ja zaś do Leona 1.6 16V zalałem Statoil LazerWay V 0W-30 wcześniej był Motul X-Lite , wiadomo na początku świeży olej wydaje się być lepszy , zobaczymy jak będzie w zimie ale z tego co zdążyłem się przejechać może to być godnym następcą.
to był dobry olej...
Ja bym do tego 1,6 16V zalał jednak coś z 0W40 z wysokim TBN - nowy Neste 0W40 (z MB 229.5) wydaje się "optymalny" z pozostałych Valvoline 0W-40
oraz PLATINUM MaxPower 0W-40 (tak tak to nie pomyłka!) i Ravenol 0W40 przy Mobilu 0W40 też nie ma tragedii !
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
to był dobry olej...
Ja bym do tego 1,6 16V zalał jednak coś z 0W40 z wysokim TBN - nowy Neste 0W40 (z MB 229.5) wydaje się "optymalny" z pozostałych Valvoline 0W-40
oraz PLATINUM MaxPower 0W-40 (tak tak to nie pomyłka!) i Ravenol 0W40 przy Mobilu 0W40 też nie ma tragedii !
Na jesień-zima Statoil V 0W-30 w zupełności wystarczy, sam z resztą w pewnym momencie na nim śmigałeś w okresie zimowy i z tego co czytałem byłeś bardziej niż zadowolony z niego
Potwierdzam ,bardzo fajny olej,fantastycznie się spisywał w każdych warunkach, od ostrych mrozów po upały, szkoda że go już nie ma w ofercie.
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Berti-zgadza się tylko ja nie mam LPG a mój silnik to 1,4 16V a nie 1,6 16V.
ja też nie mam LPG, nie wiem jak te nowe 1.4 16V ale stare 1,4 16V od 1,6 16V różniły się skokiem tłoka, reszt gratów jest praktycznie tak sama, ostatnio kupowałem rozrząd od tego silnika i był taki sam jak do 1,4 16V, to samo z paskiem wielokolorowym, świece, reszty nie sprawdzałem bo nie miałem takiej potrzeby.
Po wymianie oleju na Millersa mam takie wrażenie że temp. oleju rośnie szybciej.
Generalnie silnik nie osiąga większych temperatur, (temp. robocza ta sama) ale szybkość nagrzewania jest inna i wskaźnik oleju wychyla sie szybciej.
Co to może oznaczać? Jak to rozumieć.?
Czy że olej lepiej odbiera ciepło czy ze jednak sa większe opory...
Spalanie chwilowe raczej na tym samym poziomie.
Dodam że odniosłem takie wrazenie zarówno po wymiane z jakiegos "fabrycznie zalanego oleju" jak i po wymianie z Motula 5W30 na właśnie Millersa 5W30..
Powitanie.
Przyszed mi Motul 8100 X-Max 0W40 ...ALE sprzedawca popierdzielił oleje i dostałem X-maxa do FORDA - Frord WSS M2C 937-A , ILSAC GF-4 :shock:
Oddać ten olej czy on niczym się nie różni od X-maxa z normą 502.00/504.00 A3/B4?
Nigdy nie kupie już oliwy przez neta.
sw29l, pewnie dostałeś starą wersję. Ja jeździłem na tym oleju w 1.9 TDI i nic się nie stało
W specyfikacji oleju jest napisane,że nadaje się do "usportowionych" samochodów : nissan, jaguar, land rover- ale nie podane konkretne specyfikacje- jaguar i land rover mają silniki BMW - czyli BMW LL 01- chyba dobrze kombinuję?
Tylko czy będzie ok z normą ACEA A3/B4.
W specyfikacji oleju jest napisane,że nadaje się do "usportowionych" samochodów : nissan, jaguar, land rover- ale nie podane konkretne specyfikacje- jaguar i land rover mają silniki BMW - czyli BMW LL 01- chyba dobrze kombinuję?
Tylko czy będzie ok z normą ACEA A3/B4
- nic się nie stanie po prostu będziesz miał odpowiednik 0w40 z normą C3 - saps w wersji GF4 jest w tym Motulu w pełni zbliżony do typowego oleju C3 - w porównaniu do wersji z MB 229.5 ma niższy TBN coś około 8 i przycięty ZDDP podobnie jak w "mid saps" dodatkowo ma odrobinę niższą lepkość w 100 stopniach :wink:
W specyfikacji oleju jest napisane,że nadaje się do "usportowionych" samochodów : nissan, jaguar, land rover- ale nie podane konkretne specyfikacje- jaguar i land rover mają silniki BMW - czyli BMW LL 01- chyba dobrze kombinuję?
