Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sw29l
    Ambiente
    • 2011
    • 209

    Zamieszczone przez paba
    za Totalem nie przepadam, bo żongluje kartami, a parametry na różne kraje potrafią się mocno różnić
    poza tym zwykłe oleje HC, nic specjalnego
    Ja kupuję oliwę z DE ( przez ebay), aczkolwiek taka mała ciekawostka. Mój kolega z pracy ma 06' Superba 1.9 TDI - 312k/km przebiegu od nowości lany Castrol z Belgii - silnik traktowany jak benzyna, - palony i jazda. Ciekawe ile w tym zasługi konstrucji silnika a oliwy.

    Komentarz

    • paba
      Rider
      • 2012
      • 284

      ja kupuję normalnie w PL, bo EAN interesujących mnie olejów jest taki sam w Niemczech i w Polsce, a wysyłka DHL to min. te 50-60zł

      Komentarz

      • Mariow
        Drive
        • 2011
        • 44

        Panowie czy ktoś mi wytłumaczy tak prosto po chłopsku co bardziej szkodzi mojemu TSI olej typu LL 5W30 nisko popipłowy czy nazwijmy go zwykły OW40 ale wysoko popiołowy.
        Chodzi mi o szeroko opisywany tutajefekt zbierajacego się nagaru w silnikach TSI.
        Co więc wybrać żeby było dobrze bo po lektórze tego wątka mam mętlik ??

        Komentarz

        • klarus
          RS
          ModeratoRS
          • 2013
          • 5392
          • Octavia III combi (5E5)
          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

          Mariow, odnoszę nieodparte wrażenie, że to ciężki temat dla naszych asów olejowych. Postawiłem tę kwestię 5 dni temu (co prawda ubraną w inne słowa i skierowaną do kolegi, którego uważam za autorytet w sprawach olejowych) i co... cisza :niewiem

          Komentarz

          • mirek_p11
            RS
            • 2010
            • 6630
            • Volkswagen
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            Po remoncie silnika w 1.8 tsi mogę stwierdzić, że lepiej zalewać olej 5W30 LL Low Saps i wymieniać go co 12-15 tys. km. Przed remontem zalewałem oleje 5W30, 5W40 Mid Saps, Full Saps ( wymiana co 15 tys. km ) i ilość nagaru była masakryczna.

            Seat Leon ST FR by mirek_p11

            Fotki
            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
            Fotki

            Komentarz

            • klarus
              RS
              ModeratoRS
              • 2013
              • 5392
              • Octavia III combi (5E5)
              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

              mirek_p11, jestem tego samego zdania co ty, ale przecież jestem laikiem i mogę się mylić, dlatego chciałbym, aby swoje słowo w tej kwestii wypowiedzieli specjaliści od olejów :idea:

              Komentarz

              • Mariow
                Drive
                • 2011
                • 44

                Więc idąc za ciosem co polecacie sprawdzonego LL 5W30 Low Saps

                Komentarz

                • endryu
                  RS
                  • 2006
                  • 3773
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  Mariow, próbowałeś Statoil Lazerway LL 5W30 :?: Jak nie to spróbuj.
                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                  =================================================

                  Komentarz

                  • Mariow
                    Drive
                    • 2011
                    • 44

                    Chodzi mi on mocno po głowie ale nie mogę nigdzie znaleźć czy to low saps.
                    Czy go testowałeś ?

                    Komentarz

                    • endryu
                      RS
                      • 2006
                      • 3773
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      Zamieszczone przez Mariow
                      czy to low saps
                      Mid saps VW 504.00/507.00
                      Zamieszczone przez Mariow
                      Czy go testowałeś ?
                      Tak. Po Castrolu i Fuchs-ie (oba z 504.00) Statoil jest najlepszy. W zimie szybko napełnia układ-ciśnienie. Silnik nie klepie. Wymiany do 15kkm.
                      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                      =================================================

                      Komentarz

                      • Mariow
                        Drive
                        • 2011
                        • 44

                        A możesz powiedzieć coś na ten temat: Mobil 1 ESP Formula 5W-30, MOTUL SPECIFIC 504/507 5W-30 ??
                        Porównanie do Statoila ??

                        Komentarz

                        • sw29l
                          Ambiente
                          • 2011
                          • 209

                          Zamieszczone przez Mariow
                          A możesz powiedzieć coś na ten temat: Mobil 1 ESP Formula 5W-30, MOTUL SPECIFIC 504/507 5W-30 ??
                          Porównanie do Statoila ??
                          Mobil ma w ofercie nowy olej 'mid saps' Mobil 1 0W40 ESP , mało o nim opinii bo to nowość. Co do statoil lub neste, to oleje top tier.

