@pedros
ot to -> im więcej tego meritum uświadczy tym lepiej na tym wyjdziemy wszak nieraz używki też kupujemy
@leonn
Bingo! Tylko teraz przełożyć to na praktykę Ale myślę że zgodzisz się ze mną że oliwka z dużą domieszką PAO zrobi swoje nawet w takim silniku. Zapytałbym tylko czy 0w40 czy jednak 0w30 dla krótkich dystansów.
Żeby było po mojemu to jeżeli auto pokonuje dziennie 2x15km lub mniej + weekendowe/wakacyjne wycieczki to rozważałbym montaż chłodnicy oleju + zalewanie niższej lepkości niż rekomendowana. Dzięki temu smarowanie na co dzień jest lepsze, a w razie dalszej wyprawy oliwa nie traci tak bardzo lepkości.
Ekonomiczność tego rozwiązania zostawiam do wyliczenia -> luźna sugestia
Na dobra sprawę, domieszki juz 5% ojetosci PAO daje już efekt stąd można sobie kupić olej tani i dobry i domieszac sobie coś z promocji SILKOLENE PRO S i za 100 PLN można mieć bardzo poprawne smarowidlo.
pedros: są w PL oleje mające po ok. 20% PAO i kosztują poniżej 100zł /4L a przy tym mają lepsze parametry od 80% "syntetyków " uwielbianych firm ale co marka to marka.
Panowie mógłby ktoś wypowiedzieć się o oleju motocyklowym Valvoline SynPower 4T 10W-50? Jaki poziom jakości oferuje? Jak ma się on do Motul 7100 ester 10w50 bądź CASTROL Power 1 Racing 4T 10W-50?
VALVOLINE jest dwukrotnie tańszy od motula, ale czy motul jest w czymś dużo lepszy?
Przyjęło się że jak motor to na Motulu....to w Europie a raczej głównie w Polsce.
Na zachodzie są inne oleje u nas dominuje.
Czy cena jest adekwatna...
opowiem, Wam przykład zawodnik mistrzostwa Polski w motocrosie i wieczne sklejone sprzęgło na topowym motulu 200V przy extremie pełnym upalaniu na cywilnym Amsoil 10W40 problem znikł ...
Tak to wygląda
pedros: są w PL oleje mające po ok. 20% PAO i kosztują poniżej 100zł /4L a przy tym mają lepsze parametry od 80% "syntetyków " uwielbianych firm ale co marka to marka
za długo żyję by wierzyć w magię marki.... owszem, wygodnie się kierować Marką i ceną i mieć sumienie uśpione niemniej to mniejsi producenci pokazują że nie potrafią (nie chcą) kantować i dokładają należytej staranności by dostarczyć produkt o lepszych parametrach bo czym mają przekonać klienta.
Pidziek, Jakie to oleje?
bo widzę, że wspieramy globalne koncerny które mijają się z prawdą w kartach i oferują nam miernotę za wygórowaną :lol: (C)enę ... :lol:
Pogadaj z wlasc motocykli dlaczego 90% z nich leje Motula.
Pewnie z tego samego powodu z którego większość zmotoryzowanych leje Castrola
nietrafiony argument. sam jezdze motorem i uwierz, ze są to zdecydowanie bardziej swiadomi uzytkownicy niz samochodziarze.
druga sprawa, ze kiepski olej w motocyklu czuć natychmiast.
tasek,
Słuchaj sie Piżdzka-handlarza, ktory wszedzie lansuje Amsoil - bo na tym zarabia - a daleko nie zajedziesz.
Jakieś produkty robione w Chorzowie z baz Chevrona dużo lepszych od tych Orlenowskich.
Np. marka Specol dodatki od Lubrizola.
Jakby nie było ale parametry tych olejów można sobie porównac z innymi ot co i zobaczyć.
Seed: poczekaj z rok, dwa i zobaczysz że kazdy bedzie jeździł na Amsoil w motocyklu era Motula już poszła w zapomnienie, pojawią się inni lepsi choćby ENI.
Skoro cywilny Amsoil jest lepszy od najl;epszych estrowych wyczynowych olejów Motula to powiedz mi co wybierze Kowalski ?
Marka się zmieni ale to musi Kowalski Kowalskiemu wbić do głowy że to co używa juz nie jest najlepsze.