Tylko czy będzie ok z normą ACEA A3/B4
- nic się nie stanie po prostu będziesz miał odpowiednik 0w40 z normą C3 - saps w wersji GF4 jest w tym Motulu w pełni zbliżony do typowego oleju C3 - w porównaniu do wersji z MB 229.5 ma niższy TBN coś około 8 i przycięty ZDDP podobnie jak w "mid saps" dodatkowo ma odrobinę niższą lepkość w 100 stopniach :wink:
Czyli podobnie jakbym kupił 5W30 504/507.
No to biznesa zrobiłem. Dzwonie do mechanika i zalewam, bo nie bede tego wymieniał na 504.00- szkada czasu.
dobry mała zagadka dla pozytywnie zakręconych
Pacjentka: Skoda Felicia 1.3MPI 68KM, rocznik 98, przebieg ok 190tys, zbliża się wielkimi krokami termin wymiany oleju (wymiany co rok -> wychodzi co ok 5tys km, jeżdżona głównie po mieście na krótkich odcinkach, ubytków oleju w zasadzie brak.... jakaś tam mała dolewka 100-200ml czasami się zdarzy). Obecnie w układzie Lotos 5w40, poprzednio był Orlen 5w40 (subiektywna ocena: Lotos jakby lepszy :idea: )....
Czym teraz zalać staruszkę ? 8) osobiście nic bym nie zmieniał, no ale jeśli ktoś mnie przekona, to czemu nie spróbowwać czegoś innego ? :idea: uprzejmie proszę o przemyślane propozycje, nie podwajające wartości auta :lol: :diabelski_usmiech
SPOT Poznań: ..... ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
W najbliższym czasie planuję zrobić pierwszy serwis olejowy; przebieg będzie 6500-7000km. Wiem, że panuje tu opinia o stosowaniu 0W40 (VW 502.00), a więc przejście na stałe wymiany co rok lub co maks. 15tys. U mnie kolejna wymiana wg planu będzie w kwietniu 2015, czyli za kolejne 8-9tys., a dalsze chce robić co roku, co u mnie będzie się wiązać z przebiegami 15-18tys. km jak nic się nie zmieni, przy czym autostrada/miasto/trasa to u mnie każde po 1/3 i jeżdżę spokojnie. Stąd jestem jednak przekonany bardziej do VW 504.00 i olejów LL 5W30, bo niestety 0W40, ani 0W30, ku którym byłbym skłonny, nie ma z tą normą.
Po przejrzeniu kart technicznych, na papierze na mój gust najlepiej wyglądają:
1) Castrol Edge Professional LongLife III 5W30
i
2) Valvoline SynPower Xtreme XL-III C3 5W30 (ten lepiej wygląda, ale nie wiem jaki poziom SAPS jest - teoretycznie powinien być low lub max. mid SAPS)
A teraz moje pytania:
1) Jaki inny olej zgodny z normą VW 504.00 polecilibyście do 1.4TSI CHPA i dlaczego akurat ten?
2) Dlaczego wszyscy tutaj tak odradzają markę Castrol? Mimo, że kiedyś czytałem od początku ten wątek, to jednak nie rzuciły mi się w oczy takie rażące konkretne negatywy, które by przekreślały np. olej wspomniany powyżej. Może czegoś nie doczytałem?
Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04 Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07
A teraz moje pytania:
1) Jaki inny olej zgodny z normą VW 504.00 polecilibyście do 1.4TSI CHPA i dlaczego akurat ten?
2) Dlaczego wszyscy tutaj tak odradzają markę Castrol?
1 Jesli chcesz z 504 to PETRONAS 5W-30 SYNTIUM 5000 AV ze wzgledu na zawartosc :szeroki_usmiech
2 Bo najlepiej zapycha silniki
Jaki inny olej zgodny z normą VW 504.00 polecilibyście do 1.4TSI CHPA i dlaczego akurat ten
Statoil Lazerway LL 5W30 http://industra.pl/karty_olejow/siln...ay_LL_5W30.pdf bo to bardzo dobry olej z normą VW 504 00/507 00
-mam go w tej chwili zalany i w porównaniu do fabrycznego castrola, później FUCHS 5W30 TITAN GT1 PRO C3 XTL silnik pracuje najlepiej w całym zakresie eksploatacji.
Ale jest dużo bdb olejów z normą 502.00/505.00, które bardzo się nadają do TSI na wymianę w trybie QG2 :!:
O castrolu z polskiego rynku napisano tu bardzo dużo. I są to niestety opinie negatywne.
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
dobry wybór,dobra cena. Olej GTL. Poleciłem znajomemu na wyjazd do Chorwacji, wrócił i jest bardzooo zadowolony. Przede wszystkim chwalił pracę silnika i to że po mimo zapakowanego auta miał "dobre" spalanie.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz