PAOLO ESCO z tych dwóch zdjęć to który olej jest nowszy zdjęcie 1 czy 2 patrząc od góry
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Sprawdzałem tego Motula oraz ten olej co Ty masz i w sumie to jakoś tanio wyszło. No Motul może i w normie bo cenę (160zł za 5L) to mi powiedzieli w sklepie ale VSI od 122zł można znaleźć a to tanio bardzo
Jakieś inne typy? no i pytanie co to znaczy "lepkość w wysokiej temperaturze" a raczej co to jest wysoka temperatura dla silnika? 100, 110st? Mój dobrze trzyma pion więc 90st, do takiej się stosuje 5W40? to w takim razie do jakich silników leje się 5W50?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SezzamSprawdzałem tego Motula oraz ten olej co Ty masz i w sumie to jakoś tanio wyszło. No Motul może i w normie bo cenę (160zł za 5L) to mi powiedzieli w sklepie ale VSI od 122zł można znaleźć a to tanio bardzo
Jakieś inne typy? no i pytanie co to znaczy "lepkość w wysokiej temperaturze" a raczej co to jest wysoka temperatura dla silnika? 100, 110st? Mój dobrze trzyma pion więc 90st, do takiej się stosuje 5W40? to w takim razie do jakich silników leje się 5W50?
Ałą 90stopni to trzyma ci układ chłodzenia a nie olej. W 1,8t olej rozgrzewa sie do 100-130 st. w zależności od temperatur oraz tego gdzie się poruszasz.
5w50 również możesz lać do 1,8t ale lepiej spisze się w okresie letnim niż zimowym.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Sezzam jeśli jeździsz dość długie odcinki, motor może się dogrzać i butujesz to sprawdź sobie to:
Szczególnie, że LPG podnosi średnią temperaturę spalania.
Wcześniej polecałbym jakąś płukankę, najlepiej łagodną i długookresową, np. taką:
Jet Adapive Flush nr Art. XB 40089
W innym silniku benzynowym tak potraktowanym, wcinającym podobnie olej jak Twój, spożycie oliwy spadło praktycznie do zera.
Świetne rezultaty daje też ten olej czy to w dieslach czy benzynach:
Stary na SL jak najbardziej tak. Ten nowy szybko ubywa i się przypala przy ostrej jeżdzie. Poza tym motor już nie taki czysty jak na tym starym. Lepiej już sprawował się zwykły Statoil 5W40 lub Gulf G 5W40 mimo, że to zwykłe HC.Zamieszczone przez KubaMpakietMotul moze byc ale X-cess 5w40Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
Witam,
Moj Seat kończy właśnie 120 000 km.
Od początku zalewany jest olejem 5W30 VW 504/507, co 15 000 km, ostatnie dwie wymiany śmigał na Valvoline SYNPOWER XTREME XL-III C3 5W-30.
Ostatnio odnoszę wrażenie że silnik pracuje coraz głośniej, zależy mi na cichej pracy.
Co ewentualnie możecie polecić? Czy może pozostać przy tym co jest?
Z góry dzięki za porady
Leon 1.4 TSI
XII `09
Komentarz
-
-
No tak cholera zapomniałem, że olej też ma swoją temperaturę - mea culpaZamieszczone przez jaro4444Ałą 90stopni to trzyma ci układ chłodzenia a nie olej. W 1,8t olej rozgrzewa sie do 100-130 st. w zależności od temperatur oraz tego gdzie się poruszasz.
A wiesz, ze się nad tym nie zastanawiałem. Nie chcę wydawać fortuny jak na olej do rajdówki bo to nie samochód rajdowyZamieszczone przez KubaMpakietJaki budzet?Zamieszczone przez SezzamJakieś inne typy?
Powiedzmy 200-250zł za 4-5L bo u mnie z tego co pamiętam to chyba 4,5L wchodzi. To mało jak za olej?
