Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zmieniłem dzisiaj "fabryczne coś" na Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W30. Po kilku kilometrach i kilku uruchomieniach mam wrażenie że silnik gra ciszej i trochę inaczej oraz zniknęło takie leciutkie "stęknięcie" przy zimnych rozruchu. Olej wymieniałem u "Bednarka" w Łodzi. Nie robili żadnych problemów abym był obecny przy całej operacji. Musiałem tylko podpisać ich kwity odnośnie zapoznania się z procedurą przebywania w warsztacie.


    Skoda Octavia III 1.4 TSI CZDA Topaz

    Komentarz


    • Wysłany: Dzisiaj 16:59     
      Zmieniłem dzisiaj "fabryczne coś" na Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W30.
      Czyli wymieniłeś na to samo tylko świeże

      PS. Jeśli mowa o oleju to to poczucie turbosmarowania świeżym olejem jest bezcenne.

      Komentarz


      • Nie to samo... był C... 5W30....


        Skoda Octavia III 1.4 TSI CZDA Topaz

        Komentarz


        • Zamieszczone przez Reidak
          Nie to samo... był C... 5W30....
          To tak w kontekście paru postów wyżej. :diabelski_usmiech


          W Skodzie BFQ miałem 2 x 0w30. Xlite'a oraz Lotos Quazar.

          Oba petarda zwłaszcza ze Motyla zalalem na lato :diabelski_usmiech


          Lekkość wkrecania się na obroty potem miałem tylko juz na Titanie PRO s 5W30

          Komentarz


          • Jutro wyruszam z Łodzi do Jantaru to sprawdzę temp. przy stałym 120 na tempomacie.


            Skoda Octavia III 1.4 TSI CZDA Topaz

            Komentarz


            • Zamieszczone przez pedros
              W Skodzie BFQ miałem 2 x 0w30. Xlite'a oraz Lotos Quazar.
              Oba petarda zwłaszcza ze Motyla zalalem na lato
              Lekkość wkrecania się na obroty potem miałem tylko juz na Titanie PRO s 5W30
              BFQ i petarda to przecież dwa wykluczające się pojęcia. A lekkość wkręcania to chyba tylko w treści postu :diabelski_usmiech no daj spokój - 1.6MPI petarda :lol:

              Komentarz


              • BFQ i petarda to przecież dwa wykluczające się pojęcia
                Owszem. Piszę o olejach.

                BFQ petarda... :diabelski_usmiech jak Ci to prze palce przeszło :szeroki_usmiech

                Komentarz


                • Komentarz


                  • A więc tak. Przyjechałem dzisiaj z Lodz do Jantaru. Cała trasa pokonana na A1 na tempomacie 120 km/h. Pierwsze 60 km temperatura max 99, potem podnosi się trzyma 102/103.


                    Skoda Octavia III 1.4 TSI CZDA Topaz

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez Reidak
                      A więc tak. Przyjechałem dzisiaj z Lodz do Jantaru. Cała trasa pokonana na A1 na tempomacie 120 km/h. Pierwsze 60 km temperatura max 99, potem podnosi się trzyma 102/103.
                      Nice.

                      A jak porównasz do fabrycznego w kontekście temperatury? (Pewnie temperatura zewnętrzna była inna ale punkt odniesienia może być )

                      Komentarz


                      • Na fabrycznym ta sama trasa ale odcinek Łódź Grudziądz temp 105/106. Na zewnątrz miesiąc temu było chyba tak samo albo nawet chłodniej niż dzisiaj.

                        P.S. Pozdrowienia prosto z wody :lol:


                        Skoda Octavia III 1.4 TSI CZDA Topaz

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez Reidak
                          Na fabrycznym ta sama trasa ale odcinek Łódź Grudziądz temp 105/106. Na zewnątrz miesiąc temu było chyba tak samo albo nawet chłodniej niż dzisiaj.

                          P.S. Pozdrowienia prosto z wody :lol:
                          No i elegancko. Ja tez do Tdi go zaleje.

                          Ps. Tak w kontekście Twoich zmian Oleju w Aso w pakiecie.
                          Ja mając nowe auto zmienił bym olej po ok 3 kkm (pamiętam pisałeś ze chyba po 2 kkm zmieniłeś ) potem częściej ale swoje wymiany robił bym odsysarka.
                          Nawet chyba filtra nie ruszalbym bo nawet po 28 kkm filtry nie jest przytkany (kumpel robił test oporności i zaglądał w bibułę pod mikroskopem ) na oleju 504 507.

