Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • pedros,
    ostatnio nie oszczędzałem autka, bo i ekspresówki i autostrady, to stąd wzrost apetytu na olej, a o płukankę grzecznie poproszę przy wymianie.[/b]

    Komentarz


    • koledze w Caxa zaswiecilo że potrzeba oleju jak miał jeszcze niżej poziom a ponieważ był humanistą jeździł przez tydzień zanim aso mi dolalo. teraz już wie że litra (oleju) trzeba wozić i słuchać kolegów, którzy dobrze życzą a przede wszystkim sprawdzać poziom.

      na piewszy wlew SKODA dziwne oleje wlewa bo znikają w oczach. (odparowanie? docieranie? )

      Komentarz


      • Zamieszczone przez rOBERTO795
        Zamieszczone przez cordoba12
        Mądre głowy, co polecilibyście do Felicji 1.3 z gazem...?? Na liczniku 190 tys. ?
        Coś z 10w40 np. Lotos,Orlen-byle bys wymieniał co 8-10 tys km

        a w Felcii nie powinno być 5w40...??
        Mój Szkodnik :-)
        Pozdrawiam
        Rafał

        Komentarz


        • Zamieszczone przez pedros
          koledze w Caxa zaswiecilo że potrzeba oleju jak miał jeszcze niżej poziom a ponieważ był humanistą jeździł przez tydzień zanim w aso jemu dolali. Teraz już wie, że litr (oleju) trzeba wozić i słuchać kolegów, którzy dobrze życzą a przede wszystkim sprawdzać poziom.

          na piewszy wlew SKODA dziwne oleje wlewa bo znikają w oczach. (odparowanie? docieranie? )

          Komentarz


          • Zamieszczone przez cordoba12
            Zamieszczone przez rOBERTO795
            Zamieszczone przez cordoba12
            Mądre głowy, co polecilibyście do Felicji 1.3 z gazem...?? Na liczniku 190 tys. ?
            Coś z 10w40 np. Lotos,Orlen-byle bys wymieniał co 8-10 tys km

            a w Felcii nie powinno być 5w40...??
            Wlej wiec 5w40 napewno nie zaszkodzi-pomyślłem że skoro auto "budżetowe" to i olej wiec zaproponowałem 10w40.
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz


            • Zamieszczone przez pedros
              aktualnie 0W30 Quazar z ceratec napedza mi Skode
              jak wypada ta mieszanka w porównaniu do poprzednich olejów które miałeś w silniku? Interesuje mnie praca na zimno i na rozgrzanym silniku.
              Co wg Ciebie dał Ceratec? Czujesz jakąś naprawdę wyraźną różnicę w pracy silnika :roll:
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz


              • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                Zamieszczone przez pedros
                aktualnie 0W30 Quazar z ceratec napedza mi Skode
                jak wypada ta mieszanka w porównaniu do poprzednich olejów które miałeś w silniku? Interesuje mnie praca na zimno i na rozgrzanym silniku.
                Co wg Ciebie dał Ceratec? Czujesz jakąś naprawdę wyraźną różnicę w pracy silnika :roll:
                zacznę od tego że zanim zalalem ceratec ok 2kkm pedzilem na samym oleju ( a zapomniałem dodać że ćwierć butelki ar9100 wlalem które zostało mi po zalaniu skrzyni)
                czyś niesamowitą lekkość startu i poczucie smarowania od niskich temeperatur oleju.
                Niestety efektów dzwiekowych w czasie jazdy nie mogłem zaobserwować bo Lozysko dominowalo wszelkie doznania.

                po naprawie lozyskami bloga cisza silnik szczególnie po jazdach autostradowych bardzo cichy. wysokie obroty..... i tutaj od razu na myśl mi przychodzi ze najkulturalniejsza praca wykazywal się na Fuchs Titan Pro S 5w30— po prostu mistrz.
                Sam Quazar prawidłowo trzyma kompresję ale nie tak jak wspomniany Pro S.
                Fenomenalnie Quazar spisuje się na krótkich odcinkach. Jest bardziej niż poprawny.