Generalnie zależy mi na utrzymaniu silnika i turbo w jak najlepszej kondycji przez lata. Wymiany oleju robię co 10kKM więc o zestarzenie smarowidła się nie martwię
powiedzmy 2 razy w tygodniu autko pokonuje 35KM w jedną stronę do pracy i z powrotem. Poza tym raz na jakiś czas się zdarzy wypad gdzieś dalej. Robię 15kKM rocznie jakośZamieszczone przez jaro4444jeśli jeździsz dość długie odcinki, motor może się dogrzać i butujesz
butowanie to najczęściej przy załadowanym aucie zbijanie do trójki przy 80KM/h i wyprzedzanie "do odcięcia" ale jak jeżdżę sam to nieraz wskoczę przed tira na skrzyżowaniu więc pierwsze dwa biegi są przeciągane na maksa ale też niedzielnych kierowców w mieście się wyprzedza
Latem to już nie mówię bo kapeć szerszy to się pewniej jedzie :P
I nie przeczę, że jeździ się "trochę" szybciej niż przepisowo tam gdzie można
Powiedz mi czy tą płukankę to zastosować tak jak piszą w pierwszym przypadku czyli 15-20 minut czy muszę te 200 czy tam 1000km zrobić?
Komentarz
-
-
generalnie kupisz za to wszystko z wyzszej polki np LM Synthoil 5w40 cena ok 180 zetaZamieszczone przez SezzamPowiedzmy 200-250zł za 4-5L
mozna kupic tez VSI w swietnej cenie nie gorszy od tych "drogich" i jeszcze na dobra flaszke zostanie :roll: lub ceratec :szeroki_usmiechAudi 1.8T AVJ
Silnik smaruje
Ravenol SSL
Komentarz
-
-
A mogę zrobić tak, że teraz wypłuczą mi w "wymienialni oleju" przy sklepie motoryzacyjnym i zaleję nowy olej a przy następnej wymianie wypłukam dokładnie czy lepiej pojeździć jeszcze ten 1000km na ELFie z płukanką i potem wymienić - chyba druga opcja lepsza, ten tysiak KM autko jakoś przeżyje mam nadziejęZamieszczone przez jaro4444Można i na krótko. Ale najlepszy rezultat uzyskujesz jak zrobisz tak z 500 -1000 km normalnej jazdy.
?
No to jakieś typy już mam, dziękujęZamieszczone przez KubaMpakietgeneralnie kupisz za to wszystko z wyzszej polki np LM Synthoil 5w40
Komentarz
-
-
Szczerze mówiąc to bym teraz, natychmiast zlał tego Elfa :diabelski_usmiech
Możesz zastosować płukankę typu "fast" z Xado albo np. Liqui Moly z serii Professional, Motula, Winns'a, .... Rozgrzewasz mocno motor, podjeżdżasz pod wymienialnie, zalewasz płukankę, 15 min na jałowych obrotach, zlewasz olej bardzo dokładnie, zalewasz nowy i w drogę.
Pod koniec tego nowego oleju możesz dolać "soft" i spokojnie popłukać znów na dystansie 1000 km.
Inna metoda to zrobić teraz "fasta" i zalać np. to:
Pojeździć 3-4 kkm i zlać, a potem już bez żadnych płukanek zalać docelowy olej. Mega TBN mocno wyczyści silnik w środku. Sprawdzone nawet na autach gdzie pierścienie stanęły...Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jaro4444Można i na krótko. Ale najlepszy rezultat uzyskujesz jak zrobisz tak z 500 -1000 km normalnej jazdy.
Xado 5W50 polecam z czystym sumieniem do takiej jazdy jak Twoja.
Ocipiiiiiiii.......ałeś? Normalna jazda- seryjne auto a ty 5w50? po co się pytam?
Skoro ja i wielu moich znajomych w nieseryjnych 1,8T leja 5w40, 0w40-też się zdarza. I też czasem robimy łutłutłutłutłutłutłutłut i nic sie nie dzieje. No chyba że ktoś autostradami lata 230km/h przez 30-50km i zmienia olej jak mu się przypomni to rozumiem-chociaż wiem że wtedy nawet 10w60 nie pomoże.
[ Dodano: Pią 06 Lut, 15 19:32 ]
Sezzam, Wlej zwykła płukankę 15 minut przed wymianą i nie kombinuj.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Czy ktoś zna odpowiedzi na te pytania?
1) Czy do benzyny norma VW502 wymaga mid/low SAPS ze względu na katalizator?
