Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rOBERTO795
    RS
    • 2009
    • 3465
    • Octavia III (5E3)
    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

    Zamieszczone przez hotrain
    Chciałbym zameldować, że po wymianie Motula X-max 0W40 na Lotosa 5W40 w 1.8 TSI ustały wszystkie objawy klepania i stukania na zimnym tuz po rozruchu.
    No to bedzie awantura
    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

    Komentarz

    • marpol
      Rider
      • 2011
      • 350
      • Octavia III (5E3)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM
      • CJSA 1.8 TSI 180 KM

      Jeszcze pozwolę zamieścić kilka, być może banalnych, wątpliwości, za które przepraszam. Po zagłębieniu w zdecydowaną większość Waszych tutaj wypowiedzi uświadomiłem sobie, że istnieje coś takiego jak QG0, QG1, QG2! Od razu zerknąłem do mojej instrukcji i się okazało, że mam wyznaczony zmienny okres obsługi, a dalej czytam, że można go zmienić na stały. W ubiegłym roku, podczas pierwszego przeglądu i wymiany oleju, zostałem poinformowany, że następna wizyta w ASO po roku lub po 15000 km, ale czy mam to rozumieć, jako "przeprogramowanie" na stałą długość okresu międzyobsługowego? Pytam, ponieważ przeczytałem również, że należy koniecznie zastosować olej o specyfikacji zgodnej z danym okresem międzyobsługowym. Jako, że założyłem zmianę co roku, ponieważ w tym czasie nie osiągam 15000 km, to zastanawiam się, jaką teraz kierować się specyfikacją oleju: VW 503 00, VW 504 00, czy VW 501 01, VW 502 00? Dodam, że od ostatniego przeglądy zrobiłem 12000 km. Przepraszam za przydługie powątpiewania

      Komentarz

      • endryu
        RS
        • 2006
        • 3773
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        Zamieszczone przez marpol
        Jako, że założyłem zmianę co roku
        Dlatego patrz na 502 00 (tu jest najwięcej oliwek 0W30 i 0W40). Możesz też w okresie stałym QG2 (raz w roku wymiana lub co do 15kkm) stosować oliwy 5W30 z norm 503 00 i 504 00 Ale zdecydowanie lepiej będzie z 502 00. I nie ma tu co za bardzo rozmyślać.
        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
        =================================================

        Komentarz

        • marpol
          Rider
          • 2011
          • 350
          • Octavia III (5E3)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM
          • CJSA 1.8 TSI 180 KM

          endryu
          po raz kolejny dzięki za zainteresowanie moimi dylematami i rozwianie ich. Już dużo więcej wiem

          Komentarz

          • cordoba12
            Ambiente
            • 2012
            • 210
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            Mądre głowy, co polecilibyście do Felicji 1.3 z gazem...?? Na liczniku 190 tys. ?
            Mój Szkodnik :-)
            Pozdrawiam
            Rafał

            Komentarz

            • rOBERTO795
              RS
              • 2009
              • 3465
              • Octavia III (5E3)
              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

              Zamieszczone przez cordoba12
              Mądre głowy, co polecilibyście do Felicji 1.3 z gazem...?? Na liczniku 190 tys. ?
              Coś z 10w40 np. Lotos,Orlen-byle bys wymieniał co 8-10 tys km
              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

              Komentarz

              • marpol
                Rider
                • 2011
                • 350
                • Octavia III (5E3)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                Mam nieoczekiwane, ale bardzo pilne pytanie, pilne ze względu na moje zaniedbanie niestety.
                Otóż właśnie wróciłem z garażu, gdzie sprawdziłem poziom oleju i okazało się, że jest katastrofalnie niski, ledwo zachodzi na tę płaską część bagnetu. Szczerze się przestraszyłem, bo ostatnio sprawdzałem jakieś 1000 km temu i było więcej niż 3/4 na miarce. Wymiana czeka mnie po 20 maja, więc szybko muszę zrobić dolewkę, ale czy jeśli nie dostanę na którejś stacji mojego oleju:
                Mobil Super 3000 X1 5W-40
                to czym mogę go zastąpić i czy w ogóle użycie innego wchodzi w grę? Ile od razu wlać, żeby nie przesadzić z poziomem? już najchętniej bym pobiegł na Orlen lub Schela, bo spać nie będę mógł.

