No to zamówiony olej Motul X-Max 0w40 od RobertM dzisiaj dotarł, a w przyszłym tygodniu napoję nim mój silnik. Z ciekawości zadzwoniłem dzisiaj do ASO w Koszalinie z pytaniem o koszt przeglądu (mimo, że z końcem maja mija gwarancja) z uwzględnieniem wymiany oleju, który przywiozę i Pan uprzejmie powiedział mi, że około 800 zł muszę przygotować. No to podziękowałem za taką sarmacką usługę i zdecyduję się na wymianę u zaprzyjaźnionego mechanika
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez crom.deZamieszczone przez pedros- jazda do 4 k obrotów nie bierze oleju w zauwazalny sposób
- jazda powyżej 130/140 zaczyna się zużycie i im szybciej tym więcej go spala
- jakość oleju też ma kolosalne znaczenie ( być może odparowalnosc albo właściwości myjace, nie potrafię teraz znaleźć korelacji) najmniej spalało mi
koledzy którym polecilem plukanki wszyscy stwierdzili zzmniejszone zuzycie oleju i inna pracę co w sumie nie dziwi bo pokazałem że istnieje alternatywa do marketowych olejow
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marpolmimo, że z końcem maja mija gwarancja) z uwzględnieniem wymiany oleju, który przywiozę i Pan uprzejmie powiedział mi, że około 800 zł muszę przygotowaćZamieszczone przez marpolzdecyduję się na wymianę u zaprzyjaźnionego mechanika
Za zwykłą wymianę oleju zapłaciłem 25 zł , olej +- max 200 zł , filtr oleju +- 30..... razem 255 a gdzie reszta :bajer zostaje ponad 500 zł. Za 50% tej sumy porządny mechanik zrobi Tobie pełen przegląd samochodu.
Ja dziś zmieniłem w mojej Octavce (przy +- 68 tys km, ponad 2,5 roku od zakupu) - tarcze przód+tył, klocki przód+tył, olej w skrzyni biegów, płyn hamulcowy, płyn chłodniczy - koszt robocizny 300 zł (ponad 3,5h spędzone w warsztacie, wszystko robione na spokojnie) + koszt części kupionych od forumowych sprzedawców.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOJa dziś zmieniłem w mojej Octavce (przy +- 68 tys km, ponad 2,5 roku od zakupu) - tarcze przód+tył, klocki przód+tył, olej w skrzyni biegów, płyn hamulcowy, płyn chłodniczy - koszt robocizny 300 zł (ponad 3,5h spędzone w warsztacie, wszystko robione na spokojnie) + koszt części kupionych od forumowych sprzedawców.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tasekPanowie jak prezentuje poziom jakości NESTE CITY PRO 0W40 do Valvoline synpover 0w40?
Jaki poziom TBN ma neste 0w40?
Czy new life 0w40 ma porównywalne parametry czy jednak neste jest lepsze?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
taaaa nie chce się...lepiej zadać pytanie i dostać "gotowca" :chytry
strona 193 - masz zestawienie (Neste i Mobil oraz inne 0W40) , poprawiłem też od razu TBN dla Neste, bo w dalszej części wątku jest aktualizacja karty - na stronie 218. :bajerPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
9 tys zrobione na Statoil LV 0w30. W zimie starty bardzo przyjemne. Trasy też bez żadnych niepokojących dźwięków. Do tej pory olej sprawował się bardzo dobrze i pewnie jeszcze można było zrobić na nim trochę km, ale postanowiłem sprawdzić Motula X-maxa 0w40.
Póki co:
Na obu olejach silnik odpala bardzo miło i lekko. Ogólna praca silnika bardzo porównywalna. W porównaniu do LV wzrosło spalanie o 0,2 litra na wolnych obrotach. Może troszkę na Motulu ciężej wkręca się na obroty, ale jest to naprawdę bardzo niewielka różnica.
Ogólnie po przesiadce z 0w30 na 0w40 większej zmiany nie czuję.
Zobaczymy jak olej będzie się sprawował po kilku tys.
Komentarz
-
-
Witam,
chciałem odwołać się do wiedzy i doświadczenia szerokiego Gremium forumowego ws oleju do mojego 1.8T. Dotychczas zalewałem go Shellem Helix Ultra 5w30 AVL. Czy można zmienić na Shell Helix Ultra 5w30, ale bez AVL (AVL w serwisach olejowych jest nieczęsto spotykany). Jest jakaś duża różnica pomiędzy tymi olejami? Co ewentualnie polecalibyście sprawdzonego o parametrach 5w30 do mojego silnika?Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez NortheuszCzy można zmienić na Shell Helix Ultra 5w30, ale bez AVL
http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_Local_TDS_United_Kingdom_Shell_Helix_Ultra_ 5W-30_(SN_CF_A3_B4)_(en-GB)_TDS.pdf ma VW 502.00 to wystarczy dla tego silnika
AVL ma VW 504.00 i 507.00 dla silnika z DPF-em i dla nowoczesnych jednostek benzynowych.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez crom.deNortheusz, a nie korci Cię spróbować innego oleum? Ja chyba już do tego nie doczekam, chyba że żona strzeli ostatecznego focha :diabelski_usmiech Choć mówią, że niby ten 5W30 najporządniejszy, nie HC tylko faktyczne syntetyk.Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez NortheuszKorcić to korci . Cały czas jeżdżę na pełnym syntetyku i tego narazie nie zmieniam.
Chyba, że jesteś w pełni zadowolony, nie pije tej oliwy itd to wiadomo, że nie ma co kombinować w takim wypadku tylko jechać na pewniaku. Ja nie jestem i jakby do tego doszło to bym uderzał po Engine Flush'u w to Neste co poleca nasz guru PAOLO ESCO.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez NortheuszZamieszczone przez crom.deNortheusz, a nie korci Cię spróbować innego oleum? Ja chyba już do tego nie doczekam, chyba że żona strzeli ostatecznego focha :diabelski_usmiech Choć mówią, że niby ten 5W30 najporządniejszy, nie HC tylko faktyczne syntetyk.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez degeneratCzy FUCHS TITAN Supersyn LONGLIFE 0W-40 ma aprobatę VW 502 00?
Spezifikationen
• ACEA A3/B4
• API SN
Freigaben
• MB-FREIGABE 229.5
• PORSCHE A40
FUCHS Empfehlungen
AMG
ASTON-MARTIN
BMW LONGLIFE-01
FORD M2C937-A
VW 502.00 nie wykazują...
Zamieszczone przez degeneratStrona producenta wskazuje, że takPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26AVL na pewno nie jest/był syntetykiem. Potwierdzony jest tylko syntetyczny ultra 5W-40, z nową białą etykietą.Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez NortheuszShell 5W30 Ultra Helix i AVL
W obu przypadkach oleje zawierają "syntetyczny" olej bazowy i dodatki oraz wysoko rafinowany olej mineralny tak więc dodatek "full syntetyk" to jednak lekkie naciąganie...
Tutaj jest wątek o olejach Shella http://www.bobistheoilguy.com/forums...t&Number=72678PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOw karcie Shell wykazuje polyalfaolefinę - stężenie < 15,00%.
W obu przypadkach oleje zawierają "syntetyczny" olej bazowy i dodatki oraz wysoko rafinowany olej mineralny tak więc dodatek "full syntetyk" to jednak lekkie naciąganie...
A tak wracając do tematu Koledzy. Lać jak dotychczas 5W30 czy może tego prawdziwego syntetyka, o którym wspomina Sebastian_M26? Dla silnika będzie to jakaś znacząca różnica?
[ Dodano: Sro 14 Maj, 14 21:15 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCOTutaj jest wątek o olejach Shella http://www.bobistheoilguy...at&Number=72678Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
Komentarz