Zamieszczone przez Marek__82
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez endryuZamieszczone przez sw29lże jak już są opiłki koloru miedzianego lub złotego to lipa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOrezon napisał/a:
albo też jest cieplej na zewnątrz
... idąc takim tokiem myślenia można śmiało napisać, że "idzie zima więc temperatura oleju spadnie" ! ... można też napisać że "już jesienią i zimą" coraz więcej osób będzie chciało mieć olej który szybko łapie temperaturę no wskazane będzie, by robocza temperatura oleju była w optymalnym zakresie temperatura (wyższa)... no i można by jeszcze "gdybać" ale napisać że
rezon napisał/a:
1. Gorzej odprowadza ciepło i/lub 2. Gorzej smaruje i jest większe tarcie=więcej bardziej się nagrzewa
ale... należy wziąć pod uwagę fakt, że przecież nie mamy odniesienia do oleju tego samego producenta o tych samych SAE tylko do innego produktu (gdzie producent mógł zastosować inne metody produkcji oleju a tym samym parametry fizyko-chemiczną są po prostu inne). No i jeżeli wcześniej był olej 5W30 to porównując go do oleju 0W40 trzeba porównać lepkość tych olejów (najlepiej przy 100C ) jasnym jest też że olej z SAE 0W40 będzie miał (powinien mieć) lepszą temperaturę płynięcia i niższą lepkość strukturalną CCS niż odpowiednik o SAE 5W30 (o tym samym ACEA i w tej samej specyfikacji) natomiast olej 5W30 (o tym samym ACEA i w tej samej specyfikacji) będzie miał (powinien mieć) niższą lepkość w 40 i 100 C niż olej z SAE 0W40.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez degeneratSzukałem PLATINUM Pro 0W-40 ... i nic. Zapytałem przedstawiciela Orlen gdzie można to kupić. Odpisał, że olej jest dostępny w opakowaniu 1l i można go kupić na większości stacji Orlen.
Chyba tankuję akurat na tych stacjach gdzie go nie ma. Zresztą Platinum MaxPower 0w40 też nie widziałem.
Widać mają ofertę produktów wirtualnych.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rezonajnie - napisałem coś o udowadnianiu wyższości 0W40 nad 5W30 - jeszcze jak byś napisać skąd się bierze dodatkowe ciepło podnoszące temp. oleju to byłoby super. Bo wg mnie to jednak większe tarcie albo gorsze odprowadzanie ciepła
0W40 Xmax ma 13,5 cSt przy 100C
nie podałeś na czym jeździłeś ale np. Edge LL C3 VW504/507 ma 11,4cSt przy 100C
mniejsza lepkość, niższy opór i mniejsza temperatura
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dragsterZmiana w 1,6 BCB na Neste 0W40. Przedtem było coś 5W40 i po 12 tys. był ciemny - może dobrze wymywał. Jakoś tak przyjemniej się zrobiło po wymianie, jakby lżej wkręcał się na obroty.
też chcę zalać Neste 0W40 na zimę - mimo tego, że 5W50 jest niezły to jednak na zimę średnio się nada :diabelski_usmiech ponieważ mam jeszcze Neste 5W50 na dolewki, ewentualne ubytki 0W40 będę mim uzupełniał (oba API SJ) - i wyjdzie 2W42 :szeroki_usmiech
Zamieszczone przez pabamniejsza lepkość, niższy opór i mniejsza temperaturaLeon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
no tak ... ale ... najszybciej silnik osiągał u mnie temp. roboczą na Ams-ie 10W40 potem na 5W40 no i wychodzi na to, że najwolniej na 5W50 :P więc, jak to jest z tym tarciem/oporem ? warunki zbliżone :szeroki_usmiech[/quote]
Panowie bo im lepsza płynność oleju i pompowalność, to olej szybciej krąży w układzie - co jest oczywiste Więc idąc tym tokiem myślenia, w początkowej fazie taki olej będzie szybciej rozgrzewał motorownię, aby później lepiej odbierać ciepło z węzłów tarcia...Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Krisss_28Panowie bo im lepsza płynność oleju i pompowalność, to olej szybciej krąży w układzie - co jest oczywiste
Zamieszczone przez TomaszWDruga sprawa po zmianie oleju temperatura wzrosła o 4 stopnie. Czy to oznaka że dobrze się nagrzewa i dociera wszędzie gdzie powinien czy olej nie daje rady?
Jeśli jednak TomaszW zauważył wzrost temperatury, to widocznie świeżo zalany olej gorzej pełni podstawowe funkcje - "lepsze" okazało się wrogiem dobrego.
