Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Olej wymieniony i poleciał się przebadać. Wklejam badanie

    Kilka moich uwag, na TBN przy przebiegu 23300km bym nie zwracał uwagi, bo z Blackstone napisali, że im coś nie wyszło to badanie TBNu, a nie było na tyle próbki, żeby zrobić drugie. Mało prawdopodobne jest żeby po dolaniu 300ml nowego oleju TBN wzrósł z 7,9 do 8,6.
    Przegląd drugi na 30tys.km był robiony w ASO, mechanik płukankę zrobił, ale jak to się odbyło to nie wiem bo nie stałem koło samochodu. Instrukcję jak to się robi dostał. :wink:
    No i zawartość Silikonu jak na 30km spora, to nie wiem czy przy wymianie filtra powierza mechanik zabrudził dolot kurzem, czy coś innego jest powodem podwyższonego Si.

    I tak to wygląda
    Komentarze mile widziane.
    Załączone pliki

    Komentarz


    • Jak dla mnie wynik jest super szczególnie jak na LPG - ehh żeby ten olej był tak dostępny jak 5w40 :cry:

      Komentarz


      • Acha jeszcze dodam, że po przekroczeniu 20tys.km przebiegu, podczas ciągłej jazdy autostradą zauważyłem, że olej utrzymuje niższa temperaturę o kilka stopni.
        W temp. zewnętrznej 0-+5°C przedtem było 102-105°C, teraz jest 96-99°C.
        A podczas temp. zew. około +10°C, temp. oleju utrzymuje się w okolicy 99-102°C. Gdzie przedtem było zawsze powyżej 104°C.

        Tak że chyba już się w motorze poukładało.

        Komentarz


        • "oil runs well since we don't see any signs of poorly wearing parts" ---> olej działa dobrze, nie widzimy żadnych oznak zużywających się części
          Zamieszczone przez leonn
          Komentarze mile widziane.
          ale co tutaj komentować :roll: . Można by się czepiać "pierdół" a tak naprawdę powinieneś się cieszyć bo olej dobrze dobrany i sprawdza się w Twoim silniku i to uwzględniając LPG !

          Zamieszczone przez REXAX
          wynik jest super szczególnie jak na LPG
          wypada się tylko zgodzić :P
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz


          • Panowie, szukam opinii o Fuchs TITAN GT1 PRO GAS 5W30. Ma ktos jakiekolwiek doswiadczenie z tym olejem? Pacjent to silnik GM z LPG i warunek: spelniona norma dexos.

            Komentarz


            • PAOLO ESCO, a co myślisz żeby na zimę zrobić przesiadke z 0W40 na jakiś 0W30, mam dwa typy;
              Liqui Moly Synthoil Longtime 0W-30
              Statoil LazerWay V 0W-30
              Tylko mam wątpliwości w pierwszym przypadku o lepkość w 100°C.

              [ Dodano: Nie 21 Kwi, 13 22:48 ]
              Zamieszczone przez bl
              Pacjent to silnik GM z LPG i warunek: spelniona norma dexos.
              Auto masz na gwarancji, że potrzebujesz normy dexos?

              Komentarz


              • Koledzy może ktoś się orientuje jaki jest fabrycznie zalewany olej do Octavi III 1,2 TSI, w instrukcji doczytałem, że ma spełniać normy VW 504 00 na korku wlewu jest informacja, że Skoda rekomenduje Castrol (tu sprawa jasna). W opakowaniu od instrukcji jest wszyta kartka z napisem, że Skoda rekomenduje CASTROL EDGE PROFESSIONAL , w sprzedaży są dostępne oleje Castrol EDGE FST. I tutaj pojawia się moje pytanie, który z tych olei jest zalewany fabrycznie Professional czy FST (oba są 5W30 i VW 50400) może, ktoś się orientuje czym różnią się te oleje ?
                Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                Komentarz


                • Zamieszczone przez lukaszc2
                  czym różnią się te oleje
                  medialnym bełkotem Castrola i ceną w ASO :diabelski_usmiech Kiedyś dodawałem wypowiedź z Castrola na temat Proffesional i Edge... cytuję "ble ble ble " Podsumowując jak chcesz to po prostu kup Castrola Edge FST 5W30 z VW 504.00/507.00.
                  Zamieszczone przez lukaszc2
                  Skoda rekomenduje Castrol (tu sprawa jasna).
                  niczego nie rekomenduje i nie preferuje ma zobowiązania po podpisaniu umowy z Castrolem i musi "wciskać" naiwnym klientom Castrola za grubą kasę...ja mam w książce serwisowej wlepkę Shella, na korku wlewu oleju Castrol a przed ASO jest wielki szyld Mobila :lol: Pamiętaj, że możesz kupić olej posiadający odpowiedni specyfikację VW i ASO musi go wlać - nie mają prawa odmówić.