Za rok będziesz pisał ze używasz Amsoil w motocyklu i uważasz że ten olej jest najlepszy...
kazdy bedzie jeździł na Amsoil w motocyklu era Motula już poszła w zapomnienie, pojawią się inni lepsi choćby ENI.
"ciekawe" czyli uważasz, że ENI jest lepsze od Motula ... to może napiszesz nam "coś" na temat baz olejowych i olejów ENI - jakieś konkrety (konkrety, nie pierdoły) które przemawiają za ENI ?
... a może porównanie Motul vs ENI :bajer
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
zmieniłem olej na Wolf Vitaltech Asia/US SAE 5W30 i mimo, że ma trochę wyższą lepkość niż większość 5W30 A5/B5 (A1/B1) to nie jest tak głośno jak na A3/B4, ciekawe czy to przez GF-5 wymuszającą bodajże obecność w oleju Molibdenu
olej ten parametrowo prawie identyczny jak Petro Canada Supreme synthetic, aczkolwiek pompowalność nieco gorsza
z moich obserwacji jak ktoś chce wybitnie energooszczędnego oleju jakim jest A5 lub A1 to warto pójść w stronę oleju z niewiele wyższą lepkością w 40 i 100'C i GF-5 (taki pod właśnie samochody amerykańskie i azjatyckie) zamiast tradycyjnego A3/B4
olej dopakowałem też Ceratec, na oil-club piszą, że przyczynia się do szybszego utleniania oleju, ciekawe
olej na jesień już zakupiony ciekawe jak w praktyce, bo parametry ma rewelacyjne, a cena dobra (produkcja 12.2014 więc świeża dostawa)
aha, użyłem pierwszy raz BG 109, którą kiedyś kupiłem u Pidzieka, vel. Crooma na wyprzedaży :szeroki_usmiech czemu już tym nie handlujesz Croom?
ŚWIETNY środek, zalałem przed wymianą i trzymałem ok . 15 minut w okolicach dwukrotności biegu jałowego w toyocie (1200 obrotów), wcześniej stosowałem m.in płukankę Millers (raz), Xado (raz), Motul (raz), ostatnie dwie wymiany bez płukanki i powiem tak jak miałem osady pod korkiem po Castrolu SLX (bardzo duże!), te wcześniejsze płukanki coś ruszyły, ale teraz po jednej aplikacji BG jest prawie czysto, z pewnością powtórzę tę płukankę, bo widziałem w pewnym polskim sklepie za ~60zł, co przy cenach Liqui moly proline, itd. nie jest jakimś kosmosem
jeśli chodzi o wrażenia odsłuchowe to tak, na pewno silnik pracuje spokojniej i bardziej miękko niż na Elfie, na którym jeździłem (to był mój ostatni olej A3/B4), wcześnie jeździłem na Magnatecu (dawno temu, ale już nie pamiętam, poza tym wtedy nie interesowałem się smarami i nie miałem nawet porównania)
przed tym Wolfem miałem Fuchs Gt1 Pro 5W30, no i mam wrażenie, że było lepiej, aczkolwiek różnica się zatarła kiedy dolałem Cerateca, a dolałem go prawie odrazu po wymianie (tyle co się chwile przejechałem by silnik się nagrzał)
Ceratec na pewno wpływa na głośność pracy, bo ma trochę Molibdenu (znacznei mniej niż Oil Additiv), ale jednak (oprócz tego za to Bor, Wapń, Fosfor, cynk)
jeśli chodzi o zużycie paliwa ciężko powiedzieć, bo zmieniłem opony z 14 na 15" i przy litrowym silniku jest to już w sumie zbyt duży rozmiar (15"+195/50), wzrosło w stosunku do (14"+175/65/14) o pół litra na pewno, a bardziej 0,6-0,7
według mnie właśnie tak jak powiedziałem, wolałbym taki olej GF-5 z lepkościami pomiędzy A5/B5, a A3/B4 do ciasno pasowanego silnika jeśli już chcę unikać oleju
olej Wolfa jest bogaty w dodatki, natomiast pytanie w przypadku tego typu mało popularnych producentów/blendowni jest o jakość bazy, ropy naftowej
podsumowując powiem, że jestem pierwszy raz zadowolony z pracy oleju innego niż ACEA A5/B5
kazdy bedzie jeździł na Amsoil w motocyklu era Motula już poszła w zapomnienie, pojawią się inni lepsi choćby ENI.