                          Chociaż sama wymiana wkładu filtra to banał i nawet można kupić oryginalny żeby nie dawać podstaw do ew. Roszczeń ASO.

                          Ps. Dzięki za pozdr. Morze mnie kusi. ... tylko czasu brak na to na razie

                          Komentarz


                          • Byłem obecny przy wymianie oleju pierwszy raz w życiu i gdyby nie ochrona środowiska, gwarancja i wrodzone lenistwo do brudzenia sobie rąk to następną wymianę przeprowadziłbym osobiście. Mi w serwisie mówili, że najlepiej ten pierwszy raz jeśli koniecznie chcemy wymienić LL to zrobić to pomiędzy 3000 a 5000. Ja byłem przy 4600. Jutro wracam do Łodzi to sprawdzę przy 140 tempomatem. Jeśli to ma znaczenie to wracam sam bez bagaży. Dzisiejszy wynik przy 120 był w 4 osoby plus pełen bagażnik.

                            P.S. Przy okazji wymiany okazało się, że mam fabrycznie założone wszystkie osłony pod podwoziem


                            Skoda Octavia III 1.4 TSI CZDA Topaz

                            Komentarz


                            • Ja mam dalej fabryke i przy dzisiejszych testach 100-200 (tylko licznik + Laptimer) mialem przy 200 107 stopni, po zwolnieniu do 140 wacalo do 103...

                              Ale i tak zmienie (mam 10,5k km) i bede sie trzymac tych 10-12k km
                              Moja RS Combi

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez Reidak

                                P.S. Pozdrowienia prosto z wody :lol:
                                :shock: powaga?
                                pozdrawiam - Darek

                                Komentarz


                                • Reidak,
                                  Byłem obecny przy wymianie oleju pierwszy raz w życiu i gdyby nie ochrona środowiska, gwarancja i wrodzone lenistwo do brudzenia sobie rąk to następną wymianę przeprowadziłbym osobiście.
                                  Ech... ani kropelki nie ulałem :diabelski_usmiech

                                  Tutaj opisuje mój pierwszy raz z Marolexem

                                  Forum - Octavia Club Polska


                                  Idealny przyrząd do pierwszej wymiany oleju . Nawet mechanoskopia korka spustowego nie wykaże nic :diabelski_usmiech

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez ruwado
                                    Zamieszczone przez Reidak

                                    P.S. Pozdrowienia prosto z wody :lol:
                                    :shock: powaga?
                                    Stopy miałem w wodzie. ????

                                    [ Dodano: Nie 05 Cze, 16 21:43 ]
                                    Właśnie wróciłem do Łodzi z Jantaru. Tym razem auto tylko z kierowcą, bagażnik pusty. Zbiornik napełniony gdzieś w 60%.
                                    Na ekspresówce tempomat 120 wg licznika, na autostradzie 150 wg licznika. Sporadyczne wahania +/- z powodu tych co jadą 100 i tych co jadą 200....

                                    Temperatura oleju na autostradzie podczas długiej jazdy 104-105. Pod koniec trasy zwolniłem na ostatnich 60 km do 120 bo spadła temperatura powietrza (mniej niż wczoraj) to przy 120 km/h temp. oleju utrzymywała się 98/99 stopni.


                                    Skoda Octavia III 1.4 TSI CZDA Topaz

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez no4
                                      U mnie było tak na Motul X-clean 5-30
                                      przy 180-200 jest ok 102-103st
                                      przy 60-80 jest ok 106-107 st

                                      Dziś wymieniłem przy 15000 na Motul X-max 0-40.
                                      Albo mi się wydaje ale przy twoim 2.0 TSI olej 5W30 jest za "rzadki" Śmiem twierdzić ,że ten olej jest jak woda w Twoim silniku. Co to za jakaś dziwna moda na olej 5W30 w doładowanej mocnej benzynie. 5W40 a nawet 5W50 ale 5W30 :?:

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez shok
                                        Zamieszczone przez no4
                                        U mnie było tak na Motul X-clean 5-30
                                        przy 180-200 jest ok 102-103st
                                        przy 60-80 jest ok 106-107 st

                                        Dziś wymieniłem przy 15000 na Motul X-max 0-40.
                                        Albo mi się wydaje ale przy twoim 2.0 TSI olej 5W30 jest za "rzadki" Śmiem twierdzić ,że ten olej jest jak woda w Twoim silniku. Co to za jakaś dziwna moda na olej 5W30 w doładowanej mocnej benzynie. 5W40 a nawet 5W50 ale 5W30 :?:
                                        Nie ma sensu gonić za grubością filmu w40 i za ciśnieniem oleju. "Woda" tez smaruje i to dobrze jeśli jest dobry olej
                                        Tym lepiej smaruje im szybsze obroty silnika.
                                        Oczywiście mowie o cywilnej jeździe, nie na torze.