                  --->
                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  Rozmawiałem dziś w ASO i u mnie czekają na wygaśniecie umowy z Castrolem i wchodzą w "inny olej" ( jeszcze nie wybrali marki) ...ostatnio dostali od Castrola "nowy cennik" za literek nowego Edge FST (FLUID STRENGTH TECHNOLOGY) zażyczyli sobie ......105 zł ZA 1 LITR OLEJU więc podziękowali za dalszą współpracę ponieważ nikt przy zdrowych zmysłach nie zapłaci w ASO za 1L Castrola - olej do zwykłego, cywilnego auta ponad 100 zł.

                  A co na to Castrol ma do powiedzenia?
                  " Castrol Edge Professional - wg producenta - ma innowacyjne własności: adaptuje
                  się i dopasowuje do potrzeb silnika, jednocześnie umożliwia ochronę
                  przeciwzużyciową w ekstremalnych warunkach jazdy oraz daje oszczędności paliwa,
                  a co za tym idzie obniża emisję niebezpiecznych związków do środowiska przy
                  niewielkich obciążeniach silnika. Według testów przeprowadzonych przez Castrola,
                  olej ten redukuje kontakt metal-metal o minimum 40 procent w porównaniu z
                  konkurencyjnym olejem.

                  Nowa linia Profesional została opracowana w technologii podwójnej filtracji,
                  dotychczas stosowanej w produkcji olejów służących pierwszemu fabrycznemu
                  zalaniu silnika. Teraz, podczas pobytu w autoryzowanym serwisie, kierowcy będą
                  mieć okazję wykorzystania w swoich samochodach lepszej jakości oleju niż
                  dotychczas; również podczas kolejnych wymian. Edge rekomendują marki: BMW,
                  Jaguar, Skoda, Volvo, Audi jak i Mini, Seat czy Volkswagen.

                  Ciekawostką jest kolor tego produktu. Jego fluorescencyjne zabarwienie widoczne
                  jest w świetle UV. Być może jest to tylko dodatkowy gadżet, jednak tak
                  oryginalnym kolorem nie może pochwalić się żaden z konkurentów, a na pewno
                  pozwoli to odróżnić Edge od płynów rywali na rynku.

                  W przypadku Castrol EDGE Professional wyróżnia się on ponadto podwójną filtracją i fluorescencyjnym zabarwieniem.

                  ... w ... mam to ich zabarwienie za taką cenę.

                  Oprócz Castrol Edge Professional w ofercie producenta dostępny będzie również
                  Castrol Magnatec Professional - olej wyróżniający się technologią inteligentnych
                  molekuł - silnik poddany jest ochronie od momentu, kiedy przekręcimy kluczyk.
                  Olej pozostaje na ściankach silnika, nie spływając do miski. Ma podobne
                  zabarwienie fluorescencyjne widoczne w świetle UV i również poddany został
                  podwójnej filtracji.

                  Nowe oleje Castrol są już dostępne w autoryzowanych salonach od czerwca 2011 r.
                  Nie istnieje możliwość ich detalicznej sprzedaży. Zastąpią one poprzednie
                  produkty.


                  CZYM JEST TECHNOLOGIA FST (FLUID STRENGTH TECHNOLOGY)?

                  FST to dynamiczny system technologii, który aktywnie wzmacnia olej. Stale
                  adaptuje się i dostosowuje do potrzeb silników we wszystkich warunkach jazdy.
                  jaki inteligentny olej ciekawe czy te mądre molekuły będą wiedziały kiedy wyjść po buteleczkę na dolewkę i gdzie ona jest schowana w bagażniku...dawno takich bredni nie czytałem - ale brawo - Panowie od marketingu w Castrolu pracują ...tylko po co ludziom takie głupoty do głowy wpychać. Amerykanom - to rozumiem ale żeby nam, Polakom taki "shit" z takim tekstem i w takiej cenie ...

