Zmieniłem dzisiaj "fabryczne coś" na Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W30. Po kilku kilometrach i kilku uruchomieniach mam wrażenie że silnik gra ciszej i trochę inaczej oraz zniknęło takie leciutkie "stęknięcie" przy zimnych rozruchu. Olej wymieniałem u "Bednarka" w Łodzi. Nie robili żadnych problemów abym był obecny przy całej operacji. Musiałem tylko podpisać ich kwity odnośnie zapoznania się z procedurą przebywania w warsztacie.
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
To tak w kontekście paru postów wyżej. :diabelski_usmiechZamieszczone przez ReidakNie to samo... był C... 5W30....
W Skodzie BFQ miałem 2 x 0w30. Xlite'a oraz Lotos Quazar.
Oba petarda zwłaszcza ze Motyla zalalem na lato :diabelski_usmiech
Lekkość wkrecania się na obroty potem miałem tylko juz na Titanie PRO s 5W30
Komentarz
-
-
BFQ i petarda to przecież dwa wykluczające się pojęcia. A lekkość wkręcania to chyba tylko w treści postu :diabelski_usmiech no daj spokój - 1.6MPI petarda :lol:Zamieszczone przez pedrosW Skodzie BFQ miałem 2 x 0w30. Xlite'a oraz Lotos Quazar.
Oba petarda zwłaszcza ze Motyla zalalem na lato
Lekkość wkrecania się na obroty potem miałem tylko juz na Titanie PRO s 5W30
Komentarz
-
-
Nice.Zamieszczone przez ReidakA więc tak. Przyjechałem dzisiaj z Lodz do Jantaru. Cała trasa pokonana na A1 na tempomacie 120 km/h. Pierwsze 60 km temperatura max 99, potem podnosi się trzyma 102/103.
A jak porównasz do fabrycznego w kontekście temperatury? (Pewnie temperatura zewnętrzna była inna ale punkt odniesienia może być )
Komentarz
-
-
No i elegancko. Ja tez do Tdi go zaleje.Zamieszczone przez ReidakNa fabrycznym ta sama trasa ale odcinek Łódź Grudziądz temp 105/106. Na zewnątrz miesiąc temu było chyba tak samo albo nawet chłodniej niż dzisiaj.
P.S. Pozdrowienia prosto z wody
:lol:
Ps. Tak w kontekście Twoich zmian Oleju w Aso w pakiecie.
Ja mając nowe auto zmienił bym olej po ok 3 kkm (pamiętam pisałeś ze chyba po 2 kkm zmieniłeś ) potem częściej ale swoje wymiany robił bym odsysarka.
Nawet chyba filtra nie ruszalbym bo nawet po 28 kkm filtry nie jest przytkany (kumpel robił test oporności i zaglądał w bibułę pod mikroskopem ) na oleju 504 507.
Chociaż sama wymiana wkładu filtra to banał i nawet można kupić oryginalny żeby nie dawać podstaw do ew. Roszczeń ASO.
Ps. Dzięki za pozdr. Morze mnie kusi. ... tylko czasu brak na to na razie
Komentarz
-
-
Byłem obecny przy wymianie oleju pierwszy raz w życiu i gdyby nie ochrona środowiska, gwarancja i wrodzone lenistwo do brudzenia sobie rąk to następną wymianę przeprowadziłbym osobiście. Mi w serwisie mówili, że najlepiej ten pierwszy raz jeśli koniecznie chcemy wymienić LL to zrobić to pomiędzy 3000 a 5000. Ja byłem przy 4600. Jutro wracam do Łodzi to sprawdzę przy 140 tempomatem. Jeśli to ma znaczenie to wracam sam bez bagaży. Dzisiejszy wynik przy 120 był w 4 osoby plus pełen bagażnik.
P.S. Przy okazji wymiany okazało się, że mam fabrycznie założone wszystkie osłony pod podwoziem
Komentarz
-
-
Reidak,Ech... ani kropelki nie ulałem :diabelski_usmiechByłem obecny przy wymianie oleju pierwszy raz w życiu i gdyby nie ochrona środowiska, gwarancja i wrodzone lenistwo do brudzenia sobie rąk to następną wymianę przeprowadziłbym osobiście.
Tutaj opisuje mój pierwszy raz z Marolexem
Idealny przyrząd do pierwszej wymiany oleju . Nawet mechanoskopia korka spustowego nie wykaże nic :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Stopy miałem w wodzie. ????Zamieszczone przez ruwado:shock: powaga?Zamieszczone przez Reidak
P.S. Pozdrowienia prosto z wody
:lol:
[ Dodano: Nie 05 Cze, 16 21:43 ]
Właśnie wróciłem do Łodzi z Jantaru. Tym razem auto tylko z kierowcą, bagażnik pusty. Zbiornik napełniony gdzieś w 60%.