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6624
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Zamieszczone przez marpol
                  czym mogę go zastąpić i czy w ogóle użycie innego wchodzi w grę?
                  spokojnie możesz dolać "inny" olej. Proponuję Lotos na bank nie będzie gorszy niż w/w Mobil co najwyżej może być lepszy. Najważniejsze byś miał odpowiedni poziom. Dolej około 0,5L a po chwili sprawdź stan na bagnecie i uzupełnij wg potrzeb.
                  Najlepiej gdyby to był olej z ACEA A3 o SAE 5W30 lub 5W40 o specyfikacji VW 502.00 lub VW 504.00 (tylko czemu zalewasz "aż" 5W40 do TSI - nie lepiej zalać 0W40?).
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • marpol
                    Rider
                    • 2011
                    • 350
                    • Octavia III (5E3)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                    PAOLO ESCO,
                    wielkie dzięki za szybką odpowiedź, to mnie uspokoiłeś

                    Taki Mobil mi zalali w ASO, w roku ubiegły,m ale tym razem pójdę za Waszą radą i zaleję 0w30 lub 0w40

                    Komentarz

                    • leonn
                      RS
                      • 2011
                      • 2726
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      Zamieszczone przez marpol
                      to czym mogę go zastąpić i czy w ogóle użycie innego wchodzi w grę? Ile od razu wlać,
                      Dzisiejsze oleje są ze sobą mieszalne, możesz dolać taki jaki masz pod ręką :wink: pewnie 1 litr wejdzie

                      Komentarz

                      • marpol
                        Rider
                        • 2011
                        • 350
                        • Octavia III (5E3)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                        • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                        leonn,
                        dzięki, jeszcze dzisiaj zrobię dolewkę[/b]

                        Komentarz

                        • leonn
                          RS
                          • 2011
                          • 2726
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          marpol, a kontrolka że masz za mało oleju Ci sie nie zaświeciła? :roll:

                          Komentarz

                          • marpol
                            Rider
                            • 2011
                            • 350
                            • Octavia III (5E3)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                            • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                            No właśnie jeszcze nie, ale stan dużo mniejszy, niż minimum. Kurczę zastanawiam się, co jest przyczyną aż takiego ubytku.

                            Komentarz

                            • leonn
                              RS
                              • 2011
                              • 2726
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              Zamieszczone przez marpol
                              Kurczę zastanawiam się, co jest przyczyną aż takiego ubytku.
                              Dobrze to sprawdziłeś :wink: Na wymianę do ASO jedziesz? Zgłoś, że kontrolka nie sygnalizuję braku oleju poniżej minmum.

                              Komentarz

                              • marpol
                                Rider
                                • 2011
                                • 350
                                • Octavia III (5E3)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                Dokonałem kilku pomiarów, na równej powierzchni w garażu i przy schłodzonym silniku. A o kontrolce rzeknę w ASO, a jakże

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6624
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez marpol
                                  Taki Mobil mi zalali w ASO,
                                  no tak, to wiele wyjaśnia... :wink:
                                  Zamieszczone przez marpol
                                  pójdę za Waszą radą i zaleję 0w30 lub 0w40
                                  spokojnie wystarczy olej z SAE 0W40. Jak nie to choć olej z SAE 5W30.
                                  Spokojnie kupisz olej w odpowiedniej specyfikacji od sprzedawców na forum - zapewne wyjdzie taniej i możesz być spokojny o pochodzenie/jakość.

                                  Zamieszczone przez marpol
                                  No właśnie jeszcze nie, ale stan dużo mniejszy, niż minimum.
                                  :?: :roll:
                                  Zamieszczone przez leonn
                                  Zgłoś, że kontrolka nie sygnalizuję braku oleju poniżej minimum.
                                  auto jest na gwarancji ?
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • leonn
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 2726
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    Zamieszczone przez hotrain
                                    Chciałbym zameldować, że po wymianie Motula X-max 0W40 na Lotosa 5W40 w 1.8 TSI ustały wszystkie objawy klepania i stukania na zimnym tuz po rozruchu.
                                    hotrain, Lotosa plusa zalałeś?

                                    Komentarz

                                    • marpol
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 350
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                      • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                      PAOLO ESCO,
                                      auto na gwarancji do 28 maja

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6624
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        Zamieszczone przez marpol
                                        auto na gwarancji do 28 maja
                                        to chyba wiesz co robić z tym brakiem sygnalizacji kontrolki poziomu oleju.
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • marpol
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 350
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                          • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                          Zobaczymy, cóż fachowcy na tę usterkę powiedzą.