O ile w dieslach z DPF sprawa jest jasna, o tyle do benzyny w instrukcji piszą o A3/B4 a nie C3
2) Czy zalanie oleju np. MOTUL X-clean + 5W30 coś zmienia? Klasa C3 i SM ale norma VW504 czyli już Long Life... wydaje mi się MOTUL X-cess 5W40 lepszym wyborem dla CHPA... przynajmniej patrząc po parametrach....algi
O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY

Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rOBERTO795Ocipiałeś? Normalna jazda- seryjne auto a ty 5w50? po co się pytam?
Wybacz ale pipę na oczach to może Ty masz
10W60 nigdy bym nie zalał, 5W40 dobre owszem, 0W40 też owszem, ale 5W50 sprawdza się szczególnie przy gazie. Nie porównuj 5W40 Millersa CFS z HTHS rzędu 4,1 - 4,2 z cywilnym olejem, gdzie początkowe HTHS jest rzędu 3,6-3,7 i leci na łeb przez nitryfikację oleju gazem i degradację wiskozatorów. Poza tym CFS 5w40 ma prawie 15 cSt w 100C więc mieści się w górnej granicy klasy "40".
Jak 5W50 po kilku tysiącach km będzie trzymał HTHS na poziomie nowego 40 to wszystkie pieniądze. Dlatego spokojnie można go zalać.
Jak tylko patrzysz na lepkość, to mój brat w wyczynowym 3.0 DBiT moc ok 380 KM, jeżdżonym na pełnej rurze w terenie leje 10W40. Tylko tam HTHS jest 4,2 i wyczynowa oliwa. Zmieniana co 2 kkm albo i krócej. Tylko tam jazda to 80-90% pełny but, w piachu po kolana albo błocie...Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
:PZamieszczone przez jaro4444Zamieszczone przez rOBERTO795Ocipiałeś? Normalna jazda- seryjne auto a ty 5w50? po co się pytam?
Wybacz ale pipę na oczach to może Ty masz
10W60 nigdy bym nie zalał, 5W40 dobre owszem, 0W40 też owszem, ale 5W50 sprawdza się szczególnie przy gazie. Nie porównuj 5W40 Millersa z HTHS rzędu 4,1 - 4,2 z cywilnym olejem, gdzie początkowe HTHS jest rzędu 3,6-3,7 i leci na łeb przez nitryfikację oleju gazem i degradację wiskozatorów.
Jak 5W50 po kilku tysiącach km będzie trzymał HTHS na poziomie nowego 40 to wszystkie pieniądze. Dlatego spokojnie można go zalać.
Jak tylko patrzysz na lepkość to mój brat w wyczynowym 3.0 DBiT moc ok 380 KM, jeżdżonym na pełnej rurze w terenie leje 10W40. Tylko tam HTHS jest 4,2 i wyczynowa oliwa...
Wszystkie 1,8T które obsługuje jeżdzą na 5w40 przeważnie Motulu X-cess, Millers CFS 5w40, Millers Trident, LM High tech Synthoil i żadnemu nic się nie dzieje a nie wszystkie maja lekko.
Jeśli ktoś chce wydeć ok 250zł za 5L to polecam CFS-a 5w40 a przy LPG wymieniac co 8 tyś km.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Z tym się zgodzę w 100% pod warunkiem, że Millers nie będzie miał estrów. A chwalą się nawet potrójnym. Ile ich tak naprawdę tam jest?Zamieszczone przez rOBERTO795Jeśli ktoś chce wydeć ok 250zł za 5L to polecam CFS-a 5w40 a przy LPG wymieniac co 8 tyś km
Tylko koszt niestety zdecydowanie wyższy jak ten np. Xado wymieniany co 10 kkm. Jak sam wspomniałeś do cywilnego auta styka.
Sezzam wspominał, że mu trochę wciąga oliwy. Xado tu się akurat sprawdza, bo zdecydowanie zmniejsza pochłanianie oleju.
Nie dokończyłem poprzedniego postu - jak brat zbudował tą terenówkę, to na przepłukanie motoru zalał cywilny, dobry olej 5W50. Zbutował go na testach w terenie i wylał śmierdzącą i przypaloną galaretę. Płukanka i po tym wyczynowa oliwa 10W40. Zlewa owszem czarną od sadzy, ale ładną, płynną nie przypaloną. To niestety różnica klas w bazie...Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
To jak już się skończycie spierać powiedzcie jednogłośnie co zrobić :P bo wiskozatory - cokolwiek to jest xD - to mi się w mózgu robiąZamieszczone przez jaro4444[...] leci na łeb przez nitryfikację oleju gazem i degradację wiskozatorów [...]