                  CO DAJE FST?

                  Przy niskich obciążeniach silnika zapewnia oszczędność paliwa, co umożliwia
                  obniżenie emisji niebezpiecznych związków do środowiska, a przy ekstremalnych
                  ciśnieniach pracy zapewnia wyjątkową wytrzymałość i ochronę silnika.

                  NA CZYM POLEGAŁ TEST WYTRZYMAŁOŚCIOWY, JAKIEMU ZOSTAŁ PODDANY NOWY CASTROL EDGE
                  PROFESSIONAL?


                  Test przeprowadzono na samochodzie Ford Crown Victoria z silnikiem o pojemności
                  4,6 l. Auto załadowano ciężarem odpowiadającym wadze czterech osób i ich bagażu
                  oraz zamontowano na hamowni. Silnik pracował przy maksymalnej mocy bez żadnych
                  przerw, a hamownia wywierała obciążenie. Podczas testu mierzono czas od jego
                  startu do zatarcia silnika, w trakcie jego trwania nie dokonywano żadnych
                  dolewek oleju. W porównaniu z konkurencyjnymi olejami o odpowiadających
                  parametrach (olej syntetyczny, o tej samej lub podobnej lepkości) Castrol EDGE
                  Professional wykazał wytrzymałość większą nawet o 35 proc.

                  JAK PRZEPROWADZONO TEST MIERZĄCY KONTAKT POMIĘDZY METALOWYMI CZĘŚCIAMI SILNIKA,
                  ZNACZĄCO REDUKOWANY DZIĘKI FLUID STRENGTH TECHNOLOGY?

                  Test polegał na symulacji współpracy wałka rozrządu z popychaczami zaworowymi i
                  mierzeniu trwałości filmu olejowego poprzez pomiar kontaktu metal-metal. Do tych
                  elementów silnika podłączono napięcie elektryczne i urządzenie pomiarowe
                  rejestrujące przepływ prądu w momencie kontaktu metal-metal.

                  Symulowano pracę wałka rozrządu w prędkości od 800 do 5000 obrotów na minutę. W
                  momencie, gdy krzywka zaworowa naciska na popychacz może dojść do zerwania filmu
                  olejowego i pojawieniu się kontaktu pomiędzy metalowymi elementami silnika. W
                  takich sytuacjach rejestrowany jest impuls elektryczny. Gdy olej jest słabszy i
                  daje gorszą ochronę, film zostanie zerwany wcześniej i długość sygnału (czyli
                  kontaktu metal-metal) jest dłuższa. Gdy olej jest trwalszy, sygnał jest krótszy,
                  bądź w ogóle go nie ma.

                  Testy, jakim zostały poddane oleje Castrol EDGE Professional udowodniły, że
                  redukuje on kontakt metal-metal od 40 do 60 proc., czym osiąga bezkonkurencyjny
                  poziom wytrzymałości.

                  CZYM RÓŻNI SIĘ CASTROL EDGE PROFESSIONAL, DOSTĘPNY WYŁĄCZNIE W SERWISACH
                  AUTORYZOWANYCH, OD OLEJU CASTROL EDGE, KTÓRY JEST SPRZEDAWANY W SKLEPIE CZY
                  STACJI BENZYNOWEJ?

                  Castrol EDGE Professional został opracowany we współpracy z wiodącymi
                  producentami pojazdów. Znacznie przekracza normy stawiane przez producentów,
                  dzięki czemu jest jedyną marką olejową rekomendowaną przez: Audi, Volkswagen,
                  SEAT, Skoda, Volvo, BMW, Mini, Jaguar, Land Rover. Dodatkowo zastosowano w nim
                  technologię podwójnej filtracji. Dotychczas była ona wykorzystywana wyłącznie w
                  olejach dedykowanych na pierwsze zalanie w fabryce. Castrol EDGE Professional
                  posiada też wyjątkowe fluorescencyjne zabarwienie widoczne w świetle UV.

                  CO DAJE FLUORESCENCYJNE ZABARWIENIE OLEJU CASTROL EDGE PROFESSIONAL?

                  Fluorescencyjne zabarwienie widoczne w świetle UV, jest gwarancją wyjątkowej
                  jakości i oryginalności czołowego produktu linii Castrol Professional, jakim
                  jest nowy Castrol EDGE Professional.