"ciekawe" czyli uważasz, że ENI jest lepsze od Motula ... to może napiszesz nam "coś" na temat baz olejowych i olejów ENI - jakieś konkrety (konkrety, nie pierdoły) które przemawiają za ENI ?
... a może porównanie Motul vs ENI :bajer
daj spokoj Paolo - przeciez to jest paranoja. jezdze na zloty spoty i Motul w motocyklach zdecydowanie dominuje - nie ma zadnej tendencji spadkowej, a wrecz przeciwnie. Pizdziek to handlarz pierwszej wody. mowi ze Amsoil jest lepszy i juz - to on lansuje trendy!!! wymysla niestworzone historie jak to, że jego klienci chwalą... i fama sie niesie. Na Amsoilu ma pewnie taka marżę jak na żadnym innym oleju dostępnym w kraju - handel jest handel. Pizdziu - to nie Accord Klub - tu ludziom wody z mozgu nie zrobisz.
Aha - miałeś w podpisie ustawić tekst - "Uwaga - post zawiera bezpardonowe lokowanie produktu"
daj spokoj Paolo - przeciez to jest paranoja. jezdze na zloty spoty i Motul w motocyklach zdecydowanie dominuje - nie ma zadnej tendencji spadkowej, a wrecz przeciwnie
Nie ma tendencji spadkowej ponieważ jak pytasz się kolegi lub właściciela maszyny na jakim oleju jeździ to odpowiada MOTUL. A jak spytasz dlaczego MOTUL ? Odpowie Ci, że tamtej kolega - pokazuje palcem - też jeździ i poleca. A jak zadasz pytanie na podstawie czego taka a nie inna opinia to popatrzy na Ciebie jak na barana. Tak to wygląda, nie każdy motocyklista jest świadomym użytkownikiem jeśli chodzi o wybór oleju. Czasami klepiemy taką samą historię jak tutaj że do TSI czy MPI z LPG polecamy TYLKO I WYŁĄCZNIE taki olej o takich parametrach. Ma to swoje plusy i minusy, nikt nie chce być królikiem doświadczalnym i psuć własnej maszyny, dlatego poleca się sprawdzone rozwiązania. TYLKO najbardziej boli dlaczego to jest sprawdzone doświadczenie z czego ono wynika? TO niestety okazuje się, że ono wynika najczęściej z niczego, bo kolega poleca, bo leje u siebie w maszynie. Seed, nie mam nic o Ciebie ale czasami nie potrzebnie wybuchach zbyt często i bez sensu. Popatrz na to z innej strony, TY nic poza MOTUL-em nie widzisz. Jakbyś sobie przyjął za punkt wiedzy i doświadczenia że co 8 lub 10 tyś km zmieniam olej za każdym razem inny o poprzedniego czy to modelowo czy firmowo wtedy z czystym sumieniem można byłoby powiedzieć "to jest gość, który wie co mówi" który ma wiedzę i doświadczenie. Słuchaj każde dziecko z wiekiem dojrzewa popełnia różne błędy, smakuje i próbuje wszystkiego - może warto przypomnieć sobie jak ten proces się odbywa i przeglądnąć rynek olejowy. Powodzenia i nie traktuj tego jako agresji do swojej osoby.
spokooo, mi po prostu chodzi o to by pidziek wykazał "wyższość" ENI nad Motulem - łatwo napisać "ten lepszy ten gorszy" to teraz proszę to udowodnić, poprzeć argumentami.
Zamieszczone przez Seed
Motul w motocyklach zdecydowanie dominuje
ja bym podał ze trzy-cztery konkretne firmy, które wiodą prym wśród olejów motocyklowych ... soryyy ale Amsoila do nich nie zaliczę.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
micrusec,
jestem na forum od 5 lat. oleje testuje od 10 lat rozne. w samej octavii AXR, ktorych to jezdzi kilka w firmie - testowalem przynajmniej 6 roznych firm olejowych. Na Motulu silniki brały najmniej oleju i do dzisiaj jezdzą bez wiekszych awarii. Jakbys przesledzil watek olejowy - stary zamkniety - mialbys wiedze na ten temat. Tazke moze warto czasem wykazac sie incjatywą - to świadczy o dojrzałości.
