Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rezon
    RS
    • 2006
    • 1894
    • Volvo
    • AKL 1.6 MPI 101 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Zamieszczone przez crom.de
    W Twoim płaskim Podkarpackim na pewno się sprawdzi LL tym bardziej jak ciosasz spore odcinki na raz, ale nie sprintując pod 24%
    przy krótkich trasach LL też może oznaczać 12kkm co wydaje się znacznie korzystniejsze niż sztywny interwał 15kkm. Jeszcze raz podkreślę - nie wiesz co zalewają do RS4, nie wiesz jak serwisują, nie wiesz czy w ich silnikach nie ma wtopy jak w 1,8TSI, o sposobie eksploatacji też wcześniej pisałem, więc zwalanie niebieskich bąków na LL jest tylko bajeczką na półkę albo tłumaczeniem frustracji spowodowanej wyprzedzaniem przez sprinterów - zarzynają swoje silniki, a ja dbam bo tak naprawdę nie mam go czym wyprzedzić . 1,8 pozwoliłoby utrzymać się za takimi - jakieś 5s dłużej :lol: BTW może mało jest 24% podjazdów, ale pierwszy raz spotykam się z opinią o "płaskim" Podkarpaciu. Alpy to nie są, ale do Wielkopolski to też mu daleko :szeroki_usmiech

    Komentarz

    • crom.de
      RS
      • 2012
      • 1545
      • Superb II (3T4)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      Zamieszczone przez rezon
      tłumaczeniem frustracji spowodowanej wyprzedzaniem przez sprinterów - zarzynają swoje silniki, a ja dbam bo tak naprawdę nie mam go czym wyprzedzić . 1,8 pozwoliłoby utrzymać się za takimi - jakieś 5s dłużej
      No no :lol: To Twoje dorabianie sobie ideologi o mojej frustracji z powodu jazdy 1.4 też możesz sobie zdecydowanie odłożyć na półkę z bajkami, bo nawet nie wiesz czym jadę gdy oni mnie wyprzedzają :roll: podpowiem nie jest to Superb ani Panda. Za to ma 12 litrów w gnojówce :wink: EOT.

      Zamieszczone przez rezon
      zwalanie niebieskich bąków na LL jest tylko bajeczką
      Ja jednak stawiam banany przeciwko orzechom, że leją serwisowe 5w30. Zresztą Maicroft kiedyś pisał, że instrukcja tak zaleca bodaj dla RS3.

      Zamieszczone przez rezon
      Alpy to nie są, ale do Wielkopolski to też mu daleko
      Umówmy się - Rzeszów to nie Ustrzyki, Solina czy Krynica Zdrój - albo?
      - Superb
      - Panda 1.2

      Komentarz

      • rezon
        RS
        • 2006
        • 1894
        • Volvo
        • AKL 1.6 MPI 101 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Zamieszczone przez crom.de
        rezon napisał/a:
        zwalanie niebieskich bąków na LL jest tylko bajeczką

        Ja jednak stawiam banany przeciwko orzechom, że leją serwisowe 5w30. Zresztą Maicroft kiedyś pisał, że instrukcja tak zaleca bodaj dla RS3.
        jeśli RS3 to główną przyczyną bąków będzie wadliwa konstrukcja pierścieni, a nie serwisowy olej 5W30

        Komentarz

        • leonn
          RS
          • 2011
          • 2726
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          Zamieszczone przez crom.de
          Sam "uzdatniasz" 0W40 na 50 a ja mam gonić na 0W30 :diabelski_usmiech Widocznie Neste postawiło poprzeczkę i Meguin 0W30 w moim subiektywnym odczuciu był gorszy - obiektywnie stan utrzymał się od początku do końca. To jednak nie przekreśla Meguina żebym od razu miał iść w Motorexa
          Jak już mówiłem testuj napewno jest to lepsze rozwiązanie niż 5W30. :wink: Meguin inaczej się zachowywał niż Neste bo to zupełnie inne oliwy, ale tylko analiza może pokazać jak się spisała konkretna oliwa.

          A nic nie pisałeś, czy była zauważalna różnica w rozgrzewaniu na krótkich odcinkach zimą?

