Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • endryu
    RS
    • 2006
    • 3773
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    blade232, Zalej tego Neste i pisz wrażenia z eksploatacji. :idea:
    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
    =================================================

    Komentarz

    • paba
      Rider
      • 2012
      • 284

      Zamieszczone przez endryu
      O tym Neste City Pro LL 5W30 (502.00) cisza na forum.
      jest to analog Valvoline synpower 5W30

      Komentarz

      • MACIEJ55555
        Rider
        • 2013
        • 482
        • Octavia III (5E3)
        • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

        W tym miesiącu zamierzam zmienić oliwę na chwilę obecną ma zalany Motul X-CESS 5W40, głównie jeżdżę w mieście odcinki 10-15km czasami też trafi się autostrada z większymi prędkościami :wink: , zostać przy tym czy może zaproponujecie jakąś alternatywę :?: Silnik 2.0fsi przebieg 125kkm
        była: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...127400#1127400
        jest: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...626122#1626122

        Komentarz

        • blade232
          Ambiente
          • 2009
          • 166
          • Octavia III combi (5E5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          Zamieszczone przez paba
          Zamieszczone przez endryu
          O tym Neste City Pro LL 5W30 (502.00) cisza na forum.
          jest to analog Valvoline synpower 5W30
          Tylko w tym valvoline synpower 5w30 trochę niska temperatura zapłonu 206 a w tym neste 228 i chyba do tsi ten valvoline odpada :?:
          blade232

          Komentarz

          • paba
            Rider
            • 2012
            • 284

            moje zdanie znasz, odpisałem ci na priva ja bym lał VW 504/507, wybór jest

            Komentarz

            • leonn
              RS
              • 2011
              • 2727
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              Zamieszczone przez Ciekavy
              Przebieg 175k, głównie krótkie trasy do 10-15km w mieście, czasem coś dłuższego ale to tak raz w miesiącu. W tej chwili zalany castrol edge 5w30. Niedługo chce wymieniać pierścienie, bo troche oleju ubywa i przydało by sie coś zalac dobrego.
              Jak silnik stoi już przed remontem to troche późno pytasz o poradę, dobry olej trzeba lać od początku, właśnie po to, żeby przy tak niewielkim przebiegu nie trzeba było remonu przeprowadzać.

              Komentarz

              • Ciekavy
                RS
                • 2015
                • 4303
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BGU 1.6 MPI 102 KM

                Zamieszczone przez leonn
                Jak silnik stoi już przed remontem to troche późno pytasz o poradę, dobry olej trzeba lać od początku, właśnie po to, żeby przy tak niewielkim przebiegu nie trzeba było remonu przeprowadzać.
                Auto mam stosunkowo od niedawna tzn 6 mcy. Jak pisałem od początku był lany castrol, ale czytając ten temat widzę wiele innych możliwości więc zapytałem.
                Oleju aż tak dużo nie łyka bo póki co na 7k km ubyło ok 0,5l
                Mój szatan

                Paweł

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Ciekawy - zalej taki olej jak leją koledzy mający LPG, czyli albo 0W40 (tak tak nie pomyliłem się) albo 5w40. Oba oleje najlepiej ze specyfikacją VW jak i MB 229.5 Nie bierz oleju z ACEA C3 (a już napewno nie tego który ma dodatkowo VW 505.01) tylko ACEA A3 z VW 502.00, VW 503.01.
                  Co do 0W40 to ma większa lepkość zarówno w 40 jak i 100C w porównaniu z 5W30 (ale lepszą lub podobną pompowalność w niskich temperaturach) więc nie ma obaw o "jakieś tam rozszczelnienie" itd ...
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • blade232
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 166
                    • Octavia III combi (5E5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    PAOLO ESCO a co powiesz o tym neste city pro LL 5w30



                    Tylko w karcie msds trochę niska temp. palenia 206(czy to nie za mało do tsi) względem danych ogólnych gdzie podają 228, zresztą to samo jest z neste 0w40 :?:
                    blade232

                    Komentarz

                    • leonn
                      RS
                      • 2011
                      • 2727
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      Zamieszczone przez Ciekavy
                      Auto mam stosunkowo od niedawna tzn 6 mcy.
                      A to zmienia postać rzeczy, zób tak jak piszę PAOLO ESCO, i nie zapomnij po tym Castrolu płukanki zrobić :wink:

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez blade232
                        neste city pro LL 5w30
                        nada się ale pamiętaj o wymianie oleju przy LPG co 15 tys km

                        Zamieszczone przez blade232
                        trochę niska temp. palenia 206
                        doczytaj dokładnie - mierzona temperatura zapłonu w ZAMKNIĘTYM TYGLU - "206°C PMCC (Pensky-Martens closed cup)" czyli temperatura zapłonu w tyglu zamkniętym mierzona metodą Pensky-Martens ... w otwartym byłaby podana wg. ASTM D92 jak podaje większość ...

