Zamieszczone przez paba
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Panowie czy ktoś mi wytłumaczy tak prosto po chłopsku co bardziej szkodzi mojemu TSI olej typu LL 5W30 nisko popipłowy czy nazwijmy go zwykły OW40 ale wysoko popiołowy.
Chodzi mi o szeroko opisywany tutajefekt zbierajacego się nagaru w silnikach TSI.
Co więc wybrać żeby było dobrze bo po lektórze tego wątka mam mętlik ??
Komentarz
-
-
Mid saps VW 504.00/507.00Zamieszczone przez Mariowczy to low sapsTak. Po Castrolu i Fuchs-ie (oba z 504.00) Statoil jest najlepszy. W zimie szybko napełnia układ-ciśnienie. Silnik nie klepie. Wymiany do 15kkm.Zamieszczone przez MariowCzy go testowałeś ?O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Ja niedawno już byłem pewien co mam zalewać do mojego silnika ale po lekturze kilku stron znów namieszało mi się w głowie. Może koledzy (znawcy tematu) pokuszą się o listę: jaki olej do jakiego silnika :?:Zamieszczone przez klarusMariow, odnoszę nieodparte wrażenie, że to ciężki temat dla naszych asów olejowych. Postawiłem tę kwestię 5 dni temu (co prawda ubraną w inne słowa i skierowaną do kolegi, którego uważam za autorytet w sprawach olejowych) i co... cisza :niewiemJest OIIFL 1.4 TSI + DSG7, Elegance.
Komentarz
-
-
Ja z kolei uważam, że lepiej wymienić dwa razy do roku zwykły olej HC np. Totala, niż przez rok kisić w silniku olej który będzie kosztował 2 razy tyle i z niby super parametramiZamieszczone przez pabaza Totalem nie przepadam, bo żongluje kartami, a parametry na różne kraje potrafią się mocno różnić
poza tym zwykłe oleje HC, nic specjalnego
Nawet jeśli ogólnie wyjdzie drożej(choć zapewne nieznacznie), to i tak warto
Dlatego jeśli Total 0W-40 nie zrazi mnie do siebie w jakikolwiek sposób, to na pewno się na niego przesiądę z Ravenola SSL - wychodzi taniej
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris
Komentarz
-
-
też wychodzę z tego założenia i kupuję raczej oleje w cenie 30zł za litr :wink:
eksploatuję w mieście i często silnik nie jest do końca dogrzany i jest często odpalany i uważam, że co pół roku jak radzi mi Haynes jest optymalnie
już mi się kolejka do zalania zrobiła Helix Ultra A5 0W30, Lazerway F 5W30 i Super 3000 FE
Komentarz
-
-
Czyli sprawa jest prosta i myślę że nie ma co tutaj doktoratów pisać na temat dobrego i lepszego oleju o super parametrach bo dla zwykłego kowalskiego normalnie jeżdzącego około 15 000km rocznie 50/50 trasa miasto najważniejsze jest aby olej wymienić raz w roku zachowując olej zgodny z zaleceniami producenta i tyle.
Mnie tylko niepokoji sprawa przejścia na stały okres i stosowanie olejów zgodnie z normą 502 i full saps w silniku TSI który ma tendencje do nagarów.
Czy może sprawa full, mid i low saps nie ma nic w spólnego z tworzeniem się nagarów a chodzi tylko o ochronę dpf i innych ekologicznych wynalazków ?
Komentarz
-
-
I jak to sie ma do tego, ze producent przewiduje stosowanie takich olejow (vw502) w trybie nie LL tj. wymiana co 15 tys. km lub raz w roku?
Swoja droga ostatnio na stacji Shell-a widzialem Shella 5w30 w cenie 100+ zl :shock: za litr!Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