Uwierz, ze uzytkownicy motocykli sa zdecydowanie bardziej swiadomi niz samochodziarze. znaja kazda srubke w swoim jednosladzie - sami je naprawiaja i rozkrecaja na czesci pierwsze. Motula leja nie dlatego, ze kolega powiedział - oraganoleptycznie widzą jak silniki wygladaja po nich. W motorze zdecydowanie łatwiej wyczuć niuanse związane z pracą silnika, przyspieszeniem itp Zresztą nic do Ciebie nie mam.
Od 5 lat staram się jedynie byc kontrą do Pana Piźdzka - ktory wciska ludziom ciemnotę. Moze przejaskarwiam ale inaczej się nie da. Amsoil lepszy i niedlugo zdominuje Świat! Niedługo zrobi z OCP Autoryzowany punkt sprzedaży Amsoila - jak HAKP. zreszta o tym tez byla mowa w starym zamknietym watku o lejach do TDI.
Pozdrawiam
uzytkownicy motocykli sa zdecydowanie bardziej swiadomi niz samochodziarze. znaja kazda srubke w swoim jednosladzie - sami je naprawiaja i rozkrecaja na czesci pierwsze. Motula leja nie dlatego, ze kolega powiedział - oraganoleptycznie widzą jak silniki wygladaja po nich. W motorze zdecydowanie łatwiej wyczuć niuanse związane z pracą silnika, przyspieszeniem itp
Potwierdzam co napisał Seed, oraz PAOLO ESCO, oleje Motul do motocykli to najlepsza dla silników i nie tylko opcja. Mało kto wie że w motocyklach olejem silnikowym jednocześnie jest zalewana skrzynia biegów. I jakość oleju bardzo dobrze widać po pracy skrzyni i sprzęgła.
jak będziesz zainteresowany to na PW, bo tutaj mamy forum OCP a nie motocyklowe "pogaduchy". ( jak już to podam cztery do wyboru ale nie w kolejności bo to by było bez sensu w ten sposób pozycjonować olej danego producenta, rozsądniej jest zestawić 3-4 produkty dobrane względem parametrów odpowiednio do danego silnika itd...)
Myślałem, że większe zainteresowanie wzbudzi olej ENI ale nim skrobnę kilka zdań to poczekajmy aż pidziek napisze konkrety w tym temacie.
paba - dzięki za info o Wolfie.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
czy nie będzie zbyt dużą fantazją, jeżeli np. neste city pro 0w40 albo tudzież innego motula x-maxa 0w40 zalałbym do felicji 1.3mpi ? :szeroki_usmiech czy lepiej pozostać przy tanim i sprawdzonym lotosie 5w40 ?
Mysle ze wystarczy X-cess 5W-40 do Feli.
A na jakiej bazie ten olej jest? Jest tam jakiś procent PAO?
Motula leja nie dlatego, ze kolega powiedział - oraganoleptycznie widzą jak silniki wygladaja po nich. W motorze zdecydowanie łatwiej wyczuć niuanse związane z pracą silnika, przyspieszeniem itp
Popieram ziomale motocykliści raportuja ze szkoda czasu na szukanie innych wynalazków i jest bdb.
Niestety nie dotyczy oliwy do samochodu bo tutaj Motul z pięknego estowego cuda do samochodu zrobił po cichu poniekąd standardowy olej HC Pao 3% . :twisted:
trzeba być czujnym jak Ninja.
Ciekawe jak Silkolene PRO S 10W50 sprawował by się. :lol:
u nas myślę, że niestety dyskusje rzadko bywają merytoryczne, bo prawie nikt nie oddaje zużytego i czystego oleju do analizy do lab
taka ocena słuchowa nie jest wiele warta- zastanawiam się jak wygląda u nas dostęp do laboratoriów dla zwykłego laika, ceny i czy te parametry by były mierzone wg tych samych procedur jak np. Blackstone czy te ze znanego rosyjskiego forum
jeśli chodzi o Castrola to w skrzyni toyota wymaga GL4 lub GL5 75W-90 (tyle z zaleceń)
jeździłem na Gear 300 , a teraz na Syntrans Multivehicle i wrażenia mam lepsze
wg. mnie przekładniówki robią naprawdę niezłe w przeciwieństwie do silnikowych, przede wszystkim kod odpadu takiego Multivehicle to 13 02 06, gdzie większość silnikowych nawet z serii Professional ma 13 02 05
Seed, nie mam nic o Ciebie ale czasami nie potrzebnie wybuchach zbyt często i bez sensu. Popatrz na to z innej strony, TY nic poza MOTUL-em nie widzisz.