                po zalaniu cerateca silnik jeszcze ciszej pracuje przede wszystkim rowniej chociaż możliwe że to jest moje subiektywne odczucie. Nie wiem jak długo trwa ceramizacja ja już przejechalem ok 1kkm .... jedno jest pewne samopoczucie do kwadratu. nie zauważyłem przyrody mocy. spalanie na trasie bez zmian poza tym nie potrafię zasymulowac tych samych warunków

                mam jeszcze trochę tego Quazara więc na zimę płukanka Quazar i coś odbiorę do 5 litrów łącznie (jeszcze nie mam pomysłu czy miksowac czy zdobyć jeszcze ten sam olej)

                Ogólna ocena 4+
                (gdzie Pro S ocena celujaca)

                Komentarz


                • Zamieszczone przez pedros
                  od razu na myśl mi przychodzi ze najkulturalniejsza praca wykazywal się na Fuchs Titan Pro S 5w30— po prostu mistrz.
                  wiesz co dobre, ja też Silkolene Pro S 5w30 najmilej wspominam i napewno do tego oleju jeszcze wrócę.

                  dzięki za info
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz


                  • Panowie jestem teraz na zmiennym okresie międzyobsługowym (2lata/30kkm) z normą oleju VW 504 00. Planowałem przejsć na stały okres międzyobsługowy (1rok/15kkm) z normą oleju VW 502 00 (mam już baniak Neste 0W40) i nie wiem czy warto - w sensie że będe musiał płacić ASO 2x częściej za przegląd. I teraz pytania są 2:
                    - jeśli zostane na zmiennym okresie międzyobsługowym to jaki olej VW 504 00 polecacie ?
                    - myślałem żeby zostać na zmiennym okresie międzyobsługowym ale olej wymieniać częściej (max co 15kkm) zgodnie ze specyfikacją VW 502 00, tylko nie wiem czy tak się da...
                    JEST >>> O2FL by Lockin

                    BYŁA >>> O3 1.8 TSI by Lockin
                    BYŁA >>> S2FL 2015 by Lockin
                    BYŁA >>> O3 Black 2013 by Lockin
                    BYŁA >>> O2 Tour 2011 by Lockin

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez lockin
                      nie wiem czy warto
                      ad: ja też nie wiem czy jest sens dbać o nowe auto...w sumie za 5 lat i tak będzie "stare"...więc po co :roll:
                      Zamieszczone przez lockin
                      będe musiał płacić ASO 2x częściej za przegląd
                      a kto Tobie każe jechać na drugą wymianę do ASO, nie masz zwykłej stacji wymiany oleju pod ręką ??? Płacisz u nich 20-30 zł za wymianę oleju... koszt jednej pizzy a zadowolenie użytkownika bezcenne...
                      Myślisz, że ASO sprawdzi jaki olej masz zalany przy spuszczaniu ... tylko żeby nie przyszło Tobie do głowy wymieniać sam olej bez filtra! Kup taki sam filtr oleju jaki wstawi ASO i zmieniaj olej...proste i sprawdzone.
                      Zamieszczone przez lockin
                      mam już baniak Neste 0W40
                      noooo i nie rozumiem, masz obawy a kupujesz olej i potem zadajesz pytanie, pora się zdecydować. Jak już masz olej to zalewaj a nie kombinuj. :P Ewentualnie jak chcesz się dobroczynnie pozbyć niepotrzebnego Neste 0W40 to chętnie przyjmę każdą ilość ... alacz
                      Zamieszczone przez lockin
                      jaki olej VW 504 00 polecacie ?
                      takie propozycje powtarzają się prawie co każdą stronę...zerknij do wątku i sam wybierz odpowiedni. Nasi forumowi sprzedawcy dysponują taką ofertą, że napewno coś dla siebie znajdziesz, wystarczy do nich napisać.
                      Zamieszczone przez lockin
                      nie wiem czy tak się da
                      napewno się da...
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz


                      • pedros, mówisz o Ceratecu z Liqui Moly czy jakimś innym? Zastanawiam się czy nie wlać tego przy następnej wymianie.
                        AGR 112KM, 232Nm
                        Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                        Komentarz


                        • Apropo Ceratec od Liqui Moly - mi po zalaniu tym cudem przy wymianie oleju (oczywiście z płukanką przed wymianą) 1.8 AGN zaczął zdecydowanie mniej oleju wciągać - wcześniej brał jakieś 2l na 10 tys km po Ceratecu, dolewam resztkę z 5l które miałem na wymianę 0.5l na 10 tys.

