jaki rocznik auta, przebieg) ... na forum accord patrzyłeś co chłopaki leją ? ---> [all_gen] Olej silnikowy - jaki zalać nowy temat - strona 5 - Silniki - Forum Honda Accord Klub Polska

                  Motul - proszę - Motul - Oleje i smary lub Motul - Oleje i smary

                  Masz też ciekawy 0W30 z A5 - Link
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz


                  • Paolo, auto po gwarancji. Przebieg 90000km, jeżdżony głównie w trasie z normalnymi prędkościami. Powyżej 5500obr/min rzadko się zapuszczam. Wymiana wg komputera czyli co mniej więcej 17000km.

                    Komentarz


                    • 5w20/0w20/0w30, ew. 5w30

                      5w20 Ravenol SFE

                      0w20 Total Future 9000 GF-5
                      0w20 Ravenol ECS
                      0w20 Mobil1 Adv. Fuel Economy
                      0w20 Shell Ultra SN
                      0w20 Fuchs titan GT1
                      0w20 neste city pro

                      0w30 Total 9000 A5
                      0w30 Castrol Edge FST A5
                      0w30 Mobil1 Fuel Economy
                      0w30 neste city pro = valvoline synpower

                      5w30 Statoil Lazerway F
                      5w30 Mobil 3000X1 Fe
                      5w30 Total NFC Future
                      5w30 Ravenol FO
                      5w30 Statoil Lazerway F
                      5w30 Neste standard=valvoline durablend=synpower

                      Komentarz


                      • Marka Veedol - macie jakoweś doświadczenia?

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez tomekjmopl
                          Veedol - macie jakoweś doświadczenia?
                          ja to kiedyś zalałem do któregoś z ojca aut. Średnio, naprawdę średnio ten olej wypadł. Nie byłem zadowolony.
                          Po raz kolejny powtarzam - jeżeli macie kupować "wynalazek" to ja proponuję naszego-polskiego LOTOSA. Naprawdę w wielu przypadkach będzie lepszy niż "inne" oleje z Europy...
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz


                          • Ja ładuje Pemco 5W-40 w 15 letnią dojazdówke, bo ma być tanio tj. 68 za 5L. Oczywiście zawsze płukanka przy wymianie.
                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                            Komentarz


                            • A jak wypada

                              Shell Helix Ultra Professional AV-L 5W-30
                              Total Quartz Ineo Long Life 5W30 5L

                              w porównaniu do serwisowego Castrola LL 5W30?
                              pozdrawiam - Darek

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez ruwado

                                w porównaniu do serwisowego Castrola LL 5W30?
                                Od tego nie można nic gorszego znaleźć.
                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                Komentarz


                                • Panowie,
                                  w marcu przeszedłem na polecany NESTE CITY PRO 0W-40 i podpasował mi bardzo. Zużycie oleju ewidentnie spadło. Teraz nadszedł czas na kolejną zmianę oleum i dalej chce się neste trzymać, ale od sprzedawcy otrzymałem zapytanie czy chcę w starej formule czy nowej.

                                  Nie wiem czy dobrze patrzę, ale nowa formuła to ACEA A3, B3, a stara ACEA A3/B4??

                                  Krótko mówiąc, co wybrać?

                                  Komentarz


                                  • Zamiast Neste bym wlał Mobil 1 0W40 :-)
                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                    http://www.zmienolej.pl/
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                    Komentarz


                                    • Witam kolegów,
                                      jestem w trakcie remontu 1.8 TSI (poszerzenie rowka pod pierścień na tłoku).
                                      Zastanawiam się, jakiego oleju użyć po remoncie. Wiadomo, że na początku szybka wymiana w okolicach 5 kkm.
                                      Jako, że jestem zwolennikiem wymian oleju co 10-15 kkm, więc myślę o specyfikacji 502 i mid-saps w celu obniżenia ilości osadu.
                                      Doszedłem do punktu, w którym muszę wybrać pomiędzy dwoma olejami:
                                      - Motul 8100 X-CLEAN 5W40
                                      - Millers Oils XF Longlife 5W40

                                      Podejrzewam, że oleje podobnej jakości. Czy ktoś ma jakieś znaczące 'za' lub 'przeciw' wobec któregokolwiek?

                                      [ Dodano: Wto 24 Lis, 15 13:20 ]
                                      Zapomniałem dodać, aktualny przebieg 174 kkm.

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez genio
                                        w marcu przeszedłem na polecany NESTE CITY PRO 0W-40 i podpasował mi bardzo. Zużycie oleju ewidentnie spadło. Teraz nadszedł czas na kolejną zmianę oleum i dalej chce się neste trzymać, ale od sprzedawcy otrzymałem zapytanie czy chcę w starej formule czy nowej.
                                        Pewnie wypowiedzą się osoby dobrze zorientowane. Wg mnie różnią się m.in. tym że w nowej formule Neste 0W40 ma MB 229.5 a w starej nie miała.
                                        k-pax

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez Pidziek
                                          Zamiast Neste bym wlał Mobil 1 0W40 :-)
                                          Dlaczego?

