Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6626
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Zamieszczone przez slawciol
    ja mam 4l
    masz kod EAN z Wielkiej Brytanii, może tam tak pakują ...
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • slawciol
      Rider
      • 2014
      • 263

      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      Zamieszczone przez slawciol
      ja mam 4l
      masz kod EAN z Wielkiej Brytanii, może tam tak pakują ...
      Możliwe, zobaczę jak troszkę polatam na nim ;-) Dzięki za info.
      czarna perła

      Komentarz

      • micrusec
        Rider
        • 2013
        • 559

        slawciol, a może być po prostu powiedział skąd masz olej ? Jakie jest źródło zakupu.

        Komentarz

        • mati8201
          Rider
          • 2009
          • 343

          ja zamierzam kupić Mobila 1 0W40 z tej aukcji sprzedający z krosna czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tym sprzedawcą

          Komentarz

          • leonn
            RS
            • 2011
            • 2726
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            C U D ...
            Też tak mówię

            Zamieszczone przez REXAX
            identyczną sytuację miałem po wlaniu do Neste 0w40 dodatku AR9200 - silnik pracował tak samo ale zdecydowanie później uzyskiwał temperaturę roboczą :wink:
            To samo zauważyłem po dolaniu Visco Stabil do LM 0W40, olej bez tego dodatku 50°C łapał po około 9-10min, po dolaniu VS, 50°C olej miał po około 13-15min.

            Zamieszczone przez aronus
            Micrusec ja na LM 5w40 też miałem wrażenie, że silnik szybciej się nagrzewa w stosunku do innych 5w40. Nie mam Maxi dota, ale jakoś szybko w lecie włączał się wentylator, ale ja to uważałem za minus tego oleju.
            Raczej za plus :wink:

            Komentarz

            • aronus
              Rider
              • 2008
              • 643
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              Zamieszczone przez leonn
              Zamieszczone przez aronus
              Micrusec ja na LM 5w40 też miałem wrażenie, że silnik szybciej się nagrzewa w stosunku do innych 5w40. Nie mam Maxi dota, ale jakoś szybko w lecie włączał się wentylator, ale ja to uważałem za minus tego oleju.
              Raczej za plus :wink:
              No, ale jak na plus? Częściej włączał mi się wentylator tzn silnik bardziej się grzał w lecie. Dla mnie to minus.
              W zimie może to lepiej, ale nie poczyniłem takich obserwacji bo 1,6 MPI nie ma problemów z nagrzewaniem się zimą

              Komentarz

              • KubaMpakiet
                Rider
                • 2011
                • 279

                Zamieszczone przez REXAX
                Zamieszczone przez micrusec
                Jestem w szoku, posiadam MAXI-DOT i wyraźnie na nim widać, że silnik się szybciej nagrzewa
                jeżeli olej lepiej smaruje to wolniej łapie temperaturę identyczną sytuację miałem po wlaniu do Neste 0w40 dodatku AR9200 - silnik pracował tak samo ale zdecydowanie później uzyskiwał temperaturę roboczą :wink:
                zgodnie z tym testem http://autolubricants.info/engine/te...za-ruljom.html wynika że najsłabiej chroni pierścienie LM co by potwierdzało w/w spostrzeżenie :wink:
                zaraz :diabelski_usmiech wyjdzie ze L.M za 250 zeta bedzie slabszy niz shell za 9 dyszek :roll:
                Audi 1.8T AVJ

                Silnik smaruje
                Ravenol SSL

                Komentarz

                • leonn
                  RS
                  • 2011
                  • 2726
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  Zamieszczone przez aronus
                  Częściej włączał mi się wentylator tzn silnik bardziej się grzał w lecie.
                  Wiesz co no, ale przecież częstotliwość włączania się wentylatora na chłodnicy nie jest żadnym wyznacznikiem dobrej, czy złej jakości oleju :wink: Plus jest taki, że to jeden z najlepszych oleji :wink:


                  Zamieszczone przez KubaMpakiet
                  zaraz :diabelski_usmiech wyjdzie ze L.M za 250 zeta
                  A który LM tyle kosztuje :shock:

                  Komentarz

                  • crom.de
                    RS
                    • 2012
                    • 1545
                    • Superb II (3T4)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    Zamieszczone przez aronus
                    Częściej włączał mi się wentylator tzn silnik bardziej się grzał w lecie. Dla mnie to minus.
                    A to jest jakaś obserwacja ze stałej trasy np. do pracy czy coś? Czy też masz chłodnice oleju z wentylatorem? :szeroki_usmiech
                    - Superb
                    - Panda 1.2

                    Komentarz

                    • micrusec
                      Rider
                      • 2013
                      • 559

                      Drugie spostrzeżenie : na danym odcinku który pokonuje każdego dnia, powiedzmy z rana bo wtedy temp. zew. są mocno do siebie zbliżone zaobserwowałem że olej nie dość że szybciej łapie temp. roboczą to przeważnie (by nie powiedzieć zazwyczaj) osiąga niższe wartości od MO 0W40. Tam gdzie miałem temp. oleju powiedzmy do samego końca trasy pomiarowej na poziomie 86 st. C dla oleju MO 0W40, to teraz mam 82 st. C dla LM 0W40. Ponadto przy jeździe ze stałą prędkością obserwuje wahania tej temperatury w wąskim przedziale w dół, coś czego nie było przy MO. Przy MO jak temp. rosła do dosyć szybko i długo zbijało ją w dół. Przy tym oleju widzę że momentalnie spada - ale nie leci na łeb czy szyję.

                      Nie ubywa oleju, kolor jest bursztynowy, zapach akceptowalny. Jeśli chodzi o zapach to pachnie zdecydowanie inaczej od MO 0W40, tak łagodniej, powiedziałbym lepiej. Barwą się te oleje zdecydowanie różnią, MO jest ciemniejszy. W dotyku test poślizgu palca skłaniam się ku MO. Testów smakowych nie będzie.

                      Napisałem swoje wrażenia. Szybsze osiąganie temp. robocze silnika tj. cieczy chłodzącej nadal się utrzymuje, temp. oleju jest niższa na takim samym odcinku i tym samym sposobem pokonywania. Kultura pracy silnika bez zmian, spalanie podobne - jeszcze nie sprawdzałem finalnie. Odpalanie na zimno tak samo, odpalanie na ciepło podobnie.

                      Komentarz

                      • crom.de
                        RS
                        • 2012
                        • 1545
                        • Superb II (3T4)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        micrusec, ciekawe co mówisz, że szybciej łapie szybciej zbija. Jaki długi masz ten odcinek testowy?
                        - Superb
                        - Panda 1.2

                        Komentarz

                        • micrusec
                          Rider
                          • 2013
                          • 559

                          Zamieszczone przez crom.de
                          micrusec, ciekawe co mówisz, że szybciej łapie szybciej zbija. Jaki długi masz ten odcinek testowy?
                          W jedną stronę ok. 20 km.

                          Komentarz

                          • leonn
                            RS
                            • 2011
                            • 2726
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            micrusec, poza dotychczasowymi obserwacjami różnic w tych dwóch olejach, jak byś tak posłał do analizy, jeden i drugi olej no to by było widać czym się tak naprawdę różnią A tak to takie troche wróżenie z fusów, czy ten gorszy, czy ten lepszy, ale nie zapeszając testu zobaczymy co będzie za 12tys :wink:
                            U mnie wszystkie oleje podczas wymiany mają kolor prawie czarny, no ale nie taki jak w dizlach, ale jednak czarny/ciemno brazowy. Pewnie przez Lpg :wink:

                            Komentarz

                            • micrusec
                              Rider
                              • 2013
                              • 559

                              Podejrzewam, że koszt analizy wyniósłby więcej niż warty jest baniak oleju. Dwa : tego pierwszego nie mam już (pisze o MO) bo zasilił wielką beczkę na re-rafinacji w Trzebini a drugi jest zbyt świeży (bo dopiero co wlany) by zlewać. I u mnie wszystkie oleje podczas zlewania są ciemne/ czarne i prawie kupa brązowa (efekt stosowania płukanki). Podejrzewam że po jakimś przebiegu olej wyraźnie z ciemnieje. A jak śmierdzą to już inna sprawa.