                          Komentarz

                          • Hołowczyc20
                            Drive
                            • 2013
                            • 67

                            Jest jeszcze Millers XF 5w30 504/507 z nano i bez,Liqui Moly Top Tec 5w30 504/507

                            Komentarz

                            • doctore
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 205

                              Zamieszczone przez klarus
                              Mariow, odnoszę nieodparte wrażenie, że to ciężki temat dla naszych asów olejowych. Postawiłem tę kwestię 5 dni temu (co prawda ubraną w inne słowa i skierowaną do kolegi, którego uważam za autorytet w sprawach olejowych) i co... cisza :niewiem
                              Ja niedawno już byłem pewien co mam zalewać do mojego silnika ale po lekturze kilku stron znów namieszało mi się w głowie. Może koledzy (znawcy tematu) pokuszą się o listę: jaki olej do jakiego silnika :?:
                              Jest OIIFL 1.4 TSI + DSG7, Elegance.

                              Komentarz

                              • Krisss_28
                                Ambiente
                                • 2014
                                • 123

                                Zamieszczone przez paba
                                za Totalem nie przepadam, bo żongluje kartami, a parametry na różne kraje potrafią się mocno różnić
                                poza tym zwykłe oleje HC, nic specjalnego
                                Ja z kolei uważam, że lepiej wymienić dwa razy do roku zwykły olej HC np. Totala, niż przez rok kisić w silniku olej który będzie kosztował 2 razy tyle i z niby super parametrami Nawet jeśli ogólnie wyjdzie drożej(choć zapewne nieznacznie), to i tak warto Dlatego jeśli Total 0W-40 nie zrazi mnie do siebie w jakikolwiek sposób, to na pewno się na niego przesiądę z Ravenola SSL - wychodzi taniej
                                Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                                Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                                Komentarz

                                • paba
                                  Rider
                                  • 2012
                                  • 284

                                  też wychodzę z tego założenia i kupuję raczej oleje w cenie 30zł za litr :wink:
                                  eksploatuję w mieście i często silnik nie jest do końca dogrzany i jest często odpalany i uważam, że co pół roku jak radzi mi Haynes jest optymalnie
                                  już mi się kolejka do zalania zrobiła Helix Ultra A5 0W30, Lazerway F 5W30 i Super 3000 FE

                                  Komentarz

                                  • Mariow
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 44

                                    Czyli sprawa jest prosta i myślę że nie ma co tutaj doktoratów pisać na temat dobrego i lepszego oleju o super parametrach bo dla zwykłego kowalskiego normalnie jeżdzącego około 15 000km rocznie 50/50 trasa miasto najważniejsze jest aby olej wymienić raz w roku zachowując olej zgodny z zaleceniami producenta i tyle.

                                    Mnie tylko niepokoji sprawa przejścia na stały okres i stosowanie olejów zgodnie z normą 502 i full saps w silniku TSI który ma tendencje do nagarów.

                                    Czy może sprawa full, mid i low saps nie ma nic w spólnego z tworzeniem się nagarów a chodzi tylko o ochronę dpf i innych ekologicznych wynalazków ?

                                    Komentarz

                                    • paba
                                      Rider
                                      • 2012
                                      • 284

                                      ja już napisałem raz swoje zdanie, że oleju o full SAPS, o dużej zawartości popiołów (jak np. Amsoile Signature, które mają grubo >1) bym do samochodu z TWC, a tym bardziej z wtryskiem bezpośrednim nie lał

                                      Komentarz

                                      • uli07
                                        Rider
                                        • 2012
                                        • 391
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        I jak to sie ma do tego, ze producent przewiduje stosowanie takich olejow (vw502) w trybie nie LL tj. wymiana co 15 tys. km lub raz w roku?

                                        Swoja droga ostatnio na stacji Shell-a widzialem Shella 5w30 w cenie 100+ zl :shock: za litr!
                                        Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                                        Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                                        Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                                        Komentarz

