Zamieszczone przez slawciol
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Też tak mówięZamieszczone przez PAOLO ESCOC U D ...
To samo zauważyłem po dolaniu Visco Stabil do LM 0W40, olej bez tego dodatku 50°C łapał po około 9-10min, po dolaniu VS, 50°C olej miał po około 13-15min.Zamieszczone przez REXAXidentyczną sytuację miałem po wlaniu do Neste 0w40 dodatku AR9200 - silnik pracował tak samo ale zdecydowanie później uzyskiwał temperaturę roboczą :wink:
Raczej za plus :wink:Zamieszczone przez aronusMicrusec ja na LM 5w40 też miałem wrażenie, że silnik szybciej się nagrzewa w stosunku do innych 5w40. Nie mam Maxi dota, ale jakoś szybko w lecie włączał się wentylator, ale ja to uważałem za minus tego oleju.
Komentarz
-
-
No, ale jak na plus? Częściej włączał mi się wentylator tzn silnik bardziej się grzał w lecie. Dla mnie to minus.Zamieszczone przez leonnRaczej za plus :wink:Zamieszczone przez aronusMicrusec ja na LM 5w40 też miałem wrażenie, że silnik szybciej się nagrzewa w stosunku do innych 5w40. Nie mam Maxi dota, ale jakoś szybko w lecie włączał się wentylator, ale ja to uważałem za minus tego oleju.
W zimie może to lepiej, ale nie poczyniłem takich obserwacji bo 1,6 MPI nie ma problemów z nagrzewaniem się zimą
Komentarz
-
-
zaraz :diabelski_usmiech wyjdzie ze L.M za 250 zeta bedzie slabszy niz shell za 9 dyszek :roll:Zamieszczone przez REXAXjeżeli olej lepiej smaruje to wolniej łapie temperaturęZamieszczone przez micrusecJestem w szoku, posiadam MAXI-DOT i wyraźnie na nim widać, że silnik się szybciej nagrzewa
identyczną sytuację miałem po wlaniu do Neste 0w40 dodatku AR9200 - silnik pracował tak samo ale zdecydowanie później uzyskiwał temperaturę roboczą :wink:
zgodnie z tym testem http://autolubricants.info/engine/te...za-ruljom.html wynika że najsłabiej chroni pierścienie LM co by potwierdzało w/w spostrzeżenie :wink:Audi 1.8T AVJ
Silnik smaruje
Ravenol SSL
Komentarz
-
-
Wiesz co no, ale przecież częstotliwość włączania się wentylatora na chłodnicy nie jest żadnym wyznacznikiem dobrej, czy złej jakości oleju :wink: Plus jest taki, że to jeden z najlepszych oleji :wink:Zamieszczone przez aronusCzęściej włączał mi się wentylator tzn silnik bardziej się grzał w lecie.
A który LM tyle kosztuje :shock:Zamieszczone przez KubaMpakietzaraz :diabelski_usmiech wyjdzie ze L.M za 250 zeta
Komentarz
-
-
Drugie spostrzeżenie : na danym odcinku który pokonuje każdego dnia, powiedzmy z rana bo wtedy temp. zew. są mocno do siebie zbliżone zaobserwowałem że olej nie dość że szybciej łapie temp. roboczą to przeważnie (by nie powiedzieć zazwyczaj) osiąga niższe wartości od MO 0W40. Tam gdzie miałem temp. oleju powiedzmy do samego końca trasy pomiarowej na poziomie 86 st. C dla oleju MO 0W40, to teraz mam 82 st. C dla LM 0W40. Ponadto przy jeździe ze stałą prędkością obserwuje wahania tej temperatury w wąskim przedziale w dół, coś czego nie było przy MO. Przy MO jak temp. rosła do dosyć szybko i długo zbijało ją w dół. Przy tym oleju widzę że momentalnie spada - ale nie leci na łeb czy szyję.
Nie ubywa oleju, kolor jest bursztynowy, zapach akceptowalny. Jeśli chodzi o zapach to pachnie zdecydowanie inaczej od MO 0W40, tak łagodniej, powiedziałbym lepiej. Barwą się te oleje zdecydowanie różnią, MO jest ciemniejszy. W dotyku test poślizgu palca skłaniam się ku MO. Testów smakowych nie będzie.
Napisałem swoje wrażenia. Szybsze osiąganie temp. robocze silnika tj. cieczy chłodzącej nadal się utrzymuje, temp. oleju jest niższa na takim samym odcinku i tym samym sposobem pokonywania. Kultura pracy silnika bez zmian, spalanie podobne - jeszcze nie sprawdzałem finalnie. Odpalanie na zimno tak samo, odpalanie na ciepło podobnie.
Komentarz
-
-
micrusec, poza dotychczasowymi obserwacjami różnic w tych dwóch olejach, jak byś tak posłał do analizy, jeden i drugi olej no to by było widać czym się tak naprawdę różnią
A tak to takie troche wróżenie z fusów, czy ten gorszy, czy ten lepszy, ale nie zapeszając testu zobaczymy co będzie za 12tys :wink:
U mnie wszystkie oleje podczas wymiany mają kolor prawie czarny, no ale nie taki jak w dizlach, ale jednak czarny/ciemno brazowy. Pewnie przez Lpg :wink:
Komentarz
-
-
Podejrzewam, że koszt analizy wyniósłby więcej niż warty jest baniak oleju. Dwa : tego pierwszego nie mam już (pisze o MO) bo zasilił wielką beczkę na re-rafinacji w Trzebini a drugi jest zbyt świeży (bo dopiero co wlany) by zlewać. I u mnie wszystkie oleje podczas zlewania są ciemne/ czarne i prawie kupa brązowa (efekt stosowania płukanki). Podejrzewam że po jakimś przebiegu olej wyraźnie z ciemnieje. A jak śmierdzą to już inna sprawa.
No nic tym sposobem zaczynamy tłusty czwartek.
Koniec opier***** zjedz PĄCZKA ... nie bądź leń.
Komentarz
-
-
Audi 1.8T AVJ
Silnik smaruje
Ravenol SSL
Komentarz
-
-
ja bym zalał 0W40 - sprawdzi się ze względu na wysoki TBN (olej z MB 229.5 i VW 502.00) oraz lepkość. Producent wg. uznania. Na stronie 193 masz zestawienie produktów z SAE 0W40.Zamieszczone przez zkasper66jazda po mieście, krótkie odcinki do 10 kmPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zlałem dzisiaj shella i zalałem Mobila 1 new life 0w40. Poprzedzone płukanką. Wszystko ok, tylko ukazał mi się dziwny widok po odkręceniu filtra oleju.
W podstawie filtra oleju były 2 sklejone olejem uszczelki gumowe
[img]
[/img]
Po wyjęciu wygląda to tak jak uszczelka która jest na filtrze, bardzo ugniecione:
[img]
[/img]
Podstawa bez tego wygląda tak:
[img]
[/img]
Czy te uszczelki dodatkowe są tam potrzebne, czy poprzedni którzy wymieniali filtr zostawiali jak wypadła uszczelka ze starego filtra?
Z drugiej strony te bolce co są na spodzie podstawy powodują "oranie" nowej uszczelki na filtrze(podczas dokręcania) a na tych uszczelkach co były są ślady że zasklepiało mały otworek w podstawie filtra.
Według ETKi nic tam nie ma, czy te uszczelki powinny tam być? Po co są te bolce?czarna perła
Komentarz
-
-
Uszczelka powinna być na filtrze, ktoś chyba zapomniał zabrać uszczelkę z poprzedniego filtra z poprzedniej wymiany. Mnie się dwa razy zdarzyło że filtr odkręciłem od podstawy, a uszczelka zew. została w obudowie.

Z ciekawości zobacz w filtrze starym czy podstawa filtra (ten czarny plastik) pracuje góra i dół, czy wew. jest sprężyna, raz kupiłem filtr oleju i nie było tej sprężyny w środku.
Komentarz
-
-
Tez tak mi się zdaje, ale żeby aż dwie?Jak wykręciłem filtr, to na filtrze była uszczelka strasznie umęczona, na chama chyba dokręcali aby to się zmieściło :evil: . Z drugiej strony czegoś mi tam brakuje, bo po co uszczelka gumowa na filtrze jak w podstawie nie ma płaszczyzny tylko wystające bolce, które orają uszczelkę.Zamieszczone przez micrusecUszczelka powinna być na filtrze, ktoś chyba zapomniał zabrać uszczelkę z poprzedniego filtra z poprzedniej wymiany. Mnie się dwa razy zdarzyło że filtr odkręciłem od podstawy, a uszczelka zew. została w obudowie.
Obrazek
Z ciekawości zobacz w filtrze starym czy podstawa filtra (ten czarny plastik) pracuje góra i dół, czy wew. jest sprężyna, raz kupiłem filtr oleju i nie było tej sprężyny w środku.
Tak pracuje w zakresie około 3-4mm.czarna perła
Komentarz
-
-
Shella zlałem po 7kkm, przestała podobać się praca silnika na nim, Mobil po odpaleniu duużo lepiej niż na nowym Shellu. Na razie + dla Mobila.Zamieszczone przez lockin@slawciol
Jak pojezdzisz na Mobilu napisz cos na forum jak sie to ma do Shella w CAXA bo bede chcial zalac jakiegos 0W40 i jeszcze nie zdecydowalem jakiego
Płukanka LM, olej spłynął czarny.
[img]
[/img]
czarna perła
Komentarz
-
-
Warsztat w mojej okolicy. Olej zmieniali przy mnie, filtr też. Zalali na pewno mój olej i wymienili filtr. Zdemontowany miał uszczelkę. Niestety nie robili płukanki.W podstawę nie zaglądałem jak zdemontowali filtr. Poprzednie wymiany robiła poprzednia właścicielka szkodnika. Teraz robię to sam ;-)Zamieszczone przez micrusecslawciol, kto Ci wymieniał olej ostatnio ? Może tutaj leży problem.czarna perła
Komentarz
-
-
Prawie widziałeś wszystko, ktoś się spieszył i pośpieszył. Może dodatkowa uszczelka stanowiła problem tak wczesnej wymiany. Płukanka co najwyżej poprawiła upływ starego oleju, ale poprzednią uszczelkę musiałeś usunąć sam a w zasadzie dwie.Zamieszczone przez slawciolWarsztat w mojej okolicy. Olej zmieniali przy mnie, filtr też. Zalali na pewno mój olej i wymienili filtr. Zdemontowany miał uszczelkę. Niestety nie robili płukanki.W podstawę nie zaglądałem jak zdemontowali filtr. Poprzednie wymiany robiła poprzednia właścicielka szkodnika. Teraz robię to sam ;-)Zamieszczone przez micrusecslawciol, kto Ci wymieniał olej ostatnio ? Może tutaj leży problem.
Komentarz
-
Komentarz