Jeszcze pozwolę zamieścić kilka, być może banalnych, wątpliwości, za które przepraszam. Po zagłębieniu w zdecydowaną większość Waszych tutaj wypowiedzi uświadomiłem sobie, że istnieje coś takiego jak QG0, QG1, QG2! Od razu zerknąłem do mojej instrukcji i się okazało, że mam wyznaczony zmienny okres obsługi, a dalej czytam, że można go zmienić na stały. W ubiegłym roku, podczas pierwszego przeglądu i wymiany oleju, zostałem poinformowany, że następna wizyta w ASO po roku lub po 15000 km, ale czy mam to rozumieć, jako "przeprogramowanie" na stałą długość okresu międzyobsługowego? Pytam, ponieważ przeczytałem również, że należy koniecznie zastosować olej o specyfikacji zgodnej z danym okresem międzyobsługowym. Jako, że założyłem zmianę co roku, ponieważ w tym czasie nie osiągam 15000 km, to zastanawiam się, jaką teraz kierować się specyfikacją oleju: VW 503 00, VW 504 00, czy VW 501 01, VW 502 00? Dodam, że od ostatniego przeglądy zrobiłem 12000 km. Przepraszam za przydługie powątpiewania
Dlatego patrz na 502 00 (tu jest najwięcej oliwek 0W30 i 0W40). Możesz też w okresie stałym QG2 (raz w roku wymiana lub co do 15kkm) stosować oliwy 5W30 z norm 503 00 i 504 00 Ale zdecydowanie lepiej będzie z 502 00. I nie ma tu co za bardzo rozmyślać.
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Mam nieoczekiwane, ale bardzo pilne pytanie, pilne ze względu na moje zaniedbanie niestety.
Otóż właśnie wróciłem z garażu, gdzie sprawdziłem poziom oleju i okazało się, że jest katastrofalnie niski, ledwo zachodzi na tę płaską część bagnetu. Szczerze się przestraszyłem, bo ostatnio sprawdzałem jakieś 1000 km temu i było więcej niż 3/4 na miarce. Wymiana czeka mnie po 20 maja, więc szybko muszę zrobić dolewkę, ale czy jeśli nie dostanę na którejś stacji mojego oleju:
Mobil Super 3000 X1 5W-40
to czym mogę go zastąpić i czy w ogóle użycie innego wchodzi w grę? Ile od razu wlać, żeby nie przesadzić z poziomem? już najchętniej bym pobiegł na Orlen lub Schela, bo spać nie będę mógł.
czym mogę go zastąpić i czy w ogóle użycie innego wchodzi w grę?
spokojnie możesz dolać "inny" olej. Proponuję Lotos na bank nie będzie gorszy niż w/w Mobil co najwyżej może być lepszy. Najważniejsze byś miał odpowiedni poziom. Dolej około 0,5L a po chwili sprawdź stan na bagnecie i uzupełnij wg potrzeb.
Najlepiej gdyby to był olej z ACEA A3 o SAE 5W30 lub 5W40 o specyfikacji VW 502.00 lub VW 504.00 (tylko czemu zalewasz "aż" 5W40 do TSI - nie lepiej zalać 0W40?).
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
spokojnie wystarczy olej z SAE 0W40. Jak nie to choć olej z SAE 5W30.
Spokojnie kupisz olej w odpowiedniej specyfikacji od sprzedawców na forum - zapewne wyjdzie taniej i możesz być spokojny o pochodzenie/jakość.
Zamieszczone przez marpol
No właśnie jeszcze nie, ale stan dużo mniejszy, niż minimum.
:?: :roll:
Zamieszczone przez leonn
Zgłoś, że kontrolka nie sygnalizuję braku oleju poniżej minimum.
auto jest na gwarancji ?
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
powyżej 140 silnik zlopie olej. jeden bardziej inny mniej.
dolej sobie tylko do połowy miarki u i zachęcam Cię do plukanki silnika jednym z preparatow poruszanych na tym forum stąd ważne miejsce w misce korkowej na 300ml preparaty.
płukanka stała się synonimem panaceum na wszelkie zło które poprzez źle dobrany olej albo przynajmniej przez błędy konstrukcyjne silnika może uprzykrzyć kiedyś życie.
płukanka jeśli nie będzie działała na zapieczone pierscienie (tsi) to w najlzejszej formie pomocy pomoże się Tobie pozbyć starego oleju.
jeśli zdecydunesz się na oleje o konwencjonalnym poziomie SAPS to warto przeplukac układ olejowy chociaż te z reguły powinny posiadać dobrą bazę detergentow.
Ostatnio w Aso byłem z innym autem i eureka! panowie znają i polecają plukanke wręcz. mówili tylko że mało osób się decyduje bo nie widzątakiej potrzeby (ja w sumie też nie za 60pln jak można za 20 i poczekać uczciwie te 20 minut a nie 10)
płukanka brzmi trochę jak zabobon związany z pijawkami w medycynie ale działa ( nie chciałem tego porównywać z lewatywa )
śmierdzi jak żaden który miałem - zapach mocno organiczny w tle można wyczuć ON w wielkim uproszczeniu.
liczyłeś na PAO w oleju za +- 67 zł (5L) :wink:
Zamieszczone przez pedros
w Aso byłem z innym autem i eureka! panowie znają i polecają plukanke wręcz. mówili tylko że mało osób się decyduje bo nie widzątakiej potrzeby
w ASO Skoda w Zielonej Górze też jak kiedyś byłem można było bez problemu kupić u nich płukankę i zrobić na miejscu, nawet ulotki płukanki były wyłożone :P
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz