Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez robimal
    Witam
    Jestem przed wymianą oleju. przebieg 25000km. Zastanawiam się nad Motulem. Ale po tym co tu przeczytałem, że rodzime produkty są bardzo dobre to co powiecie na Orlena spełniającego normę vw 504.00 czyli PLATINUM MaxExpert V 5W–30? czy jednak Motul, a może pozostać przy Castrolu.....?
    Sam się zastanawiałem nad Orlenem, bo w testach wypada dobrze
    Tutaj masz link:


    Dużym plusem moim zdaniem jest przystępna cena, świeżość i pewność zakupu, bo kupujesz na stacji Orlenu

    Koledzy pewnie polecą Ci Mobil 1 New Life 0W40 z normą 502.00, ale to już wymaga bezwzględnej wymiany co 15 tys km lub co roku. No i ma lepszy skład.

    Jednakże z Chart'a Lubrizola załączonego przez kolegę pedros wynika, że norma 504.00 jest lepsza od 502.00.

    Komentarz

    • REXAX
      Rider
      • 2013
      • 453

      Zamieszczone przez Kris86
      Sam się zastanawiałem nad Orlenem, bo w testach wypada dobrze
      dziwne że w świeżym oleju jest 4ppm aluminium :wink:
      Zamieszczone przez Kris86
      Koledzy pewnie polecą Ci Mobil 1 New Life 0W40 z normą 502.00, ale to już wymaga bezwzględnej wymiany co 15 tys km lub co roku
      zgoda ale Orlen może w dobrej kondycji wytrzymać ledwie 10kkm :wink:

      Komentarz

      • robimal
        Classic
        • 2013
        • 25

        czyli olać temat Orlenu. Wiec zacznijmy od tego która norma... Jazda raczej spokojna, jeśli autostrada to najczęściej dopuszczalne 140km/h. Jednakże w moim przypadku jest dużo zimnych startów i jazd po ok 5km.

        Komentarz

        • degenerat
          Ambiente
          • 2011
          • 242
          • Toyota

          Zamieszczone przez robimal
          czyli olać temat Orlenu. Wiec zacznijmy od tego która norma... Jazda raczej spokojna, jeśli autostrada to najczęściej dopuszczalne 140km/h. Jednakże w moim przypadku jest dużo zimnych startów i jazd po ok 5km.
          Jak auto po gwarancji to może http://liquimoly.pl/produkty/srodki-...30-1172-detail
          http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/1171%20Synthoil%20Longtime%20SAE%200W-30.pdf/$file/1171%20Synthoil%20Longtime%20SAE%200W-30.pdf

          Komentarz

          • piotr.z
            Classic
            • 2014
            • 17

            Witajcie Panie i Panowie,

            Wieloletni czytelnik nabrał odwagi by coś napisać. I będzie to w moim typie czyli value for money, zatem tańsza o detaliczne 20PLN wersja Wolfa 0w40FE o identycznych parametrach. EDYCJA: nie zauważyłem że to 4l, więc jednak Wolf tańszy/l

            Podrzucam, bo może ktoś przetestuje dzięki temu wcześniej. Serię pytań olejowych odnośnie w miarę nowego okresem przynależności oraz przebiegiem acz leciwego wiekiem nabytku później zadać sobie pozwolę. Panowie pozdrawiam serdecznie bo dobrą robotę tu robicie

            Zatem
            Champion 0w40


            Edycja:
            Przygarnąłem Fabię I 2002 1.4 MPI AME , prawie rok temu. Miała wtedy 29tys /dwadzieścia dziewięć/przejechane, serwisowana od początku do końca w ASO w PL, mam faktury. Olej zalewany to Mobil 5w50 z jednorazowym wyjątkiem w postaci Castrola 5w40. Mimo małego przebiegu miała robioną UPG. Po wzięciu jej do siebie również wyszła potrzeba zrobienia UPG /2gi raz na 30tkm/ a poprzednia uszczelka wyglądała jakby zrobiła 300tkm a nie 8. Zalane M1 NewLife 0w40, ciśnienie w cylindrach wyszło podobno po 12 na każdym, mechanik zaufany. Samochód mało jeżdżony, głównie przez moją lepszą połówkę do pracy i z powrotem ok 7km, mało świateł, prosta droga, podmiejska, prędkość 50km/h.

