Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zsolpyw
    Elegance
    • 2012
    • 897

    Moim skromnym zdaniem w silnikach 1,6 2,0 nie ma co sie lansić drogimi olejami.
    Ani nie klekotaja łancuchy rozrzadu, wały bokem nie wychodza, nie zacierają sie silniki, nie pękają głowice.
    Przeciętny 5w40 robi robote

    Chce ktos sie podniecac olejem, niech se kupi TFSI

    mati8201, zapraszam -

    Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

    Jeżdżę w blasku
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

    Komentarz

    • crom.de
      RS
      • 2012
      • 1545
      • Superb II (3T4)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      zsolpyw, albo masz motor po remoncie albo masz w dupie kasę wydawana na dolewki oleju.
      - Superb
      - Panda 1.2

      Komentarz

      • mati8201
        Rider
        • 2009
        • 342

        Zamieszczone przez zsolpyw
        wiem wiem dawno mnie tam nie było ale narazie nie zwiększam swojego asortymentu kosmetyków (700 zł wydane wystarczy) bo efekt który mnie zadowala osiągnąłem

        Komentarz

        • zsolpyw
          Elegance
          • 2012
          • 897

          crom.de, moj motor wcina 0d 0,2l - 0,3l pod koniec cyklu. Bez znaczenia na jakim oleju. Na 5W50 moze troche mniej, ale olej sporo drozszy wiec finansowo do tyłu, a w zimie sie na tym nie jezdzi.
          Paradoksalnie najmniej bral Castrol Mag. 10W40 po zakupie

          Aktualnie mam M1 0W40, nastepny wleje patriotycznie LOTOS Synthetic Plus 5W-40.

          Po co przeplacac jak roznicy nie widac :szeroki_usmiech . A juz napewno nie w takich silnikach
          Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

          Jeżdżę w blasku
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

          Komentarz

          • jaro4444
            Rider
            • 2006
            • 508

            Zamieszczone przez micrusec
            Emocje jak na grzybobraniu, kręcimy kolejny odcinek "Powrót do przyszłości" ??
            Jak już kupujemy i mamy wybór pomiędzy różnym produktami w tej samej cenie to po co brać ten starszy???
            Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

            Komentarz

            • leonn
              RS
              • 2011
              • 2726
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              Zamieszczone przez crom.de
              Zobaczymy co powie kolega Tippo na LM, bo dziś odebrał
              A co ma powiedzieć, :roll: kolega Tippo zawsze zalewa topowe oleje więc i teraz będzie zadowolony, tylko jak dostawcy nie będzie to w tedy będzie płakał :P Ja to się zastanawiam, na co Ty jeszcze czekasz? :wink:


              Zamieszczone przez jaro4444
              Szukaj takiego z datą produkcji po połowie 2104 r. Będzie miał 50-60% PAO.
              Skąd Ty masz takie info? :shock: Nie znalazłem nigdzie takiej informacji, a w De to już powinni jako Voll sprzedawać, a jest cały czas jako 'Mobil SHC Synthese Technology™'

              Komentarz

              • REXAX
                Rider
                • 2013
                • 453

                Zamieszczone przez leonn
                Skąd Ty masz takie info? Nie znalazłem nigdzie takiej informacji
                zerknij na MSDS i wszystko jasne :wink:

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6624
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Zamieszczone przez REXAX
                  zerknij na MSDS
                  CAS 68037-01-4 ( E: Poly-olefin - 1-decen, homopolimer, uwodorniony ) - PAO - wg Mobila :wink: (str. 164 tego wątku).

                  Warto spytać Panów z Esso - SHC czy Fully Synthetic ... i co wg. nich oznacza Full Synthetic...

                  [ Dodano: Sro 04 Lut, 15 13:25 ]
                  strona 123 tego wątku ...