                  CO DAJĄ INTELIGENTNE MOLEKUŁY W CASTROL MAGNATEC PROFESSIONAL?

                  Podczas tzw. zimnych rozruchów dochodzi do około 75 proc. zużycia silnika, co
                  spowodowane jest pracą bez ochronnego filmu olejowego. Dzięki Technologii
                  Inteligentnych Molekuł, przy wyłączonym silniku olej Castrol Magnatec
                  Professional nie spływa do miski olejowej. Inteligentne Molekuły przylegają jak
                  magnes do ścianek silnika i chronią go już od momentu przekręcenia kluczyka.

                  CZYM RÓŻNI SIĘ CASTROL MAGNATEC PROFESSIONAL, DOSTĘPNY WYŁĄCZNIE W SERWISACH
                  AUTORYZOWANYCH, OD OLEJU CASTROL MAGNATEC SPRZEDAWANEGO W SKLEPIE CZY NA STACJI
                  BENZYNOWEJ?

                  Castrol Magnatec Professional jest produkowany w technologii podwójnej
                  filtracji. Technologia ta dotychczas była wykorzystywana wyłącznie w olejach
                  dedykowanych na pierwsze zalanie w fabryce. Posiada również zielone zabarwienie,
                  które go wyróżnia i gwarantuje najwyższą jakość oferowaną wyłącznie w produktach
                  Professional.

                  JAK PRZEPROWADZONO TEST MIERZĄCY OCHRONĘ PRZECIWZUŻYCIOWĄ OLEJU, KTÓREMU PODDANO
                  CASTROM MAGNATEC PROFESSIONAL?

                  W trakcie testu mierzono zużycie krzywki wałka rozrządu, elementu silnika
                  najbardziej narażonego na zużycie. Przeprowadzono go na 4-cylindrowym silniku
                  Nissan KA24E o pojemności 2,4 l zgodnie z wytycznymi niezależnego Przemysłowego
                  Testu Sekwencyjnego IVA. Podczas 100 godzin występowały naprzemiennie dwa cykle
                  pracy. Pierwszy trwający 50 minut, z prędkością silnika 800 obr/min.,
                  temperaturą oleju wynoszącą 49°C i płynu chłodzącego 50°C. Drugi 10-minutowy
                  przy prędkości 1500 obr/min, temperaturze oleju 59°C, a płynu chłodzącego 55°C.
                  W porównaniu z konkurencyjnymi olejami o odpowiadających parametrach (olej
                  syntetyczny, o tej samej lub zbliżonej lepkości) Castrol Magnatec Professional
                  wykazał się znacznie większą ochroną przeciwzużyciową.

                  Aby wykazać długotrwałą ochronę, jaką silnikowi zapewnia Castrol Magnatec
                  Professional, inżynierowie Castrol testowali go przez 300 godzin - trzykrotnie
                  dłużej niż wymaga tego standardowy test określony normami producentów pojazdów.
                  Pomimo tego nie stwierdzono obniżenia stopnia ochrony."
                  --->
                  Zamieszczone przez kasper66
                  Moje pytanie do SAP:
                  Czy w okresie gwarancji można wymienić olej silnikowy, w autoryzowanym serwisie SKODY, korzystając z oleju dostarczonego przez właściciela samochodu, oczywiście spełniającego normy narzucone przez producenta samochodu i jakie może to mieć konsekwencje dla ważności gwarancji w razie awarii samochodu?
                  Odpowiedź SAP:
                  Szanowny Panie.
                  Informujemy Pana, że taka sytuacja jest w ogóle możliwa.
                  Inaczej mówiąc, zastosowanie oleju własnego Klienta nie powoduje zerwania biegu gwarancji.
                  Niemniej prosimy zwrócić uwagę na fakt, iż personel danego serwisu, bierze odpowiedzialność za jakość prawidłowo wykonanej usługi, a kiedy ma zastosowanie olej – z punktu widzenia serwisu – niewiadomego pochodzenia, serwis nie może przejąć odpowiedzialności za usterki wynikające z zastosowania złej jakości oleju. Stąd ewentualne uszkodzenia powstałe w Pana samochodzie w ślad za zastosowaniem produktu złej jakości, nie będą mogły zostać usunięte w ramach gwarancji.
                  Należy również zauważyć, że w takim przypadku Autoryzowany Partner Serwisowy Skoda Auto, stanowiący samodzielny podmiot gospodarczy, działający na własne ryzyko i odpowiedzialność, może odmówić wykonania tego typu usługi.

