Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pedros
    RS
    • 2009
    • 1958
    • Volkswagen
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

    Cóż, "król jest nagi" 8)

    Komentarz

    • paba
      Rider
      • 2012
      • 284

      naprawdę liczyłem na więcej w przypadku tego oleju, nawet TAN jest dość wysoki

      Millers EE TAN 2,31 przy TBN 6,5 - 36% TBN
      Amsoil ECF TAN 1,13 przy TBN 5,71 - 20% TBN

      Komentarz

      • leonn
        RS
        • 2011
        • 2726
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Zamieszczone przez crom.de
        Motor się szybciej nie nagrzewa,
        Ani oleju, ani płynu w ogóle nie zauważyłeś żadnej różnicy? Ciekawi mnie jak będzie przy minusowej temperaturze.

        Komentarz

        • Pidziek
          RS
          • 2011
          • 1845

          Zamieszczone przez paba
          abstrahując od tego powyżej na dwóch parametrach nie spełnia ACEA
          A dokładnie jakich bo ciężko się wyczytać z ich metod jakie stosują i czego nie spełnia.

          Zamieszczone przez paba
          Na jakiej podstawie tak wnioskujesz ?

          Ciekawe te analizy
          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
          http://www.zmienolej.pl/
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

          Komentarz

          • paba
            Rider
            • 2012
            • 284

            Zamieszczone przez Pidziek
            A dokładnie jakich bo ciężko się wyczytać z ich metod jakie stosują i czego nie spełnia.
            nie jest ciężko, jest napisane

            siarka ASTM 6481
            TAN GOOST 11362
            TBN GOOST 30050

            Zamieszczone przez Pidziek
            Na jakiej podstawie tak wnioskujesz ?
            na podstawie widma IR
            przy fali 750 cm masz pik 0,9 co jest typowe dla oleju HC

            Komentarz

            • rOBERTO795
              RS
              • 2009
              • 3465
              • Octavia III (5E3)
              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

              Zamieszczone przez paba
              zaczęły się analizy Millersów
              Testy to ja już 2-3 lata temu robiłem :P
              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

              Komentarz

              • paba
                Rider
                • 2012
                • 284

                Zamieszczone przez rOBERTO795
                Zamieszczone przez paba
                zaczęły się analizy Millersów
                Testy to ja już 2-3 lata temu robiłem :P
                dla siebie może i robiłeś :wink:

                Komentarz

                • rOBERTO795
                  RS
                  • 2009
                  • 3465
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                  Zamieszczone przez paba
                  Zamieszczone przez rOBERTO795
                  Zamieszczone przez paba
                  zaczęły się analizy Millersów
                  Testy to ja już 2-3 lata temu robiłem :P
                  dla siebie może i robiłeś :wink:
                  A jak i dla kogo w/g Ciebie miałem robić?

                  Wlałem na zimę coś innego też na M też 5w40 i jeszcze nigdy tak głośno łańcuszek wałków rozrządu tak nie pracował- tragedia. Dobrze że zmieniam co 5 tyś km .
                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                  Komentarz

                  • paba
                    Rider
                    • 2012
                    • 284

                    jeśli ja bym zapłacił za analizę i się na nią zdecydował to bym udostępnił, aby inni także mogli skorzystać
                    i tak się stanie w przypadku R. EFE 0W-16, na którym teraz jeżdżę

                    Komentarz

                    • cytrynowiec
                      L&K
                      • 2015
                      • 1056
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      Akurat ich VOA/UOA a dokładniej laba w kttórym robi tam ich admin są bardzo czytelne, a jeżeli są wątpliwości to je powtarza, widmo IR dla mnie czytelne i też je wyjasniają jak to wygląda dla PAO/GTL czy HC.
                      paba, ty chyba robiłeś u nich Ravenola 0w-16?
                      edit:chyba już wyjaśniłeś.

                      Roberto, a tu akurat z tym EE sprawa jasna, jak pisałem wczesniej molibden robi robotę

                      Komentarz

                      • rOBERTO795
                        RS
                        • 2009
                        • 3465
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                        Zamieszczone przez paba
                        jeśli ja bym zapłacił za analizę i się na nią zdecydował to bym udostępnił, aby inni także mogli skorzystać
                        i tak się stanie w przypadku R. EFE 0W-16, na którym teraz jeżdżę
                        Moje były udostępnione . Ale robiłem je dla siebie i pod kątem Swoich aut.
                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                        Komentarz

                        • paba
                          Rider
                          • 2012
                          • 284

                          nie, tylko zdjęcie
                          za 5000-6000 km mam zamiar kupić w Blackstone UOA, chyba, że może przez Ravenola się uda coś załatwić, choć wątpię, bo jestem zwykłym klientem

                          Zamieszczone przez rOBERTO795
                          Moje były udostępnione . Ale robiłem je dla siebie i pod kątem Swoich aut.
                          a to nie widziałem ich w internecie, zwracam zatem honor
                          nie przepadam za tymi co robią "do szuflady", zostało mi to ze studiów technicznych

