Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez Marek__82
    sw29l Ale co z tymi opiłkami? W jakim silniku?
    Silnik to 2.0 TFSI w A6 C6, generalnie chodzi o to, że jak już są opiłki koloru miedzianego lub złotego to lipa. Pożyjemy zobaczymy.

    Komentarz


    • Zamieszczone przez sw29l
      że jak już są opiłki koloru miedzianego lub złotego to lipa
      Panewki?
      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
      =================================================

      Komentarz


      • Zamieszczone przez endryu
        Zamieszczone przez sw29l
        że jak już są opiłki koloru miedzianego lub złotego to lipa
        Panewki?
        Możliwe, szukałem w necie i znalazłem identyczny opis problemu jak mój , który miał dotyczyc panewki wałka równoważącego...ale nikt już nie opisał czy to był głowny powód. Gdyby to była prawda to dosłownie pech jak złamanie palca w doopie, bo auto stare '06 ale ma obecnie tylko 58k/km ... a w ogłoszeniach są z przebiegami 280+k/km. Pożyjemy zobaczymy jak będzie na M1 NL 0W40, bedzie miedź to do żyda, co do oliwy M1 NL 0W40 , to zdecydowanie szybciej się nagrzewa , zobaczymy jak będzie zimą, Fuchs GT1 Pro Flex miał to do siebie ,że im zimniej tym lżej silnik odpalał.

        Komentarz


        • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
          rezon napisał/a:
          albo też jest cieplej na zewnątrz
          ... idąc takim tokiem myślenia można śmiało napisać, że "idzie zima więc temperatura oleju spadnie" ! ... można też napisać że "już jesienią i zimą" coraz więcej osób będzie chciało mieć olej który szybko łapie temperaturę no wskazane będzie, by robocza temperatura oleju była w optymalnym zakresie temperatura (wyższa)... no i można by jeszcze "gdybać" ale napisać że
          rezon napisał/a:
          1. Gorzej odprowadza ciepło i/lub 2. Gorzej smaruje i jest większe tarcie=więcej bardziej się nagrzewa
          ale... należy wziąć pod uwagę fakt, że przecież nie mamy odniesienia do oleju tego samego producenta o tych samych SAE tylko do innego produktu (gdzie producent mógł zastosować inne metody produkcji oleju a tym samym parametry fizyko-chemiczną są po prostu inne). No i jeżeli wcześniej był olej 5W30 to porównując go do oleju 0W40 trzeba porównać lepkość tych olejów (najlepiej przy 100C ) jasnym jest też że olej z SAE 0W40 będzie miał (powinien mieć) lepszą temperaturę płynięcia i niższą lepkość strukturalną CCS niż odpowiednik o SAE 5W30 (o tym samym ACEA i w tej samej specyfikacji) natomiast olej 5W30 (o tym samym ACEA i w tej samej specyfikacji) będzie miał (powinien mieć) niższą lepkość w 40 i 100 C niż olej z SAE 0W40.
          fajnie - napisałem coś o udowadnianiu wyższości 0W40 nad 5W30 - jeszcze jak byś napisać skąd się bierze dodatkowe ciepło podnoszące temp. oleju to byłoby super. Bo wg mnie to jednak większe tarcie albo gorsze odprowadzanie ciepła - czyli lepiej sprawdzał się 5W30, który - na dodatek już nie nowy - lepiej spełniał swoje podstawowe zadania czyli redukcja tarcia i chłodzenie. Akurat temp. oleju jest fajnym tego miernikiem

          Komentarz


          • Zamieszczone przez degenerat
            Szukałem PLATINUM Pro 0W-40 ... i nic. Zapytałem przedstawiciela Orlen gdzie można to kupić. Odpisał, że olej jest dostępny w opakowaniu 1l i można go kupić na większości stacji Orlen.
            Chyba tankuję akurat na tych stacjach gdzie go nie ma. Zresztą Platinum MaxPower 0w40 też nie widziałem.
            Widać mają ofertę produktów wirtualnych.
            W Zarządzie Orlenu widać góruje myśl, że funkcja stacji paliw jako supermarketu z FMCG jest najważniejsza. Jak gospodarka u nas ma mieć się dobrze, skoro nawet jak w Polsce zrobi się coś ciekawego to trudno to kupić
            Silnik R18A2.
            http://www.dadrl.org.uk
            http://www.lightmare.org