Poproszę o zgodną odpowiedź jaki(e) oleje rozważać, jak płukać i co ile wymieniać
A propos wymiany to mogę i co 5kKM byle oliwa była o połowę tańsza bo mnie autko zje
W przyszłym tygodniu umówię się na wizytę kontrolną u znajomka co miał kiedyś warsztat a teraz pracuje w serwisie Skody (ale budę w domu dalej ma i dłubie), zobaczymy co powie o stanie silnika i turbo
Jeden, but, 6k RPM, Dwa, but, 6k RPM lub ~80KM/H, hamuj (tu leci mięso), trzy (cztery), wychyl, czysto, dwa, butZamieszczone przez rOBERTO795Normalna jazda- seryjne auto a ty 5w50? po co się pytam?
- niektórzy uznają to za nienormalną jazdę 
Tylko nie traktuj tego jako jakąś spinę
Tata tylko mówi, że jeżdżę jak wariat, nieekonomicznie i skracam życie silnika
Komentarz
-
-
Panowie jak kolega Sezzam chce wydać do 250 zł za olej, to lepiej niech zmienia dobrą oliwę "cywilną" 2 razy do roku, aniżeli ma ujeżdżać furę na drogiej a z większymi przebiegami... Olej typu Millers CFS i tak będzie musiał zlać po ok. 6 - 7 tysiącach... Ja również stosuję tą metodę i zalewam do mojej Lagi 0W-40 Ravenola i jest spoko
Kolejny przykład to moja służbówka, czyli Hyundai i40 2.0 GDI. Jak wiadomo firmy zbytnio nie przejmują się swoimi służbówkami, więc śmigam na brejach 5W-30 po 24 - 25 tysi na rok - wtedy wymiana w ASO. Autku leci 3 rok(w lipcu), na 1 wymianie dostał od ASO Kastrata Magnatec'a 5W-30 C3 - co świadczy o ich ignorancji, na następną zawiozłem im Elfa SXR 900 5W-30 A5/B5, bo firma chciała jak najtaniej heh
Śmigam tym autkiem 85% tras - często W-wa, z prędkościami minimum 140 i więcej - POBORU OLIWY BRAK.
Dlatego uważam, że jak autko dostanie przyzwoity 0W-40, to będzie śmigało bez problemu. Przed Laguną miałem MG ZT 190 i tam miałem Millersa 5W-50, po przejściu na 0W-40, autko dostało lepszego wigoru.Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris
Komentarz
-
-
To oczywiste. Dlatego uważam że do starego konstrukcyjnie 1,8T najlepszy olej to 5w40- pod warunkiem że dobry-z dobrą bazą- i wymieniany co 5-10 tyś km. Ja osobiście jeżdze mało a mimo to zmieniam olej wiosna- jesień czyli co 5-6 tyś km. A jak wygląda mój silnik można zobaczyć w moim wątku.Zamieszczone przez Krisss_285W-50, po przejściu na 0W-40, autko dostało lepszego wigoru.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Rezerwa alkaliczna dobra, tani, ogólnie dostępny, wymieniany co 7-8 kkm przy LPG na pewno da radę:
Olej syntetyczny MOBIL 1 FS 0W40 4L ➨ SKLEP INTERNETOWY✔ Wysyłka w 24H✔ Dostępny od ręki✔ Najlepsze ceny✔ Sprawdź na GALONoleje.pl✔Białystok
Jak nie ten, to nadal polecam Xado 5W50. Bardzo dobry olej i jeszcze przyzwoity cenowo.
Zamieszczone przez Krisss_28na 1 wymianie dostał od ASO Kastrata Magnatec'a 5W-30 C3
PKP po prostu. Kastrat do DPF lać do benzyny na taki dystans... Różnicę w HTHS bym im jeszcze darował ale nie w TBN...