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez parasite
                            pedros, mówisz o Ceratecu z Liqui Moly czy jakimś innym? Zastanawiam się czy nie wlać tego przy następnej wymianie.
                            potwierdzam. Liqui Molly.

                            [ Dodano: Czw 08 Maj, 14 21:48 ]
                            Zamieszczone przez rwyzga
                            Apropo Ceratec od Liqui Moly - mi po zalaniu tym cudem przy wymianie oleju (oczywiście z płukanką przed wymianą) 1.8 AGN zaczął zdecydowanie mniej oleju wciągać - wcześniej brał jakieś 2l na 10 tys km po Ceratecu, dolewam resztkę z 5l które miałem na wymianę 0.5l na 10 tys.
                            czyżby płukanka zrobiła całą robotę? z ciekawości jaka zastosowałeś?

                            Komentarz


                            • LIQUI MOLY ENGINE FLUSH 2640, ale to nie pierwszy raz już, dopiero po Ceratecu zaczął zdecydowanie mniej oleju wciągać (Mobil 1 New Life 0W-40).

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez rwyzga
                                wcześniej brał jakieś 2l na 10 tys km po Ceratecu, dolewam resztkę z 5l
                                Cały czas przed tem też lałeś New Lifa?

                                Komentarz


                                • Tak odkąd ja mam to auto leje New Life, raz na próbę wylądował TopTec 4100 5W-40 i własnie z nim dodałem Ceratec, ale później wróciłem do New Life i mniejsze zużycie oleju zostało.

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez rwyzga
                                    raz na próbę wylądował TopTec 4100 5W-40
                                    A dla czego nie zostawiłeś tego TopTeca? Trzeba było chociaż ze dwa razy zalać ten sam olej, to by było jakieś porównanie.

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez leonn
                                      Zamieszczone przez rwyzga
                                      raz na próbę wylądował TopTec 4100 5W-40
                                      A dla czego nie zostałewiłeś tego TopTeca? Trzeba było chociaż ze dwa razy zalać ten sam olej, to by było jakieś porównanie.
                                      Przed zimą wolałem mieć 0W-40 w silniku

                                      Komentarz


                                      • to bardzo cenne informacje aby mieć pewność który czynnik zadziałał. zatem Ceratec jak ktoś bardzo fajnie określił ZAMRAŻA STAN SILNIKA i przeprowadza rekonstrukcję.
                                        PS. ja nawet na lato zalalem 0W30 i fenomenalnie smaruje już po starcie!

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez rwyzga
                                          zaczął zdecydowanie mniej oleju wciągać (Mobil 1 New Life 0W-40).
                                          jak na silnik 1,8 to zużycie 0,5L oleju na 10 tys km, przy zastosowaniu 0W40 to bardzo dobry wynik. Ile silnik ma najechane?
                                          Zamieszczone przez rwyzga
                                          Przed zimą wolałem mieć 0W-40 w silniku
                                          rozsądnie, na lato też spokojnie ten 0W40 się nada. Nie ma sensu zmieniać jak jest "lepiej niż dobrze" :wink:

                                          [ Dodano: Pią 09 Maj, 14 18:36 ]
                                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          nie masz zwykłej stacji wymiany oleju pod ręką ??? Płacisz u nich 20-30 zł za wymianę oleju... koszt jednej pizzy
                                          dokładnie przed 30 minutami zmieniłem olej w żony Kiaa Picanto 1.0 cena 25 zł na porządnej stacji z której usług korzystam od kilku lat.
                                          Do Picanto 1.0 poszedł teraz na wymianę Neste 0W20 Ta Kianka to mój "królik doświadczalny" :diabelski_usmiech
                                          Całość poprzedzona płukanką Liqui Moly Engine Flush (choć mi chyba ostatnio bardziej płukanka Valvoline przypasowała, tak mi się zdaje, że jest mocniejsza). Silnik pracuje lekko, nie wybuchł i nie zaczęło się z niego lać. Na bagnecie trudno dostrzec barwę i poziom oleju, bo zalany olej jest bardzo "jasny" a i sam silnik od wewnątrz czysty.
                                          Co do oleju to od samego początku (6-7lat) "kianka" jeździła praktycznie na 0W30 teraz na 0W20 i aż taaak wielkiej różnicy nie ma na gorącym silniku ale czuć, że ładnie się wkręca. Zobaczę jak będzie na zimnym rozruchu no i 0W20 pójdzie też do Kiaa na zimę.
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            Do Picanto 1.0 poszedł teraz na wymianę Neste 0W20 Ta Kianka to mój "królik doświadczalny" :diabelski_usmiech
                                            Dobrze że Twoja żona nie przeczytała "królik doświadczalny"

