Zamieszczone przez paba
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Panowie czy ktoś mi wytłumaczy tak prosto po chłopsku co bardziej szkodzi mojemu TSI olej typu LL 5W30 nisko popipłowy czy nazwijmy go zwykły OW40 ale wysoko popiołowy.
Chodzi mi o szeroko opisywany tutajefekt zbierajacego się nagaru w silnikach TSI.
Co więc wybrać żeby było dobrze bo po lektórze tego wątka mam mętlik ??
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Mariowczy to low sapsZamieszczone przez MariowCzy go testowałeś ?O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez klarusMariow, odnoszę nieodparte wrażenie, że to ciężki temat dla naszych asów olejowych. Postawiłem tę kwestię 5 dni temu (co prawda ubraną w inne słowa i skierowaną do kolegi, którego uważam za autorytet w sprawach olejowych) i co... cisza :niewiemJest OIIFL 1.4 TSI + DSG7, Elegance.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pabaza Totalem nie przepadam, bo żongluje kartami, a parametry na różne kraje potrafią się mocno różnić
poza tym zwykłe oleje HC, nic specjalnegoŚmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris
Komentarz
-
-
też wychodzę z tego założenia i kupuję raczej oleje w cenie 30zł za litr :wink:
eksploatuję w mieście i często silnik nie jest do końca dogrzany i jest często odpalany i uważam, że co pół roku jak radzi mi Haynes jest optymalnie
już mi się kolejka do zalania zrobiła Helix Ultra A5 0W30, Lazerway F 5W30 i Super 3000 FE
Komentarz
-
-
Czyli sprawa jest prosta i myślę że nie ma co tutaj doktoratów pisać na temat dobrego i lepszego oleju o super parametrach bo dla zwykłego kowalskiego normalnie jeżdzącego około 15 000km rocznie 50/50 trasa miasto najważniejsze jest aby olej wymienić raz w roku zachowując olej zgodny z zaleceniami producenta i tyle.
Mnie tylko niepokoji sprawa przejścia na stały okres i stosowanie olejów zgodnie z normą 502 i full saps w silniku TSI który ma tendencje do nagarów.
Czy może sprawa full, mid i low saps nie ma nic w spólnego z tworzeniem się nagarów a chodzi tylko o ochronę dpf i innych ekologicznych wynalazków ?
Komentarz
-
-
I jak to sie ma do tego, ze producent przewiduje stosowanie takich olejow (vw502) w trybie nie LL tj. wymiana co 15 tys. km lub raz w roku?
Swoja droga ostatnio na stacji Shell-a widzialem Shella 5w30 w cenie 100+ zl :shock: za litr!Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MariowMnie tylko niepokoji sprawa przejścia na stały okres i stosowanie olejów zgodnie z normą 502 i full saps w silniku TSI który ma tendencje do nagarów.
Zamieszczone przez mirek_p11Po remoncie silnika w 1.8 tsi mogę stwierdzić, że lepiej zalewać olej 5W30 LL Low Saps i wymieniać go co 12-15 tys. km. Przed remontem zalewałem oleje 5W30, 5W40 Mid Saps, Full Saps ( wymiana co 15 tys. km ) i ilość nagaru była masakryczna.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pabateż wychodzę z tego założenia i kupuję raczej oleje w cenie 30zł za litr :wink:
eksploatuję w mieście i często silnik nie jest do końca dogrzany i jest często odpalany i uważam, że co pół roku jak radzi mi Haynes jest optymalnie
już mi się kolejka do zalania zrobiła Helix Ultra A5 0W30, Lazerway F 5W30 i Super 3000 FE
Chociaż w renówce mam fajne rozwiązanie, ponieważ jest wymiennik ciepła przed filtrem oleju, więc w początkowej fazie płyn chłodzący dogrzewa olej, a następnie odbiera z niego ciepłoŚmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris
Komentarz
-
-
Swoja droga ostatnio na stacji Shell-a widzialem Shella 5w30 w cenie 100+ zl za litr!
Mamy rekord! Aso chowa się :diabelski_usmiech
[ Dodano: Wto 12 Maj, 15 19:04 ]
Zamieszczone przez MariowPanowie czy ktoś mi wytłumaczy tak prosto po chłopsku co bardziej szkodzi mojemu TSI olej typu LL 5W30 nisko popipłowy czy nazwijmy go zwykły OW40 ale wysoko popiołowy.
Oleje LL mają potencjał na 30kkm ale realnie po 20 są juz powody do zmiany. Zatem olej LL i interwały ok 15 kkm będzie ok.
Powody do skrócenia inetrwalow:
- jazda miejska i częste start stop
- jazda w zapylonym środowisku
- kiedy poddajemy auto znacznym obciążeniom
- mamy zasiarczone paliwo (np LPG )
- po czyszczeniu np przepustnicy na aucie chemią
I jest git.
Oleje te to mid saps wiec nie jest tak specyficznie jak low saps :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
-
Skoro o Shellu mowa.
Co powiecie o oleju VW 504 jak poniżej?
Nie mogę znaleźć jakie to ma TBN czy inne parametry. Znalazłem to co poniżej i też z pośredniego źródła.
Shell Helix Ultra 5W30 ECT
Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt) w temp. 100°C : 12,02
Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt) w temp. 40°C: 73,95
Temperatura płynięcia °C maksimum : -48algi
O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY
Komentarz
-
Komentarz