                        Zamieszczone przez blade232
                        czy to nie za mało do tsi
                        nie - odpowiedź masz powyżej ...
                        Zamieszczone przez blade232
                        zresztą to samo jest z neste 0w40
                        nie - odpowiedź masz powyżej ...

                        ps. proponuję czytać jednak uważnie karty bo potem takie "niedomówienia" są powielane po forach ... i wychodzi, że olej niby OK ale ta temperatura palenia ..."za niska" :bajer
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • blade232
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 166
                          • Octavia III combi (5E5)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                          Zamieszczone przez blade232
                          neste city pro LL 5w30
                          nada się ale pamiętaj o wymianie oleju przy LPG co 15 tys km
                          Dzięki za opinię, rozumiem że do CAXA TSI też sie nada z wymianą co roku jako całoroczny olej :?:
                          blade232

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            tak
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • Ciekavy
                              RS
                              • 2015
                              • 4303
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BGU 1.6 MPI 102 KM

                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              Ciekawy - zalej taki olej jak leją koledzy mający LPG, czyli albo 0W40 (tak tak nie pomyliłem się) albo 5w40. Oba oleje najlepiej ze specyfikacją VW jak i MB 229.5 Nie bierz oleju z ACEA C3 (a już napewno nie tego który ma dodatkowo VW 505.01) tylko ACEA A3 z VW 502.00, VW 503.01.

                              Co do 0W40 to ma większa lepkość zarówno w 40 jak i 100C w porównaniu z 5W30 (ale lepszą lub podobną pompowalność w niskich temperaturach) więc nie ma obaw o "jakieś tam rozszczelnienie" itd ...
                              Patrząc na Twoje zalecenia znalazłem takie oto do wyboru
                              MOTUL 8100 X-MAX Full Saps 0W40
                              MOBIL 1 NEW LIFE 0W40 5L 0W-40
                              CASTROL EDGE TITANIUM FST 0W40
                              Czy może coś innego polecacie?
                              Mój szatan

                              Paweł

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                Zamieszczone przez Ciekavy
                                coś innego polecacie?
                                --->
                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                strona 193 tego wątku - wybierz sobie coś wg. uznania. Co byś z tych wymienionych produktów nie wybrał to i tak będzie dobrze ...

                                Jeżeli już to iść w kierunku 0W40 o ile pozwala na to stan silnika - Ty musisz to ocenić. Lepkość 0W40 przy 100C prawie jak przy 5W40 (więc jak słucham tych bredni że się silnik na 0W40 rozszczelni to ręce opadają...z drugiej strony nie możesz też przesadzać z obniżeniem lepkości oleju) ale zdecydowanie lepsza pompowalność. Szukaj oleju z wysokim indeksem lepkości, wysokim TBN (MB 229.5 zapewni Tobie TBN na poziomie min 10), niską temperaturą płynięcia i jeżeli będziesz miał wykazany NOACK to z jak najniższym. Ten silnik nie jest wymagający, więc któryś z opisywanych na forum olejów z ACEA A3 i API SN, SM spokojnie wystarczy (wskazane gdyby miał przy specyfikacji VW 502.00 też MB 229.5). Jeżeli masz obawy to weź 5W40 np. LazerWay 5W40 (z MB 229.5 ale ten bez C3 )
                                dodaj do Twojej listy Valvoline i Neste i wybieraj tylko nie przepłacaj bezsensownie ...
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • Ciekavy
                                  RS
                                  • 2015
                                  • 4303
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BGU 1.6 MPI 102 KM

                                  PAOLO ESCO, dzieki za pomoc
                                  Mój szatan

                                  Paweł

                                  Komentarz

                                  • paba
                                    Rider
                                    • 2012
                                    • 284

                                    zaczęły się analizy Millersów
                                    jak można dowalić do takiego oleju ponad 1300 ppm fosforu :lol:
                                    siarka przekroczona, wysoki TAN
                                    prawie 1000 ppm molibdenu :wink:

                                    Komentarz

                                    • pedros
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 1958
                                      • Volkswagen
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                      Zamieszczone przez paba
                                      zaczęły się analizy Millersów
                                      jak można dowalić do takiego oleju ponad 1300 ppm fosforu :lol:
                                      siarka przekroczona, wysoki TAN
                                      prawie 1000 ppm molibdenu :wink:

                                      http://www.oil-club.ru/forum/topic/2...5w-30-svezhee/
                                      Shit. Dużo fosforu oj dużo ale zdaje się że 504 i 507 akceptuje taki limit. C3 juz nie.