Komentarz
-
-
Chocbys nie wiem jaki olej stosowal nalot i tak bedzie, pisalem to juz pierdyliard razy, mgielka z oleju niezaleznie czy 502 czy 504.00 jest taka sama, bo taka jest kontstrukcja starszych tsi (nowe 1.8 i 2.0 w o3 maja juz 8 wtryskow i nalot jest zmywany). Ja mam auto z przebiegiem 25tys i ma 3 lata i 3 mies. Zawory maja nalot ale jest tlusty i nie zapieczony bo silnik ten nie ma EGR. A ktory olej z jaka norma latwiej zweglic i spalic na zaworach, przeczytaj sobie w tym temacie bo bylo to juz takze pierdyliard razy pisane i ilosc popiolow jest tutaj malo istotna. Chcesz bez nagaru - kupuj odme z oct od forge lub cts, wtedy problem z glowy, lub co roku czysc, jak napisalem w temacie o tym w dziale o2 ale kur... szukac sie nie chce :?Zamieszczone przez MariowMnie tylko niepokoji sprawa przejścia na stały okres i stosowanie olejów zgodnie z normą 502 i full saps w silniku TSI który ma tendencje do nagarów.
Jaka musialby byc temp w dololcie (do ktorego nie ida nawet spaliny z egr bo go nie ma) zeby olej ci tam "spopielil" jak nawet gowniane hc ma temp zaplonu 200C ??Zamieszczone przez mirek_p11Po remoncie silnika w 1.8 tsi mogę stwierdzić, że lepiej zalewać olej 5W30 LL Low Saps i wymieniać go co 12-15 tys. km. Przed remontem zalewałem oleje 5W30, 5W40 Mid Saps, Full Saps ( wymiana co 15 tys. km ) i ilość nagaru była masakryczna.
Komentarz
-
-
Dokładnie, ja również większość kulam się po mieście(Zielona Góra) i oliwa się nie dogrzewa, dlatego zmieniam ją co pół roku, czyli coś pomiędzy 4 - 5 tyś. kmZamieszczone przez pabateż wychodzę z tego założenia i kupuję raczej oleje w cenie 30zł za litr :wink:
eksploatuję w mieście i często silnik nie jest do końca dogrzany i jest często odpalany i uważam, że co pół roku jak radzi mi Haynes jest optymalnie
już mi się kolejka do zalania zrobiła Helix Ultra A5 0W30, Lazerway F 5W30 i Super 3000 FE

Chociaż w renówce mam fajne rozwiązanie, ponieważ jest wymiennik ciepła przed filtrem oleju, więc w początkowej fazie płyn chłodzący dogrzewa olej, a następnie odbiera z niego ciepło
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris
Komentarz
-
-
Swoja droga ostatnio na stacji Shell-a widzialem Shella 5w30 w cenie 100+ zl za litr!
Mamy rekord! Aso chowa się :diabelski_usmiech
[ Dodano: Wto 12 Maj, 15 19:04 ]
Niestety z bólem norma 504.00 / 507.00 jest właśnie po to by chronić i nie odkładać depozytów ( taki zamysł konstruktorów ).Zamieszczone przez MariowPanowie czy ktoś mi wytłumaczy tak prosto po chłopsku co bardziej szkodzi mojemu TSI olej typu LL 5W30 nisko popipłowy czy nazwijmy go zwykły OW40 ale wysoko popiołowy.
Oleje LL mają potencjał na 30kkm ale realnie po 20 są juz powody do zmiany. Zatem olej LL i interwały ok 15 kkm będzie ok.
Powody do skrócenia inetrwalow:
- jazda miejska i częste start stop
- jazda w zapylonym środowisku
- kiedy poddajemy auto znacznym obciążeniom
- mamy zasiarczone paliwo (np LPG )
- po czyszczeniu np przepustnicy na aucie chemią
I jest git.
Oleje te to mid saps wiec nie jest tak specyficznie jak low saps :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
-
Skoro o Shellu mowa.
Co powiecie o oleju VW 504 jak poniżej?
Nie mogę znaleźć jakie to ma TBN czy inne parametry. Znalazłem to co poniżej i też z pośredniego źródła.
Shell Helix Ultra 5W30 ECT
Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt) w temp. 100°C : 12,02
Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt) w temp. 40°C: 73,95
Temperatura płynięcia °C maksimum : -48algi
O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY

Komentarz
-
Komentarz