            Komentarz


            • Zamieszczone przez rezon
              ajnie - napisałem coś o udowadnianiu wyższości 0W40 nad 5W30 - jeszcze jak byś napisać skąd się bierze dodatkowe ciepło podnoszące temp. oleju to byłoby super. Bo wg mnie to jednak większe tarcie albo gorsze odprowadzanie ciepła
              przede wszystkim może przeoczyłem, ale nie widzę żebyś gdzieś nadmienił, że warunki pomiaru były jednakowe lub b. zbliżone - temp. zewnętrzna, warunki/czas jazdy

              0W40 Xmax ma 13,5 cSt przy 100C
              nie podałeś na czym jeździłeś ale np. Edge LL C3 VW504/507 ma 11,4cSt przy 100C

              mniejsza lepkość, niższy opór i mniejsza temperatura

              Komentarz


              • paba - dlatego nawet nie chciało mi się podejmować tematu itd... :roll:
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz


                • Zamieszczone przez dragster
                  Zmiana w 1,6 BCB na Neste 0W40. Przedtem było coś 5W40 i po 12 tys. był ciemny - może dobrze wymywał. Jakoś tak przyjemniej się zrobiło po wymianie, jakby lżej wkręcał się na obroty.
                  ciekawe, jak będzie z poborem oleju ? :P
                  też chcę zalać Neste 0W40 na zimę - mimo tego, że 5W50 jest niezły to jednak na zimę średnio się nada :diabelski_usmiech ponieważ mam jeszcze Neste 5W50 na dolewki, ewentualne ubytki 0W40 będę mim uzupełniał (oba API SJ) - i wyjdzie 2W42 :szeroki_usmiech

                  Zamieszczone przez paba
                  mniejsza lepkość, niższy opór i mniejsza temperatura
                  no tak ... ale ... najszybciej silnik osiągał u mnie temp. roboczą na Ams-ie 10W40 potem na 5W40 no i wychodzi na to, że najwolniej na 5W50 :P więc, jak to jest z tym tarciem/oporem ? warunki zbliżone :szeroki_usmiech
                  Leon 1.6 16V 105 KM

                  Komentarz


                  • no tak ... ale ... najszybciej silnik osiągał u mnie temp. roboczą na Ams-ie 10W40 potem na 5W40 no i wychodzi na to, że najwolniej na 5W50 :P więc, jak to jest z tym tarciem/oporem ? warunki zbliżone :szeroki_usmiech[/quote]

                    Panowie bo im lepsza płynność oleju i pompowalność, to olej szybciej krąży w układzie - co jest oczywiste Więc idąc tym tokiem myślenia, w początkowej fazie taki olej będzie szybciej rozgrzewał motorownię, aby później lepiej odbierać ciepło z węzłów tarcia...
                    Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                    Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez Krisss_28
                      Panowie bo im lepsza płynność oleju i pompowalność, to olej szybciej krąży w układzie - co jest oczywiste
                      Nie będzie znacząco szybciej krążył - pompa oleju ma określoną wydajność. Mniejsze opory będą powodowały nieco większy przepływ bo prawo Bernouliego działa, ale nie aż tak większy. Większa pompowalność wcale nie musi oznaczać lepszej redukcji tarcia. Przypomnę nieco na co napisałem odpowiedź:
                      Zamieszczone przez TomaszW
                      Druga sprawa po zmianie oleju temperatura wzrosła o 4 stopnie. Czy to oznaka że dobrze się nagrzewa i dociera wszędzie gdzie powinien czy olej nie daje rady?
                      Doktoryzowanie się na forum na podstawie materiałów producentów, testów spalania i podgrzewania oleju, itd.... pomija jeden dość istotny szczegół - olej ma służyć redukcji tarcia i odprowadzać ciepło. Parametry o których często mowa niekoniecznie do tego się odnoszą - lepkość to tarcie metal/olej, ale już nie redukcja tarcia metal/metal. Im wyższa lepkość tym większe opory daje olej, ale może (nie musi) charakteryzować się większą efektywnością redukcji tarcia. Zmiana temperatury oleju u TomaszaW o 4 st. to wyraźna różnica, na pewno nie mierzył tego w warunkach laboratoryjnych przy +20st+/-0,5st. , ale zwrócił na to uwagę. Spadek temperatury oleju u mnie jest widoczny w różnych warunkach - akurat temp. oleju mało reaguje na temp. zewnętrzną. Nie ma większego znaczenia czy jest +28 czy +35. Owszem będzie miało znaczenie czy jest -20 czy 0 zamiast +30.
                      Jeśli jednak TomaszW zauważył wzrost temperatury, to widocznie świeżo zalany olej gorzej pełni podstawowe funkcje - "lepsze" okazało się wrogiem dobrego.
                      Jeśli z kolei ja mam spadek przy przejściu z Millersa XF na Millersa EE - których lepkości, temperatury itd. są bardzo zbliżone
                      XF 5W30 504/507
                      Ciężar właściwy przy 15 C…0,849
                      Lepkość kinematyczna przy 100 C…11,9 cSt
                      Lepkość kinematyczna przy 40 C…71,0 cSt
                      Indeks lepkości…166
                      Temperatura krzepnięcia…
                      Temperatura zapłonu…>200 C
                      EE 5W30 504/507
                      Ciężar właściwy przy 15 C…0,856
                      Lepkość kinematyczna przy 100 C…12,4 cSt
                      Lepkość kinematyczna przy 40 C…71,9 cSt
                      Indeks lepkości…172
                      Temperatura krzepnięcia…<-30 C
                      Temperatura zapłonu…>200C
                      Lepkość na zimno przy -30 C…6,600 cP