                  Z wyrazami szacunku,
                  Zespół ©koda INFO
                  --->
                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  SLX LL III 5w30 to Edge 5w30 zrobiony dla ASO

                  " jeden i drugi olej posiada wydłużony okres między przeglądami ...nie widzę praktycznie żadnych różnic w opisie w/w olejów na strone Castrola (chyba że istnieją takie różnice w jakich kolwiek mierzonych parametrach oleju...ale Castrol tego nie wykazuje) oba mają takie same specyfikacje i normy jedynie przy SLX jest wzmianka, że opracowany jest przy współpracy z Grupą VW jako olej technologii niskopopiołowej LOW SAPS (ale przy Edge jest opis.."Olej ten wprowadza nowe standardy czystości silnika, gwarantując obniżenie szkodliwych emisji spalin i większą ochronę środowiska. Zastosowana technologia wydłuża trwałość układów katalitycznych zmniejszających emisję składników toksycznych spalin." czyli jak by nie było dokładnie to samo...."

                  poczytaj już też o tym pisałem:
                  Produkty Castrol SLX Professional opracowywane sa przy współpracy z wiodącymi
                  producentami samochodów osobowych. Powstają w oparciu o najnowocześniejsze
                  technologie, spełniając najwyższe standardy jakości, co gwarantuje bezawaryjna prac´
                  silnika.
                  Castrol SLX Professional to linia produktów skierowana wyłącznie do profesjonalnych
                  serwisów samochodowych. Samochody wiodących producentów opuszczają fabryki
                  zalane olejem Castrol, dzięki czemu od pierwszego dnia korzystają z wyjątkowej
                  ochrony i korzyści, jakie dają oleje Castrol SLX Professional.
                  Castrol SLX Professional gwarantują zwiększona trwałość silnika oraz uzyskanie
                  maksymalnych zalecanych przebiegów międzywymianowych. Zapewniają zwiększenie oszczędności zużycia paliwa i pełne osiągi silnika przy zachowaniu wymagań dotyczących niskiej emisji spalin.

                  Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30
                  to w pełni syntetyczny olej silnikowy opracowany przy
                  współpracy z Grupą VW, jako olej technologii niskopopiołowej
                  LOW SAPS do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla
                  z filtrami cząstek stałych, opracowany zgodnie
                  z Clean Performance Technology™.
                  Olej rekomendowany przez Grupę VW
                  lub
                  Castrol SLX Professional VW 505.01 5W-40 to syntetyczny olej
                  silnikowy opracowany wspólnie z VW, jako olej do
                  silników wysokoprężnych TDI z pompowtryskiwaczami bez
                  systemu wydłużonej obsługiserwisowej WIV (Longlife), bez
                  filtrów cząstek stałych DPF.



                  CASTROL EDGE 5W-30
                  Niskopopiołowy olej odpowiedni dla silników: VW, Audi, Skoda....
                  W pełni syntetyczny, najnowsza technologia przeciwzużyciuowa
                  Kompletna ochrona silnika oraz przedłużenie trwałości układów katalitycznych
                  Zmniejsza zawartość toksycznych składników spalin, przez co utrzymuje silnik w długotrwałej czystości
                  Specyfikacje:
                  SAE 5W-30; ACEA A3/B3, A3/B4, C3; Spełnia wymagania specyfikacji VW 503 01; VW 504 00/ 507 00;
                  lub na CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 innego wyboru nie widzę.....


                  Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30
                  w pełni syntetyczny .......... :wink:
                  CASTROL EDGE 5W-30
                  wpełni syntetyczny.......
                  Castrol SLX Professional VW 505.01 5W-40 syntetyczny olej ...
                  CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 uniwersalny syntetyczny .....
                  Olej silnikowe EDGE to kompletna oferta w pełni syntetycznych produktów ....tak reklamuje się Castrol ...

