blade232, Zalej tego Neste i pisz wrażenia z eksploatacji. :idea:
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez CiekavyPrzebieg 175k, głównie krótkie trasy do 10-15km w mieście, czasem coś dłuższego ale to tak raz w miesiącu. W tej chwili zalany castrol edge 5w30. Niedługo chce wymieniać pierścienie, bo troche oleju ubywa i przydało by sie coś zalac dobrego.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnJak silnik stoi już przed remontem to troche późno pytasz o poradę, dobry olej trzeba lać od początku, właśnie po to, żeby przy tak niewielkim przebiegu nie trzeba było remonu przeprowadzać.
Oleju aż tak dużo nie łyka bo póki co na 7k km ubyło ok 0,5l
Komentarz
-
-
Ciekawy - zalej taki olej jak leją koledzy mający LPG, czyli albo 0W40 (tak tak nie pomyliłem się) albo 5w40. Oba oleje najlepiej ze specyfikacją VW jak i MB 229.5 Nie bierz oleju z ACEA C3 (a już napewno nie tego który ma dodatkowo VW 505.01) tylko ACEA A3 z VW 502.00, VW 503.01.
Co do 0W40 to ma większa lepkość zarówno w 40 jak i 100C w porównaniu z 5W30 (ale lepszą lub podobną pompowalność w niskich temperaturach) więc nie ma obaw o "jakieś tam rozszczelnienie" itd ...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez blade232neste city pro LL 5w30
Zamieszczone przez blade232trochę niska temp. palenia 206
Zamieszczone przez blade232czy to nie za mało do tsi
Zamieszczone przez blade232zresztą to samo jest z neste 0w40
ps. proponuję czytać jednak uważnie karty bo potem takie "niedomówienia" są powielane po forach ... i wychodzi, że olej niby OK ale ta temperatura palenia ..."za niska" :bajerPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOCiekawy - zalej taki olej jak leją koledzy mający LPG, czyli albo 0W40 (tak tak nie pomyliłem się) albo 5w40. Oba oleje najlepiej ze specyfikacją VW jak i MB 229.5 Nie bierz oleju z ACEA C3 (a już napewno nie tego który ma dodatkowo VW 505.01) tylko ACEA A3 z VW 502.00, VW 503.01.
Co do 0W40 to ma większa lepkość zarówno w 40 jak i 100C w porównaniu z 5W30 (ale lepszą lub podobną pompowalność w niskich temperaturach) więc nie ma obaw o "jakieś tam rozszczelnienie" itd ...
MOTUL 8100 X-MAX Full Saps 0W40
MOBIL 1 NEW LIFE 0W40 5L 0W-40
CASTROL EDGE TITANIUM FST 0W40
Czy może coś innego polecacie?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Ciekavycoś innego polecacie?Zamieszczone przez PAOLO ESCOstrona 193 tego wątku - wybierz sobie coś wg. uznania. Co byś z tych wymienionych produktów nie wybrał to i tak będzie dobrze ...
Jeżeli już to iść w kierunku 0W40 o ile pozwala na to stan silnika - Ty musisz to ocenić. Lepkość 0W40 przy 100C prawie jak przy 5W40 (więc jak słucham tych bredni że się silnik na 0W40 rozszczelni to ręce opadają...z drugiej strony nie możesz też przesadzać z obniżeniem lepkości oleju) ale zdecydowanie lepsza pompowalność. Szukaj oleju z wysokim indeksem lepkości, wysokim TBN (MB 229.5 zapewni Tobie TBN na poziomie min 10), niską temperaturą płynięcia i jeżeli będziesz miał wykazany NOACK to z jak najniższym. Ten silnik nie jest wymagający, więc któryś z opisywanych na forum olejów z ACEA A3 i API SN, SM spokojnie wystarczy (wskazane gdyby miał przy specyfikacji VW 502.00 też MB 229.5). Jeżeli masz obawy to weź 5W40 np. LazerWay 5W40 (z MB 229.5 ale ten bez C3 )PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pabazaczęły się analizy Millersów
jak można dowalić do takiego oleju ponad 1300 ppm fosforu :lol:
siarka przekroczona, wysoki TAN
prawie 1000 ppm molibdenu :wink:
http://www.oil-club.ru/forum/topic/2...5w-30-svezhee/
To jest wersja EE czyli nanodrive liczyłem na bor a tu molibden. :diabelski_usmiech
PS. Nie testowałem bo wolę własne modyfikatory tarcia dorzucić jak ar9100. (Bor)
Komentarz
-
-
Po dwóch tygodniach testów Meugina 0W30 wrażenia pozytywne dalej. Spadło spalanie :shock: czego najmniej bym się spodziewał. Tudzież na Neste komputer przekłamywał (?), bo na powrocie z Polski nie było takiej rozbieżności jak zawsze między dystrybutorem a komputerem. Napinacz hałasuje, ale rzadziej i jeżeli już to krócej trwa ten akt. Gdy nie rozgrzeję oleju mocno to nigdy nawet po nocy się nie zająknie, jak już olej się podczas ostatniej drogi zagrzeje do tych 80 to potem lubi czasem - ot taka zasada :roll: Motor się szybciej nie nagrzewa, ale na to się już znajdzie sposób To chyba na tyle z organoleptycznych spostrzeżeń.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pabanie ma limitu fosforu w VW 504/507
siarka też przekroczona - 0,389, a norma dla C3 jest 0,3
oleju nie ma w na liście w erWinie
jak widać nie zawsze otrzymujemy to za co płacimy, w przypadku Pentronasów problemem okazał się CCS - znacznie przekroczone wartości dla SAE
Czyli tutaj fosfor chroni. ... jakby nie patrzeć skutecznie ale ..... :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Na razie dwa Millersy w testach pokazują, że szału nie ma, choć w EE ten molibden wyjaśnia dlaczego ludzie piszą że silniki na tym EE pracują cicho i miękko, ale...coś za coś. Z drugiej strony kosztuje nie mało, to chyba górna strefa cenowa...
Jestem ciekaw czy będzie VOA serii CFS - wszak to chyba najwyższa linia u Millersa.
Natomiast Ams 5w30 European Car Formula, baza klasa (pao+estry), i parametry świetne.Cenowo trochę taniej od Millersa ale spełnia normy.
Komentarz
-
-
Na razie dwa Millersy w testach pokazują, że szału nie ma, choć w EE ten molibden wyjaśnia dlaczego ludzie piszą że silniki na tym EE pracują cicho i miękko, ale...coś za coś. Z drugiej strony kosztuje nie mało, to chyba górna strefa cenowa.
Ja do klekota dodałem do Millersa mój modyfikator tarcia: AR9100 i jest znacznie ciszej na jałowym.
Cena mimo że jest wtórnym kryterium wyboru (przynajmniej u mnie) jest tutaj mocno nieadekwatna bo można znaleźć wiele ciekawszych propozycji a i na dodatki starczy (filtry. Płukania. Ar9X00))
Komentarz
-
Komentarz