                      to w czym tkwi różnica - Na pewno NIE w cSt tylko składzie oleju i dodatkach. Zanim ponownie zaczniecie udowadniać forumowiczom wyższość tego czy innego oleju ponieważ ma takie czy inne parametry to warto pamiętać do czego ten olej służy - do redukcji tarcia i odprowadzania ciepła.

                      [ Dodano: Pon 21 Wrz, 15 16:33 ]
                      Zamieszczone przez paba
                      nie podałeś na czym jeździłeś ale np. Edge LL C3 VW504/507 ma 11,4cSt przy 100C
                      mniejsza lepkość, niższy opór i mniejsza temperatura
                      Patrząc na parametry XF i EE - w świetle Twojego wywodu powinienem mieć niższą temperaturę na XF, a mam na EE i to wyraźnie

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez rezon
                        w czym tkwi różnica - Na pewno NIE w cSt tylko składzie oleju i dodatkach.
                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        przecież nie mamy odniesienia do oleju tego samego producenta o tych samych SAE tylko do innego produktu (gdzie producent mógł zastosować inne metody produkcji oleju a tym samym parametry fizyko-chemiczną są po prostu inne). No i jeżeli wcześniej był olej 5W30 to porównując go do oleju 0W40 trzeba porównać lepkość tych olejów (najlepiej przy 100C ) jasnym jest też że olej z SAE 0W40 będzie miał (powinien mieć) lepszą temperaturę płynięcia i niższą lepkość strukturalną CCS niż odpowiednik o SAE 5W30 (o tym samym ACEA i w tej samej specyfikacji) natomiast olej 5W30 (o tym samym ACEA i w tej samej specyfikacji) będzie miał (powinien mieć) niższą lepkość w 40 i 100 C niż olej z SAE 0W40.
                        a że co ja niby między innymi napisałem :wink:

                        ps. "bijemy pianę" a kolega TomaszW nawet nie napisał jaki olej był wcześniej zalany (że o innych czynnikach zewnętrznych wpływających na parametry oleju nie wspomnę)
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                          ps. "bijemy pianę" a kolega TomaszW nawet nie napisał jaki olej był wcześniej zalany (że o innych czynnikach zewnętrznych wpływających na parametry oleju nie wspomnę)
                          Poprzednio zalany był Mobil 1 ESP 0W-40. Wszystko możliwe że nowy olej nie ma 100% właściwości krótko po zlaniu.

                          Komentarz


                          • czyli Mobil1 ESP 0W40 vs Motul 8100 X-MAX 0W40
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez TomaszW
                              Wszystko możliwe że nowy olej nie ma 100% właściwości krótko po zlaniu.
                              Nowy olej ma 100% swoich możliwości smarnych tylko na początku.