                                            Zamieszczone przez pedros
                                            to bardzo cenne informacje aby mieć pewność który czynnik zadziałał. zatem Ceratec jak ktoś bardzo fajnie określił ZAMRAŻA STAN SILNIKA
                                            Zamraża , kurde żeby czasem coś nie przykleił jak beton :-)

                                            A testował ktos płukanki Niemieckie PRO-TEC ? mam wolną i muszę wypłukać niewielki silnik 4.0 ?
                                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                            http://www.zmienolej.pl/
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              Na bagnecie trudno dostrzec barwę i poziom oleju, bo zalany olej jest bardzo "jasny" a i sam silnik od wewnątrz czysty.
                                              z tym się zdecydowanie zgodzę

                                              jeździłem np. na Toyotowskim 0W/20 i gdy zaglądałem to prawie woda jeśli chodzi o barwę (tak jasno)

                                              natomiast w takich samych warunkach jak zajrzę teraz na bagnet z ELF Full-Tech 0W/30 to barwa jasna, ale wyraźnie słomkowa

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                Na bagnecie trudno dostrzec barwę i poziom oleju, bo zalany olej jest bardzo "jasny" a i sam silnik od wewnątrz czysty.
                                                Też ostatnio miałem problem po płukance (LM Engine Flush) i wymianie (Ultra 5W40, wreszcie się kończy!), ale tylko do pierwszych 100 km potem była trasa powrotna do siebie i już standardowa barwa. Zużycie po trasie to samo, weszło ~400ml na powrót do maxa. Choć tego zużycia to ja nie kumam, bo do PL zostało więcej na bagnecie (nie dolewałem, bo wymiana) nazot zostało mniej. Mimo, że spalanie jest odwrotnie proporcjonalne czyli teoretycznie na powrocie mniejsze wysiłki dla silnika. Jednak to może być spowodowane nowym olejem w skrzyni, bo klima praktycznie 90% i często żwawo przyspieszałem ze 130 żeby się wcisnąć i nie musieć hamować za ciężarowym bo jakiś gamoń jedzie 132 na lewym. Tak więc wynik 6,7 uważam za więcej niż zadowalający przy średniej z autostrady 112km/h.
                                                - Superb
                                                - Panda 1.2

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                  Zamieszczone przez obrus
                                                  Czy kilkugodzinne utrzymywanie się temp. 120-125 podczas jazdy autostradami skróci żywotność oleju
                                                  właśnie mając na uwadze taką jazdę zalałem silnik Silkolene. Co do samej temeratury to te 120-125 stopni to nie jest wielka tragedia dla oleju (zwłaszcza chwilowa temeratura) ale już, taka długotrwała eksploatacja będzie miała wpływ na parametry oleju. Myślę, ze to z czasem sam odczujesz i po prostu przyjdzie szybciej zmienić olej. Ale to chyba normalna sprawa w takim przypadku. Na pytanie Twoje to zapewne tylko ewentualne badanie przepracowanego oleju może dać odpowiedź. Czy jest sens robić, sam zdecyduj. Ja sam się zastanawiam czy zmienić Silkolene przy kolejnym wyjeździe do Włoch ( 2 x 1200 km) na świeży olej - Ravenol SSO 0W/30. Szacuję, że na Silkolene będzie zrobione około 7 tys km (w tym już odbyta trasa Polska-Włochy-Polska 2400 km)... :roll:
                                                  w kontekście posta sprzed kilkuset lat...

                                                  jazda autostradowa nie wpływa na degradacje oleju jak jazda start/stop i miasto.
                                                  Pamiętam że Silkolene jak się nagrzeje dopiero pokazuje klasę tak jeśli ktokolwiek się zastawia co wlac na długie trasy odpowiedzi znajdzie szybko.