Swoją drogą mam rozdwojenie jaźni co lać do Ecoboosta 2.0. Wymagają niby 5W30 913C lub 913d, ale to jeszcze gorszy szajs jak uczciwe 0W30 z A5. Pewnie się skończy na czymś typu X-lite lub Lazerway V 0W30 :szeroki_usmiechBył czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
może jeszcze lepiej wymieniać co 1kkm? Pewnie tak, albo i nie.Zamieszczone przez jaro4444Rezerwa alkaliczna dobra, tani, ogólnie dostępny, wymieniany co 7-8 kkm przy LPG na pewno da radę:Ja osobiście jeżdżę dużo i zmieniam olej wg QG1 czyli mniej więcej co 30kkm tj. co ok. 9 miesięcy, a jak wygląda silnik to nie wiem, bo nie muszę go oglądać od środka. Przynajmniej na razie :lol: Jakoś nie wyobrażam sobie jeżdżenia co 1,5 miesiąca do ASO, żeby olej zmienić :roll:Zamieszczone przez rOBERTO795Dlatego uważam że do starego konstrukcyjnie 1,8T najlepszy olej to 5w40- pod warunkiem że dobry-z dobrą bazą- i wymieniany co 5-10 tyś km. Ja osobiście jeżdze mało a mimo to zmieniam olej wiosna- jesień czyli co 5-6 tyś km. A jak wygląda mój silnik można zobaczyć w moim wątku.
Komentarz
-
-
Pewnie tak. Można zawsze wysłać próbkę i zobaczyć ile mu zostało po tym przebiegu TBN i jaki TAN jest. Będzie wiedza na przyszłe wymiany. Gaz to niestety nie jest seryjny motor, olej po LPG inaczej zmienia swoją barwę jak po benzynie, inne są zawartości cząstek stałych. Bardzo dużo zależy jeszcze od jakości instalacji a to już osobna para kaloszy...Zamieszczone przez rezonmoże jeszcze lepiej wymieniać co 1kkm? Pewnie tak, albo i nie.
Rezon ile najwięcej przebiegu zrobiłeś w trybie QG1 i na jakim motorze?
Ja też mam licznik wg QG1 i jestem w ASO co 30 kkm, ale pomiędzy tym co 10 kkm uprawiam olejowy onanizm i wymieniam poza ASO. Zaglądam do motoru endoskopem czasem z czystej ciekawości, bo po prosty lubię :diabelski_usmiech
Do TSI leję co 15 kkm/1rok i jak na razie wszystkie mają się doskonale. Mam tylko niespokojne sny przez jeden motor 1,8 TSI, gdzie pierwsza wymiana nastąpiła po 28 kkm i olej OM był naprawdę mocno przypalony a wkład filtra oleju zapadnięty do środka. Dobrze, że nie rozpadł się jeszcze. I ten konkretny motor wciągał najwięcej ze wszystkich TSI pod moją opieką. Jest to już egzemplarz po zmianach z 2010 r. Ale mimo to przyciśnięty minimalnie pociągał Castola (0,6l na 4-5 kkm). Teraz na M1 NewLife mocno pojeżdzony nie bierze praktycznie nic.Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
A to jeszcze spytam od czego zależy QG? bo całkiem możliwe, że nie odczytam tego parametru z nalepki w bagażniku raczej
a masz autko od nowości? bo ja nie i nie wiem co siedzi w silnikuZamieszczone przez rezonJa osobiście jeżdżę dużo i zmieniam olej wg QG1 czyli mniej więcej co 30kkm tj. co ok. 9 miesięcy, a jak wygląda silnik to nie wiem, bo nie muszę go oglądać od środka.
wiem tylko, że je olej, miał przecieki na rozrządzie i kompresję mam między 11,5 a 12,5 bara(?)
poza tym AGU to pierwsza konstrukcja i jest bardzo stara a Ty masz nowszą i jest szansa, że poprawili awaryjność dlatego nie zaglądasz albo masz tak dobrze utrzymany 
No tu nie poszalałem bo mam STAG4 montowane w miejscowości Kuczewola u gościa co ponoć dobrze zakłada do uturbionych 1.8Zamieszczone przez jaro4444Gaz to niestety nie jest seryjny motor. Bardzo dużo zależy jeszcze od jakości instalacji a to już osobna para kaloszy...
Wypadałoby się wybrać na regulację ale zawsze jak mam jechać to mi coś nie pasuje :/
Komentarz
-

Komentarz