Na ekspresówce tempomat 120 wg licznika, na autostradzie 150 wg licznika. Sporadyczne wahania +/- z powodu tych co jadą 100 i tych co jadą 200....
Temperatura oleju na autostradzie podczas długiej jazdy 104-105. Pod koniec trasy zwolniłem na ostatnich 60 km do 120 bo spadła temperatura powietrza (mniej niż wczoraj) to przy 120 km/h temp. oleju utrzymywała się 98/99 stopni.
Komentarz
-
-
Albo mi się wydaje ale przy twoim 2.0 TSI olej 5W30 jest za "rzadki" Śmiem twierdzić ,że ten olej jest jak woda w Twoim silniku. Co to za jakaś dziwna moda na olej 5W30 w doładowanej mocnej benzynie. 5W40 a nawet 5W50 ale 5W30 :?:Zamieszczone przez no4U mnie było tak na Motul X-clean 5-30
przy 180-200 jest ok 102-103st
przy 60-80 jest ok 106-107 st
Dziś wymieniłem przy 15000 na Motul X-max 0-40.
Komentarz
-
-
Nie ma sensu gonić za grubością filmu w40 i za ciśnieniem oleju. "Woda" tez smaruje i to dobrze jeśli jest dobry olejZamieszczone przez shokAlbo mi się wydaje ale przy twoim 2.0 TSI olej 5W30 jest za "rzadki" Śmiem twierdzić ,że ten olej jest jak woda w Twoim silniku. Co to za jakaś dziwna moda na olej 5W30 w doładowanej mocnej benzynie. 5W40 a nawet 5W50 ale 5W30 :?:Zamieszczone przez no4U mnie było tak na Motul X-clean 5-30
przy 180-200 jest ok 102-103st
przy 60-80 jest ok 106-107 st
Dziś wymieniłem przy 15000 na Motul X-max 0-40.
Tym lepiej smaruje im szybsze obroty silnika.
Oczywiście mowie o cywilnej jeździe, nie na torze.
A zawsze można wspomóc się reduktorami tarcia jak jest strach przed żelazem w oleju.
Olej ma tez chłodzić a robi to bdb jeśli lepkość nie jest przesadnie duża.
[ Dodano: Nie 05 Cze, 16 22:53 ]
Reidak,A jak wrażenia akustyczne, dostrzegasz różnicę?Temperatura oleju na autostradzie podczas długiej jazdy 104-105. Pod koniec trasy zwolniłem na ostatnich 60 km do 120 bo spadła temperatura powietrza (mniej niż wczoraj) to przy 120 km/h temp. oleju utrzymywała się 98/99 stopni.
_________________
Komentarz
-
-
A dlaczego nie 40? To nie japończyk tylko VW i nic złego się nie stanie.Zamieszczone przez pedrosNie ma sensu gonić za grubością filmu w40 i za ciśnieniem oleju. "Woda" tez smaruje i to dobrze jeśli jest dobry olej
W którym miejscu wskazuje ona zalewanie 5w30? ;> Ja miałem już 3 różne oleje zgodne z instrukcją i żaden z nich nie miał lepkości 5w30 :diabelski_usmiechZamieszczone przez rezonta moda nazywa się od dobrych kilku lat Instrukcja obsługi
Swoją drogą @cytrynowiec: Vavlo nie ubyło nic kompletnie po trasie, mimo że mnie leonn straszył :P Spalanie też wyszło w normie ca. 6,5 litra. Startuje cicho, chodzi cicho, ale mam też nowy rozrząd. Może to jednak ma trochę więcej IV grupy niż konkurencja :?:
Komentarz
-
-
W przypadku SUperba jest to strona 231 - oleje ze specyfikacją VW 504 00 - do 1,4TSI też. w specyfikacji 504 00 są niemal wyłącznie 5W30. Niemal - bo ostatnio doszło kilka 0w30 - zanim odpowiesz wystarczy przeczytać. Są również i 502 00, ale zalewanie 5W30 do turbobenzyny nie jest żadną modą tylko normalną eksploatacją zgodnie z instrukcją obsługi.Zamieszczone przez crom.derezon napisał/a:
ta moda nazywa się od dobrych kilku lat Instrukcja obsługi
W którym miejscu wskazuje ona zalewanie 5w30? ;> Ja miałem już 3 różne oleje zgodne z instrukcją i żaden z nich nie miał lepkości 5w30
Komentarz
-
Komentarz