                              No nic tym sposobem zaczynamy tłusty czwartek.
                              Koniec opier***** zjedz PĄCZKA ... nie bądź leń.

                              Komentarz

                              • KubaMpakiet
                                Rider
                                • 2011
                                • 279

                                Zamieszczone przez leonn

                                Zamieszczone przez KubaMpakiet
                                zaraz :diabelski_usmiech wyjdzie ze L.M za 250 zeta
                                A który LM tyle kosztuje :shock:
                                sugerowalem sie cena u kolegi z Berlina
                                Oleje silnikowe, filtry i żarówki samochodowe - najlepsze ceny i opinie - sklep internetowy kolegaberlin

                                :P
                                Audi 1.8T AVJ

                                Silnik smaruje
                                Ravenol SSL

                                Komentarz

                                • zkasper66
                                  Classic
                                  • 2015
                                  • 15

                                  Niedługo kolejna coroczna wymiana oleju (ok12.000 km), obecnie lazerway LL 5W30 (ubyki niewielkie, olej na pokładzie ten sam cały rok), jazda po mieście, ktrótkie odcinki do 10 km. Czy obecny wybór jest ok czy wybrać coś innego?

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez zkasper66
                                    jazda po mieście, krótkie odcinki do 10 km
                                    ja bym zalał 0W40 - sprawdzi się ze względu na wysoki TBN (olej z MB 229.5 i VW 502.00) oraz lepkość. Producent wg. uznania. Na stronie 193 masz zestawienie produktów z SAE 0W40.
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • slawciol
                                      Rider
                                      • 2014
                                      • 263

                                      Zlałem dzisiaj shella i zalałem Mobila 1 new life 0w40. Poprzedzone płukanką. Wszystko ok, tylko ukazał mi się dziwny widok po odkręceniu filtra oleju.
                                      W podstawie filtra oleju były 2 sklejone olejem uszczelki gumowe
                                      [img][/img]
                                      Po wyjęciu wygląda to tak jak uszczelka która jest na filtrze, bardzo ugniecione:

                                      [img][/img]
                                      Podstawa bez tego wygląda tak:
                                      [img][/img]
                                      Czy te uszczelki dodatkowe są tam potrzebne, czy poprzedni którzy wymieniali filtr zostawiali jak wypadła uszczelka ze starego filtra?
                                      Z drugiej strony te bolce co są na spodzie podstawy powodują "oranie" nowej uszczelki na filtrze(podczas dokręcania) a na tych uszczelkach co były są ślady że zasklepiało mały otworek w podstawie filtra.
                                      Według ETKi nic tam nie ma, czy te uszczelki powinny tam być? Po co są te bolce?
                                      czarna perła

                                      Komentarz

                                      • micrusec
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 559

                                        Uszczelka powinna być na filtrze, ktoś chyba zapomniał zabrać uszczelkę z poprzedniego filtra z poprzedniej wymiany. Mnie się dwa razy zdarzyło że filtr odkręciłem od podstawy, a uszczelka zew. została w obudowie.



                                        Z ciekawości zobacz w filtrze starym czy podstawa filtra (ten czarny plastik) pracuje góra i dół, czy wew. jest sprężyna, raz kupiłem filtr oleju i nie było tej sprężyny w środku.

                                        Komentarz

                                        • slawciol
                                          Rider
                                          • 2014
                                          • 263

                                          Zamieszczone przez micrusec
                                          Uszczelka powinna być na filtrze, ktoś chyba zapomniał zabrać uszczelkę z poprzedniego filtra z poprzedniej wymiany. Mnie się dwa razy zdarzyło że filtr odkręciłem od podstawy, a uszczelka zew. została w obudowie.