                                        • Tippo
                                          L&K
                                          • 2009
                                          • 1349
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                          Zamieszczone przez Mariow
                                          Mnie tylko niepokoji sprawa przejścia na stały okres i stosowanie olejów zgodnie z normą 502 i full saps w silniku TSI który ma tendencje do nagarów.
                                          Chocbys nie wiem jaki olej stosowal nalot i tak bedzie, pisalem to juz pierdyliard razy, mgielka z oleju niezaleznie czy 502 czy 504.00 jest taka sama, bo taka jest kontstrukcja starszych tsi (nowe 1.8 i 2.0 w o3 maja juz 8 wtryskow i nalot jest zmywany). Ja mam auto z przebiegiem 25tys i ma 3 lata i 3 mies. Zawory maja nalot ale jest tlusty i nie zapieczony bo silnik ten nie ma EGR. A ktory olej z jaka norma latwiej zweglic i spalic na zaworach, przeczytaj sobie w tym temacie bo bylo to juz takze pierdyliard razy pisane i ilosc popiolow jest tutaj malo istotna. Chcesz bez nagaru - kupuj odme z oct od forge lub cts, wtedy problem z glowy, lub co roku czysc, jak napisalem w temacie o tym w dziale o2 ale kur... szukac sie nie chce :?
                                          Zamieszczone przez mirek_p11
                                          Po remoncie silnika w 1.8 tsi mogę stwierdzić, że lepiej zalewać olej 5W30 LL Low Saps i wymieniać go co 12-15 tys. km. Przed remontem zalewałem oleje 5W30, 5W40 Mid Saps, Full Saps ( wymiana co 15 tys. km ) i ilość nagaru była masakryczna.
                                          Jaka musialby byc temp w dololcie (do ktorego nie ida nawet spaliny z egr bo go nie ma) zeby olej ci tam "spopielil" jak nawet gowniane hc ma temp zaplonu 200C ??

                                          Komentarz

                                          • Krisss_28
                                            Ambiente
                                            • 2014
                                            • 123

                                            Zamieszczone przez paba
                                            też wychodzę z tego założenia i kupuję raczej oleje w cenie 30zł za litr :wink:
                                            eksploatuję w mieście i często silnik nie jest do końca dogrzany i jest często odpalany i uważam, że co pół roku jak radzi mi Haynes jest optymalnie
                                            już mi się kolejka do zalania zrobiła Helix Ultra A5 0W30, Lazerway F 5W30 i Super 3000 FE
                                            Dokładnie, ja również większość kulam się po mieście(Zielona Góra) i oliwa się nie dogrzewa, dlatego zmieniam ją co pół roku, czyli coś pomiędzy 4 - 5 tyś. km
                                            Chociaż w renówce mam fajne rozwiązanie, ponieważ jest wymiennik ciepła przed filtrem oleju, więc w początkowej fazie płyn chłodzący dogrzewa olej, a następnie odbiera z niego ciepło
                                            Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                                            Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                                            Komentarz

                                            • pedros
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 1958
                                              • Volkswagen
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                              Swoja droga ostatnio na stacji Shell-a widzialem Shella 5w30 w cenie 100+ zl za litr!

                                              Mamy rekord! Aso chowa się :diabelski_usmiech

                                              [ Dodano: Wto 12 Maj, 15 19:04 ]
                                              Zamieszczone przez Mariow
                                              Panowie czy ktoś mi wytłumaczy tak prosto po chłopsku co bardziej szkodzi mojemu TSI olej typu LL 5W30 nisko popipłowy czy nazwijmy go zwykły OW40 ale wysoko popiołowy.
                                              Niestety z bólem norma 504.00 / 507.00 jest właśnie po to by chronić i nie odkładać depozytów ( taki zamysł konstruktorów ).
                                              Oleje LL mają potencjał na 30kkm ale realnie po 20 są juz powody do zmiany. Zatem olej LL i interwały ok 15 kkm będzie ok.

                                              Powody do skrócenia inetrwalow:

                                              - jazda miejska i częste start stop
                                              - jazda w zapylonym środowisku
                                              - kiedy poddajemy auto znacznym obciążeniom
                                              - mamy zasiarczone paliwo (np LPG )
                                              - po czyszczeniu np przepustnicy na aucie chemią

                                              I jest git.

                                              Oleje te to mid saps wiec nie jest tak specyficznie jak low saps :diabelski_usmiech

                                              Komentarz

                                              • koka
                                                Rider
                                                • 2015
                                                • 321
                                                • Seat

                                                Może już czytaliście .... ale co tam ...

                                                Leon 1.6 16V 105 KM

                                                Komentarz

                                                • mirek_p11
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 6630
                                                  • Volkswagen
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  koka, poczytaj sobie tutaj

                                                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                                  Fotki
                                                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                                  Fotki

                                                  Komentarz

                                                  • algi
                                                    Ambiente
                                                    • 2014
                                                    • 214
                                                    • Octavia III combi (5E5)
                                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                    Skoro o Shellu mowa.
                                                    Co powiecie o oleju VW 504 jak poniżej?
                                                    Nie mogę znaleźć jakie to ma TBN czy inne parametry. Znalazłem to co poniżej i też z pośredniego źródła.


                                                    Shell Helix Ultra 5W30 ECT

                                                    Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt) w temp. 100°C : 12,02
                                                    Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt) w temp. 40°C: 73,95
                                                    Temperatura płynięcia °C maksimum : -48
                                                    algi
                                                    O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...