            Niestety przyszedł dzień, w którym awaryjnie musiałem ją wziąć w podróż do GDN w lipcu, i niestety mi się śpieszyło. Niestety, bo po dotarciu na lotnisko w GDN okazało się że zniknęło 1,7l oleju z 3,8l które są w silniku, taka była reakcja na podróżowanie powyżej 4krpm całą drogę, połowa myślę powyżej 4,5krpm. Nie zapaliła się kontrolka ciśnienia nawet na chwilę. Dolane oliwy, i od tamtej pory bacznie ją obserwuję, mimo że nie jeżdżę

            I niestety oliwa znika, ok 350ml/1000km. Jestem z niewierzących w mit gęstsza oliwa->mniej zużycia oleju i mniej zużycia silnika. Ale może w tym przypadku warto spróbować wrócić do czegoś gęstszego?


            2miesiące temu płukanka LM ProLine i zalany Shell 0w40. Zleciało czarne ale bez przesady Olej znika dalej tylko chyba trochę wolniej.

            Co dalej? Boję się czy przypadkiem letnie pożarcie oleju nie przyniosło trwałych obrażeń które skutkują braniem oleju. Jak to sprawdzić? Jest sens to sprawdzać? Pomiar ciśnienia + próba olejowa + endoskop? Czy najpierw 5w50 na lato i dać sobie spokój bo to silnik z lat 80 skody po małym liftingu, albo i bez bo w sumie to nie wiem czy coś w środku zmieniali.

            Szukałem swego czasu i nie znalazłem: jakie jest pasowanie tego silnika? Wiecie może gdzie szukać takich informacji. SAP nie wie/nie powie w zależności kto odpowiada na pytanie Poza tym przyciśnięci polecają 10w40 notabene faktycznie kiedyś rekomendowany, ale pisemnego potwierdzenia nie znalazłem.

            Co lać?
            Bo miało być toczydło proste i bezproblemowe na parę lat a wyszło jak zwykle.
            Chętnie płukałbym co 10tkm i szedł w kierunku 0w30 przy HTHS3.5, ale skoro tak lubi wcinać oliwkę to może płukać co 10tkm i iść w stronę 5w40 takich żeby w 100C miały jak najbliżej do 15Cst, ew miks M1 0w40 i 5w50 tak by w 100C miał ok 15Cst?
            Jak sprawdzać w niej ciśnienie oleju w czasie rzeczywistym? Czujnik zamontować? Czy wystarczy VAG-COM? Jakieś polecane czujniki, miejsca montażu? I na jego podstawie dobrać lepkość. Poglądy Dr. Ali E. Haas'a /FerrariChat.com/są mi wyjątkowo bliskie
            Może zacząć od dolania LM oil Verlust - żeby uszczelki spuchły - kiedyś tak się robiło.

            Czym płukać?
            LM ProLine? Od lat uzywam, ale może są lepsze dodatki? Detergenty/rozpuszczalniki i temp zapłonu -> warto brać to pod uwagę? Jak takj to LM orłem nie jest Zastanawiam się nad BG, Millersem, coś mega taniego może w podwójnej dawce?


            Osobną sprawą jest kiedy wrzucić jej coś do smaku jak np Ceratec? Chodził mi po głowie AR9300 ale jak popatrzę na ich stronę, logo i rzetelne testy to mam mdłości Mimo to zachwalanie kol. Wlyszkow z forum plejad utkwiło mi w głowie.

            Póki co eksploatacja to ok 7km do pracy, tyleż samo z powrotem, wieczorem często kolejna porcja typu 5km + 5km powrót. Weekendowo ok 50km tam + 50km powrót. Prędkość obrotowa do 3500RPM rozpędzanie, przy stałym tempie poniżej 2750RPM.

            Jeżeli zdarzy się trasa awaryjna, tzn ja będę musiał ją gdzieś dojechać to scenariusze są dwa - zgodnie z warunkami na drodze czyli 4trpm-5trpm, albo próbować ekonomicznie i z poszanowaniem czeskiej myśli technologicznej czyli do 120km/h-3500RPM. Czy jeszcze niżej i np na 0w30 nie przekraczać 3000RPM ciągłej jazdy w lecie? Tutaj znowu cisnienie oleju realtime byłoby pomocne.

