Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zespoły Castrata jeżdżą na ...
    Seria 188KM/270Nm na 95RON

    Komentarz


    • Olej dla Msportu robi Castrol a raczej dla niego pewna austracka rafineria.
      Castrol nie robi swoich olejów.
      Oleje dla zespołów WRC nie są do kupienia , są naprawde dobre.
      Oleje do WRC można kupić od Millersa linia CFS NT.

      Poza tym oleje które śmierdzą jak hipol mogą byc pełnymi syntetykami a oleje które nie śmierdzą mogą być słabymi olejami HC.

      Juz kiedyś ktoś dzwonił do mnie czy mam oleje z chrolofilem a takowe są ?
      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
      http://www.zmienolej.pl/
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Pidziek
        Olej dla Msportu robi Castrol
        Castrol to tylko zachowany w celach marketingowych przez BP znak towarowy...
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz


        • Zamieszczone przez Pidziek
          Juz kiedyś ktoś dzwonił do mnie czy mam oleje z chrolofilem a takowe są ?
          Może komuś chodziło o florescencyjny barwnik olejach Professional
          Link

          Komentarz


          • Oj nie chodziło o oleje Top1
            Zresztą nie ma co się śmiać, czemu nikt nie pisze o Royal Purple ?
            Trzeba otworzyć nieco się na nowości światowe.:-)

            [ Dodano: Pon 16 Lis, 15 15:34 ]
            O kurde Top1 jehst nawet w Polsce co to się dzieje :-)
            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
            http://www.zmienolej.pl/
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

            Komentarz


            • Japońskich olejów też niestety nie ma na naszym rynku.
              Seria 188KM/270Nm na 95RON

              Komentarz


              • czy ja wiem czy niestety?
                japońskie oleje mają to do siebie, że są zazwyczaj gorzej dopakowane, baza jest gorsza, bo tam jest inna kultura serwisu, tam się oleje zmienia o wiele częściej i inne (niższe) wymagania stawia np. ILSAC względem ACEA
                choć mimo wszystko chciałbym mieć też na półce Idemitsu czy Profixa

                Zamieszczone przez pedros
                To co stoi na przeszkodzie stosowanie takich niskich lepkości w normalnych autach.... tak się zastanawiam
                wydaje mi się, że VW coś kombinował w kierunku 0W20, nawet gdzieś tutaj pisaliście

                natomiast japońskie silniki od dawna są przystosowane do tego typu olejów o niskiej lepkości
                dość by wspomnieć, że widuje UOA popularnych w '90 silników typu 4AFE, 4EFE (Corolla E10, E11, itd.), z przebiegami z racji wieku 200, 300 tysięcy użytkowanych na 5W20, 0W20 i metale są w normie oraz inne parametry :wink:

                PS przed 2kkm nie stwierdziłem żadnego poboru widocznego na bagnecie

                Komentarz


                • Zamieszczone przez Sebastian_M26
                  Japońskich olejów też niestety nie ma na naszym rynku.
                  Jak nie ma przecież są :-)

                  paba: nie można tak generalizować.

                  taka wypowiedz znajomego z poważnej i dużej firmy petrochemicznej któa zna wiekszosc rafinerii w Europie od podszewki:

                  Wszystkie te amerykańskie mniej znane marki olejowe biją przeciętne oleje europejskie na głowę, ponieważ Jankesi mają nadal najlepsze bazy olejowe na Świecie i u nich olejów nie zabija tzw. ekologia czyli oleje niskopopiołowe, które w Europie już stanowią większość rynku, a niestety ich ochrona silników jest jakieś 30% gorsza od olejów full saps.
                  Zamieszczone przez paba
                  wydaje mi się, że VW coś kombinował w kierunku 0W20, nawet gdzieś tutaj pisaliście
                  Poczekaj poczekaj bedą szukać oszczędności tematu kopciuchów nie zamiotą tak łatwo pod dywan, spodziewam się w jakimś czasie wypuszczenia olejów o niskiej lepkości aby pomóc zmniejszyć niższą emisję ich diesli....


                  Odnośnie Twojego oleju i formy Ravenol :
                  Ja Ravenol lałem do silnika na pompkach zamiast drogiego wtedy jeszcze Motula i potwierdzam, olej nie ustępuje oryginalnemu Motulowi jakością ani na milimetr, znam samą firmę Ravenol z czasów mojej pracy w XXXXXXXXX, bo te firmy współpracowały ze sobą, byłem też w ich zakładzie blendującym w Werther w niemieckiej Westfalii i powiem, że firma rodzinna, nieduża, ale na bardzo wysokim poziomie, dbałość o wszystkie nawet drobne szczegóły i uczciwość w temacie stosowanych baz i dodatków, poza tym mają uczciwe ceny na swoje oleje. Mają świetne oleje przekładniowe, a ich silnikowe można równać z najlepszymi w Europie, to specyficzny klimat niedużej firmy rodzinnej całkowicie niezależnej od wielkich koncernów, mającej świetnych chemików, tych samych od wielu już lat, te wszystkie niedalekie blendownie z Beneluksu (Belgia, Holandia) mogą im tylko buty czyścić, a jest tego w Belgii i Holandii chyba ze 100 sztuk przeróznych zakładów blendujących na kupionych gdzieś od byłych chemików innych firm recepturach.
                  Ravenol polecam jako świetne połączenie uczciwej ceny i naprawdę dobrej jakości, ale z jego dostępnością z Polsce bywa różnie, bo chyba tylko jedna firma to importuje.
                  Na temat wielu innych się nie wypowiem bo jak wielu na pewno wie prezentuję firmę Zmienolej.pl - najlepsze oleje i filtry i z pewnymi poglądami nie mogę się afiszować a i poziom tego jakoś nie pozwala:-)

