W Twoim płaskim Podkarpackim na pewno się sprawdzi LL tym bardziej jak ciosasz spore odcinki na raz, ale nie sprintując pod 24%
przy krótkich trasach LL też może oznaczać 12kkm co wydaje się znacznie korzystniejsze niż sztywny interwał 15kkm. Jeszcze raz podkreślę - nie wiesz co zalewają do RS4, nie wiesz jak serwisują, nie wiesz czy w ich silnikach nie ma wtopy jak w 1,8TSI, o sposobie eksploatacji też wcześniej pisałem, więc zwalanie niebieskich bąków na LL jest tylko bajeczką na półkę albo tłumaczeniem frustracji spowodowanej wyprzedzaniem przez sprinterów - zarzynają swoje silniki, a ja dbam bo tak naprawdę nie mam go czym wyprzedzić . 1,8 pozwoliłoby utrzymać się za takimi - jakieś 5s dłużej :lol: BTW może mało jest 24% podjazdów, ale pierwszy raz spotykam się z opinią o "płaskim" Podkarpaciu. Alpy to nie są, ale do Wielkopolski to też mu daleko :szeroki_usmiech
tłumaczeniem frustracji spowodowanej wyprzedzaniem przez sprinterów - zarzynają swoje silniki, a ja dbam bo tak naprawdę nie mam go czym wyprzedzić . 1,8 pozwoliłoby utrzymać się za takimi - jakieś 5s dłużej
No no :lol: To Twoje dorabianie sobie ideologi o mojej frustracji z powodu jazdy 1.4 też możesz sobie zdecydowanie odłożyć na półkę z bajkami, bo nawet nie wiesz czym jadę gdy oni mnie wyprzedzają :roll: podpowiem nie jest to Superb ani Panda. Za to ma 12 litrów w gnojówce :wink: EOT.
Zamieszczone przez rezon
zwalanie niebieskich bąków na LL jest tylko bajeczką
Ja jednak stawiam banany przeciwko orzechom, że leją serwisowe 5w30. Zresztą Maicroft kiedyś pisał, że instrukcja tak zaleca bodaj dla RS3.
Zamieszczone przez rezon
Alpy to nie są, ale do Wielkopolski to też mu daleko
Umówmy się - Rzeszów to nie Ustrzyki, Solina czy Krynica Zdrój - albo?
Sam "uzdatniasz" 0W40 na 50 a ja mam gonić na 0W30 :diabelski_usmiech Widocznie Neste postawiło poprzeczkę i Meguin 0W30 w moim subiektywnym odczuciu był gorszy - obiektywnie stan utrzymał się od początku do końca. To jednak nie przekreśla Meguina żebym od razu miał iść w Motorexa
Jak już mówiłem testuj napewno jest to lepsze rozwiązanie niż 5W30. :wink: Meguin inaczej się zachowywał niż Neste bo to zupełnie inne oliwy, ale tylko analiza może pokazać jak się spisała konkretna oliwa.
A nic nie pisałeś, czy była zauważalna różnica w rozgrzewaniu na krótkich odcinkach zimą?
U mnie 9tys pykło na Meguinie 0W-40 nie ubyło go ani milimetr silnik chodzi bardzo fajnie i na zimno i na trasie, oliwa godna polecenia. Ciekawe co wyjdzie na analizie.
Zastanawiam się tylko, czy zmieniać przed Chorwacją, czy po?
Po recenzji kolegi Pedros Odsysarkę Marolex vacuum pomp zakupiłem właśnie też. Będę przymierzać się do wymiany samemu, tylko takie pytanie offtop przy wymianie filtra które uszczelki smarować nowym olejem:
Sam "uzdatniasz" 0W40 na 50 a ja mam gonić na 0W30 :diabelski_usmiech Widocznie Neste postawiło poprzeczkę i Meguin 0W30 w moim subiektywnym odczuciu był gorszy - obiektywnie stan utrzymał się od początku do końca. To jednak nie przekreśla Meguina żebym od razu miał iść w Motorexa
Jak już mówiłem testuj napewno jest to lepsze rozwiązanie niż 5W30. :wink: Meguin inaczej się zachowywał niż Neste bo to zupełnie inne oliwy, ale tylko analiza może pokazać jak się spisała konkretna oliwa.
A nic nie pisałeś, czy była zauważalna różnica w rozgrzewaniu na krótkich odcinkach zimą?
U mnie 9tys pykło na Meguinie 0W-40 nie ubyło go ani milimetr silnik chodzi bardzo fajnie i na zimno i na trasie, oliwa godna polecenia. Ciekawe co wyjdzie na analizie.