          U mnie 9tys pykło na Meguinie 0W-40 nie ubyło go ani milimetr silnik chodzi bardzo fajnie i na zimno i na trasie, oliwa godna polecenia. Ciekawe co wyjdzie na analizie.
          Zastanawiam się tylko, czy zmieniać przed Chorwacją, czy po?

          Komentarz

          • yunior81
            RS
            • 2010
            • 1657
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            Ktoś tu, gdzieś zamieścił listę z olejami aprobowanymi przez VW. Prośba o przypomnienie na której to jest stronie bo nie mogę namierzyć

            Komentarz

            • leonn
              RS
              • 2011
              • 2726
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              Komentarz

              • crom.de
                RS
                • 2012
                • 1545
                • Superb II (3T4)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                Zamieszczone przez leonn
                Jak już mówiłem testuj napewno jest to lepsze rozwiązanie niż 5W30. :wink:
                Na lato obleci lajtowo
                Zamieszczone przez leonn
                A nic nie pisałeś, czy była zauważalna różnica w rozgrzewaniu na krótkich odcinkach zimą?
                Niestety nic. Taka sama kicha była. Zmieniłem trasę nadkładałem 4 kilometry jak miałem czas

                Zamieszczone przez leonn
                Zastanawiam się tylko, czy zmieniać przed Chorwacją, czy po?
                Zrobiłbym po. Te 2-3 tysie to chyba nie będzie zbytnie wyzwanie dla Megola.
                - Superb
                - Panda 1.2

                Komentarz

                • blade232
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 166
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  Po recenzji kolegi Pedros Odsysarkę Marolex vacuum pomp zakupiłem właśnie też. Będę przymierzać się do wymiany samemu, tylko takie pytanie offtop przy wymianie filtra które uszczelki smarować nowym olejem:
                  blade232

                  Komentarz

                  • tomek evo
                    Rider
                    • 2013
                    • 474
                    • Superb II combi (3T5)

                    Zamieszczone przez leonn
                    Zamieszczone przez crom.de
                    Sam "uzdatniasz" 0W40 na 50 a ja mam gonić na 0W30 :diabelski_usmiech Widocznie Neste postawiło poprzeczkę i Meguin 0W30 w moim subiektywnym odczuciu był gorszy - obiektywnie stan utrzymał się od początku do końca. To jednak nie przekreśla Meguina żebym od razu miał iść w Motorexa
                    Jak już mówiłem testuj napewno jest to lepsze rozwiązanie niż 5W30. :wink: Meguin inaczej się zachowywał niż Neste bo to zupełnie inne oliwy, ale tylko analiza może pokazać jak się spisała konkretna oliwa.

                    A nic nie pisałeś, czy była zauważalna różnica w rozgrzewaniu na krótkich odcinkach zimą?

                    U mnie 9tys pykło na Meguinie 0W-40 nie ubyło go ani milimetr silnik chodzi bardzo fajnie i na zimno i na trasie, oliwa godna polecenia. Ciekawe co wyjdzie na analizie.
                    Zastanawiam się tylko, czy zmieniać przed Chorwacją, czy po?
                    Do 15 tysięcy można od biedy dociągnąć na tej oliwie (choć zawsze lepiej wymienić wcześniej). Dobra baza daje lepszą stabilność parametrów oleju i odporność na zużycie. Tego Meguina zawsze polecam - w klasie lepkości 0w40 to jeden z lepszych olejów na rynku, w dodatku jego odpowiednik Liqui Moly Sytnhoil 0w40 jest w PL niedostępny w oficjalnej sieci dystrybucji i do tego sporo droższy.

                    Komentarz

                    • endryu
                      RS
                      • 2006
                      • 3773
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      Zamieszczone przez blade232
                      Odsysarkę Marolex vacuum pomp zakupiłem właśnie też. Będę przymierzać się do wymiany samemu
                      Czy lanca o średnicy 8mm wejdzie do rurki bagnetowej?
                      Zamieszczone przez blade232
                      przy wymianie filtra które uszczelki smarować nowym olejem:
                      Obie.
                      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                      =================================================