            Nie dymi przy odpalaniu, podczas spokojnej jazdy tez nie Ciężko namówić lubą na jazdę fabką ~160kmh żebym jechał za nią i obserwował czy dymi czy nie. Na postoju po dłuższej jeździe przy 4500RPM nie chmurzy, ale to o niczym nie świadczy.

            Podrzućcie jakiś pomysł bo zaczynam się przyzwyczajać że mój plebs MPI ma apetyt jak szlachta TSI, mając na uwadze czynnik ekonomiczny - wolałbym value for money niż high-tech NASA engineering, podobnie jak wolę doświadczenia poparte TDSami i MSDSami, VOA i UOA oraz hamownią od samych plotek i internetowych mądrości.

            Chociaż przyznam, że jakoś nie mam przekonania do robienia UOA w tej fabi - przerost formy nad treścią? Póki co mam nadzieję dogadać się z nią bez tego. I tak, wiem że VAG tak ma, a nawet gorzej, ale to nie VAG

            Komentarz

            • zsolpyw
              Elegance
              • 2012
              • 897

              Moze zmienic uszczelnienia ? chyba ze plukasz uszczelkami w plynie :P
              Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

              Jeżdżę w blasku
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

              Komentarz

              • piotr.z
                Classic
                • 2014
                • 17

                Jaki jest koszt usługi wymiany uszczelniaczy zaworowych bez ściągania głowicy? Bo uszczelniacze to pewnie grosze... Prościzna czy to też można spaprać bo mu się zawór poruszył x8 zaworów? Rozumiem że wymiana po ewentualnej próbie olejowej? Ciśnienie powinno być 0,125*stopień sprężania czyli w moim przypadku 12,5, jaką dać tolerancję in minus? Czy najpierw np LM Verlust Stop. Obecnie jest 45tkm przejechane, Shell 0w40 ma 2tkm. Lać czy dłubać? A jak z mierzeniem ciśnienia w czasie rzeczywistym, jest to możliwe po kablu Vagiem?

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Zamieszczone przez piotr.z
                  zniknęło 1,7l oleju
                  ... samo nic nie znika ale na początek wykręć świece i sprawdź czy nie są przypadkiem uwalone
                  Zamieszczone przez piotr.z
                  Co dalej?
                  nie kombinować i nie zwalać całej winy na olej bo olej jest w pierwszej kolejności środkiem smarnym a nie uszczelniającym (choć oczywiście funkcje takie pośrednio też pełni). Nie rób sobie na początku kosztów, ale jako pierwsze sprawdź drożność odmy - o niej się często zapomina a dlaczego warto to sprawdzić to proszę poszukać w google - "Do wykręcenia są 3 śruby na imbusa, a czasu zajmie maks 15 minut" potem płukanka - może być Valvoline (jest całkiem niezła i w dobrej cenie) i olej - ja bym zalał 5W40 z MB 229.5
                  Obserwować a... jak nie pomoże to wtedy trzeba zacząć szukać przyczyny "głębiej"

                  można poczytać - http://daneeek.pl.tl/Czyszczenie-odmy-silnika.htm

                  [ Dodano: Pią 13 Mar, 15 12:37 ]
                  Zamieszczone przez piotr.z
                  jakoś nie mam przekonania do robienia UOA w tej fabi - przerost formy nad treścią?
                  dokładnie, lepiej zainwestować w wymianę na świeży olej.
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • piotr.z
                    Classic
                    • 2014
                    • 17

                    Odma czysta, przepustnica również przy okazji czyszczona, obie nie były brudne. Silnik suchy, świece nowe i generalnie czyste/niesprawdzałem po felernej trasie/ zakładane były z miesiąc wcześniej.

                    Po owym felernym letnim ubytku autostradowym - czy podczas powiedzmy 500km 1,5l 0w40 przy jezdzie na poziomie 80-95% Vmax tego silnika można wskazywać olej 5w50 jako rekomendowany? Był to incydent, powinienem pożyczyć inne auto zamiast brać fabkę.
                    Teraz pokonuje <10km na raz więc lepkość letnia jest przez większość czasu i tak za duża.

                    wzbraniam się przed tym 5w50 bo to nie po mojemu. Ale może t tym cudzie techniki lat 80tych pasowanie jest tak luźne jak ubrania z tamtego okresu? Z drugiej strony widziałem że na jakimś forum fabii leją wszystko od 10w40 przez 0w30 po 5w50 i nie ma reguł odnośnie konsumpcji.