                                          [ Dodano: Wto 24 Lis, 15 17:17 ]
                                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          Po raz kolejny powtarzam - jeżeli macie kupować "wynalazek" to ja proponuję naszego-polskiego LOTOSA.
                                          Pełna zgoda Silnik na Lotosie 5W40 na mrozie chodził identycznie jak na zachwalanym tutaj Statoil 5W40 (bez C3).
                                          Silnik R18A2.
                                          http://www.dadrl.org.uk
                                          http://www.lightmare.org

                                          Komentarz


                                          • BTW, czy ktoś się orientuje jakie (High/Mid/Low SAPS) było Neste CityPro 0W-40 w starej formulacji i jakie jest w nowej? Czy komuś udało się znaleźć skład nowego Neste lub koledzy na wschodzie je analizowali - jak wygląd kwestia %PAO i ogólnie porównanie stara vs. nowa wersja?

                                            Przy okazji mam pytanie eksploatacyjne - czy "normalnym" zjawiskiem jest, że podczas wycierania papierem bagnetu, przy pierwszym przetarciu zostaje delikatny, ciemniejszy "ślad" (jakby bagnet farbował )? Czy na bagnecie osadza się jakiś syf z oleju? Przy kolejnych "zanurzeniach" i przetarciach jest już "czysty", słomkowy, ślad oleju. 3kkm od ostatniej wymiany, wymiana poprzedzona płukanką LM.

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                              Zamieszczone przez ruwado

                                              w porównaniu do serwisowego Castrola LL 5W30?
                                              Od tego nie można nic gorszego znaleźć.
                                              Wygrałeś

                                              [ Dodano: Sro 25 Lis, 15 18:18 ]
                                              PAOLO ESCO napisał/a:
                                              Po raz kolejny powtarzam - jeżeli macie kupować "wynalazek" to ja proponuję naszego-polskiego LOTOSA.


                                              Pełna zgoda Silnik na Lotosie 5W40 na mrozie chodził identycznie jak na zachwalanym tutaj Statoil 5W40 (bez C3).
                                              _________________
                                              Zdecydowanie bdb nawet w starym tdi
                                              :diabelski_usmiech

                                              Komentarz


                                              • 6000 km zrobione na meguin 0w40 z arhoilem jak narazie jest bardzo dobrze. Ubytek prawie niezauważalny a było kilkanaście wizyt na czerwonym polu i przelot z 200 km po autostradzie cały czas dozwolone 150

                                                Jedyny minus to auto dłużej się rozgrzewa. Najlepiej widać to po jakim dystansie auto przełącza się na gaz

                                                Minimalna ilość majonezu pod korkiem.

                                                Jak narazie polecam jak dojadę do 10 000 zdam relację i do 15000 również.

                                                Jak się sprawdzi to będzie zalewany następnym razem

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez Karel
                                                  BTW, czy ktoś się orientuje jakie (High/Mid/Low SAPS) było Neste CityPro 0W-40 w starej formulacji i jakie jest w nowej? Czy komuś udało się znaleźć skład nowego Neste lub koledzy na wschodzie je analizowali - jak wygląd kwestia %PAO i ogólnie porównanie stara vs. nowa wersja?

                                                  Przy okazji mam pytanie eksploatacyjne - czy "normalnym" zjawiskiem jest, że podczas wycierania papierem bagnetu, przy pierwszym przetarciu zostaje delikatny, ciemniejszy "ślad" (jakby bagnet farbował )? Czy na bagnecie osadza się jakiś syf z oleju? Przy kolejnych "zanurzeniach" i przetarciach jest już "czysty", słomkowy, ślad oleju. 3kkm od ostatniej wymiany, wymiana poprzedzona płukanką LM.
                                                  1. Neste City Pro 0W-40 свежее - Лабораторные анализы - Свежие - Форум oil-club.ru - Выбор моторных масел, трансмиссионных жидкостей, антифризов, топлива, смазок. Форум экспертов и любителей.
                                                  2. nigdy czegoś takiego nie zauważyłem, albo nie zwróciłem uwagi

                                                  [ Dodano: Sro 25 Lis, 15 23:22 ]
                                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                                  Zamiast Neste bym wlał Mobil 1 0W40 :-)
                                                  Używałem Mobila NL 0w40, teraz Neste 0w40 w nowej formule, oba OK, ale subiektywnie na Neste silnik przyjemniej pracuje, Neste wg oilclub.ru na bazie PAO, co nie dziwi, bo o ile się nie mylę, Neste jest producentem baz olejowych.

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez Karel
                                                    stara vs. nowa wersja?
                                                    hmmm przypomina mi to szukanie "dziury w całym", jest dobrze ale nie Polak musi "kombinować". :wink: Kto powiedział, że Neste zmieniło formułę oleju? Przecież to, że olej miał MB 229.3 a teraz ma MB 229.5 to normalna "kolej rzeczy" ... kiedy Neste certyfikowało 0W40 dla MB 229.3 to zapewne tej z MB229.5 nie było a firma byłaby obecnie głupia gdyby kupowała ponownie "nową" specyfikację MB 229.3 skoro olej przechodzi testy dla MB 2295.
                                                    Not found | Neste

                                                    Zamieszczone przez Pidziek
                                                    Zamiast Neste bym wlał Mobil 1 0W40
                                                    gdyż, ponieważ ... jakieś za i przeciw ? czy tylko taki "chwyt marketingowy" Coś jest nie tak z Neste 0W40 ...za dobry i za tani :roll:

                                                    Neste+Ashland=Valvoline ... Not found | Neste :roll:
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X