                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  Oleje, które wcześniej nie były uważane za "syntetyczne", takie jak te, które są produkowane przez ekstrakcję lub rafinację konwencjonalną "uwodornienie" lub za pomocą innych złożonych procesów chemicznych, które charakteryzują się bardziej stabilnymi wiązaniami molekularnymi i wyższym stopniem czystości i to w taki sposób, że nie jest to możliwe za pomocą normalnego "konwencjonalnego "procesu rafinacji są również traktowane jako" syntetyczne "przez ich producentów (Shell, ExxonMobil, BP) - one jednak nadal są wykonane z ropy naftowej surowe - stąd nazwy technologia syntetyczna/olej syntetyczny ...stąd "100% syntetyczny" odnosi się do bazy olejowej może być tak, że olej nie jest w 100% syntetyczny, choć Baza Olejowa jest w 100% syntetyczna.

                  Co pisze na ten temat Mobil???? (tłumaczenie swobodne) ---- Proszę
                  " Tak, to 100% syntetyczny olej. Oleje bazowe, wykorzystywane do mieszania Mobil 1 są "chemicznie zbudowane" zamiast po prostu rozbijać wiązania zawartej ropy naftowej jak w konwencjonalnych olejach mineralnych.
                  W pełni syntetyczne środki smarne są formułowane na wiele sposobów, przy użyciu wysokiej jakości syntetyczne oleje bazowe. Produkty te są wytwarzane poprzez reakcję chemiczną o nazwie "syntezy", ciężkie rafinacji lub innych złożonych procesów chemicznych, które charakteryzują się jednorodność cząsteczkowa i stopień czystości, która jest niemożliwa do osiągnięcia przez zwykłego procesu rafinacji.

                  Źródło powyższych pytań i odpowiedzi jest PERFORMANCE NASCAR - Lato 2003 z artykułu zapoczątkowanego przez ExxonMobil i zatytułowany "Nadrabianie/lekcje z olejami syntetycznymi.

                  "100% syntetyczny olej silnikowy" "nie jest" więc 100% syntetycznym olej silnikowym, ale równie dobrze można powiedzieć, że jest to 100% syntetyczny olej silnikowy......ponieważ baza jest w 100% syntetyczna i to, naprawdę mało znaczy, że olej silnikowy zawiera aż 20% ropy naftowej, ponieważ ropa naftowa nie jest olejem bazowym, ale nośnikiem dla zastosowania dodatków!

                  Teraz nie przejmujcie się, jeśli nie rozumiecie tego, tak jak większość ludzi, mi osobiście też to się często ...myli

                  Po tym wszystkim, zastanówcie się .... ile byście byli w stanie więcej zapłacić za olej który jest - Synthetic Motor Oil 100% syntetyczny a ile byście dali za ten sam olej gdybyście wiedzieli ,że nie było "100% syntetyczny" a tylko wykonany w technologii syntetycznej , czy to nie jest prawda? "
                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  Wszelkiego rodzaju oleje "syntetycznej technologii", GTL, SHC i cała masa innych to też po sporym nagięciu "syntetyki" - wszystko zależny od metody, stopnia zaawansowania technologicznego przerobu ropy.
                  Syntetyczny olej bazowy a w zasadzie lepiej powiedzieć grupa syntetycznych olejów bazowych, obejmuje wiele różnych substancji: węglowodory syntetyczne, estry organiczne, polyalkyline glikole itp. Typowe syntetyczne oleje bazowych pozyskiwane są w procesie chemicznym, który prowadzi do uzyskania pożądanych typów cząsteczek węglowodorowych, izoparafin itd. Surowcem do produkcji jest np. przetworzony gaz etan (C2H4). - pewnie komuś coś się przypomni... GTL
                  W wyniku skomplikowanych reakcji chemicznych producenci finalnie uzyskują możliwie najlepsze oleje, w których całkowicie wyeliminowane są niepożądane składniki. Jest to najbardziej powszechnie stosowany syntetyczny olej bazowy w nowoczesnych olejach silnikowych. itd..
                  Tak więc ... do wyboru mamy oleje syntetyczne/full syntetyczne na bazie PAO, "syntetyczne" bo ze względu na stopień zaawansowanej technologii pozyskiwania danego oleju z ropy czy też gazu producent stwierdził, że nie może być mowy o nazwaniu tego oleju zwykłym HC no i te które producent nazywa olejami "wykonanymi w technologii syntetycznej" a tutaj naprawdę można "nagiąć" rzeczywistość.

