no nie przesadzajmy, jest OK ale gdybym mógł wybierać to wolę coś z PAO, PAO + estry.
Zamieszczone przez tomekjmopl
Czyli co, pozostać przy Motulu 8100 X-Clean+ 5W30?
to Twój wybór, jeżeli jesteś zadowolony to wiadomo, że zostać. Jeżeli chcesz coś sprawdzić w CAXA to sprawdź LazerWay LL, Neste, Valvoline ... ale nie licz na cud że olej naprawi spartolony szajsVagenowski rozrząd :x
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Mam pytanko, bo po przestudiowaniu ok 80% ze wszystkich stron, nie wiem co zrobić. Jaki olej uważacie jako dobry do silnika 2.0 fsi (blr)? 0w30 0w40 5w30 5w40 może jakiś inny?
no nie przesadzajmy, jest OK ale gdybym mógł wybierać to wolę coś z PAO, PAO + estry.
Też bym wybrał, w tej cenie jednak chyba to niemożliwe niestety, dlatego uważam że technologia GTL stosowana choćby przez Shella, daje dobre efekty, parametrami pokazuje że w odpowiedzi na potrzeby rynku (taniej, lepiej, oszczędniej) można wprowadzić produkt odpowiadający wymaganiom.
Panowie,
w marcu przeszedłem na polecany NESTE CITY PRO 0W-40 i podpasował mi bardzo. Zużycie oleju ewidentnie spadło. Teraz nadszedł czas na kolejną zmianę oleum i dalej chce się neste trzymać, ale od sprzedawcy otrzymałem zapytanie czy chcę w starej formule czy nowej.
Ja mam w starej (MB 229.3) i też zużycie oleju spadło :diabelski_usmiech może niewiele, ale bierze mniej niż na 5W40 a nawet 5W50 :szeroki_usmiech i rację mają koledzy, którzy pisali tu wcześniej, że 1.6 VW albo bierze olej albo nie ... i klasa lepkości nie ma tu wielkiego znaczenia. Powiem tak - to mój pierwszy olej 0W40 i jestem z niego mega zadowolony - silnik cicho mruczy, ładnie odpala i się wkręca, kultura pracy na najwyższym poziomie no i nic nie cieknie więc po co kombinować, skoro jest tak dobrze i na dodatek pobór jest mniejszy niż na 5W50 co szczerze mówiąc mnie zadziwiło i dowodzi tego że liczy się baza oleju a nie lepkość więc brawo Neste (0W40) :szeroki_usmiech
Co byście wlali do nówki 1.8 TSI? Po dotarciu chciałbym wlać coś porządnego, ale mętlik można dostać od opinii Wiadomo, że normy VW musi spełniać do gwarancji (wymiana co 10 tys km).
Obecnie jeżdżę na Liqui Moly 10w60 (S4 2.7T), silnik o wiele lepiej chodzi w porównaniu do takiego Castrola Edge'a (i oleju prawie nie bierze), niemniej takie olej w ogóle nie wchodzi w grę. Nie wiem, czy Liqui Moly ma coś godnego polecenia z normą VW?
No wiesz, moźe sie okazać po testach, że ten będzie nr 1 :diabelski_usmiech
Dla mnie to jest dziwne, że olej w cenie 80,- zł za opakowanie 4 litrowe ma być numer jeden ! Jeszcze nie tak dawno w tej cenie był minerał w opakowaniu 5 litrowym albo raczej półsyntetyk. Niska cena nie bierze się z niskiej pensji prezesa, coś kosztem czegoś. Produkt może być tani ale nietrwały, produkt może złapać zadyszkę po pierwszych 5 tyś km i nawet kosiarki nie posmaruje właściwie.
uważam że technologia GTL stosowana choćby przez Shella, daje dobre efekty,
zgadza się. Nie jest źle ale euforii też nie ma. Poprawny olej (w tej specyfikacji). Zrobiłem "Caddy-lakiem" +- 1000 km i silnik na tym oleju całkiem dobrze, cicho pracuje. Żony Picanto - benzyna też ma Shella 0W30 i wszytsko jest OK.... ale ... mogli by dodać do tego oleju trochę PAO - polialfaolefiny w tym Shellu nie uświadczysz :wink:
Mam takie wrażenie że Elf Excellium Full Tech 0W30 w specyfikacji z 2007 roku był lepszy -inna też była specyfikacja. Silnik na nim pracował bardzo cicho ... no ale obecny Full Tech to nie to samo...
Zimne starty z rana na Shellu - bez uwag. Praca rozgrzanego silnika cicha, bez większych zastrzeżeń. Dam znać za kilka tys km jak ten olej się sprawuje.
Zamieszczone przez koka
liczy się baza oleju a nie lepkość więc brawo Neste (0W40
PAO daje radę :P
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Ja jeżdże na Shell Helix Ultra 5w40 kupiłem go bo miał sensowne parametry na papierze i cena też dobra tzn nie będzie go żal wymienić po 10-12 tys. km W moim silniku nie zauważam różnic czy jeżdżę na liqui moly, statoilu, czy shellu.
aenim, może być 5w30/5w40/0w30/0w40. Wszystko zależy od finansów/stylu jazdy/ dbania o auto itd. :wink: Poczytaj trochę to forum.
REXAX, leonn, micrusec, jaja sobie robicie ze Specola :wink: Nie mam pojęcia co tam za skład jest ale podobno z AR 9100/9200 czy nawet 9300 to mega pakiet i takiego premiuma łyka na śniadanie Jakaś anliza by się przydała...
PAOLO ESCO, jeszcze w 2012 przy VOA wyszło że ten Full-Tech skład miał niczego sobie...
Mam takie wrażenie że Elf Excellium Full Tech 0W30 w specyfikacji z 2007 roku był lepszy -inna też była specyfikacja. Silnik na nim pracował bardzo cicho ... no ale obecny Full Tech to nie to samo...
kurde a na półce stał Elf Excellium Full Tech 0W30 (nie ELF EVOLUTION 900 FT 0W30) a wybrałem totala 0w30 bo był tańszy :evil:
leonn, czas pokaże, ale raczej nie Specol, jakoś mam wrażenie że będzie z "dużej chmury" mały deszcz.... :wink:
blade232, pisaliśmy, że to jeden koncern więc produkty te same, coś jak ostanie VOA Neste 0w20=Valvoline 0w20 Zdaj relację z dłuższego dystansu, może się skuszę ?
Komentarz