                                      To jest wersja EE czyli nanodrive liczyłem na bor a tu molibden. :diabelski_usmiech

                                      PS. Nie testowałem bo wolę własne modyfikatory tarcia dorzucić jak ar9100. (Bor)

                                      Komentarz

                                      • paba
                                        Rider
                                        • 2012
                                        • 284

                                        nie ma limitu fosforu w VW 504/507

                                        siarka też przekroczona - 0,389, a norma dla C3 jest 0,3

                                        oleju nie ma w na liście w erWinie

                                        jak widać nie zawsze otrzymujemy to za co płacimy, w przypadku Pentronasów problemem okazał się CCS - znacznie przekroczone wartości dla SAE

                                        Komentarz

                                        • crom.de
                                          RS
                                          • 2012
                                          • 1545
                                          • Superb II (3T4)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          Po dwóch tygodniach testów Meugina 0W30 wrażenia pozytywne dalej. Spadło spalanie :shock: czego najmniej bym się spodziewał. Tudzież na Neste komputer przekłamywał (?), bo na powrocie z Polski nie było takiej rozbieżności jak zawsze między dystrybutorem a komputerem. Napinacz hałasuje, ale rzadziej i jeżeli już to krócej trwa ten akt. Gdy nie rozgrzeję oleju mocno to nigdy nawet po nocy się nie zająknie, jak już olej się podczas ostatniej drogi zagrzeje do tych 80 to potem lubi czasem - ot taka zasada :roll: Motor się szybciej nie nagrzewa, ale na to się już znajdzie sposób To chyba na tyle z organoleptycznych spostrzeżeń.
                                          - Superb
                                          - Panda 1.2

                                          Komentarz

                                          • pedros
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 1958
                                            • Volkswagen
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                            Zamieszczone przez paba
                                            nie ma limitu fosforu w VW 504/507

                                            siarka też przekroczona - 0,389, a norma dla C3 jest 0,3

                                            oleju nie ma w na liście w erWinie

                                            jak widać nie zawsze otrzymujemy to za co płacimy, w przypadku Pentronasów problemem okazał się CCS - znacznie przekroczone wartości dla SAE

                                            Czyli tutaj fosfor chroni. ... jakby nie patrzeć skutecznie ale ..... :diabelski_usmiech

                                            Komentarz

                                            • paba
                                              Rider
                                              • 2012
                                              • 284

                                              IR Millersa EE Longlife 5W30 VW504/507



                                              HC+trochę PAO

                                              Komentarz

                                              • cytrynowiec
                                                L&K
                                                • 2015
                                                • 1056
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                Na razie dwa Millersy w testach pokazują, że szału nie ma, choć w EE ten molibden wyjaśnia dlaczego ludzie piszą że silniki na tym EE pracują cicho i miękko, ale...coś za coś. Z drugiej strony kosztuje nie mało, to chyba górna strefa cenowa...
                                                Jestem ciekaw czy będzie VOA serii CFS - wszak to chyba najwyższa linia u Millersa.
                                                Natomiast Ams 5w30 European Car Formula, baza klasa (pao+estry), i parametry świetne.Cenowo trochę taniej od Millersa ale spełnia normy.

                                                Komentarz

                                                • pedros
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1958
                                                  • Volkswagen
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                  Na razie dwa Millersy w testach pokazują, że szału nie ma, choć w EE ten molibden wyjaśnia dlaczego ludzie piszą że silniki na tym EE pracują cicho i miękko, ale...coś za coś. Z drugiej strony kosztuje nie mało, to chyba górna strefa cenowa.
                                                  Papierowo faktycznie słabo to wygląda. ... czekam na UOA :diabelski_usmiech

                                                  Ja do klekota dodałem do Millersa mój modyfikator tarcia: AR9100 i jest znacznie ciszej na jałowym.

                                                  Cena mimo że jest wtórnym kryterium wyboru (przynajmniej u mnie) jest tutaj mocno nieadekwatna bo można znaleźć wiele ciekawszych propozycji a i na dodatki starczy (filtry. Płukania. Ar9X00))

                                                  Komentarz

                                                  • paba
                                                    Rider
                                                    • 2012
                                                    • 284

                                                    no wygląda to mocno średnio, bo olej za ok.40zł za litr jest olejem HC z dodatkiem PAO, bo spektrum jest typowe dla oleju HC (Amsoil, Ravenole oparte o PAO mają w okolicach 1,1 przy fali 750 i to oznacza typową bazę PAO)

                                                    abstrahując od tego powyżej na dwóch parametrach nie spełnia ACEA

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...