                          Komentarz

                          • rOBERTO795
                            RS
                            • 2009
                            • 3465
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                            Zamieszczone przez paba
                            na którym teraz jeżdżę
                            a czym Ty jeździsz ?
                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                            Komentarz

                            • paba
                              Rider
                              • 2012
                              • 284

                              na Ravenolu EFE 0W16

                              Komentarz

                              • rOBERTO795
                                RS
                                • 2009
                                • 3465
                                • Octavia III (5E3)
                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                Zamieszczone przez paba
                                na Ravenolu EFE 0W16
                                czym a nie na czym
                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                Komentarz

                                • paba
                                  Rider
                                  • 2012
                                  • 284

                                  a sorry, T. Yaris 1999 1SZFE

                                  Komentarz

                                  • rOBERTO795
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 3465
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                    Zamieszczone przez paba
                                    a sorry, T. Yaris 1999 1SZFE
                                    podejrzewałem coś od "skośnookich" chociaż ja i tak nie wlałbym takiej wody.
                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                    Komentarz

                                    • crom.de
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 1545
                                      • Superb II (3T4)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      Zamieszczone przez leonn
                                      Ani oleju, ani płynu w ogóle nie zauważyłeś żadnej różnicy? Ciekawi mnie jak będzie przy minusowej temperaturze.
                                      Ani ani. Dwa razy anomalia była, że olej miał już 50 a woda 70. Jednak najczęściej 50 wskakuje gdy woda dochodzi na kawę rozpuszczalną Na autostradzie temperatura identyczna jak na Neste więc powinno być ok
                                      - Superb
                                      - Panda 1.2

                                      Komentarz

                                      • endryu
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 3773
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        Zamieszczone przez crom.de
                                        Napinacz hałasuje, ale rzadziej i jeżeli już to krócej trwa ten akt
                                        A jak było na Neste 0W40 :?:

                                        Teraz jest Meguin 0W30. A nie myślałeś nad Meguin 0W40, który jest troszeczkę gęstszy (więcej na zimnym, mniej na ciepłym) od 0W30, ale pozostałe dane ma podobne właśnie zbliżone do 0W30 w/g kart :?:
                                        A z kolei Neste 0W40 ma zbliżone parametry do Meguin 0W40, ale Neste ma lepszą pompowalność w -35*w/g kart.
                                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                        =================================================

                                        Komentarz

                                        • crom.de
                                          RS
                                          • 2012
                                          • 1545
                                          • Superb II (3T4)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          Zamieszczone przez endryu
                                          A jak było na Neste 0W40 :?:
                                          W skrócie rzecz ujmując gorzej było.
                                          Zamieszczone przez endryu
                                          Teraz jest Meguin 0W30. A nie myślałeś nad Meguin 0W40, który jest troszeczkę gęstszy (więcej na zimnym, mniej na ciepłym) od 0W30, ale pozostałe dane ma podobne właśnie zbliżone do 0W30 w/g kart :?:
                                          To jest próba teorii od SebastianaM26 i sprawdza się bez problemów. Byłem ciekaw czy zmieni też co w kwestii nagrzewania, ale niestety.
                                          Zamieszczone przez endryu
                                          A z kolei Neste 0W40 ma zbliżone parametry do Meguin 0W40, ale Neste ma lepszą pompowalność w -35*w/g kart.
                                          Nie koniecznie. LM też podaje w swoich kartach <6200. Czyli tak naprawdę nie wiadomo jaki jest ten CCS jednak na pewno lepszy niż przewiduje norma. Kto wie czy nie jest lepszy niż w Neste skoro jest większa/szybsza cisza?
                                          - Superb
                                          - Panda 1.2

                                          Komentarz

                                          • paba
                                            Rider
                                            • 2012
                                            • 284

                                            Zamieszczone przez crom.de
                                            Czyli tak naprawdę nie wiadomo jaki jest ten CCS jednak na pewno lepszy niż przewiduje norma. Kto wie czy nie jest lepszy niż w Neste skoro jest większa/szybsza cisza?
                                            z tym na pewno to na pewno nie na pewno
                                            czytam z rana analizę u kolegów zza wschodniej granicy Helixa A5/B5 0w30 z mojej piwniczki (made in EU), no i CCS też się nie zgadza do końca z SAE
                                            olej też można było podejrzewać, że GTL, a tutaj VHVI
                                            po wczorajszym Millersie kolejne delikatne rozczarowanie

                                            Komentarz

                                            • Pidziek
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 1845

                                              przy fali 750 cm masz pik 0,9 co jest typowe dla oleju HC
                                              A wiesz ile jest baz PAO i ich rodzajów ?
                                              Ja sam już nie wiem ale jest tego trochę sprzęt w Gliwicach do tego mniej więcej służący kosztuje kilkaset tyś euro nie sądzę aby ktoś dysponował podobnymi możliwościami i poublikował takie informacje.
                                              Równie dobrze może to być jakaś odmiana PAO , ceny PAO zaczynają się od 3 euro za litr a konczą się na ... kilku więcej :-)
                                              Obiektywnie rzecz biorąc nie byłbym w stanie jednoznacznie stwierdzić czy takie widmo musi określać akurat bazę PAO a nie HC III itp.

