Zapomniałem dodać, że chodzi o 1L opakowania, rok temu gdy go kupowałem w tesco miał oznaczenie fully synthetic, jakieś pół roku później w tym samym tesco stały butelki 1l oznaczone shc technology, a dzisiaj znowu są fully synthetic i przez cały czas były w tej samej cenie (49,99 zł).
Witam,
Czy może mi ktoś wyjaśnić dlaczego nie dawno Mobil1 0w40 New Life był oznaczony shc technology, a teraz znowu jest jako fully synthetic? polepszyły się jego składniki?
Z nazwy chyba sie polepszyły :P. Chociaż to przyzwoity olej.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Sprawdzam Amsola ASL 5W30 http://www.amsoil.com/shop/by-produc...ont%2fasl.aspx narazie przejechane 1 500 km, uczucia mieszane. ASL posiada: API SN , ILSAC GF-5, GF-4…; ACEA A5/B5, A1/B1 - teoretycznie silnik powinien lekko pracować ale... Przy uruchomieniu silnika na zimno, w odniesieniu do LazerWay V 0W30 (różne SAE 5W30 vs 0W30) lepiej wg. mnie wypada jednak LazerWay. Na statoil silnik odpalał "ciszej i płynniej" i nie zauważalny był odgłos zaworów pracujących na zimno, przy Amsoil wprawdzie silnik odpala też dosyć lekko ale da się ten odgłos pracy silnika na zimno usłyszeć, ciekawe co by było przy niższej temeraturze np -20C :roll: Tak, że tutaj jednak Statoil bardziej mi przypasował.
Po podróży 500 km zapakowanym samochodem - bagażnik na full, pełen bak paliwa i 3 osoby na pokładzie jestem nawet zadowolony z Amsoila. Silnik pracował równiutko choć przy dodawaniu gazy praca zaworów była głośniejsza niż na LazerWay. Za to spalanie nawet przyjemnie wyszło bo na koniec podróży, bez "napinki" przy jeździe 110-90 km/h (nie znałem trasy bo leciałem przez A-2 i Płock) miałem średnie spalanie 5,2-5,3 więc bardzo porównywalne do 0W30. Choć uważam, że przy Statoil 0W30 pewnie przy tych samych warunkach miał bym +-5L. Różnica jakieś +- 0,2L całkiem wporządku.
Amsoil jak narazie sprawuje się dobrze, choć właśnie brakuje mi przy nim tej lekkości i płynności pracy silnika. Trochę szkoda, ze nie zalałem Amsoila AZO 0W30 http://www.amsoil.com/shop/by-produc...tic-motor-oil/ , było by bezpośrednie porównanie do V 0W30.
Jak narazie, prócz wymienionych "mankamentów" większych uwag do Amsoila nie mam, zobaczymy jak będzie się zachowywał przy przebiegu 8-10 tys km, myślę, że jednak lepiej niż jego poprzednik 5W20, który zaliczył "zgon" bardzo szybko :wink:
Co do oleju który będzie zalany ponownie - z myślą o podróży do Włoch (1200 km w jedną stronę) to biorę jednak pod uwagę LazerWay V 0W30, LazerWayLL 5W30, Silkolene TITAN RACE PRO S 5W30 ...może Eneos :roll: lub Millers XFS 0W40 lub LM Synthoil lub RAVENOL Super Synthetic SSO 0W-30 lub RAVENOL WIV SAE 0W-30 i to chyba tyle z "wynalazków" :lol:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Co do oleju który będzie zalany ponownie - z myślą o podróży do Włoch (1200 km w jedną stronę) to biorę jednak pod uwagę LazerWay V 0W30, LazerWayLL 5W30, Silkolene 5W30 ...może Eneos lub Millers XFS 0W40 lub LM Synthoil lub RAVENOL Super Synthetic SSO 0W-30 lub RAVENOL WIV SAE 0W-30 i to chyba tyle z "wynalazków"
- ale lista :shock: u mnie od soboty zalany Neste 0w-40 - wrażenia po otwarciu opakowania (barwa bursztynowa ale ciemniejszy od v i sso - zapach jakby ten sam - też nie capi minerałem tylko lekko jak dla mnie "terpentyną" :wink: - śliski jak cholera nawet bardziej niż "v" ale najciekawsze (musiałem to zrobić :twisted: ) - po włożeniu do zamrażalnika na 12h - temp -24 stopnie zdecydowanie lepiej płynie niż sso i "v" i to mnie bardzo zdziwiło :shock: natomiast praca silnika:
zimny start - identycznie jak sso i v
temperatura robocza - ciszej niż sso i v
zobaczę jak przy większym przebiegu będzie się trzymał bo na chwilę obecną to bardzo pozytywne odczucia
U mnie w 1,6 MPI z gazem przez 140 tys. zalany był castrol magnatec 5w-40. Teraz chce zalać PLATINUM MaxPower 0W-40. Tylko martwi mnie to 0W przy takim przebiegu? Nie rozszczelni się silnik czy coś?
