Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Pidziek, dziękuję, zatem X-Cess

    Pozdrawiam
    Robert "Mnich"
    150@181 KM i 210@276 Nm

    Komentarz


    • Zamieszczone przez slawciol
      Dobry wybór?Nie można zapomnieć o kacie i hydraulicznym napinaczu łańcucha
      - spróbować można :wink: katalizatorowi nie zaszkodzi (api SN) a dobra płynność w niskiej temperaturze powinna być korzystna dla napinacza

      Komentarz


      • ja zaś do Leona 1.6 16V zalałem Statoil LazerWay V 0W-30 wcześniej był Motul X-Lite , wiadomo na początku świeży olej wydaje się być lepszy , zobaczymy jak będzie w zimie ale z tego co zdążyłem się przejechać może to być godnym następcą.
        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

        Komentarz


        • Zamieszczone przez loru
          wcześniej był Motul X-Lite
          to był dobry olej...
          Ja bym do tego 1,6 16V zalał jednak coś z 0W40 z wysokim TBN - nowy Neste 0W40 (z MB 229.5) wydaje się "optymalny" z pozostałych Valvoline 0W-40
          oraz PLATINUM MaxPower 0W-40 (tak tak to nie pomyłka!) i Ravenol 0W40 przy Mobilu 0W40 też nie ma tragedii !
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz


          • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            Zamieszczone przez loru
            wcześniej był Motul X-Lite
            to był dobry olej...
            Ja bym do tego 1,6 16V zalał jednak coś z 0W40 z wysokim TBN - nowy Neste 0W40 (z MB 229.5) wydaje się "optymalny" z pozostałych Valvoline 0W-40
            oraz PLATINUM MaxPower 0W-40 (tak tak to nie pomyłka!) i Ravenol 0W40 przy Mobilu 0W40 też nie ma tragedii !
            Na jesień-zima Statoil V 0W-30 w zupełności wystarczy, sam z resztą w pewnym momencie na nim śmigałeś w okresie zimowy i z tego co czytałem byłeś bardziej niż zadowolony z niego

            Komentarz


            • Berti-zgadza się tylko ja nie mam LPG a mój silnik to 1,4 16V a nie 1,6 16V.
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz


              • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                Berti-zgadza się tylko ja nie mam LPG a mój silnik to 1,4 16V a nie 1,6 16V.
                Moje niedopatrzenie :kciukgora

                Komentarz


                • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  to był dobry olej...
                  Potwierdzam ,bardzo fajny olej,fantastycznie się spisywał w każdych warunkach, od ostrych mrozów po upały, szkoda że go już nie ma w ofercie.

                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  Berti-zgadza się tylko ja nie mam LPG a mój silnik to 1,4 16V a nie 1,6 16V.
                  ja też nie mam LPG, nie wiem jak te nowe 1.4 16V ale stare 1,4 16V od 1,6 16V różniły się skokiem tłoka, reszt gratów jest praktycznie tak sama, ostatnio kupowałem rozrząd od tego silnika i był taki sam jak do 1,4 16V, to samo z paskiem wielokolorowym, świece, reszty nie sprawdzałem bo nie miałem takiej potrzeby.
                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                  Komentarz


                  • pytanie do ekspertów.

                    Po wymianie oleju na Millersa mam takie wrażenie że temp. oleju rośnie szybciej.
                    Generalnie silnik nie osiąga większych temperatur, (temp. robocza ta sama) ale szybkość nagrzewania jest inna i wskaźnik oleju wychyla sie szybciej.
                    Co to może oznaczać? Jak to rozumieć.?
                    Czy że olej lepiej odbiera ciepło czy ze jednak sa większe opory...
                    Spalanie chwilowe raczej na tym samym poziomie.

                    Dodam że odniosłem takie wrazenie zarówno po wymiane z jakiegos "fabrycznie zalanego oleju" jak i po wymianie z Motula 5W30 na właśnie Millersa 5W30..
                    kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                    teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                    Komentarz


                    • im olej szybciej sie nagrzewa tym lepiej. mialem tak samo
                      castrol - szybko
                      motul - wolno
                      Statoil - szybko

                      sztuka w tym zeby jak naszybciej sie rozgrzewal i osuagal jak najnizsza temp max

                      Komentarz


                      • Powitanie.
                        Przyszed mi Motul 8100 X-Max 0W40 ...ALE sprzedawca popierdzielił oleje i dostałem X-maxa do FORDA - Frord WSS M2C 937-A , ILSAC GF-4 :shock:
                        Oddać ten olej czy on niczym się nie różni od X-maxa z normą 502.00/504.00 A3/B4?
                        Nigdy nie kupie już oliwy przez neta.

                        Komentarz


                        • sw29l, pewnie dostałeś starą wersję. Ja jeździłem na tym oleju w 1.9 TDI i nic się nie stało
                          AGR 112KM, 232Nm
                          Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                          Komentarz


                          • ja taki używałem u siebie wcześniej w Astrze i też było okej

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez parasite
                              sw29l, pewnie dostałeś starą wersję. Ja jeździłem na tym oleju w 1.9 TDI i nic się nie stało
                              W specyfikacji oleju jest napisane,że nadaje się do "usportowionych" samochodów : nissan, jaguar, land rover- ale nie podane konkretne specyfikacje- jaguar i land rover mają silniki BMW - czyli BMW LL 01- chyba dobrze kombinuję?
                              Tylko czy będzie ok z normą ACEA A3/B4.

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez sw29l
                                W specyfikacji oleju jest napisane,że nadaje się do "usportowionych" samochodów : nissan, jaguar, land rover- ale nie podane konkretne specyfikacje- jaguar i land rover mają silniki BMW - czyli BMW LL 01- chyba dobrze kombinuję?
                                Tylko czy będzie ok z normą ACEA A3/B4
                                - nic się nie stanie po prostu będziesz miał odpowiednik 0w40 z normą C3 - saps w wersji GF4 jest w tym Motulu w pełni zbliżony do typowego oleju C3 - w porównaniu do wersji z MB 229.5 ma niższy TBN coś około 8 i przycięty ZDDP podobnie jak w "mid saps" dodatkowo ma odrobinę niższą lepkość w 100 stopniach :wink:

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez REXAX
                                  Zamieszczone przez sw29l
                                  W specyfikacji oleju jest napisane,że nadaje się do "usportowionych" samochodów : nissan, jaguar, land rover- ale nie podane konkretne specyfikacje- jaguar i land rover mają silniki BMW - czyli BMW LL 01- chyba dobrze kombinuję?
                                  Tylko czy będzie ok z normą ACEA A3/B4
                                  - nic się nie stanie po prostu będziesz miał odpowiednik 0w40 z normą C3 - saps w wersji GF4 jest w tym Motulu w pełni zbliżony do typowego oleju C3 - w porównaniu do wersji z MB 229.5 ma niższy TBN coś około 8 i przycięty ZDDP podobnie jak w "mid saps" dodatkowo ma odrobinę niższą lepkość w 100 stopniach :wink:
                                  Czyli podobnie jakbym kupił 5W30 504/507.
                                  No to biznesa zrobiłem. Dzwonie do mechanika i zalewam, bo nie bede tego wymieniał na 504.00- szkada czasu.

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez sw29l
                                    Czyli podobnie jakbym kupił 5W30 504/507
                                    - bliżej 5w30 "dexos2" :wink:

                                    Komentarz


                                    • dobry mała zagadka dla pozytywnie zakręconych
                                      Pacjentka: Skoda Felicia 1.3MPI 68KM, rocznik 98, przebieg ok 190tys, zbliża się wielkimi krokami termin wymiany oleju (wymiany co rok -> wychodzi co ok 5tys km, jeżdżona głównie po mieście na krótkich odcinkach, ubytków oleju w zasadzie brak.... jakaś tam mała dolewka 100-200ml czasami się zdarzy). Obecnie w układzie Lotos 5w40, poprzednio był Orlen 5w40 (subiektywna ocena: Lotos jakby lepszy :idea: )....
                                      Czym teraz zalać staruszkę ? 8) osobiście nic bym nie zmieniał, no ale jeśli ktoś mnie przekona, to czemu nie spróbowwać czegoś innego ? :idea: uprzejmie proszę o przemyślane propozycje, nie podwajające wartości auta :lol: :diabelski_usmiech
                                      SPOT Poznań:
                                      .....
                                      ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                                      Error 503 Wojtas Unavailable :P

                                      Komentarz


                                      • Wojtas_Poznań, Statoil 5W40. Cena Lotosa a wg. mnie jakby lepszy :P
                                        AGR 112KM, 232Nm
                                        Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
                                          Czym teraz zalać staruszkę ?
                                          - Shell Helix Ultra 5w40
                                          Link

                                          Komentarz


                                          • W najbliższym czasie planuję zrobić pierwszy serwis olejowy; przebieg będzie 6500-7000km. Wiem, że panuje tu opinia o stosowaniu 0W40 (VW 502.00), a więc przejście na stałe wymiany co rok lub co maks. 15tys. U mnie kolejna wymiana wg planu będzie w kwietniu 2015, czyli za kolejne 8-9tys., a dalsze chce robić co roku, co u mnie będzie się wiązać z przebiegami 15-18tys. km jak nic się nie zmieni, przy czym autostrada/miasto/trasa to u mnie każde po 1/3 i jeżdżę spokojnie. Stąd jestem jednak przekonany bardziej do VW 504.00 i olejów LL 5W30, bo niestety 0W40, ani 0W30, ku którym byłbym skłonny, nie ma z tą normą.
                                            Po przejrzeniu kart technicznych, na papierze na mój gust najlepiej wyglądają:
                                            1) Castrol Edge Professional LongLife III 5W30
                                            i
                                            2) Valvoline SynPower Xtreme XL-III C3 5W30 (ten lepiej wygląda, ale nie wiem jaki poziom SAPS jest - teoretycznie powinien być low lub max. mid SAPS)

                                            A teraz moje pytania:
                                            1) Jaki inny olej zgodny z normą VW 504.00 polecilibyście do 1.4TSI CHPA i dlaczego akurat ten?
                                            2) Dlaczego wszyscy tutaj tak odradzają markę Castrol? Mimo, że kiedyś czytałem od początku ten wątek, to jednak nie rzuciły mi się w oczy takie rażące konkretne negatywy, które by przekreślały np. olej wspomniany powyżej. Może czegoś nie doczytałem?
                                            Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04
                                            Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez Qgar

                                              A teraz moje pytania:
                                              1) Jaki inny olej zgodny z normą VW 504.00 polecilibyście do 1.4TSI CHPA i dlaczego akurat ten?
                                              2) Dlaczego wszyscy tutaj tak odradzają markę Castrol?
                                              1 Jesli chcesz z 504 to PETRONAS 5W-30 SYNTIUM 5000 AV ze wzgledu na zawartosc :szeroki_usmiech
                                              2 Bo najlepiej zapycha silniki
                                              Audi 1.8T AVJ

                                              Silnik smaruje
                                              Ravenol SSL

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez Qgar
                                                Stąd jestem jednak przekonany bardziej do VW 504.00 i olejów LL 5W30, bo niestety 0W40, ani 0W30, ku którym byłbym skłonny, nie ma z tą normą.
                                                VW 504 wystepuje tylko z 5w-30. Inne SAE nie beda mialy tej aprobaty.
                                                Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                                                Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                                                Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez Qgar
                                                  Jaki inny olej zgodny z normą VW 504.00 polecilibyście do 1.4TSI CHPA i dlaczego akurat ten
                                                  Statoil Lazerway LL 5W30 INDUSTRA Opony i Oleje - Oleje i smary bo to bardzo dobry olej z normą VW 504 00/507 00
                                                  -mam go w tej chwili zalany i w porównaniu do fabrycznego castrola, później FUCHS 5W30 TITAN GT1 PRO C3 XTL silnik pracuje najlepiej w całym zakresie eksploatacji.

                                                  Ale jest dużo bdb olejów z normą 502.00/505.00, które bardzo się nadają do TSI na wymianę w trybie QG2 :!:

                                                  O castrolu z polskiego rynku napisano tu bardzo dużo. I są to niestety opinie negatywne.
                                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                  =================================================

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez parasite
                                                    Statoil 5W40
                                                    dobry wybór,dobra cena. Olej GTL. Poleciłem znajomemu na wyjazd do Chorwacji, wrócił i jest bardzooo zadowolony. Przede wszystkim chwalił pracę silnika i to że po mimo zapakowanego auta miał "dobre" spalanie.
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X