                      Komentarz

                      • blade232
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 166
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        Zamieszczone przez endryu
                        Zamieszczone przez blade232
                        Odsysarkę Marolex vacuum pomp zakupiłem właśnie też. Będę przymierzać się do wymiany samemu
                        Czy lanca o średnicy 8mm wejdzie do rurki bagnetowej?
                        Zamieszczone przez blade232
                        przy wymianie filtra które uszczelki smarować nowym olejem:
                        Obie.
                        Też tak myślałem że obie.
                        W zestawie który kupiłem z baniakiem 5L jest lanca PCV giętka o średnicy 6mm wkładana w krótką metalową a już wkładałem jakiś czas temu wężyk 6mm i odciągałem dużą strzykawą 150ml oleju bo mi przelali przy wymianie :evil:
                        blade232

                        Komentarz

                        • pedros
                          RS
                          • 2009
                          • 1958
                          • Volkswagen
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          Sztywna sonda metalowa nie przejdzie przez zagięcia bagnetu na samym dole nawet jeśli zmieści się w rurkę bagnetu.

                          Sonda 6mm jest wystarczająca żeby zapewnić dobry ciąg i jednocześnie jest możliwość dojścia na samo dno michy

                          Komentarz

                          • blade232
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 166
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                            Zamieszczone przez pedros
                            Sztywna sonda metalowa nie przejdzie przez zagięcia bagnetu na samym dole nawet jeśli zmieści się w rurkę bagnetu.

                            Sonda 6mm jest wystarczająca żeby zapewnić dobry ciąg i jednocześnie jest możliwość dojścia na samo dno michy
                            A mógłbyś wytłumaczyć to "zagięcie bagnetu" :?:
                            blade232

                            Komentarz

                            • pedros
                              RS
                              • 2009
                              • 1958
                              • Volkswagen
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              Zamieszczone przez blade232
                              Zamieszczone przez pedros
                              Sztywna sonda metalowa nie przejdzie przez zagięcia bagnetu na samym dole nawet jeśli zmieści się w rurkę bagnetu.

                              Sonda 6mm jest wystarczająca żeby zapewnić dobry ciąg i jednocześnie jest możliwość dojścia na samo dno michy
                              A mógłbyś wytłumaczyć to "zagięcie bagnetu" :?:
                              W BMW nie ma prostej drogi bagnetu na dole jest 20 stopniowe zgiecie. Prosta sonda nie dostanie nawet lustra oleju.

                              Dopiero elastyczną końcówką przechodzimy przez to i dotykamy dna. Niektóre auta mają w miarę prostą drogę i nie ma żadnego problemu :diabelski_usmiech

                              Komentarz

                              • bielu
                                Classic
                                • 2012
                                • 29
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                a co byście polecili do CHHA? co prawda silnik dopiero sie powoli układa ale po pierwszych 3-4 tyś mam zamiar zmienić oliwę i na pewno to nie będzie Castrol jak w przypadku fabryki...

                                Komentarz

                                • Nexus6
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 4847
                                  • Volkswagen

                                  Zamieszczone przez bielu
                                  a co byście polecili do CHHA?


                                  kolejność przypadkowa:

                                  Penrite Oil is a 100% Australian Owned company producing a premium range of vehicle and industrial lubricants, coolants, gear oils, hydraulic fluids and additives. Discover why Penrite is a Better Class of Oil.


                                  W pełni syntetyczny olej silnikowy Neste Pro 0W-40 jest odpowiedni do wszystkich nowoczesnych samochodów osobowych i dostawczych z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.




                                  i przekodować przeglądy na stały międzyokres 15 kkm
                                  With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                  Komentarz

                                  • tomek evo
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 474
                                    • Superb II combi (3T5)

                                    Zgadzam się z przedmówcą Do listy dorzucę Liqui Moly Synthoil Energy 0w40/ Meguin Super Leichtlauf Driver 0w40 a z tańszej opcji niezły będzie Shell Helix Ultra 0w40 i Specol Gold Ow40.