Jeśli z kolei ja mam spadek przy przejściu z Millersa XF na Millersa EE - których lepkości, temperatury itd. są bardzo zbliżone
XF 5W30 504/507
Ciężar właściwy przy 15 C…0,849
Lepkość kinematyczna przy 100 C…11,9 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40 C…71,0 cSt
Indeks lepkości…166
Temperatura krzepnięcia…
Temperatura zapłonu…>200 C
EE 5W30 504/507
Ciężar właściwy przy 15 C…0,856
Lepkość kinematyczna przy 100 C…12,4 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40 C…71,9 cSt
Indeks lepkości…172
Temperatura krzepnięcia…<-30 C
Temperatura zapłonu…>200C
Lepkość na zimno przy -30 C…6,600 cP
to w czym tkwi różnica - Na pewno NIE w cSt tylko składzie oleju i dodatkach. Zanim ponownie zaczniecie udowadniać forumowiczom wyższość tego czy innego oleju ponieważ ma takie czy inne parametry to warto pamiętać do czego ten olej służy - do redukcji tarcia i odprowadzania ciepła.
[ Dodano: Pon 21 Wrz, 15 16:33 ]
Zamieszczone przez pabanie podałeś na czym jeździłeś ale np. Edge LL C3 VW504/507 ma 11,4cSt przy 100C
mniejsza lepkość, niższy opór i mniejsza temperatura
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rezonw czym tkwi różnica - Na pewno NIE w cSt tylko składzie oleju i dodatkach.Zamieszczone przez PAOLO ESCOprzecież nie mamy odniesienia do oleju tego samego producenta o tych samych SAE tylko do innego produktu (gdzie producent mógł zastosować inne metody produkcji oleju a tym samym parametry fizyko-chemiczną są po prostu inne). No i jeżeli wcześniej był olej 5W30 to porównując go do oleju 0W40 trzeba porównać lepkość tych olejów (najlepiej przy 100C ) jasnym jest też że olej z SAE 0W40 będzie miał (powinien mieć) lepszą temperaturę płynięcia i niższą lepkość strukturalną CCS niż odpowiednik o SAE 5W30 (o tym samym ACEA i w tej samej specyfikacji) natomiast olej 5W30 (o tym samym ACEA i w tej samej specyfikacji) będzie miał (powinien mieć) niższą lepkość w 40 i 100 C niż olej z SAE 0W40.
ps. "bijemy pianę" a kolega TomaszW nawet nie napisał jaki olej był wcześniej zalany (że o innych czynnikach zewnętrznych wpływających na parametry oleju nie wspomnę)PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOps. "bijemy pianę" a kolega TomaszW nawet nie napisał jaki olej był wcześniej zalany (że o innych czynnikach zewnętrznych wpływających na parametry oleju nie wspomnę)
Komentarz
-
-
A dlaczego nie 0W30 z normą VW 502.00 ?Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Po zmianie na Neste 0W40 w 1,6 BCB bardziej słychać jak rozrząd pracuje - jak stanie się przed autem i silnik pracuje na wolnych obrotach, to słychać cykanie z wysoką częstotliwością. Nie wiem; może to hydrauliczne popychacze słychać, a może jak krzywki wałka uderzają o szklanki. Na poprzednim 5W40 tego nie było. Ogólnie silnik chodzi bardzo przyjemnie na tym Neste.
Komentarz
-
-
KubaMpakiet, już jakiś czas temu pisałem o nim, ale nie ma problemu, abym skreślił jeszcze raz parę zdań Tak więc, wcześniej miałem w lali Valvoline Synpower 0W-40, Ravenol SSL 0W-40 i teraz Totala 0W-40. Z tych trzech najlepiej sugestywnie autko chodziło na Valvo, a pomiędzy Ravenolem a Totalem nie widzę żadnej różnicy, poza ceną, na korzyść Totala.
Autko chodzi cichutko po odpaleniu, nawet jak stoi dłużej i zawsze pod chmurką, nie ubywa go w zauważalnych ilościach, może pojedyncze ilości ML, no i ładnie turbo łapie Mimo, że autkiem latam też po autostradach i to z maksymalnymi prędkościami(230)
Mam przygotowaną drugą bańkę i zaleję go świeżego pod koniec listopada, więc będę miał też pogląd jak oliwa spisuje się poniżej 0 stopnia C Latem przy tropikalnych upałach nie działo się z nim nic niepokojącego, nie wiem jak z częstotliwością załączania się wentylatora, ponieważ jeździłem na klimie w trybie "Auto"
Ogólnie za tą cenę co ja go kupiłem za 5 L, to jest bardzo dobrze Ciężko go już tylko dostać, ale warto Jak już go wycofają, to przejdę na Shella, bo Ravenol zdrożałŚmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Krisss_28Jak już go wycofają, to przejdę na Shella
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dragsterPo zmianie na Neste 0W40 w 1,6 BCB bardziej słychać jak rozrząd pracuje - jak stanie się przed autem i silnik pracuje na wolnych obrotach, to słychać cykanie z wysoką częstotliwością. Nie wiem; może to hydrauliczne popychacze słychać, a może jak krzywki wałka uderzają o szklanki. Na poprzednim 5W40 tego nie było. Ogólnie silnik chodzi bardzo przyjemnie na tym Neste.Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
Komentarz