a coś z układem wydechowym/katalizatorem robiłeś czy jest ori fabryczny układ?
No i mam nadzieję, że wiesz, że w tym silniku podstawa to zmiana oleju +- co 10/12,5 tys km.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
PAOLO ESCO, kompletny wydech Devil 2,5" Czyli sumarycznie to jest tzw. Stage 1 by Maptek.
Wiem, napisałem wyżej, że wymiana co 10 kkm. Jeśli w Octavii też wymieniam co 10 kkm to w Imprezie tym bardziej
PAOLO ESCO, ano Panie jak widać da się mało jeździć. Mój plan na rok to 10 kkm. Może jeszcze jedna ważna informacja chyba, auto jest po programie i moc to siakieś 265 KM.
jeżeli po gwarancji i po programie to olej sugerowany przez PAOLO będzie zdecydowanie najbardziej odpowiedni
Devil 2,5" - to musi fajnie bulgotać :diabelski_usmiech
rOBERTO795 pierwszy zasugerował Millersa.
Myślałem jeszcze o Amsoil 5W/30 ASL http://www.amsoil.com/shop/by-produc...tic-motor-oil/ ... ale do "branża" pidziek i konkon więc niech ew. koledzy się wypowiedzą w tym temacie.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
- do skrzyni i dyfra podobno bardzo dobrze się spisuje Motul GEAR300 - http://www.opieoils.co.uk...78-%28GB%29.pdf - ciężko będzie podejść coś z 75w90 o zbliżonych parametrach
CRX 75W90 jest lepszy :-)
Zamieszczone przez hotrain
Pacjent to Impreza WRX 2.5T, 56 kkm przelotu, zalany jakimś Castrolem 5W30 12 kkm temu. Czas na wymianę i pytanie co lać? Auto nie będzie katowane, wymiany planuję co 10 kkm czyli raz na rok, olej raczej uniwersalny lato/zima jeśli się da.
CFS 5W40 lub SILKOLENE/FUCHS RACE PRO S 5W40
Olej do napędów Ci wchodzi 5L i zostaje ze setka :-)
Maximize engine performance, reduce wear, and improve fuel economy with Archoil’s premium diesel additives. Shop powerful treatments and get expert insights for maintaining your diesel engine.
nie lepiej do tego silnika 5W/30 ? On ma "tylko 56 tys km" najechane... Chyba, ze lato 5W40 a zima 5W/30 ...tylko czy jest sens w przypadku tego silnika z takim kombinowaniem. :roll:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
nie lepiej do tego silnika 5W/30 ? On ma "tylko 56 tys km" najechane... Chyba, ze lato 5W40 a zima 5W/30 ...tylko czy jest sens w przypadku tego silnika z takim kombinowaniem. :roll:
Ja bym poszedł jeszcze bardziej, jak użytkownik kumaty to nie zrobi sobie krzywdy lejąc 300V/fuchs race i/lub millersa z nanobiedronkami. Wtedy przy rocznym 10tyś km, będą zmiany lato/zima.
... kup Lotosa Trafic / Synthetic (napewno nie będzie gorszy...nawet zaryzykuję stwierdzenie , żebędzie lepszy od tego Mobila) ewentualnie Statoil 5W40 http://allegro.pl/olej-syntetyczny-s...137341732.html lub Fuchs http://allegro.pl/listing/listing.php?string=fuchs+5w40 (pidziek, konkon, RobertM, elemenateur) lub Motul lub Pentosin u kolegi maciejek. Napisz do naszych forumowych sprzedawców - kupisz pewny towar z dostawą do domu w dobrej cenie zapewne :wink:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
- jak dla mnie to parametry poleciały w dół i to drastycznie - myślę że poprzedni miał w miarę porządną bazę może nawet zawierał niewielką ilość PAO od tego nowego już bym wolał taki 10w40 - http://www.statoillubricants.com/mar/lu/sto00131.nsf/UKProductsWeb/superway10w-40/$FILE/Statoil_SuperWay_10W-40.pdf :diabelski_usmiech
Rozumiem, czyli rownie dobrze moze sie nie zmienic
A jesli wzrosnie, to o wiecej niz 0.1 L na setke?
Wiatr, opady deszczu, rodzaj i ciśnienie w oponach, będą miały większe znaczenie, niż olej w silniku. Bardziej chodzi o ciśnienie oleju i jego przepływ, ale w silniku CDAA producent obniżył ciśnienie oleju o połowę w porównaniu do BZB, ale ta -40 ka, może być lepsza w tym wypadku od 30.
Różnice będą głównie na zimno
Na oleju X 5W40 było powtarzalnie niższe spalanie o 0,2 i 0,3 L w dwóch przypadkach po przesiadce z 2 różnych Y 5W30.
U mnie po przesiadce z jednej marki na inną w tej samej klasie lepkości spalanie do rozgrzania silnika spadło do ok. 0,3-0,5 L, na ciepło raczej bez zmian.
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
Wiatr, opady deszczu, rodzaj i ciśnienie w oponach, będą miały większe znaczenie, niż olej w silniku. Bardziej chodzi o ciśnienie oleju i jego przepływ, ale w silniku CDAA producent obniżył ciśnienie oleju o połowę w porównaniu do BZB, ale ta -40 ka, może być lepsza w tym wypadku od 30.
REXAX, Sądzisz kolego ze ten test jest wiarygodny?wiele testów widziałem i nie wiem czy można im ufac.
- wiadomo że nie można takim testom ślepo wierzyć tak samo niektóre oleje w tym teście zostawiły potężny "spiek" a silniki na nich eksploatowane są w środku czyste - moja odpowiedź to taki trochę żart :szeroki_usmiech - ale ten mobil faktycznie nie jest jakiś górnych lotów i jeżeli już mobil to zdecydowanie mogłeś wybrać ten - http://www.bargiel.com.pl/upload/4f5...9d4403b089.jpg
Witam,
Czy może mi ktoś wyjaśnić dlaczego nie dawno Mobil1 0w40 New Life był oznaczony shc technology, a teraz znowu jest jako fully synthetic? polepszyły się jego składniki?
Komentarz