Zespoły Castrata jeżdżą na ...
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Olej dla Msportu robi Castrol a raczej dla niego pewna austracka rafineria.
Castrol nie robi swoich olejów.
Oleje dla zespołów WRC nie są do kupienia , są naprawde dobre.
Oleje do WRC można kupić od Millersa linia CFS NT.
Poza tym oleje które śmierdzą jak hipol mogą byc pełnymi syntetykami a oleje które nie śmierdzą mogą być słabymi olejami HC.
Juz kiedyś ktoś dzwonił do mnie czy mam oleje z chrolofilem a takowe są ?Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Oj nie chodziło o oleje Top1
Zresztą nie ma co się śmiać, czemu nikt nie pisze o Royal Purple ?
Trzeba otworzyć nieco się na nowości światowe.:-)
[ Dodano: Pon 16 Lis, 15 15:34 ]
O kurde Top1 jehst nawet w Polsce co to się dzieje :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
czy ja wiem czy niestety?
japońskie oleje mają to do siebie, że są zazwyczaj gorzej dopakowane, baza jest gorsza, bo tam jest inna kultura serwisu, tam się oleje zmienia o wiele częściej i inne (niższe) wymagania stawia np. ILSAC względem ACEA
choć mimo wszystko chciałbym mieć też na półce Idemitsu czy Profixa
Zamieszczone przez pedrosTo co stoi na przeszkodzie stosowanie takich niskich lepkości w normalnych autach.... tak się zastanawiam
natomiast japońskie silniki od dawna są przystosowane do tego typu olejów o niskiej lepkości
dość by wspomnieć, że widuje UOA popularnych w '90 silników typu 4AFE, 4EFE (Corolla E10, E11, itd.), z przebiegami z racji wieku 200, 300 tysięcy użytkowanych na 5W20, 0W20 i metale są w normie oraz inne parametry :wink:
PS przed 2kkm nie stwierdziłem żadnego poboru widocznego na bagnecie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26Japońskich olejów też niestety nie ma na naszym rynku.
paba: nie można tak generalizować.
taka wypowiedz znajomego z poważnej i dużej firmy petrochemicznej któa zna wiekszosc rafinerii w Europie od podszewki:
Wszystkie te amerykańskie mniej znane marki olejowe biją przeciętne oleje europejskie na głowę, ponieważ Jankesi mają nadal najlepsze bazy olejowe na Świecie i u nich olejów nie zabija tzw. ekologia czyli oleje niskopopiołowe, które w Europie już stanowią większość rynku, a niestety ich ochrona silników jest jakieś 30% gorsza od olejów full saps.Zamieszczone przez pabawydaje mi się, że VW coś kombinował w kierunku 0W20, nawet gdzieś tutaj pisaliście
Odnośnie Twojego oleju i formy Ravenol :
Ja Ravenol lałem do silnika na pompkach zamiast drogiego wtedy jeszcze Motula i potwierdzam, olej nie ustępuje oryginalnemu Motulowi jakością ani na milimetr, znam samą firmę Ravenol z czasów mojej pracy w XXXXXXXXX, bo te firmy współpracowały ze sobą, byłem też w ich zakładzie blendującym w Werther w niemieckiej Westfalii i powiem, że firma rodzinna, nieduża, ale na bardzo wysokim poziomie, dbałość o wszystkie nawet drobne szczegóły i uczciwość w temacie stosowanych baz i dodatków, poza tym mają uczciwe ceny na swoje oleje. Mają świetne oleje przekładniowe, a ich silnikowe można równać z najlepszymi w Europie, to specyficzny klimat niedużej firmy rodzinnej całkowicie niezależnej od wielkich koncernów, mającej świetnych chemików, tych samych od wielu już lat, te wszystkie niedalekie blendownie z Beneluksu (Belgia, Holandia) mogą im tylko buty czyścić, a jest tego w Belgii i Holandii chyba ze 100 sztuk przeróznych zakładów blendujących na kupionych gdzieś od byłych chemików innych firm recepturach.
Ravenol polecam jako świetne połączenie uczciwej ceny i naprawdę dobrej jakości, ale z jego dostępnością z Polsce bywa różnie, bo chyba tylko jedna firma to importuje.
Miłego wieczoru pozdrawiam wszystkichProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez prezes73Od dzisiaj silnik 1.4TSI smaruje Race Pro S 5W30 8)
Podzielę się w trakcie eksploatacji wrażeniami jazdy na tym oleju w CAXA
Zagrzales go do 90 stopni plus....?
[ Dodano: Pon 16 Lis, 15 20:53 ]
wydaje mi się, że VW coś kombinował w kierunku 0W20, nawet gdzieś tutaj pisaliście
Gdzieś już czytałem że 0W8 testują w jakiejś hybrydzie juz nie wspomnę o 0w12 które niebawem można będzie wlewać.
