Witam.
Mam pytanie odnośnie wymiany oleju.
Mianowicie zauważyłem, że silnik jakby zwiększył apetyt na olej, serwis olejowy miałem robiony w listopadzie 2014, na dzień dzisiejszy nie mam już oleju na dolewki i powoli musiałbym kupić litr lub od razu nowy olej i wymienić całość (do 15 tysięcy brakuje mi jeszcze 3000).
Samochód jeździ do tej pory na Motulu 8100 0W-40.
Pytanie czy zostać przy tej lepkości czy zmienić na 5W-40??
Spróbuj sobie wyobrazić, że masz BFQ i wymianę oleju za max miesiąc. Co na dzień dzisiejszy byś kupił i wlał ?
jeździłem w BFQ - bo miałem i taki kiedyś - na Mobilu 1 5W40 . Teraz wlałbym na twoim miejscu MOTUL x-Clean 5W40 - ponieważ jeździłeś na nim wcześniej i nic się z silnikiem nie działo. Nie piszesz, że brał czy wylewał olej - to po co zmieniać. Różnice cen dla mnie pomijalne, a doktoryzowanie się nad parametrami olejów w przypadku 1,6MPI jest IMHO trochę bez sensu. Tylko wiesz, ja tu jestem tylko użytkownikiem, nie handluję olejami, nie zarabiam na nich, od ponad 250kkm jeżdżę w trybie LongLife, na olejach 504/507 i nie wiem jakim cudem nie zatarłem ani diesla przez 155kkm, ani teraz TSI - więc nie wpisuję się w ogólny trend wymian max co 10kkm superhiper olejów Sorry zapomniałem o 80kkm BSE - też był w trybie LL - też na Mobilu1.
nie ale jak będziesz miał lepsze samopoczucie to możesz wlać,
:roll:
Oczywiście, że jest sens dodać CeraTec do oleju i to do każdego silnika, nie jest to żadne placebo poprawiające samopoczucie to samo się tyczy Visco Stabil, MoS2 i innych dodatków, do paliwa też.
Witam.
Mam pytanie odnośnie wymiany oleju.
Mianowicie zauważyłem, że silnik jakby zwiększył apetyt na olej, serwis olejowy miałem robiony w listopadzie 2014, na dzień dzisiejszy nie mam już oleju na dolewki i powoli musiałbym kupić litr lub od razu nowy olej i wymienić całość (do 15 tysięcy brakuje mi jeszcze 3000).
Samochód jeździ do tej pory na Motulu 8100 0W-40.
Pytanie czy zostać przy tej lepkości czy zmienić na 5W-40??
Ja poszedl bym w druga strone a mianowicie w SSO 0w30 , tego mi bral najmniej :wink:
No i w sobote po 11 tys mix SSL/300V trafil do beczki :P
w silniku taka sama mieszanka, po 11 tys silnik pracowal tak samo jak na swiezym
swietne polaczenie 8)
Shell Helix Ultra 0W-40 spelnia MB229.5, do benzynowego silnika z LPG moze byc.
jasne, że może być.
Zamieszczone przez Maicroft
Wymiany rok/15kkm
tak powinna być robiona wymiana - raz w roku lub co 15 tys km max. ( mówimy o "zwykłych" olejach a nie o LL).
Zamieszczone przez Maicroft
czy lepszy jednak normalny 5W40 tez ma MB229.5
nie, nooo mając 0W40 vs 5W40 wybrał bym 0W40 - ale wiadomo, że trzeba wziąć też pod uwagę inne aspekty min. stan silnika. To już użytkownik musi ocenić i wybrać.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Gdy lany do tej pory byl Shell Helix Ultra 5W40 od nowosci to przy wymianach co rok/8kkm nie ubywalo nic. Za ostatni rok auto zrobilo 17kkm i nie ma tez zadnego zuzycia zauwazalnego, a gdyby nawet bylo na poziomie 0,5l to i tak bedzie OK. Silnik 1.3 4A90 ~90KM w Mitsubishi Przebieg wozu to cale 60kkm, wiec ledwo dotarty :diabelski_usmiech
tym bardziej olej z SAE 0W40, lepkość masz podobną jak przy 5W40 ale jest o wiele lepsza pompowalność i lepkość strukturaln
Co byś radził w moim przypadku?
Witam.
Mam pytanie odnośnie wymiany oleju.
Mianowicie zauważyłem, że silnik jakby zwiększył apetyt na olej, serwis olejowy miałem robiony w listopadzie 2014, na dzień dzisiejszy nie mam już oleju na dolewki i powoli musiałbym kupić litr lub od razu nowy olej i wymienić całość (do 15 tysięcy brakuje mi jeszcze 3000).
Samochód jeździ do tej pory na Motulu 8100 0W-40.