                    1.Jak sprawdzić w czasie rzeczywistym temp i ciśnienie oleju w tym fabii AME 2002?
                    2. Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy - podrzućcie proszę orientacyjną cenę i przede wszystkim czy to jest robota dla każdego czy łatwo można to spaprać?
                    3.jak sprawdzić szybko i tanio i popranie szczelność pierścieni i uszczelniaczy zaworów - pomiar kompresji i ewentualnie próba olejowa czy robi się to teraz inaczej?

                    Albo olejcie powyższe bo to w sumie obok tematu.

                    4.skłaniam się właśnie ku kolejnej płukance - coś naprawdę dobrego polecacie? LM ProLine do tej pory - ale kwestia rozpuszczalników/detergentów i temp zapłonu wskazywałaby ze to nie szczyt możliwości i bezpieczeństwa, coś lepszego?
                    Inna sprawa że bmwservicejournal bodajże pokazywał efekty płukania silników z osadami i nie wyglądało to najlepiej - słaba skuteczność płukanek. Ale o ile z lakami sobie może nie poradzą to na pewno nie zaszkodzą
                    5. 5w40 -OK. a jeżeli 5w40 jest jak samo cienki jak 0w40 w 100C to jaki ma to sens.
                    Powiedz w jaką lepkość w 100C byś celował i będę szukał. Inna sprawa że ten olej nie bedzie przez znaczną większość użytkowania osiągał takiej temperatury.229.5 - też się ku temu sklaniałem - bo żadnych UOA od takiego silnika nie znalazłem.
                    6. w zasadzie kontynuacja 1. dla mnie dobór oleju powinien nastąpić poprzez pomiar ciśnienia oleju na uzywanym zakresie prędkości obrotowej silnika - czy to już niemodne i teraz dobiera się na oko? Zatem skąd wziąć tą wartość w tym przypadku -> VAG? Jakiś czujnik trzeba by dokładać?

                    Nikt z Was nie dobierał lepkości letniej na powyższej zasadzie?

                    Komentarz

                    • leonn
                      RS
                      • 2011
                      • 2726
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      Zamieszczone przez piotr.z
                      Mimo małego przebiegu miała robioną UPG. Po wzięciu jej do siebie również wyszła potrzeba zrobienia UPG /2gi raz na 30tkm/ a poprzednia uszczelka wyglądała jakby zrobiła 300tkm a nie 8. Zalane M1 NewLife 0w40, ciśnienie w cylindrach wyszło podobno po 12 na każdym, mechanik zaufany.
                      Sam sobie odpowiedziałeś na swoje pytania w głowicy masz problem, wymień albo napraw głowice, a nie szukaj kwadratowych jaj w oleju, płukankach i innych dodatkach.
                      Zdrowy silnik nie bierze oleju, :wink: bez znaczenia na przebieg

                      Komentarz

                      • piotr.z
                        Classic
                        • 2014
                        • 17

                        Zamieszczone przez leonn
                        Zamieszczone przez piotr.z
                        Mimo małego przebiegu miała robioną UPG. Po wzięciu jej do siebie również wyszła potrzeba zrobienia UPG /2gi raz na 30tkm/ a poprzednia uszczelka wyglądała jakby zrobiła 300tkm a nie 8. Zalane M1 NewLife 0w40, ciśnienie w cylindrach wyszło podobno po 12 na każdym, mechanik zaufany.
                        Sam sobie odpowiedziałeś na swoje pytania w głowicy masz problem, wymień albo napraw głowice, a nie szukaj kwadratowych jaj w oleju, płukankach i innych dodatkach.
                        Zdrowy silnik nie bierze oleju, :wink: bez znaczenia na przebieg
                        Wg mnie zdrowy silnik nie bierze oleju - zdrowy nie znaczy nowy, niektóre konstrukcje są niedopracowane materiałowo lub koncepcyjnie fabrycznie i w nich dopuszczam olejocholizm wcześniej lub później. Tutaj nie mam pojęcia czy ttm czy oliwa czy coś...

                        głowica planowana i sprawdzana pod kątem szczelności przeze mnie u zaufanego mechanika, pomiar ciśnienia sprężania po zrobieniu UPG 12 na każdym cylindrze jest raczej oznaką braku problemów. Powinno być 12,5 dla tego silnika w idealnych warunkach z tego zdążyłem policzyć.