0w16 .... brrrr aż mi ciary przechodzą jak to cyrkuluje smaruje chłodzi czyści zabezpiecza oczywiście pozytywnie....
paba, jak spalanie paliwa? :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez REXAX
To chyba do silników elektrycznych... :diabelski_usmiech
Jak pomyślę ze jutro Skoda musze pojechać na 5w40 to normalnie prży chodzi mi na myśl skojarzenie z masłem wyciagnietym z lodówki i pierwszym smarowaniem poprzez obróbkę skrawaniem. :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
uprzejmie donoszę po testach praktycznych na moim spalaczu oleju 1.6BSE+LPG
LM TT4100 5w40 - ok. 2,5-3L / 10000km
Shell 0w40 - ok. 2,5-3L/ 10000km
Neste 5w50 - ok. 2,5-3L / 10000km
Elf 5w40 - obecnie 2,5L / 9000km
widać niniejszym ogromną zależność jakości oleju do jego spożycia :lol: . w związku z powyższym obecnie zamówiłem 2x4L Mannol 5w50 - przynajmniej jest tani (~60PLN/4L) i nie będę miał oporów przed szybką zmianą oleju :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
czernobyl, ten typ tak ma? Czy silnik do roboty?
Odnośnie mniejszych lepkości, to japońce już chyba od ponad dekady zalewają do swoich marek fabrycznie 0w20. ZTCW amerykańce także do swoich silników zalewali / zalecali oleje 5w20 a w przypadku chyba Jeep-a można zalewać równorzędnie Amsa czy Mobil1 0w20. Tak wielkie i mocne benzyniaki i 5w20/0w20
Co do grupy VW to czytałem, że na razie docelowo 0w30. Chyba dopiero nowa linia silników i nowe lepkości.
Odnośnie unikalnych marek olejowych - bardzo dobrych produktów, to nasz rynek dystrybucyjnie jest bardzo ubogi w różnorodność marek olejowych. Czy to Niemcy, czy nawet Rosja pokazuje ile tego jest/może być, trochę szkoda :cry:
Komentarz
-
-
cytrynowiec, 1.6 BFQ, BGU, BSE tak mają wg. doniesień użytkowników z naszego forum, poziom spożycia wzrasta wraz z częstością używania wysokich prędkości obrotowych (np. autostrady); oczywiście niektórym silnik "ułożył" się lepiej, ale tak wrzuciłem, żeby zaprezentować praktycznie zerowy wpływ jakości oleju na ten model, żeby a) zaprzeczyć super-teoriom, że nagle olej innego producenta uczyni cuda b) żeby przekonać posiadaczy BFQ/BGU/BSE, że jak im wciąga olej, to inwestowanie ~200PLN w bańkę 5L raczej mija się z celem - ja doszedłem do przekonania, że za ~200PLN to mam olej na dwie wymiany i jeszcze na dolewki
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiecPytanie co na to katalizator, bo chyba jak silnik takie ilosci przepala oleju to kat i sondy mogą się tez szybciej skończyć. Nie wiem jaką pojemność oleju ma układ, ale chyba na 10 kkm, to połowę nowego oleju wlewasz?
jeśli chodzi u mnie o spalanie na 0W-16 to jest ono niższe od 5W30, ale niewiele, bo ok. 0,2 litra jak wynika z moich wyliczeń (musiałem policzyć na spokojnie bo w zimę zmieniłem też koła z 15 na 14 cali)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiecPytanie co na to katalizator, bo chyba jak silnik takie ilosci przepala oleju to kat i sondy mogą się tez szybciej skończyć. Nie wiem jaką pojemność oleju ma układ, ale chyba na 10 kkm, to połowę nowego oleju wlewasz?
miałem BFQ, 230kkm, kat ori dotrwał do końca, sonda raz na 100k, czyli w normie jak na LPG
obecnie mam 125kkm w BSE, kat ori, sonda ori
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez czernobyl1.6 BFQ, BGU, BSE tak mają wg. doniesień użytkowników z naszego forum, poziom spożycia wzrasta wraz z częstością używania wysokich prędkości obrotowych (np. autostrady); oczywiście niektórym silnik "ułożył" się lepiej, ale tak wrzuciłem, żeby zaprezentować praktycznie zerowy wpływ jakości oleju na ten model, żeby a) zaprzeczyć super-teoriom, że nagle olej innego producenta uczyni cuda b) żeby przekonać posiadaczy BFQ/BGU/BSE, że jak im wciąga olej, to inwestowanie ~200PLN w bańkę 5L raczej mija się z celem - ja doszedłem do przekonania, że za ~200PLN to mam olej na dwie wymiany i jeszcze na dolewki
Jeśli cena jest wyznacznikiem to osobiście bym Elfa albo Lotosa plusa zalał nie ma porównanie z tym Manolo.
PS.rozumiem, że zębatek 5b nie zmieniłeś?
[ Dodano: Wto 17 Lis, 15 14:09 ]
REXAX, ten 0W-2 to chyba na wyścigi na Antarktydzie :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Czernobyl ja doszedłem do podobnego wniosku odnośnie oleju jak Ty, że przy tych silnikach nie ma co z olejem wymyślać. Miałem LM High Tech 5w40, Lazerway 5w40, teraz shell Helix ultra 5w40 i kompletnie nie dostrzegam różnicy w pracy silnika na tych olejach. Oleju silnik nie bierze mi wcale z tym, że nie jeżdżę z autostradowymi prędkościami. Olej wymieniam co roku czyli co 10-12 tkm.
Komentarz
-
Komentarz