Pytanie czy zostać przy tej lepkości czy zmienić na 5W-40??
zauważyłem, że silnik jakby zwiększył apetyt na olej
to jakby ile teraz ten apetyt wynosi ? i czy jego wzrost nastąpił po zalaniu obecnego motula 8100 0w40 ? wcześniej przed motulem co było wlane ?
Zamieszczone przez kalel
Pytanie czy zostać przy tej lepkości czy zmienić na 5W-40??
przecież Paolo już o tym pisał na tej stronie:
1) 0w40 i 5w40 mają podobne niektóre parametry, ale 0w40 lepsza pompowalność, zwłaszcza w zimie przy niskich temp
2) cytuję: "trzeba wziąć też pod uwagę inne aspekty min. stan silnika. To już użytkownik musi ocenić i wybrać."
3) na stronie 193 tego olejowego poematu masz listę olejów z SAE 0w40 ..... jak masz kłopot z wyborem rzucaj kostką :wink:
a jak coś pominąłem, to mądrzejsi Koledzy poprawią mnie zapewne niedługo :idea:
SPOT Poznań: ..... ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
jeśli wymieniasz co 15tys to przecież jakieś ułamki wychodzą :szeroki_usmiech
o czym tu wogóle jest mowa ?
5w30 to raczej nie bardzo się nadawał do tego silnika, a już w ogóle jak masz LPG !!
TBN w takim żaden, a do kuchenki musi być wysoki :roll:
jak masz zastrzeżenia do motula to w ramach testu zalej jakiś inny 0w40 i ciesz się Pan jazdą - taka moja opinia 8)
SPOT Poznań: ..... ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
co Waszym zdaniem zalać na pierwszą wymianę do octavii II 2004 1.6 BGU przebieg niby 120 tys. przez kilka tys. km, które przejechałem od kupna dolałem może ze 100ml, w chwili obecnej wg. wlepki serwisowej zalany jest elf 5w30 (samochód sprowadzony z niemiec, filtr ma orygnał vw, wlepka, że niby olej był zmieniany w grudniu 2014 i następna wymiana za 20 tys km (sic!). Jak się zajrzy pod korek to nieco szlamu pod palcem czarnego jest (dawać płukankę przed wymianą?) lać motula 0w40? coś innego? czy zostawić to co "niby" było wlane? gazu na razie nie planuje...
ps. chciałbym zalać jak możliwie najlepszy olej rocznie robię około 15 tys. głównie po drogach krajowych i trochę w mieście
Nabyłem drogą kupna wozidło dla mojej Żony i wypadało by w nim wymienić olej.
Pacjent to Mazda 2 (2008) 1.3 63kW - zagazowany. Poprzednio był lany jakiś Shell (5W-40).
PAOLO ESCO, przy poprzedniej wymianie zapodalem M1 0W40 + Ceratec. Chwalilem sie spadkiem spalania (ok. -0,3l lpg). Zalozylem ze to magiczny Ceratec cuda czyni... Aktualnie mam Lotosz 5W40 i spalanie wrocilo jak poprzednio... co ciekawe tez Ceratec zalalem...
Jeszcze wczesniej mialem Motula, Fuchsa, Millersa.... brak wahan w spalaniu.
Wiec mozliwe ze ten M1 taki super jest, ze obnizyl spalanko ???? na dodatek zima byla, a spalanie nizsze niz teraz na Lotosie.....
mozliwe ze ten M1 taki super jest, ze obnizyl spalanko ????
możliwe , ja na Mobilu1 0W40 też miałem lekki spadek spalania, nawet w stosunku do olejów 0W30 którymi zalewałem wcześniej silnik ...
Zamieszczone przez zsolpyw
Aktualnie mam Lotos 5W40 i spalanie wrocilo jak poprzednio
no i tutaj Ciebie zaskoczę, najmniejsze odnotowane spalanie miałem na ... Lotosie Synthetic Plus 5W40 - bez dodatków ! :shock:
Ja zawsze tankuję tylko na jednej stacji (więc jakość paliwa jest stała) i dzień w dzień robię po tej samej trasie ponad 100 km ale trzeba to też brać pod uwagę panujące w danej chwili warunki atmosferyczne itd...
Zamieszczone przez zsolpyw
spalanie wrocilo jak poprzednio... co ciekawe tez Ceratec zalalem...
ja dodałem kiedyś MoS2 ale w celu ochrony silnika (jak jechałem na Toskanię). Osobiście gdybym miał wybierać "najlepszy" olej to zalałbym ponownie Silkolene Pro S 5W30 lub Motula z serii 300V ale nie dodał bym do nich żadnego dodatku do oleju, bo to by była profanacja
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
PAOLO ESCO, Wiec z tym spadkiem spalania to lekka zagadka hehe
Skoro przywolales Silkolene, odnosze wrazenie ze jest to lider w Twoim rankingu
A jak sie on ma do olei z '0' z przodku ? generalnie oleje 0W sa lepsze od 5W .......
Komentarz