                  Na Niemieckiej stronie napisano -cytat bez poprawek językowych " Mobil SHC Synthese Technology ™
                  Die Mobil SHC Synthese Technology™ ist eine High Performance Basisöl-Technologie kombiniert mit modernster Additivtechnologie. Mobil SHC syntetycznych Technology ™ jest wykonany w wysokiej jakości z technologi oleju bazowego, w połączeniu z najnowszą technologią dodatków.
                  Załączone pliki
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • tasek
                    Ambiente
                    • 2012
                    • 114

                    Panowie czy pod jakimś wzgledem 0w40 jest gorszy od np 5w40 lub 10w40?
                    Przypadkowo natknąłem się na forum nissana i np do note zalecają 10w40, 5w40, 5w50 ale w żadnym wypadku 0w40. Czym to może być uwarunkowane? 0w40 zapewnia mniej stabilny film olejowy od 5w40? W wyzszej temp jest "cieńszy"?
                    Bardzo mnie to zaciekawiło

                    Podobna sytuacja jest np w motocyklach V twin zalecają np 15w50, 20w50 i to minerał w całkiem nowych rocznikowo motocyklach, ale np 10w50 już nie. Na syntetykach 10w50 ponoć silniki chodzą bardzo metalicznie a na 20w50 miekko. Serwisy mówią że jak chce się mieć kłopoty to zalać 10w50
                    Mi wydawało by się że syntetyk 10w50 jest bez porównania lepszy od 20w50 minerała

                    Komentarz

                    • pasl
                      Classic
                      • 2013
                      • 11

                      Roczna Fabia 1.4mpi (CGGB), pierwsze 15 tyś. km, wymiana oleju w ASO, VW 502, jaki olej jej wlać, żeby było dobrze, bo już mam mętlik w głowie od czytania - 0W40 Neste City Pro czy Mobil New Life czy coś z droższych?, czy innej lepkości - 5W40?

                      Komentarz

                      • Rico40
                        Ambiente
                        • 2014
                        • 135
                        • Fabia (6Y2)

                        Zamieszczone przez pasl
                        Roczna Fabia 1.4mpi (CGGB), pierwsze 15 tyś. km, wymiana oleju w ASO, VW 502, jaki olej jej wlać, żeby było dobrze, bo już mam mętlik w głowie od czytania - 0W40 Neste City Pro czy Mobil New Life czy coś z droższych?, czy innej lepkości - 5W40?
                        Zalewam synpower 0w40 i też mam roczną Fabię i przejechane 18kkm i dwa razy wymieniałem już olej na 0w40 i nie mam zastrzeżeń następna wymiana za 3kkm na ten sam olej. Fabrycznie zalany był shell 5w30 i wyleciał po około 6kkm. Nie mam problemu od wymiany do wymiany nie dolewam nic a wymieniam co 7-8kkm, jazda większości trasa. W serwisie kupowałem filtr oleju i zapytałem z ciekawości czy mogę przywieźć swój olej i powiedzieli że na gwarancji nie można, więc nigdy mnie tam nie zobaczyli i nie zobaczą na wymianę oleju po kupnie auta i mam gdzieś gwarancje jak coś się wykrzaczy to i tak powiedzą że to moja wina.

                        Komentarz

                        • crom.de
                          RS
                          • 2012
                          • 1545
                          • Superb II (3T4)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          Zamieszczone przez leonn
                          A co ma powiedzieć, :roll: kolega Tippo zawsze zalewa topowe oleje więc i teraz będzie zadowolony, tylko jak dostawcy nie będzie to w tedy będzie płakał :P Ja to się zastanawiam, na co Ty jeszcze czekasz? :wink:
                          Ja raz w roku bywam co najmniej więc nie musi się martwić Tym bardziej, że bardzo niedaleko Czekam aż mi się skończy Neste :P Może ktoś do tego czasu przetestuje Meguin-a?

                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                          SHC czy Fully Synthetic
                          Dziś w Makro w B-B stały obok siebie dwa Mobile ESP 5W30 i na jednym tak na drugim owak :lol:
                          - Superb
                          - Panda 1.2

                          Komentarz

                          • algi
                            Ambiente
                            • 2014
                            • 214
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                            Po przeczytaniu set stron tego wątku dochodzę do wniosku że będę lał MOTUL X-cess 5W40 (VW 502.00) do 1.4 TSI CHPA i zmiana co 15000km lub 1 rok.