                                          Obrazek

                                          Z ciekawości zobacz w filtrze starym czy podstawa filtra (ten czarny plastik) pracuje góra i dół, czy wew. jest sprężyna, raz kupiłem filtr oleju i nie było tej sprężyny w środku.
                                          Tez tak mi się zdaje, ale żeby aż dwie?Jak wykręciłem filtr, to na filtrze była uszczelka strasznie umęczona, na chama chyba dokręcali aby to się zmieściło :evil: . Z drugiej strony czegoś mi tam brakuje, bo po co uszczelka gumowa na filtrze jak w podstawie nie ma płaszczyzny tylko wystające bolce, które orają uszczelkę.
                                          Tak pracuje w zakresie około 3-4mm.
                                          czarna perła

                                          Komentarz

                                          • lockin
                                            Rider
                                            • 2013
                                            • 691
                                            • Superb II (3T4)

                                            @slawciol
                                            Jak pojezdzisz na Mobilu napisz cos na forum jak sie to ma do Shella w CAXA bo bede chcial zalac jakiegos 0W40 i jeszcze nie zdecydowalem jakiego
                                            JEST >>> O2FL by Lockin

                                            BYŁA >>> O3 1.8 TSI by Lockin
                                            BYŁA >>> S2FL 2015 by Lockin
                                            BYŁA >>> O3 Black 2013 by Lockin
                                            BYŁA >>> O2 Tour 2011 by Lockin

                                            Komentarz

                                            • slawciol
                                              Rider
                                              • 2014
                                              • 263

                                              Zamieszczone przez lockin
                                              @slawciol
                                              Jak pojezdzisz na Mobilu napisz cos na forum jak sie to ma do Shella w CAXA bo bede chcial zalac jakiegos 0W40 i jeszcze nie zdecydowalem jakiego
                                              Shella zlałem po 7kkm, przestała podobać się praca silnika na nim, Mobil po odpaleniu duużo lepiej niż na nowym Shellu. Na razie + dla Mobila.
                                              Płukanka LM, olej spłynął czarny.
                                              [img][/img]
                                              czarna perła

                                              Komentarz

                                              • micrusec
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 559

                                                slawciol, kto Ci wymieniał olej ostatnio ? Może tutaj leży problem.

                                                Komentarz

                                                • slawciol
                                                  Rider
                                                  • 2014
                                                  • 263

                                                  Zamieszczone przez micrusec
                                                  slawciol, kto Ci wymieniał olej ostatnio ? Może tutaj leży problem.
                                                  Warsztat w mojej okolicy. Olej zmieniali przy mnie, filtr też. Zalali na pewno mój olej i wymienili filtr. Zdemontowany miał uszczelkę. Niestety nie robili płukanki.W podstawę nie zaglądałem jak zdemontowali filtr. Poprzednie wymiany robiła poprzednia właścicielka szkodnika. Teraz robię to sam ;-)
                                                  czarna perła

                                                  Komentarz

                                                  • micrusec
                                                    Rider
                                                    • 2013
                                                    • 559

                                                    Zamieszczone przez slawciol
                                                    Zamieszczone przez micrusec
                                                    slawciol, kto Ci wymieniał olej ostatnio ? Może tutaj leży problem.
                                                    Warsztat w mojej okolicy. Olej zmieniali przy mnie, filtr też. Zalali na pewno mój olej i wymienili filtr. Zdemontowany miał uszczelkę. Niestety nie robili płukanki.W podstawę nie zaglądałem jak zdemontowali filtr. Poprzednie wymiany robiła poprzednia właścicielka szkodnika. Teraz robię to sam ;-)
                                                    Prawie widziałeś wszystko, ktoś się spieszył i pośpieszył. Może dodatkowa uszczelka stanowiła problem tak wczesnej wymiany. Płukanka co najwyżej poprawiła upływ starego oleju, ale poprzednią uszczelkę musiałeś usunąć sam a w zasadzie dwie.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...