                        Ze temat oleju traktuję zbyt poważnie to wiem nie od dzisiaj Ale co z tą głowicą może być jeszcze nie tak? Bo wskazałeś element, który był splanowany i sprawdzany, więc ewentualna awaria mogła się przytrafić na trasie. Uszkodzenie głowicy w trasie? mało prawdopodobne?

                        Co do uszczelki - w pewnym momencie były wadliwe i sypały się lawinowo - ona była z tej serii.

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez piotr.z
                          Odma czysta, przepustnica również przy okazji czyszczona, ...silnik suchy, świece nowe i generalnie czyste/niesprawdzałem po felernej trasie/ zakładane były z miesiąc wcześniej.
                          no i brawo, widać, że ogarniasz temat.

                          Zamieszczone przez piotr.z
                          czy podczas powiedzmy 500km 1,5l 0w40 przy jezdzie na poziomie 80-95% Vmax tego silnika można wskazywać olej 5w50 jako rekomendowany?
                          wiesz ja jak dałem w palnik kiedyś moją OI TDI to też musiałem dolać o ile pamiętam 0,7L na +- 700 km - to był olej 0W30 który szybko został zmieniony na inną lepkość. Przy normalnej jeździe ubytki nie były tak widoczne. Niby pójście w kierunku 5W50 "może rozwiązać" problemy z poborem oleju ...ale wg. mnie to na dłuższą metę będzie błędnym rozwiązaniem...potem pójdziesz w 10W40 ...a na koniec minerał :roll: ...

                          Zamieszczone przez piotr.z
                          Co do uszczelki - w pewnym momencie były wadliwe i sypały się lawinowo - ona była z tej serii.
                          Zamieszczone przez piotr.z
                          Wymiana uszczelniaczy zaworowych
                          ja bym chyba jednak tutaj szukał przyczyny.

                          Zamieszczone przez piotr.z
                          jeżeli 5w40 jest jak samo cienki jak 0w40 w 100C to jaki ma to sens
                          jest jeszcze stabilizator lepkość - dodatek do oleju - zarówno LM czy Valvoline - producent do Twojego wyboru. LM sprawdzone było na forum i olej z tym dodatkiem po UOA miał wzorowe parametry.

                          Zamieszczone przez piotr.z
                          głowica planowana
                          wiesz, silnik pewnie masz zadbany ale po pewnym czasie eksploatacji każdy materiał się zużywa. Wg mnie trochę za dużo tutaj gdybania i wróżenia z fusów...
                          Jeżeli uszczelniacze w danej serii były wadliwe ( i nie zmieniane wcześniej) to może warto pójść w tym kierunku. Może warto też dokonać nowego pomiaru ciśnienia sprężania (nie wiem ile czasu minęło od ostatniego pomiaru). :roll:
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • KubaMpakiet
                            Rider
                            • 2011
                            • 279

                            rOBERTO795 rozwierciles temat SORT'a ?
                            siedzisz cos cicho w tej sprawie :chytry ?
                            Audi 1.8T AVJ

                            Silnik smaruje
                            Ravenol SSL

                            Komentarz

                            • piotr.z
                              Classic
                              • 2014
                              • 17

                              Chyba póki co zakończę temat tego wehikułu bo nie padło stanowcze stwierdzenie odnośnie kategorycznego powrotu do 5w50 lub 10w40, ani nie ma sensu w tym wątku czekać na byłego właściciela z podobnym problemem. Tylko po kij ASO przez 11lat lało do nie jeżdżonej prawie nic taczki 5w50???!!!Może w lecie wbrew sobie zaryzykuję.

                              W wolnej chwili przegonię ją na ścieżkę zdrowia -> ciśnienia, próba olejowa, analiza spalin etc i na bank coś wyjdzie. Tylko muszę w Wwie i okolicach dorwać kogoś pewnego, podobno kolejka do forumowych jest spora mój niestety emigrował za chlebem.

                              Póki co będę dolewał między wymianami pewnie +/- całą objętość układu A po 12tys wymiana całości, powinno być czysto, może kiedyś się odwdzięczy.