                  To odpowiedź z Firmy Castrol na temat różnic pomiędzy Castrolem SLX a Castrolem Edg'e:
                  "Różnice w produktach SLX I EDGE sa zasadnicze
                  .
                  Dotyczą składu chemicznego , czyli formulacji oraz parametrów jakościowych wpływajacych na prace silnika w kluczowych jego parametrach.
                  Produkty SLX sa dedykowane zasadniczo jednej marce i oparte o szerokie badania , tak by dostosować je najlepiej do charakteru pracy silników VW.
                  Produkty EDGE sa olejami bardzo uniwersalnymi , które w jednym produkcie spełniają wymagania wielu producentów, jednak nie przewyższają ich tak jak oleje z gamy SLX .
                  SLX -y sa oparte o zakrojoną szeroką współpracę z głównymi producentami pojazdów jak VW , Volvo, Ford , BMW w zakresie tzw. co-enginieringu czyli projektowania oleju wspólnie i w trakcie projektowania silnika. Są to produkty daleko bardziej przekraczające standardy producenckie w sensie specyfikacji niz oleje EDGE .
                  Oleje SLX były szeroko testowane w naszych laboratoriach i hamowniach potwierdzając wyjątkowe właściwości bardziej niz którykolwiek z olejów konkurencji.
                  Dlatego też VW wybrał nasz produkt o formulacji SLX do zalewania fabrycznego we wszystkich swoich zakładach produkcyjnych.
                  Jak widać marketing w Castrolu jest opanowany do perfekcji...tym bardziej, że z kart charakterystki pomiędzy Edg'e a SLX nie widać żadnych zasadniczych różnic."
                  No i mam to o czym pisałem Jeszcze jedna informacja na temat stosowania INNYCH olejów niż te z ASO: ile razy mam to wklejać?

                  "Szanowny Panie,
                  Zgodnie z informacjami, które posiadamy w Centrum, serwis może wykonać usługę na życzenie klienta wykorzystując olej dostarczony przez klienta.
                  W takiej sytuacji partner serwisowy dokonuje oceny czy olej dostarczony przez klienta zgodny jest z normami VW oraz czy znajduje się w oryginalnym opakowaniu i jest w odpowiedniej ilości.
                  W przypadku wątpliwości co do zgodności z Normami VW jak również wątpliwości co do zawartości dostarczonego opakowania Serwis może odmówić, ponieważ zalanie takim olejem może być w przyszłości przyczyną poważnych awarii silnika.
                  W przypadku zastosowania oleju dostarczonego przez klienta wymagana jest czytelna adnotacja na zleceniu odnośnie ilości i nazwy oraz zgodności z normą VW zastosowanego oleju.


                  Z poważaniem

                  Małgorzata Grześkowiak
                  Centrum Informacji Klienta Volkswagen
                  Infolinia: 0-801 200 400 pn-pt 8:00 -20:00
                  Volkswagen Polska - samochody osobowe - modele, ceny, promocje [email protected] "

                  [ Dodano: Pon 22 Kwi, 13 09:53 ]
                  Zamieszczone przez lukaszc2
                  ktoś się orientuje czym różnią się te oleje
                  :terefere
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    medialnym bełkotem Castrola i ceną w ASO
                    różni się zabarwieniem, Professional jest zielony :diabelski_usmiech
                    Konrad
                    OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                    90 konny AGRessor
                    PerfectServiceBy DGW
                    WhitePride :smokedevil

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez leonn
                      No i zawartość Silikonu jak na 30km spora
                      Wedle wszelkiego prawdopodobieństwa to po prostu dodatek antypienny, Dolot musiałby być nieźle uwalany, żeby tyle krzemu naleciało przez 30 km.
                      Zamieszczone przez leonn
                      Komentarze mile widziane
                      Działa super, ilość żelaza i innych 'wear metals' znikoma.
                      Zamieszczone przez leonn
                      Mało prawdopodobne jest żeby po dolaniu 300ml nowego oleju TBN wzrósł z 7,9 do 8,6.
                      Kolejny przykład na to, że B-stone to nie apteka. 'We are producion lab' cytując Rayana.
                      Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                      Komentarz


                      • No to Lazerway LL 5w30 zakupiony teraz wymiana i zobaczymy. Czy zastosować płukankę np. Millersa przed wymianą z CASTROLA?
                        Czy w Polsce można gdzieś przebadać olej?