                                    Komentarz

                                    • Sebastian_M26
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 1823
                                      • Superb II (3T4)

                                      Przy delikatnej jeździe 0W-40 się nada, do katowania to 0W-30.
                                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                      Komentarz

                                      • Nexus6
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 4847
                                        • Volkswagen

                                        Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                        Przy delikatnej jeździe 0W-40 się nada, do katowania to 0W-30.
                                        chyba jednak odwrotnie :diabelski_usmiech
                                        With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                        Komentarz

                                        • esiak
                                          Drive
                                          • 2016
                                          • 70
                                          • Octavia III combi (5E5)
                                          • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                          a co powiecie na Motul 8100 X-Max 0W-40 do 1.8 TSI CJSB, przebieg 3,5k myślę o wymianie przy 4k...?
                                          the WHITE side of the MOON

                                          Komentarz

                                          • shok
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 2070
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                            Zamieszczone przez Nexus6
                                            Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                            Przy delikatnej jeździe 0W-40 się nada, do katowania to 0W-30.
                                            chyba jednak odwrotnie :diabelski_usmiech
                                            dokładnie drugi parametr ma być większy jak auto dostaje w palnik. Ale takie bzdury nawet w ASO mówią Kolega do 2.0 TFSI ponad 200KM zalał 5W30 Motula bo w ASO mu tak powiedzieli. 5W30 najlepszy w benzynie do pałowania :lol: Kilka stron wcześniej też ktoś takie coś opowiadał bo niby ten olej jest bardziej wodnisty to i lepiej smaruje... :roll: Zobaczymy jak długo.

                                            Komentarz

                                            • jmors44
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 455
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                              • DPCA 1.5 TSI 150 KM

                                              a pierwszy parametr 5W czy 0W na co ma wpływ ?
                                              jmors44

                                              Komentarz

                                              • misza_zabrze
                                                L&K
                                                • 2013
                                                • 1371
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BLR 2.0 FSI 150 KM

                                                mnie sie wydawalo ze na niska temperature otoczenia ( wynacznik do jakiej najnizszej tem olej chroni silnik Tyczy sie to chyba gestosci przy rozruchu) ale sledzac ten watek pewnie dowiem sie duzo wiecej niz mi sie wydaje Pomalu czytajac to wszystko tutaj sam sie gubie jaki olej co i jak do swojego auta
                                                Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                                                Obecnie -> Seicento 900+LPG
                                                Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                                                Bylo ->GOLF 3 1.8

                                                Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                                                Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                                                Komentarz

                                                • rezon
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 1894
                                                  • Volvo
                                                  • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  Zamieszczone przez jmors44
                                                  a pierwszy parametr 5W czy 0W na co ma wpływ ?
                                                  m.in. temperaturę krzepnięcia, ale nie tyle ma wpływ, co pokazuje odporność na niskie temperatury. Sam parametr nie ma na nic wpływu.

                                                  Komentarz

                                                  • pedros
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 1958
                                                    • Volkswagen
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                    Zamieszczone przez rezon
                                                    Zamieszczone przez jmors44
                                                    a pierwszy parametr 5W czy 0W na co ma wpływ ?
                                                    m.in. temperaturę krzepnięcia, ale nie tyle ma wpływ, co pokazuje odporność na niskie temperatury. Sam parametr nie ma na nic wpływu.
                                                    Jak ma się 0W można wcześnie depnac maszynie niż jak jest zalany 5W ponieważ prawidlowe smarowanie następuje szybciej (lepkość przy 40 )

                                                    Olej przy pałowaniu na torze ma głównie lepiej chłodzić bo i tak smaruje wiec kierunek grubego oleju nie zawsze jest uzasadniony. Szczególnie jednostki wysokoobrotowe muszą mieć mniej po W.

                                                    Uwaga ta nie dotyczy silników gdzie następuje mocne rozcienczanie oleju paliwem .

                                                    Można zalać grubasa tylko tylko po co bo zamulac silnik a czuć mocno różnice pomiędzy 10w60 a 5W30.

                                                    [ Dodano: Wto 14 Cze, 16 20:09 ]
                                                    Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                                    Przy delikatnej jeździe 0W-40 się nada, do katowania to 0W-30.
                                                    Paradoksalnie to prawda jak krecimy to w30 bo bo olej nie odbierze ciepła z węzłów.
                                                    A film przy kręceniu z pewnością nie zerwie się.
                                                    Film zrywa się (Ne komentować mi tu potem o flaszkach czystej :diabelski_usmiech ) jak dusimy w30 na niskich obrotach.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...