                                              Więcej fosforu to chyba lepiej dla silnika już nie jeden trybolog pisał że 1300 ppm fosforu to doskonała ilosc wręcz minimalna aby zapewnić właściwą ochronę przed zużyciem

                                              paba: kiedyś coś napisałem co uwałaczało pewnej marce że nie spełnia pewnej klasy lepkości wedle SAE J300 i rozdzwoniły sie telefony że co i na jakiej podstawie, oczywiście wykładnią była analiza z BITOGA co późjniej ktoś sprawdził, wiele tłumaczenia i nieprzyjemnyuch telefonów z racji mojego stanowiska wolę pewnych rzeczy nie upubliczniać i pisać kto co i jak trzyma a co jest typowym "sikiem" , jak wspomniałem w Polsce jest wolna ammerykanka ludzie szukaja olejów tanich i okazji kropka koniec więc rynek kwitnie.

                                              Pozdrawiam i gratuluję posiadania najlepszego 1SZ_FE :-)
                                              U mnie taki jeździ na 0W20 z Amsoil z 1999r. i nie bierze nic to była konstrukcja :-)
                                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                              http://www.zmienolej.pl/
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                              Komentarz

                                              • cytrynowiec
                                                L&K
                                                • 2015
                                                • 1056
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                Pidziek, ciężko się Ciebie czyta, jakiś taki chaos interpunkcyjny i stylistyczny, a dodatkowo chyba wszystko na raz chcesz przekazać, ale do brzegu...
                                                Analizy u kolegów zza wschodniej granicy są ogólnodostępne dla całego świata - to raz.
                                                Dwa- czasami te analizy są z dwóch róznych labów na ten sam olej czy to VOA czy to UOA i oczywiście różnice się zdarzają ale jest to rzadkością. Co więcej, na przestrzeni czasu potrafią zbadać dany olej dwa - trzy razy i są różnice, bo producent zmienił skład, bo różne partie, bo zdarzyła się podróba...różnie jest.
                                                Straszna burza się zrobiła o tego Millersa EE bo się okazało że nie trzyma norm. No dwóch nie trzyma...ale trzeba wziąść na to poprawkę i lać go tam gdzie nie zrobi krzywdy i tyle....
                                                Co więcej, do tych analiz próbek dostarczyło przedstawicielstwo Millersa w Rosji...więc co tu ukrywać? :roll:
                                                Wg mnie dobrze się dzieje ,że tak działają i pokazują jakie są te oleje co je kupujemy . UOA to zawsze było olejowe tabu, i tylko karty producentów były i człowiek coś tam uświadomiony ale nie do końca. A niektórzy jeszcze podsycali sprawy na forach, typu: wiem...ale nie powiem.

                                                Komentarz

                                                • crom.de
                                                  RS
                                                  • 2012
                                                  • 1545
                                                  • Superb II (3T4)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  Zamieszczone przez paba
                                                  z tym na pewno to na pewno nie na pewno
                                                  A nie mają tam gdzieś na oilclub LM Synthoil testowanego? Też rozbieżność w CCS na niekorzyść?

                                                  Zamieszczone przez paba
                                                  GTL, a tutaj VHVI
                                                  Laickie pytanie: czy jest aż taka przepaść między nimi? Chyba są raczej bliskie sobie.
                                                  - Superb
                                                  - Panda 1.2

                                                  Komentarz

                                                  • paba
                                                    Rider
                                                    • 2012
                                                    • 284

                                                    Zamieszczone przez crom.de
                                                    A nie mają tam gdzieś na oilclub LM Synthoil testowanego? Też rozbieżność w CCS na niekorzyść?
                                                    nie widziałem
                                                    jeśli chodzi o rozbieżności to rzadko się zdarzają, szczególnie jeśli chodzi o wielkie koncerny typu Shell, Castrol, Exxon
                                                    mniejsi blenderzy zdarza się, że mają rozrzut
                                                    zdziwłem się Petronasem, bo bodajże w 2-3 produktach mają wyraźną rozbieżność
                                                    nie wiązałbym Twojego okeślenia "ciszy" specjalnie z CCS

                                                    Zamieszczone przez crom.de
                                                    Laickie pytanie: czy jest aż taka przepaść między nimi? Chyba są raczej bliskie sobie.
                                                    przepaści na pewno nie ma, ale GTL cechuje np. na pewno wyraźna korzyść jeśli chodzi o NOACK i tutaj w przypadku ultra A5/B5 wyszło to na analizie
                                                    bazy VHVI są wysokiej klasy, mają bardzo dobre parametry, np. taki Petronas z 30% PAO wg. karty ma z 20'C niższą temperaturę zapłonu od Shella Ultra na VHVI

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...