                              Z dodatków na testy zapewne w międzyczasie stabilizator też wpadnie Ale chyba najpierw Verlust Stop, naturalnie dam znać czy pomogło.

                              Żeby nie było nie na temat oleju do benzyniaka.
                              Fabia 1.4MPI ~7km do pracy, 7km powrót, weekendy ~100km, raz/mc traka RT ~400km
                              Wrażenie póki co /od ~3500km/ Shell 0w40 ciszej, mniej metalicznie w trakcie jazdy od M1 0w40 z niepamiętam której blendowni, spalanie podobnie, uruchamianie M1 górą. Poza tym nie widać/słychać różnic, a kierowniczka słuch wyczulony ma bardziej niż
                              ja Ja też ma wrażenie że GTL to spory krok in+ u Shella.


                              Przy okazji chyba nie było wcześniej, do doczytania w temacie smarowidłowym, luźne gadki

                              tabela TDS oleje, prawdopodobnie z forum Alfaromeo, proszę o wyrozumiałość
                              płukanki
                              Po mojemu, zbiorcze
                              wygodne przeglądanie testu przegotowywania bmwservice.lj.ru
                              Obniżanie tarcia
                              OFF TOPIC - WYTNIJ WEDLE UZNANIA - przykład obniżenia zużycia paliwa modyfikacjami aerodynamicznymi
                              OFF TOPIC - Tuneko - mega pasja obniżania zużycia paliwa, warto zerknąć

                              Będzie tego, wrócę pewnie niedługo, pozdrawiam wszystkich serdecznie
                              A najbardziej polecam link "po mojemu" i albo przyswojenie albo metodologiczne obalanie

                              Komentarz

                              • leonn
                                RS
                                • 2011
                                • 2726
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Zamieszczone przez piotr.z
                                Co do uszczelki - w pewnym momencie były wadliwe i sypały się lawinowo - ona była z tej serii.
                                O jakich rocznikach mówisz?
                                Zamieszczone przez piotr.z
                                Tylko po kij ASO przez 11lat lało do nie jeżdżonej prawie nic taczki 5w50???!!!
                                Znam kilka przypadków Fabii 1.4 gdzie ASO też lało od poczatku 5W50, wiec nie jestes osamotniony, może mieli takie wytyczne? :wink:

                                Komentarz

                                • filip_auto
                                  Ambiente
                                  • 2011
                                  • 164

                                  Jeśli chodzi o jakość cena polecam Platinum max power 0w40 moim zdaniem jest lepszy od shela

                                  W moim silniku ubywało go najmniej około 0,3 do 0,5 litra od wymiany do wyiany na 15 tyś

                                  Napewna olej bardzo dobre dodatki przeciwzuzyciowe i obniża tarcie temperatura silnika na tym oleju była najniższa a wentylator od chłodnicy w upały włączał się najmniej.

                                  Komentarz

                                  • REXAX
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 453

                                    Zamieszczone przez filip_auto
                                    Jeśli chodzi o jakość cena polecam Platinum max power 0w40 moim zdaniem jest lepszy od shela

                                    W moim silniku ubywało go najmniej około 0,3 do 0,5 litra od wymiany do wyiany na 15 tyś

                                    Napewna olej bardzo dobre dodatki przeciwzuzyciowe i obniża tarcie temperatura silnika na tym oleju była najniższa a wentylator od chłodnicy w upały włączał się najmniej.
                                    patrząc tutaj http://www.oil-club.ru/forum/index.p...ttach_id=13874 widać że jest cienki jak woda z pieczarek :wink:

                                    Komentarz

                                    • pedros
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 1958
                                      • Volkswagen
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                      Zamieszczone przez REXAX
                                      Zamieszczone przez filip_auto
                                      Jeśli chodzi o jakość cena polecam Platinum max power 0w40 moim zdaniem jest lepszy od shela

                                      W moim silniku ubywało go najmniej około 0,3 do 0,5 litra od wymiany do wyiany na 15 tyś

                                      Napewna olej bardzo dobre dodatki przeciwzuzyciowe i obniża tarcie temperatura silnika na tym oleju była najniższa a wentylator od chłodnicy w upały włączał się najmniej.
                                      patrząc tutaj http://www.oil-club.ru/forum/index.p...ttach_id=13874 widać że jest cienki jak woda z pieczarek :wink:

                                      Napakowali Boru, fosforu mało wapnia mało w sumie taka tendencja. Inni producenci obnizaja zawartość dodatkow przeciwzuzyciowych by sprostać mid lub low saps nie dajac nic wzamian.