                                          Komentarz

                                          • Ayu
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 4154

                                            Zamieszczone przez leonn
                                            Zamieszczone przez hotrain
                                            Chciałbym zameldować, że po wymianie Motula X-max 0W40 na Lotosa 5W40 w 1.8 TSI ustały wszystkie objawy klepania i stukania na zimnym tuz po rozruchu.
                                            hotrain, Lotosa plusa zalałeś?
                                            Tak, właśnie ten olej:


                                            [ Dodano: Pon 05 Maj, 14 21:29 ]
                                            Zamieszczone przez rOBERTO795
                                            Zamieszczone przez hotrain
                                            Chciałbym zameldować, że po wymianie Motula X-max 0W40 na Lotosa 5W40 w 1.8 TSI ustały wszystkie objawy klepania i stukania na zimnym tuz po rozruchu.
                                            No to bedzie awantura
                                            Bez przesady, powodów do awantury brak :lol:

                                            Komentarz

                                            • mirek_p11
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 6630
                                              • Volkswagen
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              a u mnie zamiana Motula x-cess 5W40 na AVENO full synth. 5W40. Zobaczymy czy będzie jakaś różnica

                                              hotrain, ciekawe jaka konsumpcja oleju będzie na tym Lotosie

                                              Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                              Fotki
                                              Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                              Fotki

                                              Komentarz

                                              • pedros
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 1958
                                                • Volkswagen
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                Zamieszczone przez marpol
                                                Zobaczymy, cóż fachowcy na tę usterkę powiedzą.

                                                powyżej 140 silnik zlopie olej. jeden bardziej inny mniej.
                                                dolej sobie tylko do połowy miarki u i zachęcam Cię do plukanki silnika jednym z preparatow poruszanych na tym forum stąd ważne miejsce w misce korkowej na 300ml preparaty.

                                                płukanka stała się synonimem panaceum na wszelkie zło które poprzez źle dobrany olej albo przynajmniej przez błędy konstrukcyjne silnika może uprzykrzyć kiedyś życie.

                                                płukanka jeśli nie będzie działała na zapieczone pierscienie (tsi) to w najlzejszej formie pomocy pomoże się Tobie pozbyć starego oleju.

                                                jeśli zdecydunesz się na oleje o konwencjonalnym poziomie SAPS to warto przeplukac układ olejowy chociaż te z reguły powinny posiadać dobrą bazę detergentow.

                                                Ostatnio w Aso byłem z innym autem i eureka! panowie znają i polecają plukanke wręcz. mówili tylko że mało osób się decyduje bo nie widzątakiej potrzeby (ja w sumie też nie za 60pln jak można za 20 i poczekać uczciwie te 20 minut a nie 10)



                                                płukanka brzmi trochę jak zabobon związany z pijawkami w medycynie ale działa ( nie chciałem tego porównywać z lewatywa )

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6624
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez pedros
                                                  śmierdzi jak żaden który miałem - zapach mocno organiczny w tle można wyczuć ON w wielkim uproszczeniu.
                                                  liczyłeś na PAO w oleju za +- 67 zł (5L) :wink:

                                                  Zamieszczone przez pedros
                                                  w Aso byłem z innym autem i eureka! panowie znają i polecają plukanke wręcz. mówili tylko że mało osób się decyduje bo nie widzątakiej potrzeby
                                                  w ASO Skoda w Zielonej Górze też jak kiedyś byłem można było bez problemu kupić u nich płukankę i zrobić na miejscu, nawet ulotki płukanki były wyłożone :P
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • pedros
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 1958
                                                    • Volkswagen
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    Zamieszczone przez pedros
                                                    śmierdzi jak żaden który miałem - zapach mocno organiczny w tle można wyczuć ON w wielkim uproszczeniu.
                                                    liczyłeś na PAO w oleju za +- 67 zł (5L) :wink:
                                                    chociaż na 2% liczyłem


                                                    nie mam kompletnie pojęcia jaki to skład.... ale złote opakowanie jest...


                                                    niestety przetestuje dopiero min za rok.

                                                    przy kolejnym sztachnieciu olej nabrał technicznego maszynowego zapachu ale nadal nie mam punktu odniesienia...... aby zdiagnozować bazę tego oleju.

                                                    [ Dodano: Pon 05 Maj, 14 22:35 ]
                                                    hotrain, +1 za odwagę i wiarę w PL myśl tryboloogiczną. pomimo że niektórzy do poloneza by nie zalali.....

                                                    ja już 100 kkm. zrobiłem na lotosie i daleki jestem od krytyki......


                                                    aktualnie 0W30 Quazar z ceratec napedza mi Skode

                                                    ( miałem intuicje na te przymrozki ostatnie ::

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...