                        Komentarz


                        • Chciałbym stosować jeden olej dla dwóch samochodów tj Skody Fabia 1.9 SDI 64KM i Opel Zafira 1.8 125KM + LPG.
                          Znalazłem dwa oleje które wg danych powinny spełniać normy VW i Opla czy to dobry wybór - SynPower 5W30 oraz 8100 X-clean 5W40, sprawdzi się któryś z nich jako olej całoroczny dla dwóch aut?

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez ro66
                            Czy zastosować płukankę np. Millersa przed wymianą z CASTROLA?
                            warto
                            Zamieszczone przez ro66
                            Czy w Polsce można gdzieś przebadać olej?
                            tak, tylko wielokrotnie drożej niż u jankesów.
                            Konrad
                            OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                            90 konny AGRessor
                            PerfectServiceBy DGW
                            WhitePride :smokedevil

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez zak14
                              Zamieszczone przez leonn
                              No i zawartość Silikonu jak na 30km spora
                              Wedle wszelkiego prawdopodobieństwa to po prostu dodatek antypienny, Dolot musiałby być nieźle uwalany, żeby tyle krzemu naleciało przez 30 km.
                              A to mnie pocieszyłeś, bo nie dawało mi to spokoju.

                              zak14 , a co Ty myslisz żeby na zimę zrobić przesiadkę z 0W40 na Synthoil Longtime 0W-30. Nie za mała ta lepkość w 100°C?

                              Komentarz


                              • Jak długo może stać zakręcony (nieodpakowany) olej Lazerway LL 5w30) Jak sprawdzić datę produkcji takiego oleju?
                                napisy na opakowaniu
                                BATCH NR 90111
                                100524 KL 15:40

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez leonn
                                  na zimę zrobić przesiadkę z 0W40 na Synthoil Longtime 0W-30. Nie za mała ta lepkość w 100°C?
                                  ehhh normalnie ... masz sprawdzony olej, potwierdzony badaniami a szukasz czegoś nowego co nie znaczy, że musi być to "lepsze" a jak wiadomo "lepsze" jest wrogiem dobrego. Jak widać SAE miałeś odpowiednio dobrane. Z lepkościami też bym chyba nie kombinował w przypadku 1,6 + LPG. Z drugiej strony jeżeli chcesz sprawdzić coś innego to zmień po prostu markę np na NESTE CITY PRO 0W-40 ---> Sivua ei löydy | Neste i wtedy 0W30 Tobie na zimę nie będzie potrzebne :wink:
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez leonn
                                    a co Ty myslisz żeby na zimę zrobić przesiadkę z 0W40 na Synthoil Longtime 0W-30. Nie za mała ta lepkość w 100°C?
                                    Taka przesiadka w tym silniku to raczej jeżeli jeździsz niemal wyłącznie krótkie <5 km odcinki. Podobnie jak PAOLO ESCO jestem zdania, że w tym przypadku lepsze może być wrogiem dobrego.
                                    Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                    Komentarz


                                    • Po 1700km od wymiany (przy przebiegu 9500km) oleju ubylo zuwazalnie na miarce, czyli okolo 100ml. Styl jazdy sprzyjajacy zarciu oleju, bo albo krotkie odcinki, a jak juz dalej, to dosc mocno wciskany gaz. Olej valvoline 0w40 syn power, motula x-lite bral podobnie, lub troszke mniej, ale to sie okaze jeszcze.

                                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      Z drugiej strony jeżeli chcesz sprawdzić coś innego to zmień po prostu markę np na NESTE CITY PRO 0W-40 ---> Sivua ei löydy | Neste i wtedy 0W30 Tobie na zimę nie będzie potrzebne
                                      Albo motorexa 0w40 :P

                                      Komentarz


                                      • Czy filtr oleju Mann różni się jakościowo od filtra oryginalnego z ASO? Znaczy, czy będzie równie dobry jak oryginalny.

                                        Komentarz


                                        • Niemiecki Mann wyprodukowany w Czechach
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz


                                          • Co sądzicie o tym, artykuł na onet.pl. Czy wymiana oleju w 1.4 TSI jest taka trudna? Co dodatkowo robi mechanik w ASO?

                                            "Nie wymieniaj sam oleju w silniku

                                            Awarie elektroniki i jej naprawy to jedno, ale jak się okazuje nowoczesne auta kryją więcej niespodzianek.