No też to zauważyłem
Zamieszczone przez Seed
Od 5 lat staram się jedynie byc kontrą do Pana Piźdzka - ktory wciska ludziom ciemnotę. Moze przejaskarwiam ale inaczej się nie da. Amsoil lepszy i niedlugo zdominuje Świat!
W USA jest liderem.
Weź zalej sobie choćby ENI czyi popularnego Agipa i nie wykluczone że silnik w Twoim motorze będzie równie czysty i pracował tak jak na Motulu.
Znam wiele firm co mogę napisać jest lepszy od Repsola i Belray-a a i nie gorszy na 1000% od motula który zadomowił się w środowisku motocyklowym już na maksa podobnie jak Castrol wśród userów do samochodów osobowych.
zalej sobie choćby ENI czyi popularnego Agipa i nie wykluczone że silnik w Twoim motorze będzie równie czysty i pracował tak jak na Motulu.
miały być konkrety a znów są pierdoły ... :blah
...to ja coś dodam...
Od kilkunastu lat Agip Petroli i EniChem Augusta zainwestowały w rozwój nowej technologii pozyskiwania syntetycznych olejów bazowych – PIO. Na forum piszemy o HC, mixach syntetycznej technologii, GTL czy PAO a trzeba zdawać sobie sprawę, że nauka-technologia rozwija się w tak zastraszającym tempie, że nawet rok - dwa lata to w wielu przypadkach "przepaść" dla technologii - w tym przypadku wytwarzania olejów syntetycznych.
(więc jeżeli ktoś zwraca uwagę na taki czy inny zapis proszę też zwrócić uwagę kiedy był publikowany ...)
Do rzeczy - PIO charakteryzują się:
• wysokimi wskaźnikami lepkości,
• bardzo dobrą stabilnością termooksydacyjną,
• wysoką odpornością na degradację termiczną,
• niską odparowalnością,
• bardzo dobrą kompatybilnością z elastomerami - lepszy wynik niż czyste PAO które potrzebuje nośnika HC, by dodatki takie mogły być lepiej rozpuszczalne.
Surowcem wyjściowym do produkcji olejów syntetycznych PIO są liniowe olefiny.
Mają one podwójne wiązanie występujące wewnątrz całego łańcucha cząsteczki w różnym położeniu, w odróżnieniu od alfa-olefin stosowanych do produkcji oleju PAO, gdzie wiązanie podwójne jest tylko w pozycji 1 i 2 łańcucha.
Właściwości olejów PIO nie odbiegają w istotny sposób od cech olejów polialfaolefinowych (PAO). Oczywiście są PAO i PAO tak samo jak mamy 3 najważniejsze klasy PIO.
Sasol Italy jest dostawcą bazy i oferuje syntetyczne oleje polialkenowe PIO
o nazwie handlowej PIO®s (PIO®4, PIO®6 i PIO®8). Oleje PIO wykazują się wysokim wskaźnikiem lepkości i bardzo niską temperaturę płynięcia a dodatkowo nie zawierają siarki, azotu, węglowodorów aromatycznych i naftenowych. Ich charakterystyka jest zbliżona do właściwości osiąganych przez oleje PAO, należą zatem do olejów bazowych o najwyższych parametrach jakościowych.
Różnice, jakie można zaobserwować we właściwościach porównywanych olejów PIO i PAO, wynikają z innej budowy cząsteczek oligomerów będących składnikami tych olejów ponieważ surowcem startowym dla olejów PIO są olefiny liniowe z wiązaniem podwójnym wewnątrz łańcucha, a w przypadku olejów PAO – alfa-olefiny.
Na początku lat dziewięćdziesiątych XX w. została opracowana przez American Petroleum Institute (API) klasyfikacja olejów bazowych. Zgodnie z tą klasyfikacją oleje PAO należą do IV grupy, a oleje PIO do grupy III, natomiast w Europie organizacja ATIEL (Association Technique de L’Industrie Européene des Lubrifiants) wyodrębniła oleje PIO jako osobną, VI grupę olejów bazowych (lekko naciągane a o pseudo grupie VI było na stronie 328-329 gdzie acheron usilnie się jej domagał :wink: ) – jednak wg API jest to nadal grupa V.
O Motulu jego bazie i wiązaniach COORE już było, więc ta kwestię pominę.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz