Skąd masz pewność że kupisz w PL castrola 0w40 o takim samym składzie jak ten który był poddany testom?
nie masz pewności :wink:
Zamieszczone przez Pidziek
oleje kupowane głęboko za zachód są jakieś inne niż te z bloku centralnego europy
zgadza się (ale nie każdy producent robi takie podziały)... gdzieś miałem kartę Edge 5W/30 z Austrii tam było ponad 30% PAO ! ... ale w naszej PL tego nie widziałem.
Zamieszczone przez pgolik
tylko ASO i olej z aprobatą 504.00/507.00, żeby się w ASO nie czepiali.
Proponuję taki wniosek: olej z płynem z układu chłodzenia chroni gorzej niż bez płynu.
Zamieszczone przez pgolik
wiedzy na doktorat
Na marny licencjacik
Zamieszczone przez pgolik
Amsoil European Car Formula 5W30 AEL
Nie ma oficjalnej aprobaty VW, więc przy wydłużonej gwarancji bym się zastanawiał...
Zamieszczone przez pgolik
Motul Specific 504.00-507.00 SAE 5W-30
W moim dyszlu zachował się przyzwoicie, ale był krótko, jako płukanka. Analiza gdzieś w wątku o TDI.
Z tej puli wybrałbym 2 lub 3.
Zamieszczone przez Ceed1
W Felicji jeździłem na kilku różnych olejach 0W/40 i 5W/40 różnych producentów droższych i tańszych i żadnej różnicy nie widziałem. Silnik cały czas pracował tak samo. Był to 1,6.
Bo AEE to mało wybredny silnik, choć ja po przejściu z lepkości 5w50 na 0w40 odnotowałem istotną różnicę in plus.
Niedawno Top Tec 4100 nie miał aprobaty a mimo to LM brało pełną odpowiedzialność za stosowanie tego oleju w PD, a jak to interpretować to już inna kwestia.
[ Dodano: Pią 29 Mar, 13 16:55 ] zak14, a nie miałeś czasem X-Clean+ ?
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
OK, 150 stron wątku, wiedzy na doktorat z olejologii, a ja nadal prostej porady potrzebuję, i mam nadzieję, że nie zostanę pogoniony.
Na podstawie lektury wątku decyzja pomiędzy (kolejność przypadkowa):
1. Amsoil European Car Formula 5W30 AEL
2. Motul Specific 504.00-507.00 SAE 5W-30
3. Liqui Moly TOP TEC 4200 5W-30
4. Millers Oils XF Longlife 5W-30
Różnice w cenie ww. olejów nie są dla mnie istotne, w cenie jest raczej święty spokój i brak problemów z silnikiem.
Opinie (tylko, o ile się da, bez porad, żebym przeczytał jeszcze raz te 150 stron i MSDSy na dodatek)?
Nie musisz stosować 504 aby zachować gwarancję, przy 15tyś lepsza norma to 502 (najlepsza to już nie aktualna 503.01).
Ja bym zmienił całkowicie listę na (kolejność przypadkowa):
1. Motul X-lite 0W-30
2. Statoil Lazerway V 0W-30
3. LM Synthoil 0W-40
4. Fuchs Supersyn 0W-30
5. Amsoil SS 0W-30
6. Millers XFL 0W-40
Motul 504.00, jak każdy olej 504.00 jest to olej mineralny HC o kiepskich parametrach w porównaniu do ww.
Ceed1 napisał/a:
W Felicji jeździłem na kilku różnych olejach 0W/40 i 5W/40 różnych producentów droższych i tańszych i żadnej różnicy nie widziałem. Silnik cały czas pracował tak samo. Był to 1,6.
Bo AEE to mało wybredny silnik, choć ja po przejściu z lepkości 5w50 na 0w40 odnotowałem istotną różnicę in plus.
Dziś zalany Statoil LazzerWay LL 5W30 wrażenia początkowe? :roll:
Silnik pracuje ciszej o jakies 30-40%, płynniej odpala?(jeśli to nie placebo - takie mam wrażenie)
lżej się prowadzi, autko płynie mniej oporne się wydaje :roll:
Byc moze to efekt sugestii (wczesniej wiele super opini) ale myśle, że niedałem się zwariować i moje odczucia są adekwatne do rzeczywistości :lol:
tak z normą 502.00 z wymianą co max. 15kkm lub raz w roku
Zamieszczone przez jarekbarcaaa
posobno tylko 5w30
na gwarancji z normą 504.00 na wymiany QG1
Ja u siebie po 7kkm wraz z oryginalnym filtrem wymieniłem na Fuchsa Titana GT1 PRO C3 XTL 5W30
A kolejną wymianę po dwóch latach planuję zmienić na 0W30
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
btw. pan (taki starszy dziadek) właściciel warsztatu, w którym dokonałem wymiany pochwalił cie ;] a gość siedzi w olejach z 30 lat ;P jak nie więcej;P dobrze kombinujesz mówił
Polecał jeszcze gdybym chciał na przyszły rok Platinum Expert czy jakos tak tez 5W30 bo wtedy jak kupie u niego olej( a ma w tej samej cenie co kupilem Statoila) to wtedy wymiana za free
a tak to 30zł zapłaciłem+24zł filtr Mann'a
pan (taki starszy dziadek) właściciel warsztatu, w którym dokonałem wymiany pochwalił cie
szacunek - też jego pozdrawiam.
Zamieszczone przez t00m3q
Platinum Expert
SAE niby to samo... też 5W/30 ale baza i dodatki "inne"... stawiam, że Statoil LL 5W30 bedzie jednak "lepszy". (bez ujmy dla serii Platinum Expert)
Zamieszczone przez t00m3q
30zł zapłaciłem
kurde jedna "flaszka" mniej...a zadowolenie z pracy silnika bezcennne ... :lol: (zaoszczędzisz 30 zł ...a potem przez 10-15 tys km będziesz narzekał...że jednak mogłeś wlać "coś" lepszego).
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
po 2 latach? Olej zmieniamy raz w roku... ewentualnie szybciej.
Ależ owszem :szeroki_usmiech To oczyyyywiste
Te dwa lata w moim przypadku to jak napisałem kolejna-druga wymiana bo osobista pierwsza była po 7 kkm. (mały przebieg obecnie)
Konkludując jak najbardziej wymiana do 15kkm lub raz w roku
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
kurde jedna "flaszka" mniej...a zadowolenie z pracy silnika bezcennne ...
Nastepnym razem to juz sam sobie zmienie bo widziałem co gdzie jest to jestem już mądry ;P i w jakiej kolejnosci w jakim czasie co zrobic - prostsze niż ru..nie ;D
Nie musisz stosować 504 aby zachować gwarancję, przy 15tyś lepsza norma to 502 (najlepsza to już nie aktualna 503.01).
Ale to pod warunkiem, że przeprogramuję z QG1 na QG2, jak się na coś takiego zapatruje ASO?
Nie ma nic przeciwko. Mi zmienili na pierwszym przeglądzie na QG2 i jeżdżę normalnie co rok lub 15kkm. Pamiętaj tylko, żeby przejść na QG2, a nie na QG0, bo na tym drugim znika pokazywanie temp. oleju (przetestowane ).
Motul 504.00, jak każdy olej 504.00 jest to olej mineralny HC
No ale ma napisane 100% syntetyczny nawet na rynku niemieckim, to możliwe, żeby był to zwyczajny HC?
No i jest jeszcze Lazerway LL 5w30 i wg karty zawiera 30% PAO.
Z drugiej strony taki X-lite 0W-30 też estrów już nie zawiera, jaką ma bazę?
No dobra, być może do X-cleana ktoś 1/4 łopaty mniej wiskozatora wsypał
No bo już w tak istotną różnicę w TBN, jak podaje karta, to chyba nie będziemy wierzyli ?
A zresztą, ktoś już sprawdził 504/507 Specific: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=305666
VOA X-Cleana+ wrzucałem jakoś w wakacje. Jeśli ktoś ma ochotę na zabawę pt. "znajdź trzy (wychodzące poza błąd pomiaru) różnice" to polecam.
Komentarz