                              Komentarz


                              • polecamy X-max panowie. kliencie sobie mega chwalą ten olej w doładowanych benzynach

                                Komentarz


                                • A dlaczego nie 0W30 z normą VW 502.00 ?
                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                  http://www.zmienolej.pl/
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                  Komentarz


                                  • Krisss_28 lepiej napisz jak sie sprawuje total w 2.0T :szeroki_usmiech
                                    Audi 1.8T AVJ

                                    Silnik smaruje
                                    Ravenol SSL

                                    Komentarz


                                    • Po zmianie na Neste 0W40 w 1,6 BCB bardziej słychać jak rozrząd pracuje - jak stanie się przed autem i silnik pracuje na wolnych obrotach, to słychać cykanie z wysoką częstotliwością. Nie wiem; może to hydrauliczne popychacze słychać, a może jak krzywki wałka uderzają o szklanki. Na poprzednim 5W40 tego nie było. Ogólnie silnik chodzi bardzo przyjemnie na tym Neste.
                                      Silnik R18A2.
                                      http://www.dadrl.org.uk
                                      http://www.lightmare.org

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez dragster
                                        Po zmianie na Neste 0W40
                                        A które Neste, z normą 229.1 czy 229.5?

                                        Komentarz


                                        • TomaszW, daj sobie spokój z olejami 0W-.. słuchaj dobrych rad :lol: kolegi rezon, tylko 5W-30 LL zmieniany co 30-50tys.km ma sens :lol:

                                          Komentarz


                                          • KubaMpakiet, już jakiś czas temu pisałem o nim, ale nie ma problemu, abym skreślił jeszcze raz parę zdań Tak więc, wcześniej miałem w lali Valvoline Synpower 0W-40, Ravenol SSL 0W-40 i teraz Totala 0W-40. Z tych trzech najlepiej sugestywnie autko chodziło na Valvo, a pomiędzy Ravenolem a Totalem nie widzę żadnej różnicy, poza ceną, na korzyść Totala.
                                            Autko chodzi cichutko po odpaleniu, nawet jak stoi dłużej i zawsze pod chmurką, nie ubywa go w zauważalnych ilościach, może pojedyncze ilości ML, no i ładnie turbo łapie Mimo, że autkiem latam też po autostradach i to z maksymalnymi prędkościami(230)
                                            Mam przygotowaną drugą bańkę i zaleję go świeżego pod koniec listopada, więc będę miał też pogląd jak oliwa spisuje się poniżej 0 stopnia C Latem przy tropikalnych upałach nie działo się z nim nic niepokojącego, nie wiem jak z częstotliwością załączania się wentylatora, ponieważ jeździłem na klimie w trybie "Auto"
                                            Ogólnie za tą cenę co ja go kupiłem za 5 L, to jest bardzo dobrze Ciężko go już tylko dostać, ale warto Jak już go wycofają, to przejdę na Shella, bo Ravenol zdrożał
                                            Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                                            Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez Krisss_28
                                              Jak już go wycofają, to przejdę na Shella
                                              tutaj jest Shell w dobrej cenie za 5l - Shell Helix Ultra 0W40 5L syntetyczny olej silnikowy

                                              Komentarz


                                              • REXAX, faktycznie, cena rewelacja Chyba zamówię bańkę i potestuję
                                                Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                                                Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez Krisss_28
                                                  , bo Ravenol zdrożał
                                                  zauwazylem na szczescie niewiele :roll:
                                                  chcialem meguina ale sprawdze totala
                                                  robiles porownanie na "sliskosc" :szeroki_usmiech ?
                                                  Audi 1.8T AVJ

                                                  Silnik smaruje
                                                  Ravenol SSL

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez dragster
                                                    Po zmianie na Neste 0W40 w 1,6 BCB bardziej słychać jak rozrząd pracuje - jak stanie się przed autem i silnik pracuje na wolnych obrotach, to słychać cykanie z wysoką częstotliwością. Nie wiem; może to hydrauliczne popychacze słychać, a może jak krzywki wałka uderzają o szklanki. Na poprzednim 5W40 tego nie było. Ogólnie silnik chodzi bardzo przyjemnie na tym Neste.
                                                    to nie jest dobra wiadomość być może rację ma "mój" mechanik - twierdzi on bowiem, że 0W40 nie nadaje się do wielozaworowych VAG-ów (m.in. BCB, AZD) - właśnie z powodu głośnej pracy rozrządu - zresztą 5W50 też się wg niego nie nada, ale to już z innych powodów :szeroki_usmiech pozostaje więc tylko 5W40 bo przed stosowaniem 5W30 delikatnie przestrzega instrukcja auta :diabelski_usmiech
                                                    Leon 1.6 16V 105 KM

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X