                            Nie potrzebuje rajdowego oleju, a jazda głównie okolice Warszawy i Warszawa.
                            Rozruch po nocy w garażu więc >0 stopni - odcinek do pracy to 14km więc krótkie.
                            Bywają też odcinki po 2km, gaszenie, zapalanie, od sklepu do sklepu więc się też nie dogrzeje.
                            Reszta to trasa, wakacje itd... ale spokojnie do 150km/h

                            Czy to dobry wybór?

                            I pytania dodatkowe:

                            1) Czy do benzyny norma VW502 wymaga mid/low SAPS ze względu na katalizator?
                            O ile w dieslach z DPF sprawa jest jasna, o tyle do benzyny w instrukcji piszą o A3/B4 a nie C3

                            2) W partslinku sprawdzałem części oryginalne i oleje dla mojego silnika.
                            I są podane 3: jeden VW502 (5W40) oraz dwa VW504 (LL 5W30 albo 0W40).
                            Nie ma mowy o 0W40 przy normie VW502 a komuś tu na forum ASO odmówiło wymiany oleju 0W40 pomimo iż miał normę VW502 "bo ma być 5W...." Walczyć sobie w teorii można ale szkoda nerwów....

                            3) Czy zalanie oleju np. MOTUL X-clean + 5W30 coś zmienia? Klasa C3 i SM ale norma VW504 czyli już Long Life... wydaje mi się MOTUL X-cess 5W40 lepszym wyborem dla CHPA... przynajmniej patrząc po parametrach....
                            algi
                            O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY

                            Komentarz

                            • crom.de
                              RS
                              • 2012
                              • 1545
                              • Superb II (3T4)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              Zamieszczone przez algi
                              Nie ma mowy o 0W40 przy normie VW502 a komuś tu na forum ASO odmówiło wymiany oleju 0W40 pomimo iż miał normę VW502 "bo ma być 5W...." Walczyć sobie w teorii można ale szkoda nerwów....
                              A co to macie w Wawie jedno ASO? :roll:
                              - Superb
                              - Panda 1.2

                              Komentarz

                              • algi
                                Ambiente
                                • 2014
                                • 214
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                Pytanie nie było o ilość ASO w Warszawie. Może ktoś chce się kopać w razie naprawy gwarancyjnej z koniem - ja nie mam na to czasu. Po gwarancji może sobie zmienie na 0W40.
                                Ktoś też wspominał o "małej" różnicy 10W a 5W a następnie "ogromnej" różnicy 5W a 0W w tym wątku. Ale tego jeszcze dogłębnie nie rozpracowałem..... ale rozpracuję jak znajdę dłuższą chwilę
                                algi
                                O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY

                                Komentarz

                                • leonn
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 2726
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  Zamieszczone przez REXAX
                                  zerknij na MSDS
                                  CAS 68037-01-4 ( E: Poly-olefin - 1-decen, homopolimer, uwodorniony ) - PAO - wg Mobila :wink:
                                  I wszystko jasne



                                  Zamieszczone przez algi
                                  Może ktoś chce się kopać w razie naprawy gwarancyjnej z koniem - ja nie mam na to czasu. Po gwarancji może sobie zmienie na 0W40.
                                  A co się zmieni po gwarancji? Albo wiesz czego sam chcesz, albo inni decydują za ciebie
                                  Są co najmniej cztery oleje 0W40 z oficjalną aktualną normą VW 502 :wink: Więc panowie z ASO mogą Ciebie cmoknąć w No ale to trzeba wiedzieć, czy się chce to, czy tamto :wink:
                                  algi, zawsze też możesz zalać 0W30 też z oficjalną normą VW :wink:

                                  Komentarz

                                  • pasl
                                    Classic
                                    • 2013
                                    • 11

                                    Jeśli można wiedzieć to które to te cztery?

                                    Pytanie do: PAOLO ESCO - Neste coś odpisało na temat spełniania normy VW502?