                  Miłego wieczoru pozdrawiam wszystkich
                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                  http://www.zmienolej.pl/
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                  Komentarz


                  • Od dzisiaj silnik 1.4TSI smaruje Race Pro S 5W30 8)
                    Podzielę się w trakcie eksploatacji wrażeniami jazdy na tym oleju w CAXA

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez prezes73
                      Od dzisiaj silnik 1.4TSI smaruje Race Pro S 5W30 8)
                      Podzielę się w trakcie eksploatacji wrażeniami jazdy na tym oleju w CAXA
                      Dawaj. ... na pewno już odpalales. ... jedziesz wasć. ..

                      Zagrzales go do 90 stopni plus....?

                      [ Dodano: Pon 16 Lis, 15 20:53 ]
                      wydaje mi się, że VW coś kombinował w kierunku 0W20, nawet gdzieś tutaj pisaliście
                      Tak VW zmierza q w16. Ale to konstrukcja silnika moim zdaniem determinuje obniżenie średniej lepkosciowej.

                      Gdzieś już czytałem że 0W8 testują w jakiejś hybrydzie juz nie wspomnę o 0w12 które niebawem można będzie wlewać.

                      0w16 .... brrrr aż mi ciary przechodzą jak to cyrkuluje smaruje chłodzi czyści zabezpiecza oczywiście pozytywnie....

                      paba, jak spalanie paliwa? :diabelski_usmiech

                      Komentarz


                      • 0w8,0w12,0w16 straszne ulepy :diabelski_usmiech



                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez REXAX
                          0w8,0w12,0w16 straszne ulepy :diabelski_usmiech

                          Obrazek

                          Dobra, rozwaliłeś system.
                          To chyba do silników elektrycznych... :diabelski_usmiech

                          Jak pomyślę ze jutro Skoda musze pojechać na 5w40 to normalnie prży chodzi mi na myśl skojarzenie z masłem wyciagnietym z lodówki i pierwszym smarowaniem poprzez obróbkę skrawaniem. :diabelski_usmiech

                          Komentarz


                          • uprzejmie donoszę po testach praktycznych na moim spalaczu oleju 1.6BSE+LPG
                            LM TT4100 5w40 - ok. 2,5-3L / 10000km
                            Shell 0w40 - ok. 2,5-3L/ 10000km
                            Neste 5w50 - ok. 2,5-3L / 10000km
                            Elf 5w40 - obecnie 2,5L / 9000km

                            widać niniejszym ogromną zależność jakości oleju do jego spożycia :lol: . w związku z powyższym obecnie zamówiłem 2x4L Mannol 5w50 - przynajmniej jest tani (~60PLN/4L) i nie będę miał oporów przed szybką zmianą oleju :diabelski_usmiech

                            Komentarz


                            • czernobyl, ten typ tak ma? Czy silnik do roboty?

                              Odnośnie mniejszych lepkości, to japońce już chyba od ponad dekady zalewają do swoich marek fabrycznie 0w20. ZTCW amerykańce także do swoich silników zalewali / zalecali oleje 5w20 a w przypadku chyba Jeep-a można zalewać równorzędnie Amsa czy Mobil1 0w20. Tak wielkie i mocne benzyniaki i 5w20/0w20

                              Co do grupy VW to czytałem, że na razie docelowo 0w30. Chyba dopiero nowa linia silników i nowe lepkości.

                              Odnośnie unikalnych marek olejowych - bardzo dobrych produktów, to nasz rynek dystrybucyjnie jest bardzo ubogi w różnorodność marek olejowych. Czy to Niemcy, czy nawet Rosja pokazuje ile tego jest/może być, trochę szkoda :cry:

                              Komentarz


                              • cytrynowiec, 1.6 BFQ, BGU, BSE tak mają wg. doniesień użytkowników z naszego forum, poziom spożycia wzrasta wraz z częstością używania wysokich prędkości obrotowych (np. autostrady); oczywiście niektórym silnik "ułożył" się lepiej, ale tak wrzuciłem, żeby zaprezentować praktycznie zerowy wpływ jakości oleju na ten model, żeby a) zaprzeczyć super-teoriom, że nagle olej innego producenta uczyni cuda b) żeby przekonać posiadaczy BFQ/BGU/BSE, że jak im wciąga olej, to inwestowanie ~200PLN w bańkę 5L raczej mija się z celem - ja doszedłem do przekonania, że za ~200PLN to mam olej na dwie wymiany i jeszcze na dolewki

                                Komentarz


                                • Pytanie co na to katalizator, bo chyba jak silnik takie ilosci przepala oleju to kat i sondy mogą się tez szybciej skończyć. Nie wiem jaką pojemność oleju ma układ, ale chyba na 10 kkm, to połowę nowego oleju wlewasz?

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez cytrynowiec
                                    Pytanie co na to katalizator, bo chyba jak silnik takie ilosci przepala oleju to kat i sondy mogą się tez szybciej skończyć. Nie wiem jaką pojemność oleju ma układ, ale chyba na 10 kkm, to połowę nowego oleju wlewasz?
                                    300 ml na 1000 km to jeszcze nie jest wielka tragedia


                                    jeśli chodzi u mnie o spalanie na 0W-16 to jest ono niższe od 5W30, ale niewiele, bo ok. 0,2 litra jak wynika z moich wyliczeń (musiałem policzyć na spokojnie bo w zimę zmieniłem też koła z 15 na 14 cali)

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez cytrynowiec
                                      Pytanie co na to katalizator, bo chyba jak silnik takie ilosci przepala oleju to kat i sondy mogą się tez szybciej skończyć. Nie wiem jaką pojemność oleju ma układ, ale chyba na 10 kkm, to połowę nowego oleju wlewasz?
                                      układ ma 4,7L, czyli jakbym przejeżdżał ~13-14kkm bez zmiany, to kończyłbym z "nowym" olejem :lol:
                                      miałem BFQ, 230kkm, kat ori dotrwał do końca, sonda raz na 100k, czyli w normie jak na LPG
                                      obecnie mam 125kkm w BSE, kat ori, sonda ori

                                      Komentarz


                                      • czernobyl, Ok. sprawa jasna, choć dla mnie takie zużycie oleju na 10 kkm nie było normą :wink:

                                        paba, a 0w20 zalewałeś?

                                        Komentarz


                                        • zalewałem, Gulfa Ultrasynth X i TGMO czyli Mobil1 Adv. Fuel Economy (świetny olej)

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez paba
                                            zalewałem, Gulfa Ultrasynth X i TGMO czyli Mobil1 Adv. Fuel Economy (świetny olej)
                                            ok. jasne bo myślałem że tak bezpośrednio z 5w30 (ogólnie) od razu na 0w16. Widzę że mocno testujesz tego Yarisa :wink:

                                            Komentarz


                                            • no różne były lepkości
                                              zanim go kupiłem 5W40, 5W50, 10W40, "za mojej kadencji" - 0W30, 5W30, 0W20, 0W16

                                              najlepiej jeździ z niskim HTHS i na 0W20/0W16

                                              Komentarz


                                              • Te 0w16 to ciekawe doświadczenie, choć w kontekście 0w20 to chyba ewolucja, choć dla niektórych rewolucja

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez czernobyl
                                                  1.6 BFQ, BGU, BSE tak mają wg. doniesień użytkowników z naszego forum, poziom spożycia wzrasta wraz z częstością używania wysokich prędkości obrotowych (np. autostrady); oczywiście niektórym silnik "ułożył" się lepiej, ale tak wrzuciłem, żeby zaprezentować praktycznie zerowy wpływ jakości oleju na ten model, żeby a) zaprzeczyć super-teoriom, że nagle olej innego producenta uczyni cuda b) żeby przekonać posiadaczy BFQ/BGU/BSE, że jak im wciąga olej, to inwestowanie ~200PLN w bańkę 5L raczej mija się z celem - ja doszedłem do przekonania, że za ~200PLN to mam olej na dwie wymiany i jeszcze na dolewki
                                                  Pytanie co ile masz zamiar zmieniać ten olej? I w jakiej kondycji będzie ten silnik przy 230tys po stosowaniu tej oliwy? :wink:
                                                  Jeśli cena jest wyznacznikiem to osobiście bym Elfa albo Lotosa plusa zalał nie ma porównanie z tym Manolo.


                                                  PS.rozumiem, że zębatek 5b nie zmieniłeś?




                                                  [ Dodano: Wto 17 Lis, 15 14:09 ]
                                                  REXAX, ten 0W-2 to chyba na wyścigi na Antarktydzie :diabelski_usmiech

                                                  Komentarz


                                                  • Czernobyl ja doszedłem do podobnego wniosku odnośnie oleju jak Ty, że przy tych silnikach nie ma co z olejem wymyślać. Miałem LM High Tech 5w40, Lazerway 5w40, teraz shell Helix ultra 5w40 i kompletnie nie dostrzegam różnicy w pracy silnika na tych olejach. Oleju silnik nie bierze mi wcale z tym, że nie jeżdżę z autostradowymi prędkościami. Olej wymieniam co roku czyli co 10-12 tkm.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X