                                            - To czasem kłopoty ze zwykłymi czynnościami związanymi z eksploatacją - tłumaczy mechanik Norbert Nowak. - Weźmy na przykład Skodę Fabię z silnikiem 1,4. Właściciel sam sobie spuści olej, wymieni filtr, przecież to proste. Tymczasem olej spływa z napinacza rozrządu, a ten jakby poluzowuje łańcuch rozrządu. Potem kierowca zakręca nowy filtr, nalewa świeżego oleju i odpala auto, a tu katastrofa. Okazuje się bowiem, że pierwsze odpalenie prowadzi do przeskoczenia rozrządu, co spowodowane jest przez zbyt luźny łańcuch i silnik jest do rozebrania. No i koszty tej operacji są bardzo wysokie.

                                            Dlatego, tak naprawdę, dziś własnoręczna wymiana oleju w samochodzie wiąże się na ogół z wizytą w warsztacie. W przeciwnym razie, w niektórych przypadkach, ryzykujemy uszkodzenie auta."

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez ro66
                                              "Nie wymieniaj sam oleju w silniku

                                              Awarie elektroniki i jej naprawy to jedno, ale jak się okazuje nowoczesne auta kryją więcej niespodzianek.

                                              - To czasem kłopoty ze zwykłymi czynnościami związanymi z eksploatacją - tłumaczy mechanik Norbert Nowak. - Weźmy na przykład Skodę Fabię z silnikiem 1,4. Właściciel sam sobie spuści olej, wymieni filtr, przecież to proste. Tymczasem olej spływa z napinacza rozrządu, a ten jakby poluzowuje łańcuch rozrządu. Potem kierowca zakręca nowy filtr, nalewa świeżego oleju i odpala auto, a tu katastrofa. Okazuje się bowiem, że pierwsze odpalenie prowadzi do przeskoczenia rozrządu, co spowodowane jest przez zbyt luźny łańcuch i silnik jest do rozebrania. No i koszty tej operacji są bardzo wysokie.

                                              Dlatego, tak naprawdę, dziś własnoręczna wymiana oleju w samochodzie wiąże się na ogół z wizytą w warsztacie. W przeciwnym razie, w niektórych przypadkach, ryzykujemy uszkodzenie auta."
                                              A czarodzieje z ASO podczas wymiany oleju teleportują niewielkość ilość oleju w okolice łańcucha :lol:
                                              Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                              Komentarz


                                              • A jak silnik stoi kilka dni to olej czasami nie spływa również z napinacza?

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez ro66
                                                  Co sądzicie o tym, artykuł na onet.pl. Czy wymiana oleju w 1.4 TSI jest taka trudna? Co dodatkowo robi mechanik w ASO?

                                                  "Nie wymieniaj sam oleju w silniku

                                                  Awarie elektroniki i jej naprawy to jedno, ale jak się okazuje nowoczesne auta kryją więcej niespodzianek.

                                                  - To czasem kłopoty ze zwykłymi czynnościami związanymi z eksploatacją - tłumaczy mechanik Norbert Nowak. - Weźmy na przykład Skodę Fabię z silnikiem 1,4. Właściciel sam sobie spuści olej, wymieni filtr, przecież to proste. Tymczasem olej spływa z napinacza rozrządu, a ten jakby poluzowuje łańcuch rozrządu. Potem kierowca zakręca nowy filtr, nalewa świeżego oleju i odpala auto, a tu katastrofa. Okazuje się bowiem, że pierwsze odpalenie prowadzi do przeskoczenia rozrządu, co spowodowane jest przez zbyt luźny łańcuch i silnik jest do rozebrania. No i koszty tej operacji są bardzo wysokie.

                                                  Dlatego, tak naprawdę, dziś własnoręczna wymiana oleju w samochodzie wiąże się na ogół z wizytą w warsztacie. W przeciwnym razie, w niektórych przypadkach, ryzykujemy uszkodzenie auta."
                                                  Bzdura, bzdura i jeszcze raz... reklama, do tego wprowadzająca w błąd. Widać jak bardzo w ASO brakuje klienta. Może by tak obniżyć ceny i polepszyć jakość w ASO, tak przyciągając klienta, niż pisać takie brednie.
                                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez voytek
                                                    Czy filtr oleju Mann różni się jakościowo od filtra oryginalnego z ASO? Znaczy, czy będzie równie dobry jak oryginalny.
                                                    Mim zdaniem równie dobry. Używam w dyszlu, jest ok.
                                                    Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X