                                    Komentarz

                                    • leonn
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2726
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      Zamieszczone przez pasl
                                      Jeśli można wiedzieć to które to te cztery?
                                      Oczywiście, ale napisałem co najmniej cztery, :P a jest ich dużo dużo więcej np.
                                      Castrol, Elf, Fuchs, Mobil, Motorex, Motul, Shell, Total , Valvoline i jeszcze kilka

                                      Do wyboru do koloru

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6624
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        Zamieszczone przez pasl
                                        Neste coś odpisało na temat spełniania normy VW502?
                                        nie :foch: ... chyba muszę napisać bezpośrednio do przedstawiciela :roll:
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • crom.de
                                          RS
                                          • 2012
                                          • 1545
                                          • Superb II (3T4)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          Kaufland 10w40 wydaje się być ciekawa propozycja tym bardziej, że jest promocja na niego :szeroki_usmiech
                                          - Superb
                                          - Panda 1.2

                                          Komentarz

                                          • aronus
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 643
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            Zamieszczone przez algi
                                            komuś tu na forum ASO odmówiło wymiany oleju 0W40 pomimo iż miał normę VW502 "bo ma być 5W...." Walczyć sobie w teorii można ale szkoda nerwów....
                                            E tam... w instrukcji obsługi nie jest napisane jakiej lepkości olej zalać 0w, czy 5w tylko jakie normy ma spełniać, także nie widzę podstaw do odmowy, a że jakiś niedouczony ćwok się trafi to na takiego można trafić zawsze i wszędzie :roll:

                                            Komentarz

                                            • dj1910
                                              Ambiente
                                              • 2014
                                              • 166

                                              W dobrej cenie w selgrosie jest Total Quartz 9000 5W-40 (5L za 77 zł)

                                              ktoś kiedyś to używał do swojego auta ?

                                              Komentarz

                                              • degenerat
                                                Ambiente
                                                • 2011
                                                • 242
                                                • Toyota

                                                Zamieszczone przez algi
                                                Po przeczytaniu set stron tego wątku dochodzę do wniosku że będę lał MOTUL X-cess 5W40 (VW 502.00) do 1.4 TSI CHPA i zmiana co 15000km lub 1 rok.
                                                Mam ten sam silnik zalany 0w30 za jakiś czas zaleję 0w40 (ze spec. VW 502.00).
                                                Tak naprawdę to powinna Ciebie (i ASO) interesować jedynie specyfikacja z instrukcji - 502.00 dla stałego okresu wymiany.
                                                Moim zdaniem mniej lepki olej lepiej sprawdza się w TSI (np. ze względu na turbinę).

                                                Komentarz

                                                • Tippo
                                                  L&K
                                                  • 2009
                                                  • 1349
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                                  Zamieszczone przez aronus
                                                  E tam... w instrukcji obsługi nie jest napisane jakiej lepkości olej zalać 0w, czy 5w tylko jakie normy ma spełniać, także nie widzę podstaw do odmowy, a że jakiś niedouczony ćwok się trafi to na takiego można trafić zawsze i wszędzie
                                                  Nie tylko w aso sa takie osobniki, jeden gosc tutaj pytajacy tez nie potrafil pojac, ze producent kaze lac olej wedlug normy i co w intrukcji pisze jak byk, a nie lepkosci

                                                  Komentarz

                                                  • Sezzam
                                                    Drive
                                                    • 2013
                                                    • 89
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • AGU 1.8 20VT 150 KM

                                                    Panowie (i Panie? :P ) nie ukrywam, że niezbyt widzi mi się przekopywać ponad trzysta stron w poszukiwaniu oleju do mojego konkretnie silnika więc prosto z mostu zapytam jaki olej będzie dla mnie odpowiedni?

                                                    - Motor AGU (150KM) z LPG + regenerowane turbo. Wpieprza jakiś litr na 10kKM

                                                    - Instalacja gazowa ma 2 lata, nie ma różnicy w jeździe na LPG czy PB

                                                    - Przebieg 230kKM

                                                    - Styl jazdy typu "butowanie"

                                                    - W tej chwili wlany ELF 10W40

                                                    Polecali mi Motula lub Castrola 10W30, wybrać któryś z tych czy jakiś inny?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...