Koledzy w rodzinie pojawiła się zafira 1.8 16V 125KM 2002r , przebiegu 220kkm, wygląda papierowo i faktycznie na tyle. Co byście polecili. Coś taniego raczej. Myślę o Lotosie synthetic 5W40 czy coś droższego? 5W30? a może 10W40. Napewno raczej coś wypije, więc szukam tańszej wersji co by na dolewki strarczyło
Wiem o istnieniu tamtych for-ów ale żaden wątek nie umywa się do tego na OCP. To co miałem na tribologi i tribotechnice na studiach inżynierskich nie umywa się do tego ile mocno zaawansowanej wiedzy można zaczerpnąć w tym temacie
Wiem o istnieniu tamtych for-ów ale żaden wątek nie umywa się do tego na OCP. To co miałem na tribologi i tribotechnice na studiach inżynierskich nie umywa się do tego ile mocno zaawansowanej wiedzy można zaczerpnąć w tym temacie
Zgadzam się z kolegą, to forum i dwa tematy "jaki olej do benzyna/diesel" to istna encyklopedia na temat smarowania silnika
Podłącze się też pod pytanie kolegi, jaki olej do Zafiry 1.8 125KM, co wziąć pod uwagę, planuję autko zagazować.
Nasza Zafira (notabene szkoda że nie druga skoda) będzie rownież zagazowana w przyszłości , Zastanawiam się czy lepkość 5w40 będzie odpowiednia, fabryka pewnie zalecała 5w30, ale przy takim przebiegu? Nie żebym bał się rozszczelnienia czy coś Tylko tam nie raz słychać w oplach te popychacze..? TBN minimum 10, czy jeszcze jakiś newralgiczny parametr zdeterminuje olej dla tego silnika?
świetny olej (zapomniałem o Neste, więc dopiszę go na listę :wink: ).
Zamieszczone przez REXAX
śliski jak cholera nawet bardziej niż "v"
a jednak da się "to" wyczuć. Wiem o czym piszesz, podobnie ma V 0W30. Neste jest nielicznym producentem bazy PAO, więc te dobre właściwości tego oleju nie dziwią.
Zamieszczone przez mariush19
zafira 1.8 16V 125KM 2002r , przebiegu 220kkm, ...Coś taniego raczej. Myślę o Lotosie synthetic 5W40 czy coś droższego?
U mnie w 1,6 MPI z gazem przez 140 tys. zalany był castrol magnatec 5w-40. Teraz chce zalać PLATINUM MaxPower 0W-40. Tylko martwi mnie to 0W przy takim przebiegu? Nie rozszczelni się silnik czy coś?
0W40 z orlena to jakiegoś szału nie będzie, ja to na twoim miejscu zalał bym ten olej --> http://sklep-oleje.pl/pl/p/Liqui-Mol...H-5W-40-5L/290 Osobiście zalałem ten olej do kilku silników o różnych przebiegach i nawet laicy/użytkownicy tych aut zuważyli różnicę w pracy silnika. Więc ja Ci polecam ten w/w, bo jeśli ma być dobry 0W40, to tylko Liqui Moly Synthoil
Неладное творится в природе: то слишком жарко, то чересчур холодно. Подберем моторное масло, наиболее приспособленное к экстремальным изменениям температуры?
Komentarz