                                      Nie jest zły bo chyba polski i tani :diabelski_usmiech

                                      Komentarz

                                      • uli07
                                        Rider
                                        • 2012
                                        • 391
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        Moj tato mial Felicje z silnikiem 1.3 - to chyba jest jest spokrewniony motor z tym 1.4 MPI? Stara konstrukcja z popychaczami zaworow. Z walkiem w kadlubie.

                                        Cale zycie tego auta u nas lany byl BP Visco 3000 - to jest 10w40, o ile sie nie myle. Po 10 latach i 150 tys km. w ogole nie bral oleju i nie trzeba bylo dolewac nic miedzy wymianami.
                                        Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                                        Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                                        Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zamieszczone przez piotr.z
                                          nie padło stanowcze stwierdzenie odnośnie kategorycznego powrotu do 5w50 lub 10w40
                                          jeżeli już to 5W50, zapomnij o 10W40. Przy 5W50 masz podobne lepkości z tym, że o wiele lepsza jest lepkość strukturalna i pompowalność (w stosunku do 10W40) no zapewne lepsza będzie też baza olejowa ( mowa o klasyczny 10W40 vs 5W50).
                                          Kumpel miał "problem" z braniem oleju w Roomsterze (wciagał Castrola jak wytrawny "smakosz" browary :wink: ).
                                          Zalany 5W50 Neste i ... problem znikł ...aż kumpel nie chciał wierzyć, że może to być możliwe. Obecnie ma zalane Xado 5W50 - kupione od konkona - była "promocja" więc skrzętnie skorzystaliśmy :szeroki_usmiech

                                          Zamieszczone przez piotr.z
                                          chyba najpierw Verlust Stop
                                          ojjjj a ja najpierw jednak dodałbym Visco Stabil (może być do tego 5W50) a Verlust Stop lub poodbne specyfiki to w ostateczności ... a najlepiej wcale.

                                          Zamieszczone przez piotr.z
                                          Shell 0w40 ciszej, mniej metalicznie w trakcie jazdy od M1 0w40
                                          ciekawe, ciekawe... mnie kusi Shell 0W30 ale teraz w pierwszej kolejności pójdzie Xado a potem ciekawy Staoil :P
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • Seed
                                            Elegance
                                            • 2010
                                            • 875
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                            A u mnie kolejna zmiana na X-max 0W-40. Własnie pykneło 60 tys przebiegu i motorownia jak i cale auto spisuja sie swietnie.
                                            KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                            Komentarz

                                            • slawciol
                                              Rider
                                              • 2014
                                              • 263

                                              Zamieszczone przez piotr.z
                                              Shell 0w40 ciszej, mniej metalicznie w trakcie jazdy od M1 0w40
                                              U mnie wręcz przeciwnie, dużo lepiej silnik pracuje n a M1 New Life 0W40 niż na Shellu 0W40. Tak jak na Shellu odzywał się łańcuch (czasami) przy porannym odpalaniu, tak na M1 ani razu.
                                              czarna perła

                                              Komentarz

                                              • Seed
                                                Elegance
                                                • 2010
                                                • 875
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                slawciol,
                                                zalej X-maxa a bedziesz zadowolony w koncu :lol:
                                                KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                                Komentarz

                                                • slawciol
                                                  Rider
                                                  • 2014
                                                  • 263

                                                  Zamieszczone przez Seed
                                                  slawciol,
                                                  zalej X-maxa a bedziesz zadowolony w koncu :lol:
                                                  Jestem bardzo zadowolony z M1 więc nie mam powodu zalewać x-maxa :wink:
                                                  Chyba jeszcze się nie obudziłeś bo nie zrozumiałeś mojego wpisu :lol:
                                                  czarna perła

                                                  Komentarz

                                                  • REXAX
                                                    Rider
                                                    • 2013
                                                    • 453

                                                    Zamieszczone przez slawciol
                                                    Chyba jeszcze się nie obudziłeś bo nie zrozumiałeś mojego wpisu
                                                    twoje wypowiedzi raczej większość traktuje jako formę rozrywki - szczególnie po wpisach odnośnie spełniania norm :wink:

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...