Zastanawiam się tylko, czy zmieniać przed Chorwacją, czy po?
Do 15 tysięcy można od biedy dociągnąć na tej oliwie (choć zawsze lepiej wymienić wcześniej). Dobra baza daje lepszą stabilność parametrów oleju i odporność na zużycie. Tego Meguina zawsze polecam - w klasie lepkości 0w40 to jeden z lepszych olejów na rynku, w dodatku jego odpowiednik Liqui Moly Sytnhoil 0w40 jest w PL niedostępny w oficjalnej sieci dystrybucji i do tego sporo droższy.
Odsysarkę Marolex vacuum pomp zakupiłem właśnie też. Będę przymierzać się do wymiany samemu
Czy lanca o średnicy 8mm wejdzie do rurki bagnetowej?
Zamieszczone przez blade232
przy wymianie filtra które uszczelki smarować nowym olejem:
Obie.
Też tak myślałem że obie.
W zestawie który kupiłem z baniakiem 5L jest lanca PCV giętka o średnicy 6mm wkładana w krótką metalową a już wkładałem jakiś czas temu wężyk 6mm i odciągałem dużą strzykawą 150ml oleju bo mi przelali przy wymianie :evil:
a co byście polecili do CHHA? co prawda silnik dopiero sie powoli układa ale po pierwszych 3-4 tyś mam zamiar zmienić oliwę i na pewno to nie będzie Castrol jak w przypadku fabryki...
Penrite Oil is a 100% Australian Owned company producing a premium range of vehicle and industrial lubricants, coolants, gear oils, hydraulic fluids and additives. Discover why Penrite is a Better Class of Oil.
W pełni syntetyczny olej silnikowy Neste Pro 0W-40 jest odpowiedni do wszystkich nowoczesnych samochodów osobowych i dostawczych z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.
Zgadzam się z przedmówcą Do listy dorzucę Liqui Moly Synthoil Energy 0w40/ Meguin Super Leichtlauf Driver 0w40 a z tańszej opcji niezły będzie Shell Helix Ultra 0w40 i Specol Gold Ow40.
Przy delikatnej jeździe 0W-40 się nada, do katowania to 0W-30.
chyba jednak odwrotnie :diabelski_usmiech
dokładnie drugi parametr ma być większy jak auto dostaje w palnik. Ale takie bzdury nawet w ASO mówią Kolega do 2.0 TFSI ponad 200KM zalał 5W30 Motula bo w ASO mu tak powiedzieli. 5W30 najlepszy w benzynie do pałowania :lol: Kilka stron wcześniej też ktoś takie coś opowiadał bo niby ten olej jest bardziej wodnisty to i lepiej smaruje... :roll: Zobaczymy jak długo.
mnie sie wydawalo ze na niska temperature otoczenia ( wynacznik do jakiej najnizszej tem olej chroni silnik Tyczy sie to chyba gestosci przy rozruchu) ale sledzac ten watek pewnie dowiem sie duzo wiecej niz mi sie wydaje Pomalu czytajac to wszystko tutaj sam sie gubie jaki olej co i jak do swojego auta
Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
m.in. temperaturę krzepnięcia, ale nie tyle ma wpływ, co pokazuje odporność na niskie temperatury. Sam parametr nie ma na nic wpływu.
Jak ma się 0W można wcześnie depnac maszynie niż jak jest zalany 5W ponieważ prawidlowe smarowanie następuje szybciej (lepkość przy 40 )
Olej przy pałowaniu na torze ma głównie lepiej chłodzić bo i tak smaruje wiec kierunek grubego oleju nie zawsze jest uzasadniony. Szczególnie jednostki wysokoobrotowe muszą mieć mniej po W.
Uwaga ta nie dotyczy silników gdzie następuje mocne rozcienczanie oleju paliwem .
Można zalać grubasa tylko tylko po co bo zamulac silnik a czuć mocno różnice pomiędzy 10w60 a 5W30.
[ Dodano: Wto 14 Cze, 16 20:09 ]
Zamieszczone przez Sebastian_M26
Przy delikatnej jeździe 0W-40 się nada, do katowania to 0W-30.
Paradoksalnie to prawda jak krecimy to w30 bo bo olej nie odbierze ciepła z węzłów.
A film przy kręceniu z pewnością nie zerwie się.
Film zrywa się (Ne komentować mi tu potem o flaszkach czystej :diabelski_usmiech ) jak dusimy w30 na niskich obrotach.
Komentarz