                                        A zawsze można wspomóc się reduktorami tarcia jak jest strach przed żelazem w oleju.

                                        Olej ma tez chłodzić a robi to bdb jeśli lepkość nie jest przesadnie duża.

                                        [ Dodano: Nie 05 Cze, 16 22:53 ]
                                        Reidak,
                                        Temperatura oleju na autostradzie podczas długiej jazdy 104-105. Pod koniec trasy zwolniłem na ostatnich 60 km do 120 bo spadła temperatura powietrza (mniej niż wczoraj) to przy 120 km/h temp. oleju utrzymywała się 98/99 stopni.
                                        _________________
                                        A jak wrażenia akustyczne, dostrzegasz różnicę?

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez shok
                                          Co to za jakaś dziwna moda na olej 5W30 w doładowanej mocnej benzynie. 5W40 a nawet 5W50 ale 5W30
                                          ta moda nazywa się od dobrych kilku lat Instrukcja obsługi :roll:

                                          Komentarz


                                          • pedros Gdzie tam już pisałem, iż mam wrażenie, że silnik gra ciszej i trochę inaczej oraz zniknęło takie leciutkie "stęknięcie" przy zimnych rozruchu. Bez urządzenia to ciężko zweryfikować, na fabrycznym oleju, przy chłodzeniu turbo, silnika nie było słychać na otwartym powietrzu.


                                            Skoda Octavia III 1.4 TSI CZDA Topaz

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez pedros
                                              Nie ma sensu gonić za grubością filmu w40 i za ciśnieniem oleju. "Woda" tez smaruje i to dobrze jeśli jest dobry olej
                                              A dlaczego nie 40? To nie japończyk tylko VW i nic złego się nie stanie.

                                              Zamieszczone przez rezon
                                              ta moda nazywa się od dobrych kilku lat Instrukcja obsługi
                                              W którym miejscu wskazuje ona zalewanie 5w30? ;> Ja miałem już 3 różne oleje zgodne z instrukcją i żaden z nich nie miał lepkości 5w30 :diabelski_usmiech

                                              Swoją drogą @cytrynowiec: Vavlo nie ubyło nic kompletnie po trasie, mimo że mnie leonn straszył :P Spalanie też wyszło w normie ca. 6,5 litra. Startuje cicho, chodzi cicho, ale mam też nowy rozrząd. Może to jednak ma trochę więcej IV grupy niż konkurencja :?:
                                              - Superb
                                              - Panda 1.2

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez crom.de
                                                rezon napisał/a:
                                                ta moda nazywa się od dobrych kilku lat Instrukcja obsługi

                                                W którym miejscu wskazuje ona zalewanie 5w30? ;> Ja miałem już 3 różne oleje zgodne z instrukcją i żaden z nich nie miał lepkości 5w30
                                                W przypadku SUperba jest to strona 231 - oleje ze specyfikacją VW 504 00 - do 1,4TSI też. w specyfikacji 504 00 są niemal wyłącznie 5W30. Niemal - bo ostatnio doszło kilka 0w30 - zanim odpowiesz wystarczy przeczytać. Są również i 502 00, ale zalewanie 5W30 do turbobenzyny nie jest żadną modą tylko normalną eksploatacją zgodnie z instrukcją obsługi.

                                                Komentarz


                                                • A dlaczego nie 40? To nie japończyk tylko VW i nic złego się nie stanie.
                                                  30 lepiej chłodzi poprzez lepszą cyrkulację. Mniej tez pali ale jeśli jeździmy na niskich obrotach to zdecydowanie W40.
                                                  :diabelski_usmiech

                                                  Komentarz


                                                  • crom.de, i bardzo dobrze, i niech tak działa jak najdłużej Zdawaj relację co jakiś czas, może faktycznie receptura się poprawiła? :wink:

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X