                                                  nawet tryb longlife z czujnikiem oleju w BMW w autostradowych trasach niesamowicie wydłuża interwal więc coś w tym jest.

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez pedros
                                                    w kontekście posta sprzed kilkuset lat...
                                                    :lol: łooooo to odkopałeś ...
                                                    Zamieszczone przez pedros
                                                    Silkolene jak się nagrzeje dopiero pokazuje klasę
                                                    ja właśnie zalałem Silkolene na trasę PL-Włochy-PL i nie ma co pisać - pokazał klasę
                                                    Wysoka zawartość estrów (w przypadku Silkolene) redukuje liczbę polimerów i powoduje, że olej ma lepsze parametry ochronne odpowiadające za ścinanie, oraz zachowuje swoją lepkość przez dłuższy czas.

                                                    Zamieszczone przez pedros
                                                    jazda autostradowa nie wpływa na degradacje oleju
                                                    tutaj (prócz oczywiscie bazowego oleju) bardzo istotne są modyfikatory lepkości, czyli dodatki poprawiające, a właściwie stabilizujące lepkość oleju w wysokich zakresach temperatur. Jazda w "upale" 30-40C autostardami przez długi czas gdzie naprawdę silnik i olej dostają po "tyłku" tak jak napisałem. Jeżeli jeszcze olej osiąga powiedzmy te 120-125 to aż tak "wielkiej tragedii nie ma" ale jest też kwestia tego typu czy lecimy w trasę na świeżym oleju czy na oleju już ekploatowanym. W takim przypadku polimery czyli dodatki poprawiające i stabilizujące prawidłowo lepkość oleju w wysokich zakresach temperatur muszą być odporne na zjawisko ścinania polimerów w czasie pracy oleju w silniku, ponieważ od ich odporności zależy to, czy olej nadaje się na wydłużone przebiegi tz czy łańcuchy polimerów nie ulegną degradacji zbyt szybko.

                                                    Myślę, że na dowód tego że właściwości stabilizujące oleju mają znaczenie dla zachowania prawidłowych parametrów i właściwości danego oleju najlepiej może posłużyć przykład kolegi leonn ze strony 246 tego wątku -
                                                    Zamieszczone przez leonn
                                                    w tych 15880km, było 10 tras autostradami po około 1300km/10-14godzin jazdy non stop każda (w tym wakacje w Chorwacji), gdzie olej pracował w temperaturze 102C-118C. Czyli można powiedzieć, że był trochę upalany... Acha.. no i żebym nie zapominał dodać, że z tym olejem od 30km po wymianie pracował Visco Stabil
                                                    jak na taką eksploatację to badanie przepracowanego oleju wypadło zdecydowanie "lepiej" niż świetnie.
                                                    Tutaj oczywiście pedros też masz oczywiście rację, jazda na krótkich odcinkach "zabija olej i niszczy silnik" głównie przez fakt przenikania oparów benzyny oraz jazdy na nie rozgrzanym oleju gdzie spora część detergentów i dodatków zawartch w oleju aktywuje się od określonej temeratury.


                                                    No to teraz korzystając z okazji... pytanko :hmm

                                                    Trasa Polska-Włochy-Polska w planie ponad 3000 - 3500 tys km. Start 13 czerwca a powrót około 10 lipca.
                                                    Zapewne zalany będzie olej Petronas 5W30 LL (dla sprawdzenia producenta a po tym przebiegu wyleci z silnika) ...

                                                    Pytanie brzmi:
                                                    1 - zalewam olej bez dodatków ...bo spokojnie da radę w trasie a te dodatki mieć w
                                                    2- zalewam olej + dodatek LM Visco Stabil
                                                    3- zalewam olej + Ceratec

                                                    (inne opcje nie są brane pod uwagę).

                                                    To którę wersję byście wybrali :roll:
                                                    Jak wiadomo nie jestem zwolennikiem wlewania dodatków do oleju ... bo już o tym pisałem dlaczego.
                                                    Z drugiej strony ... nie chcę by silnik zbyt dostał po tyłku, bo napewno lekko miał nie będzie :bajer
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X